Kasian het is voorbij, den Haag de weduwe,dat ben jij???

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Kasian het is voorbij, Kasian het is voorbij den Haag de weduwe ben jij???
Arm den Haag het is toch erg dat jij niet vergeten kan.
De klank van krotjong, en van kamelan.
Tempo dulu tempu dulu in dat verre land??

Zo kan je dat liedje van Wieteke van Dort alias Tante Lien wel tot de legendarische zangeres zien, als de vergeten tijd die nooit meer terug komt
De tekst de weduwe van IndiŽ is niet op zijn plaats, het zou moeten zijn dat IndonesiŽ de weduwe van den Haag zou moeten zijn, en dat is het ook,kasian!!!
Na 65 jaren kan je merken dat het nooit goed kan komen, hoe ze ook hun best zullen doen.
Ze hebben een cultuur die niet tot prestaties zullen komen, hoe graag ze het ook zouden willen.
Het is het probleem van de westerse wereld die te veel bemoeid met die landen die hun eigen hand niet kunnen ophouden.
De wereld bank zou eens moeten begrijpen dat ze zo langzamerhand op hun zelfstandig benen moeten gaan staan.
Men heeft te veel protectionisme in hun aderen, hun land beschermen tegen wie???
President Budiono zou nu als hij opnieuw herkozen wil worden maatregelingen moeten nemen om het land te hervormen.
Het tegen gaan van armoede die veroorzaakt wordt door hen, die alleen aan hun eigen denken, en niet aan hun geboorte land,
Het is schandalig dat men moet leven van liefdadigheid uit het buitenland!!!!
Men zou de rijken eens moeten verplichten meer belastingen te betalen om de armoede bestrijding aan te pakken.
Hun eigen armoede zouden ze zeker kunnen aanpakken!!!
De Boeren zouden op de eerste plaats gesubsidieerd moeten worden, om hun land beter te verbouwen, en hun sawaís eens grondig kunnen vernieuwen, door eens in de zoveelste jaren een andere product op die sawaís poten.
Zodat het in de toekomst gegarandeerd geen voetsel te kortingen zijn!!
Ook zou men eens de wereld moeten laten zien dat ze serieus met hun milieu willen omgaan, met maatregelingen die past in het wereld beeld van uitlaat gassen, en c02 uitstoot.
Ze worden straks toch er aan herinnert, en dan kunnen ze net doen, of hun neus bloed?, maar ze zullen iets moeten doen.
Ze worden gedwongen.
Als men dit niet wilt begrijpen dan kunnen ze het wel vergeten eens, en voor altijd hun land als zelfstandig soevereine staat zal kunnen door gaan.
IndonesiŽ is nu de weduwe van de wereld geworden, en zal kasian, het is voorbij, zijn verleden moeten laten wat het was.
Verstandige beslissingen, zal deze president moeten nemen, wil hij nog herkozen worden.
Want er zijn vele verkeerde kapers op de kust die het land naar een Fundenmentalistiesch islam zal brengen, en dan zijn de aardappels gaar.
Reken dan er op dat het land voor tiental jaren verloren is.
Ook zal dan dat wel overleven maar niet het bevolking, zal hun leven verbeteren.
Mooie groene sawaís klapperbomen, en alles wat IndonesiŽ zal wel het zelfde blijven maar niet hun mentaliteit zal verbeteren.
Want het is droevig gestelt met hun mentaliteit, ze hebben te veel een afwachtende houding, en van hun komt niets dan ook niets vooruit, het komt van hen die daar wilt investeren tegen wil en dank, ondanks hun pertectionisme!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Wink Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

HŰtel 'Des Indes' is ůůk niet mťťr wat het geweest was en de 'trassi-geur' in de wijken waar de Indo's woonden is vervangen door de geur van 'Shoarma' en 'Tandori chicken' .....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

tja, Anis, ik kan me zo goed herinneren:
De Indische wijken in Den Haag:Morgenstond na 1950,Duindorp.
Maar de Weduwe leeft nog steeds: dure panden in Den Haag Emoticon: Sadley tatenkwartier, Frederik Hendriklaan,Vogelwijk: bij uitstek vind je hier geinvesteerd kapitaal uit het oude Indie.
Alleen het waren van oudsher al rijke planters uit Indie, al dan niet totok of Indo.
Hotel des Indes?
ieder hotel , zeker van deze klasse, moet met zn tijd meegaan.
maar het ademt nog steeds iets van de vorige eeuw, heerlijk gelegen aan het Voorhout.
Achter des Indes [Denneweg] vind je de heerlijkste Indische restaurantjes, dus geen Chinese afhaaltenten.
Anis, ik nodig je uit om een keer op stap te gaan in het Indisch Den Haag

