Gilli en Comodo eilanden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kaatje
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand deze plaatsen bezocht, wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb op deze site al een en ander gelezen over het vervoer met de boot naar Gilli eilanden, dit schijnt niet betrouwbaar te zijn?? En maandag op BNN een programma gezien, weg met BNN, zijn ze naar Comono eiland geweest? Is dit de moeite waard? Wat kost een overtoch?

hasse
Gebruiker
spacer line

Hallo Kaatje

De gili eilanden zijn absoluut niet meer wat ze geweest zijn. Naturulijk kun je er wel snorkelen maar veel koraal is vernietigd. Zelf zag ik ook het programma van BNN, waardeloos. Komodo is een soort museum. Rinja eiland is echt natuurlijker en avontuurlijker. Daar zie je pas echt hoe de komodo's in de vrije natuur leven. Op Komodo lopen ze allemaal met een zender op een hun rug. Rinja beveel ik je dus echt aan. Ik ben vanaf Lombok naar de komodo eilanden gevaren en was ongeveer 100 euro kwijt. Veel plezier daar

kaatje
Gebruiker
spacer line

Is Rinja ook vanaf Bali te bereiken? Nog nooit van gehoord, maar moet me ook nog echt verdiepen in de vakantie. Waar kun je bijvoorbeeld mooi snorkelen? Jij vind komodo dus niet echt een aanrader?? Voor 100 euro is het wel duur ja.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

jij bent toch zeker niet kaat uit rotterdam die vroeger in de twijf werktte huh?

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Even een kleine correctie anders vindt je dat eiland misschien niet.
De juiste spelling is Rinca, in Google Earth Pulau Rintja. Het eenvoudigste om daar te komen is vanuit de Haven van Flores t.w. Labuhanbajo. De mening over R kan ik overigens geheel delen.
Rob

kaatje
Gebruiker
spacer line

Nee, kom uit brabant, ben nog nooit in Rotterdam geweest Emoticon: Blush .

jenny s
Gebruiker
spacer line

Hoi Kaatje,

100 euro van Lombok naar Komodo lijkt duur, maar het valt best mee. Je kan met de Perama boor hierheen varen vanaf Lombok, zie ook http://www.peramatour.com. Deze trip duurt drie dagen en twee nachten en je stopt verschillende keren om te wandelen en te snorkelen. Eten zit er bij in, net als de entree voor het park. (Ongeveer 190,000 rp incl)

Ikzelf heb de trip de andere kant op gemaakt, d.w.z. van Flores terug naar Lombok. Bij deze omgekeerde trip stop je op Rinca, wat volgens iedereen dus mooier is dan Komodo. (Ik heb gen vergelijkingsmateriaal, maar Rinca is echt mooi!!!!) Deze trip wordt minder gedaan dan de omgekeerde trip, dus is er meer plaats op de boot. En da's best een voordeel.

Je kan ook van Bali naar Flores vliegen (ong. 700,000 rp voor een enkeltje) en daar een boot naar Rinca regelen. Dit kost ongeveer 350,000 rp, maar dan moet je wel nog entree betalen.

Groet,

Jenny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,912 pageviews Een website van indahnesia.com