Modderstroom Java

Subforum Java 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rebecca
Gebruiker
spacer line

Hallo!!

Weet iemand wat de huidige status is van de modderstroom op Java, ondervind je daar veel hinder van en is deze goed te omzeilen?

Groetjes Rebecca

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zolang je er niet in gaat staan en je de getroffen spoor- en wegverbindingen vermijdt zul je er geen last van hebben.

rspelmink
Gebruiker
spacer line

Hoihoi,

kijk eens op www.sidoarjo.nl .
hier hou ik af en toe wat news items bij over de modderstroom.
Overlast blijft vooral beperkt tot die regio. Omreizen is te doen... hoewel het wel veel extra tijd kost helaas....

Mijn huisje in Perum Tas in niets meer waard... maar de compensatie laat maar op zich wachten...grrrrrrrrrrrrrrrrr....

www.sidoarjo.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Mijn huisje in Perum Tas in niets meer waard...
Beste Ruben,
Ik volg het nieuws ook over dit verschrikkleijk drama wat zich afspeelt in Oost Java.
Die compensatie waar je over schrijft wordt echter niet uitgekeert aan mensen die hun huis hebben gebouwd zonder de juiste vergunningen, vaak zijn het mensen die keihard gewerkt hebben en van het gespaarde geld hun huis(je) hebben gebouwd en niet aan een vergunning hebben gedacht of gedacht dat komt later wel zoals zo vaak.
Een troost voor jou is dat je nog een dak boven je hoofd hebt, tenmiste aan je telefoon en faxnummer te zien woon je (nog) in Nederland.

Dat de weg en spoorlijn vaak geblokkeerd heb ik persoonlijk alle begrip voor, moeten wij persee naar Surabaya nemen we de weg van Malang naar Batu, Jombang en dan via Mojokerto naar Surabaya, die reis duurt ongeveer 5 uur.
Gelukkig is het nu ook mogelijk om vanaf Malang te vliegen naar Jakarta en Denpasar en als ik het nieuws mag geloven komen daar spoedig wat steden bij.
Veel succes met de website.
Tuti & Jan

koken1947
Gebruiker
spacer line

Rebecca, laat je niet van de wijs brengen, wees jezelf.
Ik ben alwel redelijk bekend inmiddels in Bandung en omstreken, dankzij de fam.
Geniet met graagte, je zult absoluut geen hinder ervan ondervinden.
We verheugen ons, binnenkort emigreren wij naar BANDUNG.
groet August.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste August,
Jij schijnt erg goed op de hoogte te zijn, hoe ver is Bandung weg van die Lumpur Panas?
Ik geef hier aan hoe je eventuele hinder kunt ontwijken, het is zonde van je vakantie om midden in een demonstratie terecht te komen, de route die ik aangeef is een prima alternatief en het stuk van Jombang naar Batu ook nog eens een erg mooie route door de bergen.
Jan

koken1947
Gebruiker
spacer line

Hallo Jan,
correctie: Ik ben niet erg goed op de hoogte, maar..... redelijk bekend in Bandung en omstreken.
Natuurlijk hebt je gelijk tijdens vakantie in een demonstratie of wat dan ook, terecht te komen. En dan nog niet de afteleggen afstanden. Antwoordt op je vraag ; Van Bandung naar Lumpur Panas (Sidoarjo Java Timur/OostJjava is ruim 1000 km.
Hebt je nog een vraag?
Groet, August

rspelmink
Gebruiker
spacer line

On 07-07-2007 13:31 Tuti & Jan wrote:
Mijn huisje in Perum Tas in niets meer waard...
Beste Ruben,
Ik volg het nieuws ook over dit verschrikkleijk drama wat zich afspeelt in Oost Java.
Die compensatie waar je over schrijft wordt echter niet uitgekeert aan mensen die hun huis hebben gebouwd zonder de juiste vergunningen, vaak zijn het mensen die keihard gewerkt hebben en van het gespaarde geld hun huis(je) hebben gebouwd en niet aan een vergunning hebben gedacht of gedacht dat komt later wel zoals zo vaak.
Een troost voor jou is dat je nog een dak boven je hoofd hebt, tenmiste aan je telefoon en faxnummer te zien woon je (nog) in Nederland.