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Hollands'

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Bedankt Anis dat de topic niet is geworden wat het zou moeten zijn.
U hebt er voor gezorgd dat het naar die 'IndonesiŽ op z'n Hollands' is verplaats.
terwijl het bedoelt wordt om de discussie naar de huidige tijd vorm van nu te plaatsen.
Ook merapi u bent te vol van den Haag terwijl ik daar geen bootschap aan heb.
Bedankt mede forumleden voor u geweldige inbreng.
Ik ga maar met vakantie het wordt hier te lauw om woorden kiezen.
het gaat u allen goed!!!!! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 07-06-2007 10:02 zieleffe wrote:
Bedankt Anis dat de topic niet is geworden wat het zou moeten zijn.
U hebt er voor gezorgd dat het naar die IndonesiŽ op zn Hollands is verplaats.
terwijl het bedoelt wordt om de discussie naar de huidige tijd vorm van nu te plaatsen.
Ook merapi u bent te vol van den Haag terwijl ik daar geen bootschap aan heb.
Bedankt mede forumleden voor u geweldige inbreng.
Ik ga maar met vakantie het wordt hier te lauw om woorden kiezen.
het gaat u allen goed!!!!! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Om Ziel,

U heeft Uw best gedaan om een discussie op gang te brengen, maar misschien was de titel van het topic niet zo duidelijk en kwam er daardoor weinig respons, maar ik geloof toch echt niet dat dit de reden is dat U op vakantie gaat.
Het is komkommertijd en de mensen brengen minder tijd door achter de PC en gaan genieten van de geneugten buitenshuis.

Waar gaat U heen als ik vragen mag ?
Alles thuis weer in goed vaarwater terechtgekomen?

Zelf heb ik weinig tijd momenteel, zit nog steeds elke dag in het ziekenhuis, al een maand lang en het gaat nog wel wat langer duren.

Salam dari Tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Discussie om discussie?

Begin de details te vergeten

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 07-06-2007 11:29 JohanN wrote:
Discussie om discussie?

Johan,
als je zo begint ontstaat er misschien wel een discussie om een discussie.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Wel om Ziel, ik ben niet te vol over Den Haag, heb geprobeerd de postings te beantwoorden, van Anis oa
De tegenstelling tussen arm en rijk heeft niet alleen met Aziatische landen te maken, maar ook met de Europese landen!
Wat u stelt:een afwachtende houding, vind u dit gek voor een bevolking die een eeuwenlange koloniale overheersing heeft gekend en tot op de dag van vandaag corruptie?
Dit geldt voor alle gedekolonialiseerde landen: uitbuiter eruit, nieuwe uitbuiter erin![zgn op nieuwe leest geschoeid]

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

" ...... is er een Zieleffe-handleiding beschikbaar ..... ???"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

ucup2
Gebruiker
User icon of ucup2
spacer line

Om met de laatste opmerking van Anis te beginnen: dit is wel een opmerking van lik mijn vessie . Pak Ziel heeft geprobeerd, beargumenteerd een discussie op gang te brengen over het hedendaags Indonesie, waar ik op sommige punten het lang niet met hem eens ben, en deze discussie krijgt een wending door de trassie, shoarma verhaal van Anis. Als hij het verhaal van Pak Ziel goed gelezen heeft, dan slaat de vergelijking die hij daar maakt nergens op. Ik kan mij best voorstellen dat ie daar kwaad en geemotioneerd van wordt.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Wat is daar mis mee?Om Ziel kwam zelf met zijn vondst: De weduwe van Indie, over Den Haag.
Vervolgens begint hij over het hedendaagse Indonesie.
Hij haalt 2 items door elkaar, geeft niks, maar trek je dan niet terug en geef een goed weerwoord, zodat een discussie op gang blijft.
Met alle respect voor om Ziel:maar dit lijkt een beetje op ""voor het zingen de kerk uit gaan""

Anis: de Zieleffe handleiding komt er wel aan, let maar op Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Yeah right!

ucup2
Gebruiker
User icon of ucup2
spacer line

Hij haalt geen 2 dingen door elkaar. Het eerste stuk: "De weduwe van Den Haag .... etc" is een inleiding op zijn betoog over het hedendaags Indonesie". En de opmerking over de Zieleffe handleiding, ontgaat mij helemaal.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-06-2007 20:00 zieleffe wrote:

