|
|
|
|
|
|
ik zit er aan te denken om een x naar bali op vakantie te gaan.
we hebben nu een boek thuis liggen van NRV hierin staan een aantal reizen maar wij in wij zouden dan gaan voor een strandvakantie van ongeveer 21 dagen en dan ongeveer een week dingen gaan bezoeken ik weet niet of dit vanuit 1punt kan?
in de gids stonden ook een aantal excursies voor 70 euro is dit aan te raden of kunnen we het beter vanuit daar regelen?
we willen wel iets meer dan alleen maar zonnen.welk hotel raden jullie aan het liefst zouden we aan het strand zitten en het liefst in een omgeving waar een aantal restorantjes zitten.
wat zijn eigelijk de prijzen op bali om uit eten te gaan met 2 personen en wat voor kosten maken we daar allemaal ongeveer als we een hoop willen zien en mischien een x snorkelen of vissen of duiken hier kan ik niet zoveel links over vinden.
vriendelijke groet pieter
|
|
|
|
|
Pieter,
70 euro voor een excursie is een hoop geld in Bali; je kan het minimaal voor de helft ter plekke regelen (en nog veel minder) Of je huurt een auto met chauffeur nog beter dan kun je zelf je eigen trip samenstellen.
Waar wil je naartoe op Bali; Kuta, Sanur, Nusa Dua, Lovina? Restaurantjes zijn er overal genoeg. Nusa Dua is luxe, Kuta en Lovina goedkoop en Sanur zit er tussenin. Ikzelf vind het strand van Sanur mooier/beter dan dat van Kuta bijvoorbeeld. In Sanur heb je ook veel (soms luxe)strandrestaurants. Eten op Bali kun je voor 3 euro maar ook voor 30 euro, net wat je wil. Lovina heeft zwartzandstrand met minder mogelijkheden dan in het zuiden van Bali. Sanur ligt weer dichter bij Denpasar en is misschien wat makkelijker mbt excursies. Dan nog de oostkant, Candidasa en Padan Bai en Ahmed. Padang Bai is simpel Candidasa is meer upmarket maar "geen (echt) strand" Ahmed is rustig en vooral voor natuurliefhebbers. Nu weet ik niet wat NRV aanbiedt maar Kuta en Sanur zullen er vast in staan.
Mbt hotel ligt het er maar net aan wat je wil; op Bali kun je heel eenvouidg maar ook heel luxe logeren. Je kunt ook alleen een vliegticket boeken en je eigen accomodatie ter plekke regelen dan kun je bijvoorbeeld een combi maken met strand en bijvoorbeeld Ubud (natuur, cultuur)
Mogelijkheden genoeg.
groeten
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
dank je wel voor je reactie het was niet 1 excusrie maar voor meerdere hier is een link:
http://www.nrv.nl/core.sym/fe/(...)et_id=96&tabnr=5
dank je wel voor je reactie we willen graag in de buurt van een mooi strand zitten waar wat te doen is en als het hotel maar schoon is en goede bedden heeft.
we zullen er alleen slapen en verder niet veel bij het hotel zijn maar het eiland verkennen.
we moeten wel een beetje op de prijs letten we willen daar ruim 2 weken zijn voor ongeveer 1400 euro pp volgens mij moet zoiets wel te doen zijn.
vriendelijk groet pieter alvast bedankt
|
|
|
|
|
Dag Pieter,
Ik weet niet hoe je aan 70 euro komt. Heb je zelf wat opgeteld in dollar en herleid naar euro? Alle excursies die er instaan kun je op Bali zelf echt goedkoper krijgen en je bent beter af om een auto te huren met of zonder chauffeur. Autorijden op Bali goed te doen. Alleen zuid van Denpasar is druk.
1400 euro pp is meer dan geld genoeg. Als je zelf een ticket boekt kun je echt voor veel goedkoper terecht. Maar ga je voor gemak, de keus is aan jou. Heb net even op de site gekeken. Ik zou toch voor Sanur kiezen, ligt toch net wat meer "centraal" met goede aansluitingen naar noord (Ubud, Lovina, Bedugul), oost (Padangbai, Candidasa, Tirtagangga ) en west (Tanah Lot) Sanur is ook rustiger dan Kuta maar het is maar net wat je wil. Beide hotels die in de gids staan is niks op aan te merken. Het strand van Sanur is 's avonds ook romantischer met gedekte tafels op het strand als je daar van houdt, kaarsen etc. Als je eens een avond in Kuta wil shoppen of stappen neem je een taxi voor ongeveer Rp 50.000 (4,50 euro) of geroosterde vis eten in Jimbaran. Verder is Denpasar op steenworp afstand. Nog een ander voordeel is dat het ook niet ver van de luchthaven is.
Verder stopt er ook de Peramabus waarmee je een aantal keren per dag naar andere (toeristische) bestemmingen kunt en goedkoper uit bent dan met een taxi. Ben heel vaak op Bali geweest. Als je nog uitgebreider info wilt kun je me ook een pb bsturen.
gr
Anne Mieke
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Pieter,
Als je op de website www.filosbali.net effe kijkt onder Bali Travel Forum Summary dan vindt je info.over alle materiele zaken die je je maar kunt wensen !
En Anne Mieke, gewoon nieuwsgierigheid, maar logeer je op Bali ?soms in Sindhu Beach ?.
Suk6 Rob
|
|
|
|
|
Hallo Pieter,
De informatie die Anne Mieke geeft is goed.
Iedere excursie is daar goedkoper te boeken.
Een auto huren moet lukken voor 30 euro (300.000 tot 350.000 Rp. )incl. benzine en chauffeur per dag voor ongeveer 10 uur, soms doen ze tochten van 12 uur en ook wel van 8 uur.
Als je in de naaste omgeving iets wilt bekijken neem dan gewoon een taxi met een meter bijv. bluebird. Vaak wil iemand van de receptie wel een afspraak maken met de taxichauffeur over de wachttijd.
Ook met de bus is goed te doen bijv. van Sanur naar Ubud, wel opletten wanneer de laatste bus terug gaat (eind v.d. middag)
Soms is een vlucht incl. hotel voor bijv. 10 dgn goedkoper of net zo duur als alleen een los ticket. Je kan dan gewoon dagen verlengen of zelf een ander hotel zoeken en je terugreis vastleggen na 3 weken.
De hotels die ze aanbieden van de NRV zijn wel goed maar er zijn meerdere reisorganisaties. Ga naar een reisbureau in Nederland en laat je voorlichten, vraag wat brochures en zoek dan uit waar je uiteindelijk heen wilt.
Er zijn ook startpaketten, dus vlucht + bijv. 2 dagen hotel en van daaruit kan je dan op zoek naar een ander hotel.
Als je daar een hotelkamer boekt dan is dat per kamer, dus voor 2 pers.
Ik weet niet wat je precies uit wilt geven p.dag maar tussen 15 en 25 euro per kamer zijn er wel redelijk goede hotels te vinden. Zoek anders eens bij de OAD of selamat Jalan of er iets voor jullie bij zit. Ook bij Fox en Holland international is te boeken.
Wij komen er elk jaar en weten er dus wel de weg maar als je voor de eerste keer gaat is het ff uitzoeken.
suc6
gr.Yoke
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
On 21-07-2007 22:26 robbert wrote:
En Anne Mieke, gewoon nieuwsgierigheid, maar logeer je op Bali ?soms in Sindhu Beach ?.
|
Nee ik reis simpel ben twee maanden geleden in Sorga geweest? Of bedoelde je dat ik nu op Bali ben? (en dan is het antwoord ook nee, woon en ben nu in Eindhoven)
gr
AM
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|