Dat de weg en spoorlijn vaak geblokkeerd heb ik persoonlijk alle begrip voor, moeten wij persee naar Surabaya nemen we de weg van Malang naar Batu, Jombang en dan via Mojokerto naar Surabaya, die reis duurt ongeveer 5 uur.
Gelukkig is het nu ook mogelijk om vanaf Malang te vliegen naar Jakarta en Denpasar en als ik het nieuws mag geloven komen daar spoedig wat steden bij.
Veel succes met de website.
Tuti & Jan

Die compensatie waar je over schrijft wordt echter niet uitgekeert aan mensen die hun huis hebben gebouwd zonder de juiste vergunningen...

Bedankt voor de reactie Jan. Zou graag iets meer achtergrond van die documenten willen weten. Als buitenstaander is het lastig om daar goed de vinger achter te krijgen. Het huis staat natuurlijk niet op mijn naam, maar van mijn vrouw. Zou moet ook alles regelen... maar das nogal lastig in indonesie Emoticon: Confused

Ik vind het echt ongelooflijk dat de overheid in Indonesie niet ingrijpt... mensen zijn nu al meer dan een jaar hun huis uitgejaagd en nog geen enkel uitzicht op een hernieuwd leven... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Nou heb ik het geluk dat ik een behoorlijk salaris verdien in NL en daardoor makkelijk een ander tijdelijk verblijf voor mijn vrouw kan betalen... Emoticon: Worship Emoticon: Worship Maar haar zussen, broers etc... hebben daar veel meer moeite mee... en aan de getallen te lezen ongeveer 15000 andere mensen ook! En dan ook helemaal niets ervan horen in de media in NL (of elders in de wereld). Waarom wordt dit zo stil gehouden? Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het is een kombinatie van de Undang2 Perkawinan en Undang2 Agraria.

Bij UU Perkawinan , wordt de huwelijk in de meeste gevallen in Gemeenschap van Goederen gesloten.
Dus de man bezit 50% , bij buitenlanders is het ook zo.
Alleen mag een buitenlander geen onr.goederen (huis-grond) hebben.
Het deel van de man(een buitenlander) komt dan te vervallen (in de handen van de staat) , mits men binnen 1 jaar (overgangstermijn) dat geregeld hebben.Het staat gewoon in de wet .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-07-2007 11:01 rspelmink wrote:

...

Ik vind het echt ongelooflijk dat de overheid in Indonesie niet ingrijpt... mensen zijn nu al meer dan een jaar hun huis uitgejaagd en nog geen enkel uitzicht op een hernieuwd leven... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

De zaak lig op dit moment bij de rechter .
Door onduidelijke aansprakelijkheid (het moet nog bewezen worden) en de onduidelijkheid van de eigendomsrechten (veel AsPal papieren) kunnen de afhandeling ook jaren gaan duren.
In dit geval kan de Indonesische overheid geen sinterklaasrol gaan spelen , ze hebben wel de poging van Lapindo om de aandelen te verkopen ,dus de aansprakelijkheid te gaan ontloppen verijdeld .

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

Wil je van SBY richting het oosten gaan (pasuruan/probolinggo) dan ben je minstens 3x zo lang onderweg om op je plaats bestemming te komen (wederzijds richting sby)
Je kan bij porong (waar de snelweg sinds het lapindo geval stopt) wel via smalle binnenweggetjes (onthoud dat je dan veel kleingeld 100-200-500rp nodig hebt, aangezien de mensen op de binnenweggetjes geld vragen/eisen) richting pasuruan. (via tangulanggin, de lederwaren stad van indonesie) Je bent wel een uur langer onderweg, maar het is sneller dan in de ' wachtrij' /file staan om via de grote weg je weg te vervolgen) Helaas zal je teruggaande wel lekker in de file moeten gaaan staan en dat kan tot 2-3 uur lang duren, aangezien eht abnormaal lang is, zeker in de avondspits.

Ik merk dat veel contractors en dergelijke nu moeilijke tijden beleven, omdat er veel wordt gebouwd in sidoardjo en indo's geloven nogal snel wat er in de kranten staan en denken dat sby over 2 jaar ook onder water staat. (tuurlijk zal datniet gebeuren, maar het zorgt er wel voor dat men massaal hun huizen verkopen dan wel geen huis daar willen kopen) En dat terwijl sidoardjo echt 10-15 km minstens van het lapindo meertje ligt. Afgelopen week was trouwens weer een lekkage in 1 van de dijken ontstaan, maar gelukkig ligt de mainroad aan de andere kant.