Na 65 jaren kan je merken dat het nooit goed kan komen, hoe ze ook hun best zullen doen.
Ze hebben een cultuur die niet tot prestaties zullen komen, hoe graag ze het ook zouden willen.
Het is het probleem van de westerse wereld die te veel bemoeid met die landen die hun eigen hand niet kunnen ophouden.
De wereld bank zou eens moeten begrijpen dat ze zo langzamerhand op hun zelfstandig benen moeten gaan staan.
Men heeft te veel protectionisme in hun aderen, hun land beschermen tegen wie???
President Budiono zou nu als hij opnieuw herkozen wil worden maatregelingen moeten nemen om het land te hervormen.
Het tegen gaan van armoede die veroorzaakt wordt door hen, die alleen aan hun eigen denken, en niet aan hun geboorte land,
Het is schandalig dat men moet leven van liefdadigheid uit het buitenland!!!!
Men zou de rijken eens moeten verplichten meer belastingen te betalen om de armoede bestrijding aan te pakken.
Hun eigen armoede zouden ze zeker kunnen aanpakken!!!
De Boeren zouden op de eerste plaats gesubsidieerd moeten worden, om hun land beter te verbouwen, en hun sawaís eens grondig kunnen vernieuwen, door eens in de zoveelste jaren een andere product op die sawaís poten.
Ook zou men eens de wereld moeten laten zien dat ze serieus met hun milieu willen omgaan, met maatregelingen die past in het wereld beeld van uitlaat gassen, en c02 uitstoot.
Ze worden straks toch er aan herinnert, en dan kunnen ze net doen, of hun neus bloed?, maar ze zullen iets moeten doen.
Ze worden gedwongen.
Als men dit niet wilt begrijpen dan kunnen ze het wel vergeten eens, en voor altijd hun land als zelfstandig soevereine staat zal kunnen door gaan.
IndonesiŽ is nu de weduwe van de wereld geworden, en zal kasian, het is voorbij, zijn verleden moeten laten wat het was.
Verstandige beslissingen, zal deze president moeten nemen, wil hij nog herkozen worden.
Want er zijn vele verkeerde kapers op de kust die het land naar een Fundenmentalistiesch islam zal brengen, en dan zijn de aardappels gaar.
Ook zal dan dat wel overleven maar niet het bevolking, zal hun leven verbeteren.
Mooie groene sawaís klapperbomen, en alles wat IndonesiŽ zal wel het zelfde blijven maar niet hun mentaliteit zal verbeteren.
Want het is droevig gestelt met hun mentaliteit, ze hebben te veel een afwachtende houding, en van hun komt niets dan ook niets vooruit, het komt van hen die daar wilt investeren tegen wil en dank, ondanks hun pertectionisme!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Wink Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yummie!

Beste Om Ziel,
Sorry voor mijn late reactie, tja door mijn diensten kan het voorkomen dat ik enkele dagen verstek moet laten gaan,de door u opgestarte topic is bij uitstek een onderwerp waar ik graag op reageer en/of mee wil praten, dat weet u.
Dat een bepaalde topic ogenblikkelijk een verkeerde kant op gaat is niets nieuws, helaas maar waar, daar zijn we allemaal schuldig aan, en met het zelfde sop overgoten, daar moeten we maar overheen lezen en niet de pest over in krijgen, als u uw posting belangrijk vindt dan blijft u bij uw onderwerp en dan komen de reacties vanzelf los.
Terugkomend op uw posting, dat het op het ogenblik dramatisch is gesteld met de economie van IndonesiŽ is geen nieuwtje meer, dat kan een blinde ruiken.
U wijt dat aan de mentaliteit van de bevolking, het zou kunnen, misschien heeft u gelijk, maar dan vraag ik mij af waarom het bijvoorbeeld in het buurland MaleisiŽ zoveel beter gaat.
Er zit toch dacht ik niet zo'n groot verschil tussen de mentaliteit van deze bevolkingen, de zelfde koloniale achtergrond en in grote lijnen hetzelfde geloof enz. enz.
Met dien verstande dat er in MaleisiŽ een veel groter contigent Chineese MaleisiŽrs zitten, dan de 5 % van de totale bevolking van IndonesiŽ.
Het is algemeen bekend dat Chinezen goede handelslui zijn die goed met muntjes om kunnen gaan.
U heeft het over de kleine groep rijken die via belastingen zouden moeten worden aangepakt, dat lijkt mij lang niet voldoende, persoonlijk zou ik het meer zoeken in een versoepeling van allerlei ondoorzichtige regeltjes, zodat het aantrekkelijker zou worden om de kapitalen die deze mannen verdienen te investeren in IndonesiŽ zelf, inplaats dat er nu miljarden naar de buurlanden MaleisiŽ en Singapore vloeien.
Wat uw opmerking aangaat dat er veel kapers op de kust zitten die het land in fundamentalisme willen storten, daar ben ik niet zo bang voor, de rijke bovenlaag die het werkelijke bestuur vormt van IndonesiŽ(en niet de president) zullen dit wel binnen de perken houden, want dat zou voor hun veel nadeel opleveren.
Groet Malam

