voogdij over kind in indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 27-08-2007 13:42 dutchguy1000 wrote:

...

Hee..... nou, daar zat ik nu op te hopen. ja ja, ik heb het orgineel.

Nou dan heb je nog een troefkaart .
Als ik jou was , ga dan even de site van de CaPil Jakarta raadplegen .
In deze zaak is een beetje creativiteit ook nodig , als je weet wat je rechten zijn kan je desnoods een biro jasa inschakelen.
Dan kan je altijd gaan "onderhandelen".
En niet zo maar geloven wat mensen daar zeggen.

De gedachte dat je X bedrag moet betalen maal de te late dagen is mss afkomstig uit het feit dat je dochter een buitenlandse nationaliteit heeft volgens de oude wet (= anak hasil perkawinan campuran).
Maar sinds de nieuwe wet is zij ook een Indonesische staatsburger.
Dus kan ze mss aanspraak maken op die basis.
De vraag is natuurlijk of je de wettelijke vertegenwoordigerben.(?)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

lesmana
Gebruiker
spacer line

Dutchguy, in je posting van 27-08 tijd 11.42 beweer je dat ik spoken zie en je beweerd dat jij je posting niet hebt aangepast.
DIT IS DUS WEL DEGELIJK ZO en ik vraag me af hoe je dit voor elkaar krijgt.
Je schreef van 27-08- tijd 08.40 dat een van haar exen een rijke bule was en haar zelfs 16 jth per mnd gaf, en dat je daarom moeite had om haar maar 6jth te geven, maar dat ze er eindelijk toch mee instemde.
Door mijn felle reaktie had je jou posting vlug veranderd, wat jammer is want op dat vroege uur heeft jammer genoeg misschien niemand iets gelezen.
Je had het wel degelijk geschreven, zo waar mij god helpe.

Het is misschien jammer voor je, maar je bent het zoveelste slachtoffer van haar, en zoals je zelf zegt, de volgende staat al klaar.

Als alles waar is dan bewonder ik wel je activiteiten die je onderneemt om je dochter te mogen bezoeken.

Grv John.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 28-08-2007 12:16 lesmana wrote:
Dutchguy, in je posting van 27-08 tijd 11.42 beweer je dat ik spoken zie en je beweerd dat jij je posting niet hebt aangepast.
DIT IS DUS WEL DEGELIJK ZO en ik vraag me af hoe je dit voor elkaar krijgt.
Je schreef van 27-08- tijd 08.40 dat een van haar exen een rijke bule was en haar zelfs 16 jth per mnd gaf, en dat je daarom moeite had om haar maar 6jth te geven, maar dat ze er eindelijk toch mee instemde.
Door mijn felle reaktie had je jou posting vlug veranderd, wat jammer is want op dat vroege uur heeft jammer genoeg misschien niemand iets gelezen.
Je had het wel degelijk geschreven, zo waar mij god helpe.

Het is misschien jammer voor je, maar je bent het zoveelste slachtoffer van haar, en zoals je zelf zegt, de volgende staat al klaar.

Als alles waar is dan bewonder ik wel je activiteiten die je onderneemt om je dochter te mogen bezoeken.

Grv John.

Kerel, ik heb die posting aangepast om wat schrijf fouten te verbeteren, vraag asjeblieft of jeroen wil kijken naar die veranderingen, hij kan zien wat er veranderd is.
Er is nooit een bule geweest die maar 1 cent voor mijn kind betaald heeft ook geen 16 juta in een ander geval en ik heb dat ZEKER niet geschreven.
je probeerd een belachelijke reactie die je had gewoon goed te lullen.
Btw.... ik vind het niks dan normaal om te vechten voor je kind. ik sta er inderdaad vaak van te kijken hoeveel kerels hier hun kind gewoon in de goot laten rotten. zoveel vrouwen die ik gezien heb met een kind van een buitenlander die ze amper kunnen voeden omdat de vader er geen ruk om geeft.

