Registratie bij binnenkomst Nederland?

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Hallo,
Kan iemand mij vertellen als een Indonesier Nederland legaal binnenkomt b.v. op schiphol zijn naam ergens geregistreerd staat. Bij wie kan ik eventueel dan navraag doen? Bij voorbaat dank.
Groet

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Volgens mij worden ook op Schiphol alle paspoorten door de scanner gehaald, dus die gegevens zullen vast wel ergens geregistreerd zijn. Waar? Geen idee, ik kan me zo voorstellen bij de IND en Douane of zo?

Ho Lee Fuk

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Hollands' en de titel aangepast.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 17-06-2007 14:03 Bokito wrote:
Hallo,
Kan iemand mij vertellen als een Indonesier Nederland legaal binnenkomt b.v. op schiphol zijn naam ergens geregistreerd staat. Bij wie kan ik eventueel dan navraag doen? Bij voorbaat dank.
Groet

Mijn beste wat bedoel je hier mee geregistreerd worden?
Mijn zoon heeft zins afgelopen dinsdag haar vriendin hier en ze is aangekomen op schiphol heel vroeg in de morgen lijkt mij de gunstigste tijd.
De douane registreerde niemand, en ook zij, met haar kind van 7 jaar werd zonder problemen door gelaten.
Mijn ervaringen waren echt overbodig ik had haar al gewaarschuwd dat ze misschien gingen vragen hoeveel geld je bij je had, en wat kom je doen in Holland ?
Niets van dat!, ze kon zo door, en was als tweede passagier al buiten arrivť gate 3 waar ze meestal aan komen.
Ze hebben haar de volgende dag aan geven bij het politie bureau, maar daar wisten ze niet hoe dat moest behandeld worden.
Zij kregen een telefoon nummer op het politie bureau, en die zei dat ze de papieren wel zouden op sturen.
Maar dat pikte mijn zoon niet, en die wilde een bewijs hebben.
Dat kon ze krijgen door de naam van de politie ambtenaar te registreren.
Laat ik het zo zeggen ze weten zelf hier niet hoe ze er mee om moeten gaan.
terwijl er op de gegevens staat dat je binnen een termijn haar moet aangeven dat ze hier is.
Dat is Nederland regels bedenken, en dat wettelijk maken, maar zij die er mee om moeten gaan weten het zelf niet, hoe het werkt!!.
Nu willen ze een MVV aan vragen maar dat gaat niet want dat zal ze in Indonesie moeten aanvragen ze is hier als toerist.
Was geen probleem, alles was goed, en snel gegaan, binnen de twee weken.
Dus het probleem zit het hem aan die ambtenaren die zelf geen instructies krijgen hoe een wet in elkaar zit en na zij moeten handelen.
Veel regelingen bedenken, en daarmee veel gedogen beleid op hanteren, ze te ontwijken van die regels, omdat ze er zelf niet goed weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Dat is Nederland dat kleine landje aan de Noordzee.......... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Hallo Bokito,

Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat maar ik kan je wel vertellen hoe het verleden jaar ging toen mijn vriendin naar Nederland kwam.
Als eerste heeft zij een visum geregeld om 5 weken in Nederland te zijn.
Dit is bij de ambassade geregeld en zij moest zich melden als zij weer terug was.
In Nederland aangekomen is zij zonder problemen de douane doorgekomen en ik weet niet precies of haar paspoort ook gescanned is.
Omdat zij te horen had gekregen dat zij zich moest melden als zij in Nederland was, hebben wij dat dan ook gedaan.
Als eerste heb ik de gemeente gebeld met de vraag waar ik haar kon aanmelden. Dit kon niet bij de gemeente en ik moest maar met de vreemdelingen politie bellen.
Dit heb ik toen gedaan en ik kon daar op dinsdag of donderdag terecht.
Toen ik vroeg of dat niet op een andere dag kon kreeg ik als antwoord NEE.
Gevraagd of het dan een probleem was als zij later dan 3 dagen bij de politie langs kwam na binnenkomst, hierop werd NEE beantwoord omdat de afspraak op tijd gemaakt was.
De bewuste dag met zijn tweeen naar de vreemdelingen politie en alle documenten meegenomen.
Daar aangekomen moesten wij in de wachkamer wachten en na verloop van tijd werden wij geholpen. Paspoort gescanned, gegeven ingevuld in de computer, documenten gecontrolleerd, stempel in paspoort en een briefje erbij.
Ik heb toen gevraagd waarvoor het briefje was, dit briefje moest zij inleveren als zij het land verliet. Met de vraag wat er gebeurde als zij dit niet deed, kreeg ik als antwoord niets want de systemen zijn toch niet gekoppeld.
Met de opmerking "Dus als ik haar op zolder opsluit gebeurt er niets?", hierop werd gezegd, nee eigenlijk niet. Misschien dat wij langskomen om te vragen of zij nog bij U is, als U dan NEE zegt dan is dit voldoende voor ons.