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 07-06-2007 22:29 merapi wrote:
Wat is daar mis mee?Om Ziel kwam zelf met zijn vondst: De weduwe van Indie, over Den Haag.
Vervolgens begint hij over het hedendaagse Indonesie.
Hij haalt 2 items door elkaar, geeft niks, maar trek je dan niet terug en geef een goed weerwoord, zodat een discussie op gang blijft.
Met alle respect voor om Ziel:maar dit lijkt een beetje op ""voor het zingen de kerk uit gaan""

Anis: de Zieleffe handleiding komt er wel aan, let maar op Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Yeah right!

Junge komm bald wieder 2 nach Haus' .......
Junge fahr nie wieder 2 hinaus,
Denk auch an Morgen,
Denk auch an mich .......

'Spass muss sein ........

Betul Merapi yth.,

Er zit geen 'rechtlijnigheid' in zijn topic-verhaal ....... Jerun is onze moderator , hanya tuan Zieleffe is 'meester' over zijn eigen topic ...... als hij bij een beece tegenwind al de kerk uitgaat (adŻh Merapi dia terlalu) ..... waar blijf je dan ???
Meneer moet anders maar met bullet items werken ....... wat dat zijn Herr Zieleffe, moet u maar in FAQ's lezen ........
  • Ucup relatinya bagaimana dengan siZieleffe ..... silahkan berita ..... asal 'kau takut ..... Maluku bilang: '.... potong dikukuh rasa didaging .... Emoticon: Yes! '

Zum Beispiel .....

Kasian het is voorbij, Kasian het is voorbij den Haag de weduwe ben jij ???

• Arm den Haag het is toch erg dat jij niet vergeten kan.
    De klank van krotjong, en van kamelan.
    Tempo dulu tempu dulu in dat verre land??
    Zo kan je dat liedje van Wieteke van Dort alias Tante Lien wel tot de legendarische zangeres zien, als de vergeten tijd die nooit meer terug komt
    De tekst de weduwe van IndiŽ is niet op zijn plaats, het zou moeten zijn dat IndonesiŽ de weduwe van den Haag zou moeten zijn, en dat is het ook,kasian!!!

• Na 65 jaren kan je merken dat het nooit goed kan komen, hoe ze ook hun best zullen doen. (.........)
    Ze hebben een cultuur die niet tot prestaties zullen komen, hoe graag ze het ook zouden willen. (.........)
    Het is het probleem van de westerse wereld die te veel bemoeid met die landen die hun eigen hand niet kunnen ophouden. (.........)
    De wereld bank zou eens moeten begrijpen dat ze zo langzamerhand op hun zelfstandig benen moeten gaan staan.(......)
    Men heeft te veel protectionisme in hun aderen, hun land beschermen tegen wie??? (..........)

• President Budiono zou nu als hij opnieuw herkozen wil worden maatregelingen moeten nemen om het land te hervormen.

• Het is schandalig dat men moet leven van liefdadigheid uit het buitenland!!!!

• Men zou de rijken eens moeten verplichten meer belastingen te betalen om de armoede bestrijding aan te pakken.

• Hun eigen armoede zouden ze zeker kunnen aanpakken!!!

• De Boeren zouden op de eerste plaats gesubsidieerd moeten worden, om hun land beter te verbouwen, en hun sawa's eens grondig kunnen vernieuwen, door eens in de zoveelste jaren een andere product op die sawa's poten.

• Ook zou men eens de wereld moeten laten zien dat ze serieus met hun milieu willen omgaan, met maatregelingen die past in het wereld beeld van uitlaat gassen, en c02 uitstoot.
    Ze worden gedwongen.

• IndonesiŽ is nu de weduwe van de wereld geworden, en zal kasian, het is voorbij, zijn verleden moeten laten wat het was.