Malang duurt nu 2x zo lang en we; 4/4,5 uur ipv 2/2,5

Ik hoop dat de regering alsnog wel geld wil investeren in het japanse bedrijf dat mogelijk het gat kan dichten! Maja, indo.....

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

rspelmink
Gebruiker
spacer line

On 08-07-2007 11:20 sidia wrote:

...

De zaak lig op dit moment bij de rechter .
Door onduidelijke aansprakelijkheid (het moet nog bewezen worden) en de onduidelijkheid van de eigendomsrechten (veel AsPal papieren) kunnen de afhandeling ook jaren gaan duren.
In dit geval kan de Indonesische overheid geen sinterklaasrol gaan spelen , ze hebben wel de poging van Lapindo om de aandelen te verkopen ,dus de aansprakelijkheid te gaan ontloppen verijdeld .

overheid geen sinterklaasrol gaan spelen...

Hoezo kunnen ze dat niet? Je kan nu toch de mensen schadeloos stellen en een nieuwe toekomst laten opbouwen. En dan kan de overheid het geld terugvorderen van Lapindo. Als je maar afspraken maakt over de hoogte van de vergoeding....

Je kan mensen echt niet zo lang in het ongewisse laten... zeker niet de mensen die het al niet zo breed hebben! Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Waar de schuld van het "ongeluk" ligt is niet van belang voor de slachtoffers! Dat zou de president ook moeten realiseren! Het is een ramp.. door ongeluk of natuur... je kan wel je verantwoordelijkheid nemen als president en je nek uitsteken voor je bevolking... Emoticon: So funny Emoticon: So funny

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

onthoud dat je dan veel kleingeld 100-200-500rp nodig hebt,
Zie dit niet als bedelen van die mensen, ze proberen op die manier wat geld bij elkaar te sprokkelen voor hun familie.
Het verkeer proberen mee regelen is een normaal iets in Oost Java, ook in Malang proberen mensen het verkeer een beetje te regelen, voor mij gewoon een erg positief iets, iedereen weet dat een Indonesier er niet van houd om te wachten in het verkeer, toch zie ik maar zelden dat iemand de instrukties van die mensen negeert.
Die mensen worden beschermd door de politie.

Zou graag iets meer achtergrond van die documenten willen weten.
Beste Ruben,
Dit ondwerp is al veelvuldig aan bod gekomen bij diverse topics, dus even de zoekfunctie gebruiken.
Er is een wettelijke mogelijheid om een huis te kopen maar dan op naam van de kinderen van de vrouw (of misschien van samen), mits deze zijn bijgeschreven op de Kartu Kelurga.
Gelijktijdig met de koop ga je naar de notaris en laat je een akte opmaken dat jij en/of je vrouw in het huis kunnen blijven wonen tot jullie allebei zijn overleden, bij overlijden erft het kind (of kinderen) het huis met de bezittingen.
Dit is niet uniek, in Nederland gebeurt soms precies het zelfde.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Sidia die van dit soort zaken veel afweet.
Groetjes,
Jan

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

On 08-07-2007 13:05 Tuti & Jan wrote:

Het verkeer proberen mee regelen is een normaal iets in Oost Java, ook in Malang proberen mensen het verkeer een beetje te regelen, voor mij gewoon een erg positief iets, iedereen weet dat een Indonesier er niet van houd om te wachten in het verkeer, toch zie ik maar zelden dat iemand de instrukties van die mensen negeert.

Ben ik het helemaal eens, en zeker omdat je op die mainroad bij porong een aantal u-turn afslagen heb waar je dus niet een u-turn mag maken, maar waar je vaak in indonesie mensen het toch ziet doen. Echter niet bij porong, aangezien men netjes achterin de rij ging staan/rijden.
Over het bedelen ben ik het deels mee eens. Ik zag tussen besuki en pasuruan tijdens het rijden bij een aantal dorpen moslims die om geld vroegen (voor de bouw/afbouw van hun moskee)
Daar is niks mis mee, maar wat je ook vaak ziet is dat ze er met z'n dertigen erbij zitten alsof ze niks te doen hebben. (werken? desnoods in een grotere stad?) Mijn familie zegt precies hetzelfde, de reden dat moslims gemiddeld over de hele wereld het minder hebben (behalve de oliesjeiks) komt omdat ze zovaaak moeten bidden. Het klinkt generaliserend, maar het is toch echt zo. Waarom zijn chinezen anders zo vaak welvarend in indonesie (en ook zeker in de rest van de wereld, except for china zelf)
Ik ben er van overtuigd dat armoede niet alleen door omgeving komt, maar ook zeker door laksheid en luiheid. Als je iets echt wilt, dan zoek je toch alle mogelijkheden om die doelen te halen?