Nu zijn wij een stapje verder en heeft zij een VISUM om Nederland binnen te komen om de MVV aan te vragen. Hierop staat expliciet vermeld dat zij zich binnen 3 dagen bij de vreemdelingen politie moet melden.

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Hallo Zieleffe,

Ik wil nog even reageren om jou verhaal met betrekking tot aanvraag MVV.

MVV kan wel degelijk in Nederland aangevraagd worden.
De Partner in Nederland kan een verzoek tot toetsing doen.
Als deze toetsing accoord is hoeft het geld pas overgemaakt worden en kan de persoon in Indonesie bij de ambassade terecht om het fel begeerde stickertje op te halen.
Daar worden van te voren de documenten nog wel gecontrolleerd en indien er geen beletsel is dan krijgt ze de sticker.
Wel is het zo dat als het verzoek of aanvraag loopt de persoon in questie niet in Nederland mag zijn.

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Bedankt Edwin maaf ik tutaieer als ik zo vrij bent
Dat zullen ze meenemen, en U advies nakomen.
bedankt voor je reageren, en zo zie je maar dat je elkaar kan helpen met mensen die al zo ervaring hebben opgedaan.
ik kan u verklappen ze willen eigenlijk niet meer terug naar Indonesie.
Vooral haar dochtertje van 7 jaar is zo verbaast voor het eerst een eigen slaapkamer ze heeft alktijd bij haar moeder samen geslapen, en nu een eigen bed, en slaapkamer, ze vind het geweldig hier.
maar ze moeten straks terug, en dan gaan ze er aan werken voor die MVV.
met die kleine, als aangenomen dochter zal het worden.
Het is toch een feest voor ons allemaal, dat ze nu hier in Holland zijn.......... Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Nice

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel,

Alles dus goed gekomen tussen Uw zoon en haar dochter, uw a.s. aangenomen kleindochter, als alles nou met Uw vriendin ,haar moeder ook weer goed gekomen is dan is alles toch weer op zijn pootjes terecht gekomen en kunt U Uw sombere gedachten weer in een doosje doen en ver weg stoppen. Emoticon: Smile

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Hallo Zieleffe,

Natuurlijk mag dat.
Aangezien er niet aangegeven wordt wat de leeftijd van de poster is, is het voor mijn moeilijk te zien wat de leeftijd is. Omdat U ook regelmatig Om Ziel genoemd wordt leek het mij beleefder om U te gebruiken.
Graag gedaan, ik ben inderdaad blij dat ik iemand kan helpen, net als ik blij ben als iemand mij kan helpen.
Wat dat betreft is een forum ideaal voor dit soort vragen en antwoorden waar mensen mee zitten.

Ook ik hoop dat alles goed blijft gaan en komt voor wat betreft uw zoon en aangenomen kleindochter en moeder.

Kan mij levendig indenken wat voor een feest het nu is. Zeker voor die kleine meid. Emoticon: Smile

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Eddepet, bekend verhaal van de vreemdelingen politie.
Heb meegemaakt dat de ouwe tante al lang het land uit was, kaartje netjes afgegeven op Schiphol, zou gestuurd worden naar de vreemdelingenpolitie van de gemeente waar ze een half jaar te gast geweest was en vervolgens werden wij veel later gebeld door de vreemdelingenpolitie of tante nog bij ons was. Nee tante was al een paar maanden weer weg, alles OK dus, no problem!!!!! Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Om Ziel,

Alles dus goed gekomen tussen Uw zoon en haar dochter, uw a.s. aangenomen kleindochter, als alles nou met Uw vriendin ,haar moeder ook weer goed gekomen is dan is alles toch weer op zijn pootjes terecht gekomen en kunt U Uw sombere gedachten weer in een doosje doen en ver weg stoppen.

