[centraal] Informatie over hét visum (updated 16-feb-2007)

Subforum Het visumgebeuren 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-10-2009 08:46 siebjans wrote:
Het enige wat ik weet is dat ze mij erop wezen dat per heden ze een geboorte uitreksel willen hebben. Ik zei volmondig, waar staat dat dan? En de aardige ambtenaar wees me toen op het regeltje Surat lahir, dus......... maar doen dan he Emoticon: Stupid

Ik hoop maar niet dat ze een gelegaliseerde en recente copie vragen .

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik had per toeval (dus puur geluk) om andere redene zo'n uitreksel binnen handbereik.
Ook was deze recent, dus ik weet nog niet wat ze de volgende keer zeggen Emoticon: Laugh out loud

Over legalisatie werd god zij dank niet gesproken

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Navraag bij de ambassade in Den Haag vetelde mij dat een uittreksel uit het geboorte register niet nodig was.
Het blijft allemaal maar wazig.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 08-04-2010 22:21 nyomanresiani wrote:
Navraag bij de ambassade in Den Haag vetelde mij dat een uittreksel uit het geboorte register niet nodig was.
Het blijft allemaal maar wazig.
Zo wazig is het niet, wat men op de Indonesische ambassade zegt over verlengingen die 15.000 km verderop gebeuren is simpel gezegd niet van belang. Er zal namelijk geen enkele immigratie-medewerker zijn die zal zeggen 'ooh, als die ambassade het zegt, dan zal het wel'. Je zult dan gewoon moeten doen wat er van je gevraagd wordt.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Mijn schoonvader is deze week overleden, nu wil mijn schoonmoeder zo snel mogelijk naar haar zussen in Jakarta.
Wat ons betreft gaat ze langer dan 30 dagen, maar dan moet er een 60-dagen visum geregeld worden. Hoe lang duurt dit. Kan ik met haar naar de ambassade in Den Haag en dit direkt meekrijgen of zitten er een paar dagen tussen de aanvraag en het ontvangen. Ik lees ook dat er een retourticket overlegd moet worden. Is dat nog zo?
Thx, Wim.

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Wim gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.Je kan op de site van de ambassade een visum voor 60 dagen aanvragen.Duurt alles bij elkaar een paar dagen,je moet het uitgeprinte formulier brengen en de dag daarna kan je het visum ophalen.Je hebt inderdaad een ticket nodig,ook een pasfoto.Het adres is www.visa4indonesia.nl

bambang
Gebruiker
spacer line

Sander de Kort
Gebruiker
spacer line

Ik heb gemerkt dat veel van bovenstaande visumdiensten (bericht bambang) zijn overgenomen door een groot Amerikaans bedrijf genaamd CIBT. Het lijkt erop dat zij de visum markt proberen te veroveren. Ik heb goede ervaring met een wat kleiner bedrijf uit Breda (visumdienst.com). Prima service, je kan alle documenten aangetekend opsturen (wel zo veilig) en ze zijn een stuk goedkoper doordat er geen verborgen kosten gerekend worden.

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Ik heb het bij CIBT gedaan, alles opgestuurd aangetekend, volgende dag bij ambassade al aangeleverd, dag erop klaar en opgehaald en de 4e werkdag thuis door de postbode aangetekend afgeleverd.

Was 104 euro kwijt en het is jammer dat die kosten die werden gesuggereerd van te voren ex-btw waren. Maar goed snel zijn ze wel en goed geholpen via de mail. Heb zeker wel een stuk of 5 mailtjes gecorrespondeerd.

Er zijn geen verborgen kosten volgens mij behalve dat de prijs in eerste instantie ex-btw is en aangetekend verzenden van 10 euro bovenop de vaste fee van 35 euro komt, dat is idd wel iets dat jammer is om naderhand te constateren als je de echte rekening betaalt.

Vraag me af hoeveel mensen bij visumdienst Breda hebben betaald voor een 60 dagen toeristenvisum?

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Peter betaalde (15-10-2011) € 79,50 inclusief BTW en verzendkosten bij Visumplus / Naaldwijk voor 60 dagen "single-entry" visum.
Was snel geregeld.

;-), www.peter191064.mijnalbums.nl

paulb.
Gebruiker
spacer line

Indonesië verlaten zonder paspoort.

Ieder jaar ben ik - als weer een nieuw retirement visum is aangevraagd - zo'n 5 weken mijn paspoort kwijt. Het ligt dan - heb ik begrepen - geruime tijd ergens op een ministerie of ambt. dienst in Jakarta.
Mocht zich de situatie voordoen dat ik gedurende die 5 weken noodgedwongen naar NL moet reizen - bijvoorbeeld familieomstandigheden waaronder ziekte, overlijden etc - dan lijkt mij dat totaal onmogelijk zonder paspoort.
Weet iemand een oplossing voor dat probleem?
Ik overweeg om die reden in de toekomst toch maar een visum soc.budh. te nemen: het probleem doet zich dan niet voor.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat kan inderdaad niet, maar als je paspoort 5 weken weg is, dan is dat gewoon te lang? Ik heb een zelfde soort visa (KITAS zonder werkvergunning) en ben mijn paspoort veel korter kwijt, het meeste papierwerk wordt gedaan op basis van kopietjes van mijn paspoort gelukkig.

overigens.. als je echt weg MOET met grote spoed, kun je een noodpaspoort aanvragen en stellen dat het oude kwijt is. Niet netjes, maar het kan. En als je weet dat je binnen een aantal dagen weg moet dan laat je je paspoort netjes ophalen natuurlijk, toch?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,939 pageviews Een website van indahnesia.com