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

En over ' lapindo' geval, de regering is niet zo rijk als men denkt (corruptie nge top!) en heeft nog veel schulden en vergeet niet dat indonesie nog vrij corrupt is en nogal een groot land is en de president het allemaal niet zelf bepaalt. (bambang is geen alleenheerser of meneer boesboes) Al moet ik wel zeggen dat lapindo inmiddels een ramp is van 'nationale' omvang,.

rspelmink
Gebruiker
spacer line

On 08-07-2007 17:36 Kelvinator wrote:

...

Ben ik het helemaal eens, en zeker omdat je op die mainroad bij porong een aantal u-turn afslagen heb waar je dus niet een u-turn mag maken, maar waar je vaak in indonesie mensen het toch ziet doen. Echter niet bij porong, aangezien men netjes achterin de rij ging staan/rijden.
Over het bedelen ben ik het deels mee eens. Ik zag tussen besuki en pasuruan tijdens het rijden bij een aantal dorpen moslims die om geld vroegen (voor de bouw/afbouw van hun moskee)
Daar is niks mis mee, maar wat je ook vaak ziet is dat ze er met zn dertigen erbij zitten alsof ze niks te doen hebben. (werken? desnoods in een grotere stad?) Mijn familie zegt precies hetzelfde, de reden dat moslims gemiddeld over de hele wereld het minder hebben (behalve de oliesjeiks) komt omdat ze zovaaak moeten bidden. Het klinkt generaliserend, maar het is toch echt zo. Waarom zijn chinezen anders zo vaak welvarend in indonesie (en ook zeker in de rest van de wereld, except for china zelf)
Ik ben er van overtuigd dat armoede niet alleen door omgeving komt, maar ook zeker door laksheid en luiheid. Als je iets echt wilt, dan zoek je toch alle mogelijkheden om die doelen te halen?

mainroad bij porong een aantal u-turn afslagen

Ben het ook helemaal eens dat er verkeersregelaars zijn.. het is als blanke anders totaal niet mogelijk om je door het verkeer te begeven. wij klagen in NL al over files... dan hebben ze SBY in het regenseizoen in de spits niet meegemaakt... kwam vaak genoeg voor dat ik om 5uur van mijn werk weg reed en pas om 8uur thuis was... gewoon te druk... en iedereen wil dan vooraan in de rij staan Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Geloof ook dat de armoede gedeeltelijk door de luiheid en mentaliteit wordt veroorzaakt... hoewel zeker niet iedereen een eerlijke kans krijgt... maar sommige willen er ook niets van maken...

Maar ik snap nog steeds niet dat deze "nationale ramp" zomaar geaccepteerd wordt. Er is zoveel overlast... voor 15000 inwoners... verkeer richting alles achter sidoarjo... (dus pasuruan tot malang, maar ook de bali-route)... en het treinverkeer! Is er nou echt geen passende oplossing????? Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-07-2007 13:05 Tuti & Jan wrote:

*Dit is niet uniek, in Nederland gebeurt soms precies het zelfde.

*Ik ben benieuwd naar de reactie van Sidia die van dit soort zaken veel afweet.
Groetjes,
Jan

* Eigenlijk is het niet uniek , de wetten van Indonesia heet soms ook ex BW.
Als de Nederlanders ook hun eigen wetten (BW) bestuderen en respecteren , dan zullen ze bijna geen problemen hebben met Indonesissche wetten.
Ik vond en vind nog steeds vreemd dat de bekende nuchtere en zakelijke Nederlander die in hun land de wetten errbiedigen plotseling anders gaan gedragen in Indonesia . Emoticon: Confused

* Ik weet heel erg weinig over Indonesische wetten .
Mijn kennismaking met Kawin campuran , toen de nog dubbele nationaliteisverhaal , hukum islam / adat kwam ook doordat ik meeging praten in deze forum.
Heb ook mijn nek uitgestoken als het moet , maar inmiddels is het al 2 jaar geleden. En de vragen zijn dezelfde gebleven , terwijl de antwoorden ook voor iedereen beschikbaar zijn in de diverse officiele site's.