Sidia, dit is heel fijne info, iemand hier in indo had me verteld dat het kind in eerste instantie altijd mijn nationaliteit moest krijgen.

Ik ga er achteraan
Dank

Greetz

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Jonge ik denk er de mijne van maar als ik dat allemaal lees ja dan ben ik denk ik (ja soms moet je niet denken maar zeker weten) er ingetrapt, en je hebt de pech, of je laat je gemakkelijk beÔnvloeden, door schoonheid,.
maar dat vrouwtje is slimmer dan wie dan ook .
Als je leest dat je haar hebt kunnen strikken terwijl zij al andere had die in hogere kringen zaten, en rijk waren, dan ben je trots als je zo jicht aan de haak slaat.
Maar boontje komt om zijn loontje, je moet niet uit gaan van het aangezicht.
Maar dat je bij haar ook nog een kind hebt gemaakt, is de weg van de natuur, maar ja nu wil je de beste vader van de wereld uithangen, maar geloof mij de moeder maakt het uit.
Ik zou zeggen dat kind komt goed terecht nu, hoe hard het ook mag klinken, je zal ze een poos met rust moeten laten, en niets meer van je laten weten.
Dan heb je de kans dat je ze later op bezoek krijg, en dat ze dan niet hoef te zeggen wat was hij toch een goede kloot.................. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 28-08-2007 17:06 zieleffe wrote:
Jonge ik denk er de mijne van maar als ik dat allemaal lees ja dan ben ik denk ik (ja soms moet je niet denken maar zeker weten) er ingetrapt, en je hebt de pech, of je laat je gemakkelijk beÔnvloeden, door schoonheid,.
maar dat vrouwtje is slimmer dan wie dan ook .
Als je leest dat je haar hebt kunnen strikken terwijl zij al andere had die in hogere kringen zaten, en rijk waren, dan ben je trots als je zo jicht aan de haak slaat.
Maar boontje komt om zijn loontje, je moet niet uit gaan van het aangezicht.
Maar dat je bij haar ook nog een kind hebt gemaakt, is de weg van de natuur, maar ja nu wil je de beste vader van de wereld uithangen, maar geloof mij de moeder maakt het uit.
Ik zou zeggen dat kind komt goed terecht nu, hoe hard het ook mag klinken, je zal ze een poos met rust moeten laten, en niets meer van je laten weten.
Dan heb je de kans dat je ze later op bezoek krijg, en dat ze dan niet hoef te zeggen wat was hij toch een goede kloot.................. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Er is nog een andere mogelijkheid, maar daar denken niet veel mensen aan. het feit alleen dat ze niet met die hele rijke kerels verder ging maar wel met mij zegt voor mij genoeg. maar goed, ik hoef mezelf hier niet te bewijzen en als mensen er het genoegen in hebben om er de draak mee te steken?. och.... ga je gang. ik ben toch de enige die alles weet.

Het laatste ben ik het wel met je eens en ik denk er ook hard aan om dat maar te doen. mijn gevoel springt op en neer tussen twee keuzes. 1 om te vechten voor mijn rechten maar dan het gevaar te lopen dat mijn kind daar alleen maar onder lijd, 2, maar (voorlopig) afscheid van mijn kind te nemen en haar op te laten groeien in haar nieuwe gezin met moeder en nieuwe vader. die kerel is wel ok zover ik weet. het is lastig. zovaak hoor je opgegroeide kinderen kwaad zijn dat hun vader hun in de steek hebben gelaten. ik begin nu te snappen hoe dat zo kan lopen. moeilijk achteraf uit te leggen dat je dat doet om de bestwil van het kind.

Greetz

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin heeft vandaag een uur met een Notaris uit Indonesie gepraat en die komt met een voor mij vreemd verhaal.
Volgens hem heb ik het volledige recht over mijn kind omdat mijn vrouw na de scheiding niet naar de rechter is gegaan om haar kind te claimen.
Volgens de notaries is in Indonesie de vader met een scheiding de eerst rechthebbende. Dit klinkt mij raar in de oren, maar het zou wel erg fijn zijn.
Nu moet ik dan natuurlijk wel mijn kind aangeven bij de burgelijke stand, maar dat is inderdaad geen problem.
Het schijnt hier erg vaak voor te komen date en kind een dubbele inschrijving heeft. Mijn aangifte zal de enige rechtsgeldige zijn omdat ik het orgineel van het ziekenhuis heb.