Ja Yoke geloof mij ik heb er veel voor moeten doen.
Die verrekte jongelui die denken dat ze zo'n ouwe maar kan laten wat het is...
maar dan hebben ze een verkeerde aan mij ik heb ze voor blok gezet,en ze hebben gelukkig voor mij, en mijn vriendin eieren voor hun geld gekozen.
En nu hebben ze wat aan hun moeder,en ook aan mij, zij die ook niet begrijpt dat wij hier een andere cultuur op na houden, en dat is praten en nog eens praten.
Ik heb alles op alles gezet als hier iemand naar Holland komt, en die zich geroepen voelt om even mijn Familie over hoop te halen hebben ze aan mij een verkeerde...
Ik wil als ik op verjaardagen komt, dat er geen spanningen plaats vinden, zodat je samen door een deur kan.
En dat heb ik bereikt.
Het is geen katte pis, want ze wilde niets met hun moeder te maken hebben, en ik heb er voor gestreden dat dit hier niet wordt geaccepteerd.
Maar goed alles is koek en ei, en zo hoort het ook.
ik ben de persoon die mag eisen stellen na zo veel jaren, en hun alles gegeven wat ik had, ik heb met ze van alles gedeeld.
Dus eis ik iets terug, en ze respecteren dat nu ook.
Mijn dochter is met haar vriend naar Noorwegen en ik eis dat ze mij even laten weten dat ze er aangekomen zijn en ja hoor met deze communicatie kreeg ik een smsje dat ze goed zijn gearriveerd.
ja je moet ze even nadrukkelijk even er op attent te maken, even reken houden met mij.
En het wordt nog gewaardeerd ook.

Hallo Zieleffe,

Natuurlijk mag dat.
Aangezien er niet aangegeven wordt wat de leeftijd van de poster is, is het voor mijn moeilijk te zien wat de leeftijd is. Omdat U ook regelmatig Om Ziel genoemd wordt leek het mij beleefder om U te gebruiken.
Graag gedaan, ik ben inderdaad blij dat ik iemand kan helpen, net als ik blij ben als iemand mij kan helpen.
Wat dat betreft is een forum ideaal voor dit soort vragen en antwoorden waar mensen mee zitten.

Ook ik hoop dat alles goed blijft gaan en komt voor wat betreft uw zoon en aangenomen kleindochter en moeder.

Kan mij levendig indenken wat voor een feest het nu is. Zeker voor die kleine meid.

Met vriendelijke groet,

Edwin Verweij

Ja bedankt Edwin ik ben bijna 65 jaar, maar voel mij nog jong want echt ik voel mij soms beter met jongeren dan met mijn leeftijd genoten.
maar ook ik ben realisties genoeg om te weten dat praktijk de meest voorkomend geheel zou zijn, want kreeg net een msn bericht van mijn schoonzoon en die zit nu in Denemarken, op weg naar Noorwegen.
Kijk als je niet met internet bezig bent dan heb je dat weer gemist.
daarom ben ik mijn kinderen dankbaar dat ze mij er min of meer mij aangemoedigd hebt met dit medium deelgenood te worden.
Zo ben ik als Indonesie kenner?????? door mijn vriendin om dat ze daar vandaan kwam hier terecht gekomen.
Dus zoals Malam, Yoke, en allen anderen,die het zelfde meemaakt, daarom deze site bekijkt en beoordeeld, na goed door gelezen te hebben.
Zo komen wij met ze'n allen tot dit resultaat.............. Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hť Ziel ouwe rukker, het doet mij goed om te horen dat u als een ouwe caterpillar (buldozer)de boel schoongeveegd hebt.
Ik heb uw postings met belangstelling gelezen, helaas kon ik niet er op antwoorden, mijn ervaringen zijn totaal anders, nog erger, het tegenovergestelde, vandaar dat ik mij in een gepast zwijgen heb gehuld, met het volle vertrouwen dat het op zijn pootjes terecht zou komen.
Malam is de gene die zijn kaboutertje heeft gepusht wat geld over te maken voor haar oudste broer, zo ook dat ze regelmatig belt met IndonesiŽ, maar ja Lady Malam woont inmiddels 40 jaar in Nederland, dus een vergelijk is niet mogelijk, ze staat meer met beide benen in de Hollandse maatschappij.
Ik ben in iedergeval blij te horen dat de problemen voor een groot gedeelte opgelost zijn.
Ik kan het toch niet laten om nog even een waarschuwend vingertje op te steken, Om Ziel, mensen zo als U, Yoke, Malam, en vele anderen die een relatie hebben met iemand uit IndonesiŽ(of ander land) moeten extra alert zijn,
In een relatie die uit twee culturen bestaat, moet er harder worden gewerkt.
En ondanks dat we Nederlander zijn en onze partner met ons samenwoont, kunnen we niet verwachten dat onze partners voor de volle honderd procent de Nederlandse cultuur aannemen, soms moeten we een beetje water bij de wijn doen.
De juiste verhouding tussen twee culturen vinden kan zijn voordelen hebben, immers iedere cultuur heeft zijn goede, en slechte dingen.
Het is zaak van beide culturen het goede in praktijk te brengen, dan kan een gemengd huwelijk/samenleving verdomd rijk zijn.
Groet Malam

