Linggardjati , 60 jaar later (Juni 2007)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ben toevallig in de buurt (Cirebon).
Dus wat doe je dan , je gaat even naar Linggardjati , de plaats waar Indonesia en Nederland met elkaar hun toekomst gaan bepalen.
Er is een overeenkomst getekend , die (jammer) door de Nerderlanders(Parlement) werd veranderd.
Resultaat Indonesia gaat niet akkoord , met alle gevolgen vandien.
Gevolgd door de Perang Agresi I dan II (Politionele Actie I en II) .

Een 3 de Generatie . Indonesier .
Het is goed te weten wat de Sejarah van zijn land is .

Zij aanzicht. van het gebouw.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Een paar foto's in een van de kamers.
We kregen een oudere gids die veel belangstelling heeft voor de tamu's dari Negeri Belanda .
In de poster staat : Dat men , eens of niet eens zijn met de uitkomst van de overeenkomst men de kalmte moet gaan bewaren.
En naar eenheid moet gaan streven (Bersatoe).
Men moet de burgeroorlog gaan vermijden.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om sid, ik duik in de geschiedenis!!!

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-07-2007 13:21 merapi wrote:
Om sid, ik duik in de geschiedenis!!!

via deze link kun je die hele geschiedenis opnieuw bekijken Merapi
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/35547985/
Emoticon: Bye bye

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Het wordt tijd dat Nederland eens zijn excuses gaat aanbieden bij Indonesie voor wat er tijdens de de politionele acties is gebeurd.

Ongelovelijk dat een land dat net zelf bezet is geweest door de Duitsers, zich vervolgens in 1947 op net zo'n manier gaat misdragen in de Oost. Hele dorpen (oa in Sulawesi) zijn er uitgemoord door onze eigen Wehrmacht onder leiding van Waffen SS commandant Westerling.

Eigenlijk zou Wilhemina posthuum voor het internationale oorlogstribunaal moeten worden gesleept.

Gracias. Sama sama

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

• Bapa 'Sid' gambaran 2 besar sekali Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

• ".... was dat 'Sid / jr / ' ..... ???' Emoticon: Wink

Het wordt tijd dat Nederland eens zijn excuses gaat aanbieden bij Indonesie voor wat er tijdens de de politionele acties is gebeurd.

Ongelovelijk dat een land dat net zelf bezet is geweest door de Duitsers, zich vervolgens in 1947 op net zo'n manier gaat misdragen in de Oost. Hele dorpen (oa in Sulawesi) zijn er uitgemoord door onze eigen Wehrmacht onder leiding van Waffen SS commandant Westerling.

Eigenlijk zou Wilhemina posthuum voor het internationale oorlogstribunaal moeten worden gesleept.

(Edited) Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 25-07-2007 15:19

• Kiwimave yth,

Wij verschillen nogal vťťl van mening, over verschillende onderwerpen .... er is altijd een relati tussen heerser en onderdrukker :

• Kijk maar naar de 'klassieke situasie' - IsraŽli's/Palestijnen; de Joden (vind ik een afschuwelijk woord) als geslachtofferd volk, uit de 2 de Wereldoorlog gekomen zijnde ..... klassiek omdat het conflict al in Der Bibel beschreven was, doen het met een ander volk ...... hoewel er een gezegde is:
    ' ...... do not do it to others what you do not want them do to you ......', ik weet dat er ůůk extremisten zijn onder de Palestijnen ......'; nu hebben de Israelis hun geschiedenisboeken eindelijk 'aangepast' ......

• " ..... we hoeven niet ver van huis zijn ...... "
    INDOnesia versus Timor,
    INDOnesia versus Molukken,
    INDOnesia versus Papua,
    afgesloten Emoticon: Confused INDOnesia versus Aceh ......

" ..... kitaorang harus priksa diri sendiri juga, tida ......"

We dienen onszelf ůůk een spiegel voorhouden ..... kritiek is makkelijk ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Een ding is mij onduidelijk, het akkoord van Lingardjati werd op 15 november gesloten GG van Mook tekende voor deelstaten, onder Nederlands gezag.
    Maar na de Japanse bezetting wist Nederland toch al dat dit een verloren zaak was??
    Nederland had beter moeten weten: de roep om dekolonialisatie begon al veel eerder.Drees,Luns waren ook degenen om Indie te behouden
    Geen land kan een ander land uitbuiten,
    Waarom dan dat bloedvergieten tijdends de politionele acties, kostte 10 duizenden doden..
    Heb het nog niet eens over de Atjeh oorlogen..
    naarmate ik in de geschiedenis duik, schaam ik mij voor mijn Nederlander zijn.
    Als ik dan Beatrix zie op de Antillen, glimlachend en zwaaiend, groots onthaal door de bevolking, dan denk ik:
    de rood/wit /blauwe vlag

Rood staat voor het bloed wat aan dit koningshuis kleeft
    Wit: oorlogsmisdaden witwassen
    Blauw: valse adel, geen van de Oranje"s blonk ooit uit van intelligentie, de titeltjes werden vaak gekocht
    Het is een scherp verhaal, maar ik sta er achter

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Merapi,

Geen land kan een ander land uitbuiten,
    Dat ben ik met je eens.

naarmate ik in de geschiedenis duik, schaam ik mij voor mijn Nederlander zijn.