Weet iemand hier meer over?. Sidia?.

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

DG , eigenlijk heb ik liever dat ik lekker gaat ouwe hoeren , en sterke verhaaltjes vertellen i.p.v me verdiepen in moeilijke zaken.

Jou geval is extra moeilijk , voorzover ik kan lezen is jou rol in dit verhaal zwakker dan van je ex.

Volgens UU Perkawinan no 1 thn 1974(kan je ook nalezen ) pasal 41 heeft jou ex meer rechten .
Volgens Hukum Islam artikel 105 wordt kinderen onder de 12 jaar toegewezen aan de moeder vwb voogdijschap-verzorging.
Werd ook bevestigd door een jurisprudentie van Mahkamah Agung.
(vergeet niet dat jullie ook onder de Islamitische wet getrouwd zijn)
De rol van de vader is om de levensonderhoud / opleiding te verzorgen.

Jou ex heeft ook bepaalde rechten:
Nah kalau bagi perempuan mempunyai beberapa hak apabila terjadi perceraian

1.hak pemeliharaan dan pengasuhan anak
2.nafkah isri
3.hadiah sebagai kenang-kenangan (bagi yang beragama Islam)
4.Nafkah anak
5.harta gono-gini

Dat is wat Indonesische kant betreft , aangezien je een WNA heeft zal de notaris gelijk denken dat je daardoor de 1ste rechthebbende moet zijn.
Persoonlijk heb ik twijfels (zie bovenstaande wetten).
Probeer tot een deal te maken en zorgen dat je dochter een dubbele nationaliteit krijgt (ambassade) . Ga registreren .
Anders vist je weer achter het net .
Want ze is nu een Indonesische staatsburger .
Zo te zien zit je voorlopig vast aan de moeder .
Ga naar een echte scheidingsadvocaten , of ga naar de Syariah On line mensen, hun site(adres) etc staat bij Mbah Google , ze zitten in Jakarta.
Laat een Indon. kollega /kennis namens jou informeren.
Sterkte.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ik had gisteren een heel verhaal getypt, met een klik op een button, "het hele verhaal weg".

Jeroen hoe kan dat!!! heb dat meer gehad, terwijl ik het wist dat ik eerst de getypte verhaal de tekst eerst blauw moest maken, en dan maar kopieren, of knippen, dan verlies je het verhaal tenminste niet. Maar ik had het vergeten, zodat ik kwaad met een schakelaar de computer uit hebt gedaan.

Nu probeer ik het maar weer opnieuw.
Dutchguy,ik heb niet de intentie om het belachelijk te maken.
Maar uit ervaring je een verhaal te laten lezen, waar je misschien iets aan heb voor je persoonlijk.
Niet ieder geval is vergelijkbaar.
Het zou best eens kunnen wanneer je emotionele je wilt betrekken bij je opvoeding van je kind dit averechts werkt.
Je kan beter en dat heb ik gedaan je verplichtingen vervullen wat je moet doen, en dan zeker voor je zelf kiezen zodat je laat zien dat je ondanks het verdriet je hier boven staat.
Het beste is een nieuw leven opbouwen,en aan tonen dat het goed met je gaat.
Nu beseft dat kind niet en je weet waar het mee omgaat wordt de beÔnvloeding groter.
Maar kinderen worden groot, en komen nieuwsgierig dat ze worden toch achter de waarheid.
En als je er dan bent, zoals ik wel eens meegemaakt hebt dat mijn zoon in militaire dienst, niet naar de kazerne teug ging omdat hij er van baalde. Stond ik met de auto klaar om hem helemaal midden in de nacht naar de kazerne boven Deventer tebrengen.
Je moet er dan pas er zijn als er conflicten met moeder of met andere soms stief vader er is dat je ze onderdak kan aanbieden voorlopig je nooit bemoeien met het conflict afzijdig houden, en je het aan hen zelf over laten.

