Een leuk kadootje vanuit NL voor mensen in Tomohon

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

Hoi,
Ik ben bezig af te reizen richting Tomohon. Nu ken ik inmiddels een aantal mensen aldaar, de gemiddelde leeftijd is ongeveer 60+. Wat is nu leuk voor hun om mee te nemen? Ze zijn al tig keer de wereld rondgeweest in het verledeno.a. diverse keren naar NLD. Weten jullie iets echts leuks voor hun daar? Hier heb ik ook her en der gevraagd. Ik ben inmiddels van plan om even langs de Zaanse Schans te hoppen: mooie prullaria e.d. aanwezig. Ik dacht ook nog aan bloembollen ofzo, hebben jullie een idee? Emoticon: Confused Emoticon: Frustrated

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Manon, wat denk je van een mooi fotoboek van Nederland of wat halfedelsteentjes, verder denk ik dan aan wat kleding

hariara
Gebruiker
spacer line

Hoi Manon , de bloembollen kun je beter niet meenemen , word echt niks daar , beter is bloem of groentezaad dat is altijd leuk en niet te groot.
Wat het ook altijd goed doet ( bij mij tenminste wel ) is een edammer kaasje op Schiphol kopen en chocoladerepen , fijne tijd daar . Emoticon: Bye bye

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik zou een ander soort merk kaas nemen.
Edammer is te gewoon , kan je ook in Indonesia kopen.
Chocolatjes kan ook mee , voor redelijk kwaliteit met redelijke prijzen kan je het halen bij Lidl .
Hoeft niet altijd Godiva te zijn , vooral omdat die mensen ook al overal geweest zijn.
De Lidl chocola zullen ze mss niet vaak geproefd hebben.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-07-2007 23:16 merapi wrote:
Manon, wat denk je van een mooi fotoboek van Nederland of wat halfedelsteentjes, verder denk ik dan aan wat kleding

Halfedelsteentjes meenemen is niet nodig, dat is net zo iets als water naar de zee dragen, dat spul kost daar haast niks en voorzover ik het kan overzien dragen alleen de toeristen die steentjes. De echt Indonesier heeft liever goud (of platina=wit goud is erg in de laatste jaren).

Het idee van een fotoboek is misschien wel leuk want ze vragen ons ook altijd naar foto's ( het liefst van ongehuwde jonge familieleden, misschien heeft Om dan Tante nog een huwbare Emoticon: Party! zoon of neef in de aanbieding)

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Ben al een tijdje van het forum geweest,druk met werk en reizen ,net terug uit Bali,had ook voor de familie leden wat prulls gekocht,wat goed in de smaak viel waren de de magneet molentjes die op de ijskast kan plaatsen,en andere hollandse afbeeldingen.
Je spreekt over mensen rond de + 60 ....BH "s al dan niet gebruikte doen het zeer goed,hier en daar wat opgetrommeld van tante"s en Omoe"s lekker oud hollands stevig,niet van die Indonesische ,waarvan de berlijnen .door je ogen schieten na het wassen.( zie avitar)
Mini stroopwaffels scoorde het beste werd gezien als kue madu Hema of AH.
Deze dingen zij hot momenteel ,huwbare zoons of dochters zijn uit de tijd liever een vere vriend die je maandelijks wat toe stopt !!!! succes

sing ken ken bli....

shuider
Gebruiker
spacer line

Halo! Ik had tijdje terug ook al dergelijke vraag op het forum gelezen en daarop gereageerd. Bij deze nog even een suggestie wat je aan eetbare 'souvies' kunt meenemen naar IndonesiŽ:

Speculaasjes, stroopwafels, Haagsche hopjes, (Zeeuwse) boterbabbelaars, Engelse drop, Autodrop of winegums (liever geen zwarte drop, dat valt meestal niet zo in de smaak), chocolade (bij de supermarkten is volop keus, merk maakt toch niet zoveel uit?) en - raar maar waar - een pakje Sultana scoort ook goed!!! Emoticon: Nice

EdwinJ
Gebruiker
spacer line

Misschien kan je een cassettebandje meenemen met muziek van Fransie Bauer. Is leuk voor die luidsprekers op wielen (die taxibusjes, ben de naam ervan even kwijt), hebben ze eens wat anders te draaien naast die Poco Poco muziek. ;-)

Salam,

Edwin

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Jaaaaa Edwin,

Onze chauffeur had vorig jaar ook cd's in de auto met hollandse muziek en draaide het ook, wij meezingen met zijn allen en hij lol!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Een grote pot Dampo,Vicks, Nivea creme en pindakaas [met grove nootjes] hoorde ik van een vriendin die net terug is, t-shirts blijken ook altijd welkom te zijn Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-07-2007 18:49 merapi wrote:
Een grote pot Dampo,Vicks, Nivea creme en pindakaas [met grove nootjes] hoorde ik van een vriendin die net terug is, t-shirts blijken ook altijd welkom te zijn Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Allemaal gewoon te koop daar weet alleen niet of er ook pindakaas met nootjes is wel de amerikaanse pindakaas.

Milani
Gebruiker
spacer line

T shirts met HOLLAND er op voor jongelui en inderdaad ondergoed (katoen)
chocolade doet het altijd goed bij de douane. Emoticon: Shut up!
Maar in Indonesia heb je zelfs de Makro en Carrefour dus daar gewoon kopen nog makkelijker ook. Emoticon: Party!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

'Unox' rookworst vinden ze heerlijk.....

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Unox rookworst in een Moslimland?????
Een vriending is pas in Djart en Malang geweest:de vraag is groot naar calculators voor de middelbare scholen, ook kleding en schoolspullen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Merapi,

Er mogen dan veel moslims wonen, dat wil echter niet zeggen dat de rest van de mensen geen varkensvlees eet. Zelfs onder de Moslims is proeven vaak geen probleem, als ze maar weten wat ze eten, kunnen ze zelf kiezen. Verder is het zo dat Noord Sulawesi ,waar Tomohon bij hoort, voor het grootste deel Christen is.

Ho Lee Fuk

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 16-07-2007 18:49 merapi wrote:

Je hebt ook 'Unox runder worst'.......

On 24-06-2008 01:28 Yerun wrote:
Merapi,

Er mogen dan veel moslims wonen, dat wil echter niet zeggen dat de rest van de mensen geen varkensvlees eet. Zelfs onder de Moslims is proeven vaak geen probleem, als ze maar weten wat ze eten, kunnen ze zelf kiezen. Verder is het zo dat Noord Sulawesi ,waar Tomohon bij hoort, voor het grootste deel Christen is.

Yerun heeft gelijk, het wordt misschien eens tijd dat Merapi een vluchtje boek naar het door haar zo vaak 'beschreven' land....

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Een rookworst van de Hema doet het hier ook goed.
Het schijnt zeker niet ongebruikelijk te zijn dat moslims varkensvlees eten.

Blikje Unox leverworst, of een plakje Kips leverworst gaat er hier bij de meeste wel in. vorige week nam er iemand een flinke Osseworst mee, die ligt heerlijk uit te rusten in de vriezer Emoticon: Smile En die lusten ze hier ook wel kwam ik achter.

Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

http://i212.photobucket.com/al(...)e/vybava_lednice.jpg
Bedoelde je zo iets of zijn de Ballen,eiren niet goed.
De rookwordt komt van Unox , de Fabrikant Unilever, die zo zich schuilt achter een openbare reclame boortschap, de film Fitna, over de Jordaansche boicot. Emoticon: Clown Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,548,597 pageviews Een website van indahnesia.com