Postverzending vanuit Indonesie naar NL met spoed..100% ok?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

Hoi,
Over 3 weken zit ik weer daarro Emoticon: Party! en nu moet ik vanuit daar een pakketje opsturen naar NLD a priority. Weet iemand hoe lang dit duurt en of dit altijd goed gaat?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Priority? Ik zou het opsturen als 'registered', hier heet dat dan 'terdaftar', aangezien Priority wel erg eenvoudig is, slechts een stikkertje erop, dus daar moet je niet teveel hoop op vestigen qua snelheid o.a.

Hoe lang? een dag of tien is vrij standaard.

Gaat dit altijd goed? Nee, boten zinken, vliegtuigen storten neer en postbeambten overal ter wereld jatten. De kans dat het goed gaat? Ik zou zeggen 99%, want als je er een beetje meer moeite voor doet dan er gewone post van maken (dus geen 'terdaftar' of iets vergelijkends) dan komt het allemaal prima in orde. Emoticon: Yes!

En oh, niet in de brievenbus stoppen hier, gewoon afhandelen op het kantoor waar je ook je zegeltjes mag gaan staan lebberen. Emoticon: Wink

rien.gluvers
Gebruiker
User icon of rien.gluvers
spacer line

Als het echt belangrijk is dat het op tijd aankomt zou ik het met fedex of ups versturen. Binnen 4 werkdagen in NL.

Oud worden op bali? www.whitedolphins.nl or www.whitedolphins.net

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Right. Of met TIKI JNE. Ook 4 dagen sampai. Maar kosten iets duurder.... enkele honderdduizenden rupiah.
Echter veel betrouwbaarder dan de Pos Indonesia die het laatste decennium tot een rovershol is verworden.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb erg goede ervaringen met TNT-post Indonesia.
Een pakket versturen kost iets van US$35 en in 3 a 4 werkdagen wordt het pakket keurig afgeleverd, waar het pakket zich bevind is online te traceren.
De ervaringen met EMS-post van Kantor Pos zijn niet zo goed, duurt allemaal veel langer en het was in mijn geval volkomen onduidelijk of het pakket ook was afgeleverd, het tarief is wel ongeveer 40% voordeliger.
Fedex en UPS zijn weer duurder.
Kijk ook eens op: http://parpulo.com/post_pakket.html
Groetjes,
Jan

Reinie
Gebruiker
spacer line

De bovenstaande link werkt niet.

Groetjes,

Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

johan05
Gebruiker
spacer line

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft van postverzending pakketje vanuit indonesie naar nederland. Voorgaande berichten zijn in 2007 .

jstar
Gebruiker
spacer line

Geen problemen* via de Kantor Pos. De dagen dat zendingen verdwenen en postzegels werden gestolen van brieven, zijn echt wel voorbij. Aangetekend versturen is mogelijk, wel even de inhoud tonen dus het pakketje ter plekke (laten) afplakken.

* wij sturen zeer vaak internationaal en hebben nooit problemen. Er is ook EMS track & trace.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Emoticon: I love it

D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat He√ę nuus gezaat.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 01-05-2020 09:11 schreef jstar:
Geen problemen* via de Kantor Pos. De dagen dat zendingen verdwenen en postzegels werden gestolen van brieven, zijn echt wel voorbij. Aangetekend versturen is mogelijk, wel even de inhoud tonen dus het pakketje ter plekke (laten) afplakken.

* wij sturen zeer vaak internationaal en hebben nooit problemen. Er is ook EMS track & trace.

Veel (douane) controles of ander dergelijks?
En wat is momenteel de tijdsduur (vertrek - aankomst)?

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Ja ze contacteren de douane als het niet helemaal duidelijk is of het toegestaan is. (We hadden dat voor met edelstenen.) Ze maken dan zelfs een foto en sturen dat op per WA. (Een goed argument om een groter postkantoor te kiezen trouwens, die hebben meer ervaring en betere contacten.) Als ze dan een akkoord krijgen, is het een formaliteit.

Het laatste pakketje naar Parijs duurde 4 weken, naar Hong Kong 12 dagen. Wat flink langer is dan hun SLA's maar wel begrijpelijk. Het lag ook niet aan de Pos/EMS hier. Vóór de crisis was het binnen 2 weken in Europa.

Een bestelling van mij via AliExpress uit China van begin januari, is trouwens nu net pas geleverd op een Nederlands adres. Het heeft meer dan twee maanden in een distributiecentrum in Shanghai gelegen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,458,753 pageviews Een website van indahnesia.com