• Verstandige beslissingen, zal deze president moeten nemen, wil hij nog herkozen worden.

• Want er zijn vele verkeerde kapers op de kust die het land naar een Fundenmentalistiesch islam zal brengen, en dan zijn de aardappels gaar.

• Mooie groene sawa's klapperbomen, en alles wat IndonesiŽ zal wel het zelfde blijven maar niet hun mentaliteit zal verbeteren.

• Want het is droevig gestelt met hun mentaliteit, ze hebben te veel een afwachtende houding, en van hun komt niets dan ook niets vooruit, het komt van hen die daar wilt investeren tegen wil en dank, ondanks hun pertectionisme!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 05-06-2007 20:00

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Sorry hoor Anis, maar je bent echt een kloottviool, nu tracht ik de topic van Om Ziel weer op de rail te krijgen en in plaats dat je gepast je mond houdt en kijkt waar het naar toe gaat, om dan een gepast antwoord te geven, blijf je zuigen en etteren op een zo'n smerige manier die de Molukse nazaten van de door Indonesische regering als landverrader bestempelde groep eigen is
    Gatverdarrie wat ben je een eng mens, die bovendien niet te begrijpen is. doe eens een inburgeringscursus Anis en tracht je aan te passen aan de Nederlandse normen zonder te etteren.
    Soms is zilver spreken en zwijgen is goud kloothommel, ben je nu nog niet zover geintregeerd om de fatsoensnormen in dit kikkerlandje te begrijpen?
    Ik krijg soms de indruk dat de eerste de beste Turk van het platteland meer takt in zijn donder heeft als jij.
    Jij schrijft alleen niet onbegrijpelijk, maar je bent iemand die blijft zuigen en etteren, zonder een eigen mening te hebben, typisch een Molukse nazaat mentaliteit, die iets wat de Nederlandse regering heeft verzuimd te doen op onschuldige burgers af wil wentelen.
    School- en treinkapingen behoren gelukkig tot het verleden, krijgen we nu terreur op het internet?
    Anis wees wijzer en gedraag je.
    Groet Malam

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

• " ..... je lijkt aardig op jouw avatar ........ cuci mulut dulu ....."

• Bokito ziet er knapper uit .....

• Ben jij niet die Nederlander die men voor 'belastingvlucht' zoekt .......

ucup2
    Gebruiker
    User icon of ucup2
    spacer line

Kijk Nyong Anis, dat bedoel ik nu, de eerste reactie van Malam is zeer genuanceerd en sluit precies aan op het onderwerp, die Pak Zieleffe ter discussie steld en wat jij niet rechtleinig noemt, trouwens wat bedoel eigenlijk hiermee, dat hij in zijn redenering niet concreet genoeg is? Verre van dat geloof ik, of ben je in de war met agressieviteit, wat dat ben je zeke.. Zie je opmering in het, ik citeer:

" Ucup relatinya bagaimana dengan siZieleffe ..... silahkan berita ..... asal 'kau takut ..... Maluku bilang: '.... potong dikukuh rasa didaging"
    Mijn antwoord hierop is: Eh nyong, beta seng takut deng siapa pun jua, ook niet voor alee"

Verder wil ik niet ingaan, de 2e opmerking van Malam zegt eigenlijk al genoeg over jou, ik wil graag een bijdrage leveren over het onderwerp die Pak Ziel ter discussie steld maar niet volgens de methode Anis

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

• " ..... oh, dus jullie zijn vrienden vůůr het leven ....... gťťn kritiek leveren ... daar kunnen de heren niet tegen ..... samen uit samen thuis ..... "

• " .... bitong & bitong .... '

• .....genuanceerd ......

Laat mij niet lachen, daar weet zelfs 'Bokito' er mťťr van ........ Ucup, 'ce tau , apa 'ce ......

" ..... baca betul dulu ...... kalau tida, beli kaca mata ......"