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

In een relatie die uit twee culturen bestaat, moet er harder worden gewerkt.
En ondanks dat we Nederlander zijn en onze partner met ons samenwoont, kunnen we niet verwachten dat onze partners voor de volle honderd procent de Nederlandse cultuur aannemen, soms moeten we een beetje water bij de wijn doen.
De juiste verhouding tussen twee culturen vinden kan zijn voordelen hebben, immers iedere cultuur heeft zijn goede, en slechte dingen.
Het is zaak van beide culturen het goede in praktijk te brengen, dan kan een gemengd huwelijk/samenleving verdomd rijk zijn.

Malam daar is geen woord verkeerd bij.
kan er over meepraten na bijna 43 j. huwelijk
Het kan wel hoor 2 culturen op ťťn bantal en ťťn guling. Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ja Malam daar ben ik het met je eens schipperen noemen ze toch dat.
Water bij de wijn doen.!!! Emoticon: Laugh out loud
Maar aangezien ik geen wijn lust doe ik het af met schipperen.
Natuurlijk verschil van twee culturen, is dat men je best probeert te doen het te begrijpen dat verwacht ik van mijn vriendin ook.
Maar anders om verwacht ze van mij ook begrip in Indonesie.
je zo veel mogelijk aan passen.
En dan zitten wij in de situatie dat je dan heel diep moet omdat je daar ziet wat het van bende wordt, als ze niet de moeite nemen om even na te denken.
Malas Malam het is verschrikkelijk dat te zien.

Groet Malam

Ja Malam het kan vriezen en dooien maar je hebt gelijk en dat is best moeilijk
omdat je brengt ook je eigen soms in die spagaat en soms moet je schipperen, zoals ik al eerder zei maar tegen mijn principes, ja dan moet er heel wat aan de hand zijn dat ik dan toe geef aan welk cultuur ook.
Ik moet mij eigen aanpassen , maar zij ook.......
Kan je weer ervaring opdoen, slapen en nog eens slapen.
Hoe dat komt ik weet het niet, maar ze slapen zo graag.
Ook in de auto terwijl wij op weg waren naar Den Haag heeft ze niet naar het mooie nederland gekeken maar met haar ogen dicht gezeten niet heel de rit maar toch wel lang na mijn zin.
Het kan ook dat die dekhengst van mijn zoon de schuldige is maar goed ik maak het altijd mee als die Indische mensen in mijn auto zitten beginnen ze altijd te gaan slapen I.P.V het mooie Natuur te bekijken.
Maar goed wij waren naar De ambassade geweest om haar daar ook aan te melden dat ze hier in nederland zit het is niet verplicht maar wij doen dat altijd om te voorkomen dat ze paspoort verlies en of andere moeilijkheden zou ontstaan dat ze geholpen kunnen worden door de ambassade.
Ik heb het daar gevraagd en zeiden dat het beter was dat wel te doen.
Ik vind die muurschildering in de ambassade zo mooi dat ik er een foto van gemaakt hebt, jammer te donker zal het straks lichter proberen te maken.is nu lichter gemaakt maar niet scherper.

Ook gaan wij altijd naar deze toko Chinezen mensen die deze zaak nu runnen.
Ze maken lekker nasi Goreng Spek, en nasi goreng kip, gelijk voor de diepvries ook zodat wij er van kunnen smullen op een latere tijd. Emoticon: Party! Emoticon: Smile Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ook in de auto terwijl wij op weg waren naar Den Haag heeft ze niet naar het mooie nederland gekeken maar met haar ogen dicht gezeten niet heel de rit maar toch wel lang na mijn zin.

