" Is dat eigenlijk wel zo" ?

Subforum Andere praat 
525 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jantje
Gebruiker
spacer line

Kort geleden zag ik dat programma van de Vara. De deuren in dat linkse media-fort wijd open voor de Nederlandse underdog, de zogenaamde verguisde en vertrapte Islamieten, met een legertje knikkende meepraters, die daar uitgebreid aan het woord kwamen. Het was met name die Abutaleb die zich beklaagde omdat z’n zoon herhaaldelijk door de politie werd aangehouden om zich te identificeren, zich lavend aan de beschikbaar gestelde zendtijd, verbolgen zwaaiend met dat beruchte discriminatie artikel en bijtend in de hand die hem voed. Te hard gereden op z’n brommertje? Door het rode stoplicht? Was er in de buurt een winkeldiefstal gepleegd? Oud moedertje beroofd? Niets van dat al. Het was natuurlijk weer de huidskleur.
Gelukkig zei de presentator nog dat iedereen vooroordelen heeft. Met dien verstande dat iedereen, met name de Nederlandse gastheren die wat aan te merken hebben op de Islam en het daarmee gepaard gaande onaangepast gedrag in hun eigen land, hun Wilders’ geraas moeten staken en trachten die cultuur te begrijpen. Kop houwen dus. Als je iets aan te merken heb op de Islam word je al gauw uitgemaakt voor moslimhater. Moslims zelf geven toch ook geen, althans weinig commentaar als er aanslagen gepleegd worden? Kritiek leveren op je brothers in arms is not done in die kringen. Het is toch allemaal de schuld van het Westen?
Aanslagen? Wie plegen er dan aanslagen. Zijn het radicale Christenen, Budhisten, Hindoestanen, noem maar op... Nee, zeker weer die moslims...Is dat eigenlijk wel zo? Moeten we die dagelijkse zondvloed van geweld die via de media tot ons komt maar met een korreltje zout nemen? Wat kleine groep... Vele kleintjes maken 1 grote.
Nederland moet volgens die linkse kliek ge-islamiseerd. Daarbij kunnen ze een waakhond als Ayaan Hirshi Ali niet gebruiken. Weliswaar “black as my boots” maar toch maar dumpen dat wijf. Het lijkt wel racisme.
Duidelijk is dat in het Vara-fort geen tegenspraak geduld wordt. Meepraters en retelikkers moeten de confirmatiehonger stillen. Ja toh..ja toh?...
Gelukkig kun je op dit forum je gedachten over bepaalde dingen ventileren. De moderator grijpt in als het hem niet aanstaat. Normale zaak, het is zijn forum en hij zal er wel een reden voor hebben.
Dan zijn er nog fora/blogs, zeg maar “blorum”, ook zo’n fort, waar in principe alles mag. Behalve, u raad het al... over de Islam zeiken. De islam is namelijk heilig en helemaal niet verstikkend. Dan vraag ik mij af: “Is dat eigenlijk wel zo” Ik wordt geadviseerd om mijn “moslimhaat” maar eens in Indonesie te gaan verkondigen. Nu ben ik niet vies van advies, maar deze hulp bij zelfdoding zal ik maar geen gebruik van maken. Als ik daar behoefte aan heb spring ik wel met een stuk in me reet, “Saturdaynight” zingend van de Matahari. Trouwens, ik ben toch gast? Dan moet ik mij aanpassen! En dat doe ik ook. Emoticon: Smile

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Wat wilt u nu precies zeggen?

Vriendelijke groet,
Hilmar.

- Let us live simply so that others may simply live -

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Jantje geen enkele godsdienst is perfect, Christendom niet, de Islam ook niet. De Koran mag ondertussen ook wel eens ge-updated worden met nieuwe informatie en nieuwe regelgeving. Ik noem maar eens een aantal voorbeelden waar de Profeet het nog eens over mag hebben: creditcard-fraude, drugs, internet-sex, genetisch gemanipuleerde soyabonen, het gebrek aan normen en waarden en wijdverbreid seksueel misbruik van Indonesische dienstmeiden in het midden-oosten etc.

Kritiek leveren op godsdiensten is een groot goed, iedere godsdienst heeft zijn slechte kanten, zelfs het buddhisme. Hopelijk ziet men dat in Indonesie ook in, en volgt men niet slaafs de arabische Islam.

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-07-2007 09:53 kiwimave wrote:

Kritiek leveren op godsdiensten is een groot goed, iedere godsdienst heeft zijn slechte kanten, zelfs het buddhisme. .

Ya , het is zo .
Niet iedereen kan er mee omgaan.

En zeker als sommige mensen hun eigen ervaringen (goed of slecht) gaat projecteren op de grote massa.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Verplaatst naar de Nederlandse afdeling van het forum.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ieder weet zo langzamerhand dat ik geen ene geloof aanhang.
Maar ik zal ze niet bespottelijk maken.in mijn oordeel.
Waar ik wel bang voor ben, is dat de hele geloof gemeenschap, zich niet weet in te houden,en willen door schieten naar een algehele geloof verplichting, zodat mensen niet meer zelf hun eigen keuze mogen maken.
"Ja" ik denk ook dat de gematigde Moslims hier zich achter schuil houd.
Een vrij keuze heeft veel meer waarde dan een verplichte keuze.
En dat zie je in het beginsel ook niet van die matige of liberale islam.
Juist mensen die kunnen nadenken zijn voor mij belangrijker dan mensen die zomaar volgelingen worden van welk religie.
Zelf veroordeel ik het onschuldige gedoe rond een idool.
Je mag gelukkig een idool hebben maar als je die zo gaat vereren dan heb je zelf een grote tekort koming.
Heb je behoeft Haar/Hem na te apen.
Een groot tekortkoming van zelf respekt..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Emoticon: Puh! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Even aan Jantje:
ik schrik steeds meer van je onbeschofte uitlatingen!
Natuurlijk kun je je mening uiten op dit forum, maar dat is iets anders dan beledigen en kwetsen!
Gelukkig heb ik als Nederlander een beetje Indische opvoeding gehad, en daar ben ik nog steeds blij mee:een beetje adat kreeg ik mee.
Welk geloof je aanhangt: heb respect voor andersdenkenden, en ga niet veroordelen.
Mee eens zijn hoeft niet: vrijwel iedere religie heeft een bloedspoor uit het verleden...

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Raak Om Ziel,
Een vrije keuze is meer waard dan een verplichte keuze, zonder meer waar!
Maar een Moslim kan niet kiezen, dat is het enge van dat geloof.
Ben zelf rk gedoopt, maar Boeddist - dus verder aan geen enkele religie gebonden. dit harnas heb ik afgegooid

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,757 pageviews Een website van indahnesia.com