Mijn broer was gescheiden en die liet zijn kinderen en zijn exs niet met rust.
Het gevolg was dat hij eenzaam dodelijk verongelukte, maar zijn kinderen nooit meer zag.
En wij zijn begrafenis konden gaan regelen als familie die kinderen wilde er niets mee te maken hebben.

Ik heb mij nooit opgedrongen, en heb nooit iets over de moeder iets gezegd.
Nu heb ik fantastische kontakten met bijna alle kinderen, ťťn niet, iets minder begaafd meisje , die niet zonder moeder kon.
Nu wel getrouwd is, maar nog steeds geen contact wil.
terwijl ik weet dat ze door haar man wel een poging is onder nomen.
Maar goed het spijt mij enorm maar laat mij daardoor niet mijn leven beÔnvloeden.

Zo heb ik nu ook geknokt voor de nieuwe relatie van mijn zoon, die met de dochter van mijn vriendin samen wilt zijn, zij was getrouwd , en dat beviel de hele Family niet,.
viel over hen heen, dat mag daar niet maar gebeurd toch.
Vooral in IndonesiŽ kan je dat niet maken, maar toch gebeurde dat.
Zelf mijn vriendin die toch al meer dan 12 jaren in Nederland met mijn samen was koos de kant van die Indische jongens van haar, de ťťn Moslim , en de ander zwaar katholiek.
Mijn nieuwe, dan schoondochter wilde toen niet meer met haar moeder te maken hebben.
Hier speelt ook nog een klein kind een belangrijke rol mee.
Ik heb ze kunnen overtuigen dat ik dat in Nederland niet wenste, als wij ergens bij Familie kwamen, dan zouden zij niet komen, omdat ze niet met elkaar over weg konden.
Dat heb ik ze kunnen overtuigen, het leek mij geen goed idee, heb er flink met mijn vriendin ruzie over gehad, het zou bijna tot een relatie beŽindiging komen, ze zou alles zo maar achter laten, en terug willen naar IndonesiŽ.
Heb samen met mijn zoon, en haar kunnen overtuigen dat zo iets niet ging in Holland, alles uitgepraat, en nu begrijpt ze wel dat het fout was maar ze toch met mijn zoon verder wil

De Vader van het kind van haar heeft daarmee ook een belangrijke rol gespeeld, en heeft zijn goedkeuring gegeven dat hem dochter mee ging naar Nederland, en dat hij, via de e-mail op de hoogte gehouden wordt, Zo kan het ook Dutchguy
nu ze hier is gaat het hartstikke goed, ze moeten over 14 dagen weer terug, ze heeft geen huis daar en wij zochten daar een huis voor tijdelijk voor haar.

Nu laat het toeval zijn, dat mijn schoonmoeder, haar zuster plotseling kwam te overlijden afgelopen maandag.
Mijn vriendin met haar Dinsdag gelijk naar IndonesiŽ zijn gegaan, om bij de begrafenis te kunnen zijn.
Ze blijven dan ook samen een maand weg, en komen dan weer terug.
Kan ze gelijk voor haar dochter iets gaan zoeken, tot haar dochter een inburgeringcursus heeft gehaald, dan pas een MVV kan aanvragen zodat ze weer hier naar Nederland kan komen.