Dat helpt niet meer Merapi, we moeten verder. Ik kan mij beschaamd voelen over wat onze voorvaderen het land aangedaan hebben maar ik was een klein kind en had dus geen enkele invloed uit kunnen oefenen.
    Hoeveel verder moeten we dan de geschiedenis in blijven duiken om ons te schamen.

Of de oranjes hun bewijzen van intelligentie / titels gekocht hebben kan je niet bewijzen men praat erover en dan kan je het geloven of niet, waar wil je de bewijzen dan vandaan halen?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Ja Yoke dat ben ik met je eens, maar lees de geschiedkundige werken van Jan en Annie Romein: Erflaters van onze beschaving en de Lage landen aan de zee.
    Ook aardig om te lezen: Anton Constandse -Oranje zonder mythe en van H.A. van Wijnen:Van de macht des Konings - de Kroon kan geen kwaad doen.
    We zitten toch opgezadeld met een aantal ""prinsessen""[Mabel, Maxima, Marilene] die door hun huwelijk een adelijke titel kregen en goed uit de staatsruif mee-eten?
    Het was in Indie niet anders Emoticon: Blush as Veth zei in 1920 al:een Nederlandse schillenboer kan met gemak lid van de Raad van Indie worden.De onderscheidingen en titels werden bijna per kilo uitgedeeld.
    Ja Yoke, ook ik was natuurlijk in die tijd nog niet eens geboren, laat staan dat je er iets aan kon doen.
    Maar het is wel enorm interessant om je in de geschiedenis te verdiepen, juist omdat je het niet hebt meegemaakt
    groetjes Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Tanpa komentar

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

De Indonesische Revolutie
    J.M.Pluvier

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

We moeten niet te veel naar de verleden kijken , maar naar de toekomst.
    [

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Vaarwel, tot betere tijden!

We moeten niet te veel naar de verleden kijken , maar naar de toekomst.

Om Sid dan zijn we het daar over eens. Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Om Sid en Yoke,
    allebei hebben jullie gelijk, maar er blijft iets achter: wat hebben onze Hollandse ouders uitgespookt in de Oost; ik beken eerlijk dat ik daar een schuldgevoel over heb, ondanks dat ik dat totaal niet heb meegemaakt, maar het raakt me wel
    Maar naar de toekomst kijken is het beste, betoel, betoel!

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

wat hebben onze Hollandse ouders uitgespookt in de Oost;

Die van mij zijn er nooit geweest hoor Emoticon: Nooo

TERDAD
    Gebruiker
    spacer line

Het wordt tijd dat het verleden van Nederland wordt besproken! Geschiedenis mag men vergeten!
    Nederland heeft niet alleen maar goed gedaan in Indonesia(Ned.Ind.)!
    De Nederlandse Politiek schaamt zich nergen voor,....NEE! het is TROTS op de VOC tijd en mentaliteit! JA DIT IS WEL TE BEGRIJPEN!....daar is men in Nederland RIJK van geworden! Nu is het volk van Indonesia aan de beurt!

Wassalam dari KUKB-NL
    http://www.kukb.nl

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Terdad, Nederland is niet trots op de VOC tijd, de latere generaties weten niet eens van het bestaan van de VOC!
    Maar het betreft niet enkel Nederland:
    vlak de uitbuiting en misdaden niet uit van:
    -Portugezen,de grootste slavenhandelaars
    -Belgie, Kongo
    -de Britten, India oa
    etc.etc
    Je kunt je niet beperken tot enkel Nederland, is veel te kortzichtig!
    Wat dacht u van de Aziatische volkerenmoorden onderling, bv China en Japan?- en de VS?
    genocide is een mondiaal probleem, geen lokaal probleem

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

• " ...... ik vind wŤl dat NEDERland nog verantwoordelijk is, nu, voor de gevolgen van haar vroegere koloniaal beleid in haar vroegere kolonie ....."
    Nederland zou als een 'goed gebaar' door kroonprins Willem-Alexander de kanonnen van Aceh, bij Sonsbeek met Arabische inscripties, teruggeven aan Aceh/INDOnesia ..... dit gebaar kan de 'extremisten' de wind uit de zeilen halen .......
  • De sporen van het verleden speelt nu nog een rol, ABN-Amro is de erfopvolger' van de Nederlandsche Handels Mij. ......... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,423 pageviews Een website van indahnesia.com