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Dat bedoel ik Anis, alleen maar opnaaien, ik heb al eerder aangegeven dat je totaal geen eigen mening hebt.
    Met jouw is geen discussie mogelijk, eens in de zoveel tijd word je vrijgelaten dan produceer je binnen de kortst mogelijke tijd een berg onzin.
    In ťťn woord gezegt je bent een waardeloze gast.
    Het is maar goed dat je in Nederland woont, want de situatie in IndonesiŤ is al rampzalig, maar als jij er je bijdrage zou moeten leveren dan zou het land dubbel zo hard afglijden.
    Je bent in iedergeval geen reclame voor je volk, wat jij dan ook voor jouw eigen volk rekend, want ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar ťťn volk ter wereld is die trots zou zijn jou in zijn gelederen te hebben, met je domme uitspraken.
    Groet Malam

zieleffe
    Gebruiker
    spacer line

Mensen eerlijk ik heb het helemaal gehad met deze site, en met IndonesiŽ ďtotaalĒ.
    Ik zal het proberen het uit te leggen.
    Nadat jaren geleden door mijn huidige vriendin toch gekozen was voor een huis voor haar zoon, ben ik met haar in zee gegaan.
    Niets vermoedend dat het zoals je elke keer vol met verrassingen kwam te staan, je wilde zo mee gaan, tenslotte weet je dat als je vriendin al eens eerde getrouwd was, er ook kinderen waren.
    Alles koek en ei maar, er was toch elke keer dat je tegen iets vreemds aan stootte steeds maar weer werd je verrast met dingen die ze deed, en niet in overleg maar je werd er mee geconfronteerd.
    Wie ben je als je in een land niet weet wat voor regels er zijn, en daarmee elke keer er achter kwam.
    Nu kwam ze weer, met een bericht dat het huis op papier gezet zou moeten worden die kosten vorig jaar nog ongeveer bij de Notaris 600a 700 euroís pak weg 7 a 8 Juta.
    Nu kosten het 30 Juta zoín 2800 euro.
    Dat alles had ze geweten maar niets gezegd elke keer confronteert zij mij met die nieuwe gevallen.
    Verders heb ik haar gezegd dat ik niet meer betaalde, en dat ze het maar bekijk, met al die fratsen.
    Ik had al mijn bijdrage van 500 per maand gestopt, en dat was al een zeer tegen haar been.
    Ik vertelde zo wat ik op internet had gelezen.
    Ja dan was het jij moet maar geloven wat ze daar vertellen, en daar vertellen ze je ook niet alles, en de waarheid.
    Ze heeft iets met die zoon het is niet wat je zou denken maar ze heeft iets aparts,een binding met hem, dat lijkt op chantage.
    Ze is terug gekomen en nog geen ťťn euro aan mij besteed, maar ook niet van haar zoon iets dat je toch zou verwachten omdat hij zo lekker leven lijd, met onze geld.
    Ik beheer de internetbank, via haar rekening, zag ik dat zij voor 35 euro drank had gekocht voor hem.
    Maar goed het is mij duidelijk geworden dat je niets dan ook niets moet geloven, wat in IndonesiŽ ze doen je word genaaid bij het leven, eens weer bevestigd door deze hierboven verteld verhaal.
    Nu heeft ze eieren voor haar geld gekozen, en heb gezegd dat ze terug kon gaan, en verdomd dat wil ze dan ook.
    Maar nu het puntje bij het paaltje kom heeft ze toch gezegd dat ze de gevolgen zelf betaalde tenslotte heeft ze eigen inkomen.
    Ik betaal zins een half jaar geen rode cent meer, ja het spande want ik wilde ook niet mee werken dat zei haar geld verzond naar haar zoon.
    Dat heeft ze toch gedaan via de balie aan de bank, en zie het gevolg is 15 eurootjes extra betalen, voor over boeking.
    Maar het is haar geld, wat ze er mee doet is mij een zorg.
    Het gevolg was vol op spanningen, ook omdat haar moeder hier is, en haar dochter nog eens volgende week er aan komt, voor 3 mnd.
    Mijn zoon heeft een relatie gekregen, en dat is in de familie niet in dank afgenomen vooral haar zoons maakte bezwaren.
    En zij steunt die jongens, bang dat ze is, dat ze verstoten wordt.
    Waarom ik dit openbaard, voor hen die een relatie aan gaat in IndonesiŽ moet niet verrast staan dat er onverwachte dingen gebeuren want dat schijnt daar normaal te zijn, en denk niet dat je wat je ook doet dankbaarheid moet verwachten het is daar gewoon dat je helpt.
    Dat heb ik mijn zoon ook voor gehouden, en die zei ja Pa maar zei is niet zo..???
    Ik zei jongen dat denk je maar je hebt 3 mnd om het aan te zien, en wat jij met je leven doet dat is jou zaak.
    Ook heb ik mijn vriendin altijd voor gehouden je moet niets je mag, dat had ik haar ook vertelt toen ze daar zat je mag daar blijven je moet niets, het is aan jou.
    Maar ze kwam toch naar Holland, terug.
    Nu heb ik gezegd dat het genoeg is geweest ik heb het voor gezien heel IndonesiŽ, en wil naar ScandinaviŽ Tsjechoslowakije kijken wat er in die landen is.
    En dat doe ik dan wat ik zeg doe ik, en wat ik doe, zeg ik, dus duidelijker kan je niet wezen.
    Zij pruttel wel maar, ze gaat mee, we zien wel waar het schip strand of aan vast geknoopt wordt.
    Nu dit verhaal duidelijk is weer gegeven het volgende,