Ze hebben drie maanden proef kunnen draaien, het bevalt hen goed dus weer drie mensen gelukkig, of zeg maar meer mensen gelukkig gemaakt.
Want ik ben wat trots op, dat ik mijn klein kind ziet, die al verschillende keren hier bij Ojut en Oma gelogeerd heeft.
Ja want echt Indische kinderen zijn bests leuk en pienter, maar leuk om als Opa ze te mogen plagen.
Dan hebben wij allebei schik, en da anderen knikken toe hoe ze genieten van dat blijspel.
Zo zie je maar Dutchguy je kan nog een heel leven voor de boeg hebben maar kies voor je zelf, dan zul je de resultaten straks van kunnen zien, hoe ja dat is nu even niet het belangrijkste.
jij bent het allerbelangrijkste en dat toon je door er te zijn , maar niet met te willen zijn.
Pfffffffffffffffffffffffffff een heel verhaal, maar moest het toch even kwijt het leven is niet altijd rozen geur en manen schijn Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Wink Emoticon: Shiny Emoticon: Blush Emoticon: Smile

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Sidia, Zieleffe, bedankt voor jullie reacties, ben nu op mijn werk dus niet veel tijd. ik ga dit snel eens rustig bestuderen.

Greetz

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

DG, het is effe wennen aan de postings van Om Ziel, soms twee keer lezen, maar hij heeft een scherpe blik en is ook een liefhebber de boel op scherp te zetten.
t 'is soms goed om de boel in de juiste proporties te zien, het is en blijft een discussie en soms is het goed om het wat harder te voeren.
Dan worden dingen wat duidelijker.
Groet Malam

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Beste sobats,
Ik begrijp dat een scheiding totaal anders is in Nederland vergeleken met Indonesie.
De vader van mijn dochter bleek na 5 jaar huwelijk een latente homo te zijn, heb daar gelijk een streep onder gezet.
Maar ze heeft haar neefjes en nichten van oma"s kant en ook haar 86 jarige oma leeft nog.
Nimmer het ik het contact verboden met haar vader en haar familieleden van pa, dit zou onmenselijk zijn; het feit dat pa en ma zijn gescheiden geeft mij niet het recht om dochter Eva van de rest van de familie af te sluiten.
Heb nooit alimentatie gewild, voorzie in mijn eigen onderhoud,wel betaalt haar vader haar studie,dit heeft de rechter uitgemaakt en dit gebeurt ook.[trouwens, voor 75% aftrekbaar van de belasting]
Ik bedoel te zeggen:het kan anders.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Zo is het merapi het kan ook anders, maar dan wel met intelligentie van een doorsnee vrouw/man.
Want som zijn mensen door hun eigen egoÔsme soms niet te vermurwven van je gelijk, en dom te noemen, ze (meestal zij) denken dat ze een kind alleen van haar/hun zijn!!!!!! Emoticon: Very funny Emoticon: Eerie

Ja Malam ik ben geen goede schrijver ik ben een verteller, en zo schrijf ik het dan ook .
Ja ik moet nog veel leren op mijn ouwe/jonge dag, maar ja het is soms even door bijten door het stof, en dan kom je er wel uit denk ik zo....
Oja ff offtopic ik had het verhaal gelezen dus verbaast mij niet op de reactie van je op topic Wilders. Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Devil

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Het probleem is dat mijn ex van de hak op de tak springt. de ene keer mag ik mijn baby zo vaak zien als ik wil en als er iets gebeurd wat haar niet zint verteld ze me dat ze gaat emigreren en dat ik mijn kind nooit meer zie.
Dat is de reden dat als ik besluit om er voor te gaan, daarmee bedoel ik dat ik er actief wil zijn in de opvoeding van mijn kind, ik zekerheid wil dat ik er dan ook altijd kan zijn voor haar en niet met de grillen van ex mijn mee moet wuiven.
Dat is niet goed voor mijn kind en zelf ga ik er ook aan onderdoor als dat zo loopt.
Ik heb nog geen besluit genomen wat ik zal doen.
Zieleffe schrijft dit: "Je kan beter en dat heb ik gedaan je verplichtingen vervullen wat je moet doen,"
Wat bedoel je daar precies mee?
In mijn situatie is het duidelijk wat er gebeurd als ik me terug trek, dan neemt de nieuwe man van mijn ex de kosten op zich en zullen ze snel verhuizen naar een ander land.
Ik vrees dan dat het erg moeilijk word een situatie te krijgen die ik lees in Zieleffe's verhaal.

maar de info die ik hier krijg geeft wel meer en meer duidelijkheid in de situatie...