Over de hak milik , de 4 aktenconstructies ben ik in 2003 in aanraking gekomen , toen ik een stukje grond wil kopen (en jou en T ontmoete in Tuban ).
Het is zo onvolledig en zwak en heb Bali Land Property mails gestuurd om mijn bezwaren te maken.
In het algemeen gaat men vaak achterschuilen achter hun Indonesische vrouw , staat op mijn vrouws naam lees je dan.
Maar men vergeet vaak (of weet niet , soms denk ik ook niet willen weten ) dat er nog andere wetten die ook invloed hebben op hun huwelijksverbintenis.

Quote : In het Indonesisch over de oude wet.
Undang2 Undang Kewarganegaraan cenderung diskriminatif dan menyudutkan wanita WNI yang menikah dengan pria WNA .
Setelah menikah , ia harus melepaskan WNInya dan otomatis ikut kewarganegaraan suaminya.
Kecuali bila ada perjanjian pranikah tetap memilih WNI

EN NU vraag ik me af welke Nederland-Indonesische stellen hebben in het verleden dat ook gedaan.
En welke gevolgen geeft dat als ze dat niet gedaan hebben ??????

rspelmink
Gebruiker
spacer line

nog laatste nieuws omtrent de status van de modderstroom?
ik hoor erg weinig in de media en via mijn kanalen.... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Wij zijn ook langs Sidoarjo gereden van Surabaya naar Malang. Is best een beetje beangstigend, overal die motorrijders die naast je raam komen staan en je een lift willen geven. Ik vertrouwde het niet helemaal, er stonden namelijk 30 tot 50 man bij elkaar met slechts ťťn politieagent erbij, die alleen rond stond te kijken. Overal protestacties via spandoeken enzo, maar niemand die er naar luistert uiteraard. Waar voorheen allemaal winkeltjes stonden langs de weg (na de U-turn gemaakt te hebben dus), staan nu alleen lege krotjes, echt absurd hoe een hele gemeenschap ineens weggespoeld is. Kan alleen in IndonesiŽ. Mijn vrouw (uit Bandung) en ik (vader uit Surabaya), wij houden van t land, maar we ergeren ons kapot aan de overheid, iedere keer weer. En 't is zo'n enorm mooi land.

From Dayeuhkolot with love

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

monyet
iemand die er eerlijk voor uit komt .
ergeren is niet gezond, ondanks dat we ook wel ons ergeren aan onze regering.
De mensheid is hardleers
wij ergeren ons ook aan die instanties die het niet goed doen, en zich alleen naar hun eigen situatie handelen.
Een mentaliteit die niet past in zo'n mooi land.
men heeft zorg te dragen dat een volk vooruit gaat maar niet achteruit.
Ieder krijgt nu dan de kans om te stemmen, en zie Om Sid is bezorgt over de democratie daar, hij vind een geleide democratie dan ook het beste.
Het is jammer dat de scholing van kinderen en ouders laag te noemen valt.
Daar ligt het probleem, men oriŽnteert op korte termijn, maar men zou eens een voorbeeld aan MaleisiŽ moeten nemen dat het daar wel voor uit gaat.
Bang voor splinter partijen ben ik niet, maar wel bang voor extreem islam invloeden.
Dat in die splinter partijen zit.
Maar wat is wel goed te noemen buiten het weer en de natuur, daar??????? Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Zelfs in Turkije is er enorm veel verzet tegen Islamitische partijen, omdat ze kerk en staat gescheiden willen houden. Is ook altijd de Nederlandse invalshoek geweest, hoewel het CDA, de ChristenUnie en de SGP bepaald niet religie-neutraal zijn. In Turkije ziet men al dat er bij het regeren van een Islamitische partij onherroepelijk strengere wetgeving die vooral beperkingen aan de mensen zal opleggen. Ik hoop dat het in IndonesiŽ niet zover komt.
Maar wat belangrijker is dan religie is dat er gewoon een regering van betrouwbare vaklieden komt. Al is dat een utopie op dit moment, want corruptie zit heel diep geworteld in de Indonesische maatschappij.

From Dayeuhkolot with love

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Weet iemand de huidige status hiervan en hoe zit het met de schade vergoeding aan de slachtoffers die hun huis en haard zijn kwijt geraakt?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De laatste berichten Albert zijn afkomstig van 1 van onze medewerkers.
Een aantal inwoners hebben de voordelen gehad van herlocatie.
De meesten wachten nog op een schadevergoeding.

Maar wie weet, komt dat ooit nog een keer?
Er zijn geen hooggespannen verwachtingen meer.

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,149,844 pageviews Een website van indahnesia.com