Ik betoogde met het liedje van tante Lien het volgende.
    De weduwe is nu duidelijk IndonesiŽ het land is verrot, en ziek.
    Alles wat je ziet hoort en gebeurd, is voor mij aanleiding, om het voor gezien te hebben.

Het moslim bestaan heeft daar grote gevolgen, ja je zou denken islam is liefde vol begrip en menselijke behandelingen.
    Nou vergeet dat maar het is indoctrinatie, verdoemenis, verbiedend, en geschreeuw als je volgens, de Imam niet je geloof beleid zoals hij de Imam,dat ziet, niet zoals de koran voor schrijft, neen zoals hij dat ziet, en daardoor schreeuwt hij zich een gek om de mensen daar bij de les te houden.
    80 % slikt dat waarom ja de dreigingen van die 10% is het gevolg van domheid en wetend dat je daarmee een macht bezit.
    Waarom dat aan horen, wetend dat het niet goed is maar wel je bek er over dicht houden.
    Waarom gaan mensen daar naar toe naar een land die dagelijks de mensen rechten choqueert
    Een vakantie land waarin executies worden gepleegd omdat je toevallig geen moslim bent
    Een land om bisnis mee te doen, omdat je daar dan goedkoop je waar kan bemachtigen, ondanks dat de mensen daar uitgebuit worden.
    Een land dat alles maar alles corruptere, meehelpt, om zich te verrijken op andermans inzet.
    De G8 top is nu bezig zich zorgen te maken over de wereld het milieu,en de armoede in Afrika de staten daar die achteruit gaan, is door oorlogen en zoals een voorbeeld een mafkees, Zimbabwe voor het zeggen heeft, maken ze zicht druk om.
    Neen IndonesiŽ zou ook eens door gelicht moeten worden, over hen die nu stel zich matig, hun land naar de kloten helpen.

In IndonesiŽ de infrastructuur heeft verschrikkelijk achterstand, nalatigheid, dat halen ze nooit meer in.
    Ook dat sommige mensen ervaren dat het een zooitje daar is, word niet erkend, door lover boys die IndonesiŽ zo geweldig vinden.

Sommige zien alleen het moois wat IndonesiŽ te bieden heeft de sawaís, en verders willen ze het niet zien.
    Maar ook deze discussie die was bedoelt om niet zoals Johan zeg een discussie om een discussie, maar om duidelijk dat gene op tafel te leggen waarop nagedacht zou moeten worden.
    Niet mijn gelijk heeft daarin de hoofdrol, maar zei die werkelijk dat gene ervaren, en nu niet begrijpen dat het met hen zaken doen je eigen aan de galg helpt.
    Het zal de massa zijn waarop er geprojecteerd wordt dat levert binnenland product, wat geld op.
    Maar het is een en al het in stand houden van corrupte zooitje die zich verrijken op een wijze die in de verenigde Staten, en andere westerse landen afgestraft zou worden met minimaal 20 jaar gevangen straf voor staan
    Wat is dat toch een geweldige land ja je gaat er heen, maar weet niet waarom??
    Malam schreef

Het is maar goed dat je in Nederland woont, want de situatie in IndonesiŤ is al rampzalig, maar als jij er je bijdrage zou moeten leveren dan zou het land dubbel zo hard afglijden.
    Je bent in ieder geval geen reclame voor je volk, wat jij dan ook voor jouw eigen volk rekend, want ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar ťťn volk ter wereld is die trots zou zijn jou in zijn gelederen te hebben, met je domme uitspraken.
    Groet Malam