Allemaal bedankt

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

And the story continues, voordat ik iets vertel wil ik de frusto's hier vragen om gewoon hun mond te houden als ze geen inhoudelijk interessante reacties hebben. gezeik heb ik hier al genoeg gelezen en dat is alleen maar verspilde enrgie. ik wil op voorhand zeggen dat ik niet meer op onzin reageer dus bespaar je de moeite met zinloos gelul.

Het gaat nu natuurlijk weer over mijn kind. Mijn ex verteld me nu omdat ik nederlander ben en mijn kind nederlandse is, ze naar de rechtbank in Nederland kan gaan om mij nederlandse allementatie te laten betalen. Ik ben in Indonesie getrouwd, woon nog steeds in Indonesie met een Kitas, mijn kind in Indonesie gekregen, zei is Indonesische maar wil mischien belg worden.
Ik word natuurlijk onderhand niet goed van dit gezeik van haar, maar vraag me toch af of dit nu mogelijk is voor haar te doen.
Dat zou dan betekenen dat ik naar Nedeland zou moeten alleen om naar de rechter te gaan?

alle hulp welkom..

Greetz.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Omdat ze jou dochter is (denk aan de Surat Kelahiran) , zal het zeker mogelijk voor je ex zijn om alimentatie voor het kind te vragen.
Doet ze dat , dan erkend ze ook jou rechten. (bezoeksregeling bijvoorbeeld) .
In ieder geval hoeft je voor je ex geen alimentatie meer te betalen.
Dat is de positieve kant dan voor jou.
Je kan altijd een vertegenwoordiger benoemen voor de rechtbank , maar als je zelf komt geeft dat goede indruk bij de rechter .
Dat geeft ook meer rechtszekerheid voor jou.
Kan je ook (redelijke) eisen gaan stellen bij de rechtbank , wordt jou dochter ook erkend als nederlandse staatsburger .
Kan je ook jou rechten gaan uitoefenen.
Geef alleen maar wettelijke voordelen voor jou.
Denk ik dan , ben alleen maar tukang omong kosong.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Nu kom ik net van de nederlandse ambassade, kom ik er achter dat mijn kind daar niet eens is geregristreerd, ze heeft dus of geen nationalteit of ze heeft een vals Indonesisch identiteits bewijs.... goh... de verhalen van mijn ex worden steeds interessanter... volgens mij kan ze zonder nederlands paspoort NOOIT in Nederland naar de rechtbank.....

Word vervolgd, ik zie vanavond weer een advokaat....

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Jawel , ze heeft op dit moment een Indonesische nationaliteit.
En zeker als de vader (of de moeder) hebben verzuimd om haar als Nederlandse staatburger (kind v/e Nederlander) te registreren.
In dat geval kreeg ze automatisch (volgens de wet) de Nationaliteit van de moeder.

Je kan het alsnog laten registreren bij de Ned. ambassade .
Je bent tenslotte de vader(surat kelahiran) , je kan haar alsnog erkennen.
Als je dat niet doet is ze gewoon Indonesische staatsburger.

Je ex kan altijd proberen naar een Nederlandse rechter stappen .
Het is niet onmogelijk , een Nederlandse ex , een Nederlandse kind ( volgens de nwe Indonesische wet )
Ook zal je het afhangen van je woonplaats.

Ik (woonachtig in Ned.) kan b.v ook een Nederlander (tegenstander) in een Indonesische rechtbank aanklagen . Het is een kwestie van een advocaat betalen en laten vertegenwoordigen.
Meer niet.

PS : is die advocaat ook bekend met de internationale aspecten (recht) van je huwelijk ? I.v.m de dubbele nationaliteit.
Waarom ga je niet naar de Indonesian Mix Couple in Jakarta , ze hebben waarschijnlijk gespecialiseerde advocaten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,631 pageviews Een website van indahnesia.com