Om Ziel ze was vast erg moe van de lange vliegreis en van alle indrukken die ze nu op doet, het duurt even voor dat ze geaclimatiseerd is en een dutje tussendoor is nooit slecht, soms wil ik wel eens een beetje van hun levensstijl hebben maar het lukt mij niet om zomaar in slaap te vallen en helemaal niet als er van alles te zien is.
Ze heeft nog een paar weken de tijd om te wennen aan het hectische leven hier en dat jam karet hier niet echt bestaat.
Geven en nemen toch!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ja Yoke ze was al een week hier dus dat heeft niet met die vliegreis te maken Jaetlag was over.
Maar ik heb dat vaker meegemaakt ga je naar Volendam ga je binnen door om wat van het Landschap te laten zien.
Liggen ze achter in te slapen.
Ja dat heb ik al zo vaak meegemaakt dat ik niet meer binnen door nederland te laten zien hun interesse zie je ook dat ligt niet in bezienswaardigheden maar meer hoe kan ik lekker leven, eten en drinken>>>>>>> daarin zitten ze vooraan........ Emoticon: Frustrated Emoticon: Yawn Emoticon: Shut up! Emoticon: Yeah right!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ja dat heb ik al zo vaak meegemaakt dat ik niet meer binnen door nederland te laten zien hun interesse zie je ook dat ligt niet in bezienswaardigheden maar meer hoe kan ik lekker leven, eten en drinken>>>>>>> daarin zitten ze vooraan........

Precies Om Ziel, U slaat de spijker op zijn kop, vooral dat eten Emoticon: Stupid

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Ziel,
Dat slapen in IndonesiŽ, dat is mij ook een raadsel, dat zal alles met het land en de manier van leven te maken hebben.
Rond 6 uur opstaan,naar de warung, koken, opruimen, vloer dweilen en kleding wassen, gebeurd allemaal in de ochtenduurtjes, rond 11 of 12 uur is het bloedheet dan eist het vroege opstaan zijn tol en slaat de verveling toe, wat doe je dan slapen.
Ik ben er ook wel eens jaloers op, als ik op Jkt aankom, dan worden we altijd opgehaald door de familie, dan moeten we nog zo'n vier uur rijden naar de plek van bestemming, het eerste uur is het een gekrakeel van jewelste, ervaringen, nieuwtjes en wetenwaardigheden uitwisselen, de laatste 3 uur is het net of ik in een lijkenwagen zit, alleen de chauffeur en ik zijn dan nog wakker, dan zit ik ondanks dat ik al zo'n twintig uur aan het reizen ben als een zoutje met wijdopen ogen, dat zijn de momenten dat ik jaloers ben.
Overigens is lady Malam niet naar haar bedje toe te rammen, 7 uur slaap per nacht is voldoende, maar als we een lange rit maken dan mag ze graag een tukkie in de auto doen, ach het zij zo.
Groet Malam

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Malam ik had het over hier in Holland, als je met hen in de auto zit, en je bent met hen ergens naar toe, dan zitten ze ook vaak te slapen,terwijl het hier niet zo warm is, als in Indonesie. Emoticon: Devil
Maar goed even een verhaal, enkel jaren geleden dat wij op weg gingen naar Kuninang richting Ceribon met een Travel een busje van zo'n 12 personen in konden.
Ik mocht zo als gewoonlijk voor in zitten, en dan is het naast de sopir proberen een ngolbrollen, op mijn mannier gehakte woorden maar goed onder weg zag ik iets aan die sopir, en dat beviel mij niet hij trok elke keer met zijn ogen, en zag ik dat hij elke keer zijn hand over zijn voor gezicht aaide.
neen dit was echt een die over vermoeid was, of hij had iets druks achtig ingenomen, en ja hij dronk die drankjes kratingdaeng minum supplement.
Ik ben wijzelijk bij de eerste stop naar mijn familie gegaan, en het vertelt.
Dat ik met deze niet gelukkig was dus even wisselen dat betekende dat een familie lid naast hem ging zitten, en ik ben achterin gaan zitten vertrouwen had ik er niet in.
Maar toch zijn wij zonder kleerscheuren aangekomen.
Dat is de ervaring hoe gevaarlijk kan het zijn met zulk soort volkje sopir's die niet goed hun verantwoordelijkheid kennen. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Frustrated Emoticon: Blush

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,512,595 pageviews Een website van indahnesia.com