Ja Anis jij bent het voorbeeld, als je werkelijk een Molukse ben dan zou je gelijk willen generaliseren, en getuigen van je domheid.
    Maar weet beter er zijn zeker intelligente Molukkerís die aangetoond hebben dat ze het goed op de rails hebben, en in hun herken ik de echte Molukse gemeenschap,
    Maar uw gebral is niets zeggend, en zeker achterlijk te noemen.
    Verders vind, en vond ik dat het hier een naai kransje werd die niets zeggend over wat er werkelijk gebeurd in de wereld.
    Maar goed wie ben ik omdat te vinden, zei die dat leuk vinden gaan hun gang.
    Ik heb het voorlopig gehad met heel IndonesiŽ
    Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Om Ziel,
    Dat meent U toch niet echt hŤ, niet meer terugkomen, Uw bijdragen geven een beetje sjeu aan het forum.
    Uw bijdragen moet je soms even overlezen om te kunnen begrijpen waar U het over heeft, maar dat is niet erg want dan zie je soms dingen die je bij de eerste keer lezen niet gezien hebt.
    Het ligt natuurlijk ook aan uw privť situatie, die niet zo rooskleurig is en dat U daar mee zit is wel duidelijk.
    U hebt altijd haar familie gesteund en nu wordt U als oud vuil behandeld en bent bang dat Uw zoon het ook overkomt.
    Er zijn hier toch ook wel mensen die Uw bijdragen wel lezen en weet U nog dat U ooit eens een discussie op gang heeft gebracht waar weken lang op gereageerd is ?
    Niet iedereen heeft interesse in een topic wat een ander begint, soms is het interessant en soms heb je geen behoefte om er op te reageren.
    Kom op, kop op en terugkomen op het naaikransje zoals U het nu noemt, even de zinnen verzetten en er komt vast wel weer iets langs waar U wel op kunt reageren.
    Kom op,begin met een mop, dat topic zit ook in de lappenmand en met een lach en een traan staat het misschien weer bovenaan.
    De groeten van Tante Yo Emoticon: Bye bye

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Om Ziel,
    Ik sluit mij volledig bij Yoke's woorden aan.
    Na regen komt zonnenschijn, we hebben het er al eerder over gehad, ik heb een schat van een vrouw, die inmiddels nu 40 jaar in Nederland woont.
    Maar het blijft moeilijk, als ze in Nederland is verlangt ze naar IndonesiŽ en als we in IndonesiŽ zijn verlangt ze naar Nederland.
    Dat is nu ťťnmaal de prijs die betaald wordt, en valt niet altijd mee.
    Geef uw dame de tijd om na te denken en uit te knobbelen wat goed voor haar is, vast en zeker dat het gezonde verstand zal overwinnen.
    Dat heeft enige tijd nodig, daarna een rustig gesprek de wederzijdse regeltjes weer even vaststellen, uithuilen en opnieuw beginnen.
    Een relatie zonder stormen is uiteidelijk ook als een gekookt eitje zonder zout.
    Groet Malam.

sapolidi
    Gebruiker
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 08-06-2007 20:07 zieleffe wrote: [
    Wat is dat toch een geweldige land ja je gaat er heen, maar weet niet waarom??

De meeste mensen Zieleffe, waaronder ik mezelf ook reken, gaan er heen als toerist. Die paar keer dat ik er geweest ben is mij uitstekend bevallen. Mooie natuur, lekker klimaat, heerlijk eten, cultuur die me aanspreekt, vriendelijke gastvrije bevolking. Uiteraard zijn dit mijn personnlijke ervaringen en tevens goede redenen om er weer heen te gaan.
    Dat elke medaille zijn keerzijde heeft en het in indonesiŽ niet alles rozegeur en maneschijn is, is me ook volkomen duidelijk.
    Ik ga er zeker niet heen om er een bedrijf te beginnen, permanent te wonen of er een vrouw te halen.
    M.a.w. ik weet dus verdomd goed waarom ik er wel naar toe ga.
    Emoticon: Bye bye

TinieVriens
    Gebruiker
    spacer line

Ik sluit mij aan bij sapolidi. Ik ga er naar toe om op vakantie te gaan. Ook ik weet dat er korrupte mensen zijn, dat er met geld veel meer gekocht kan worden dan er te koop is. Persoonlijk vind ik het een zalig land omdat ik "niets" moet en alles mag. Als we het land moeten veranderen hebben we niet genoeg aan 24uur per dag, maar ik kan wel beginnen om de mensen die ik ken te helpen door een normale relatie en prijs te betalen. Ook kan ik ze stimuleren om verder te kijken dan hun neus lang is waardoor ze langzaam begrijpen dat er iets meer is als alleen hun hutje. Het is een begin, alhoewel ik mezelf wel eens afvraag hoe het met die andere 300 milioen mensen moet die daar wonen. Het liefst zou ik ze allemaal willen laten werken, maar dat lukt niet. Emoticon: Worship

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,553,600 pageviews Een website van indahnesia.com