Gezocht: Indonesische naam voor ons kind

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
joost_kerkvliet
Gebruiker
spacer line

Mijn Javaanse vrouw is in verwachting van ons eerste kind.
Natuurlijk kunnen we hem/haar naar een van mijn (Hollandse) ouders vernoemen, maar veel liever hebben we een exotische naam voor ons kind.
Wie kan ons helpen aan een site met Indonesische namen, of wellicht via dit Forum wat tips meegeven. Indien de naam een betekenis heeft, die graag ook vermelden.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Mijn iIndonesische buren hebben een dochtertje gekregen Emoticon: Angry rdjani.
Een prachtige naam.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Intan, Indah, Dian, Haina, Yuli ...zo maar wat ideeŽn. Of Ardianto...als het een jongetje is Emoticon: Smile

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Ayunda, Daya, Cinta (meisjes)
Ocid (jongetje)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Misschien staat hier iets bij!

http://www.jasaumum.com

links staat nama nama bayi, even aanklikken

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Als het een jongen wordt Budiono Sugiono, meisje Yuliantie Filumena, maar hij of zij vroeg de betekenis er bij vermelden, ja en daar ben ik niet van op te hoogte?????????? Emoticon: Worship Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

ik zag vanmiddag Riem de Wolff weer live zingen bij ons op het winkelcentrum in Hellevoetsluis,dus wat dacht je van Ramona als het een meisje word? Emoticon: Wink

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Ik wil niet een discussie gaan beginnen hier, maar wij hebben gekozen voor īuniverseleī namen voor onze kinderen. Ze zijn voor zowel indonesiers als ook nederlanders alsook de rest van de wereld uitspreekbaar en te schrijven zonder te moeten vragen naar de spelling. Daarnaast worden ze nu niet meteen onderaan op de CV lijst gelegd bij sollicitatie wanneer de naam wordt gelezen. Nogmaals, ieder het zijne.
Maar: Tis ammel wah.

Begin de details te vergeten

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ja daarin heb je mij mee JohanJ
Een juiste stelling zij dragen hun hele leven hun naam mee, en dat wordt nog al eens vergeten.
dat is belangrijk, voor de toekomst, dan de ouders die iets leuk vinden, en hen dan maar een leuke koosnaampje geven
Wat is het een cultuur (achterlijkheid?), of een wereldburgerlijkheid noemen...
Dat laatste lijkt mij verstandig... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Ik verwachte ook dat er nu kritiek op dat woord Achterlijkheid zou komen.
Je zal dat maar te horen krijgen, dat je een achterlijke naam hebt.
Je hebt nu eenmaal cultuur barbaren, die hun cultuur niet ziet als basis van hun leven maar uit ziende op de toekomst maar meer op de wereld gericht,.
Een voorbeeld een Russische naam of een naam uit Iranjaja, of een naam uit welk uithoek van de wereld ze moeten zich in allerlei kronkels helpen om hun naam aangepast in het Engels uit te kunnen spreken.
Op het ogenblijk heeft de ICT sector vele opdrachten in India geplaats, ze spreken daar goed Engels, maar als er een naam uitgesproken moet worden die gekozen is in hun eigen taal, dan hebben de mensen een probleem, en je ziet al gauw een verandering.
De familie naam die krijg je mee daaraan kan je niets mee, maar de voornamen kunnen belangrijker worden naargelang je in de wereld staat.
Oja in IndonesiŽ gebruiken ze bijna geen familie namen,het is in elkaar gezette voornamen die ze gebruiken, waarom ze dat doen ben ik nog steeds niet uit.
Mijn vriendin heeft een Nederlandse voornaam, en een aangepaste verplichte Indische naam haar Chinese naam is Goei
Ik denk dat er iets aan de hand is nu mijn verbinding vallen uit, ook de uitzending van de Koninginnedag is uit de ether, wat daar aan de hand is weet ik niet.
Ja het is weer terug de verbinding na enkel minuten

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

joost_kerkvliet
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties.
Met name de site die Yoke doorgaf is zeer uitgebreid en daar gaan we zeker een geschikte naam vinden. Nu alleen nog erachter komen wat de betekenis is van al die prachtige namen.
Ik vind zelf een jongens naam die begint en met ''Soe'' en eindigt op ''o'' wel mooi klinken. Mijn vrouw roept dan alleen gelijk orang kampung!
Johan, je hebt zeker wel een punt. Waarschijnlijk wordt de eerste naam internationaal en de tweede naam de Indonesische.

Meer reacties zijn nog steeds welkom!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Joost, inderdaad, dat geldt bij ons ook. De doopnamen van onze kinderen komen van beide opaīs en omaīs af. Gedeeltelijk indonesische namen dus.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ik kan het alleen maar toejuichen dat de Indonesische namen niet worden vergeten, maar ook dat de vernoeming naar groot/ouders, in ere wordt gehouden
Heel veel geluk en gezondheid voor de kleine!
Het wordt een gezond m eiske

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 01-05-2007 19:31 joost_kerkvliet wrote:
Ik vind zelf een jongens naam die begint en met Soe en eindigt op o wel mooi klinken. Mijn vrouw roept dan alleen gelijk orang kampung!

Johan, je hebt zeker wel een punt. Waarschijnlijk wordt de eerste naam internationaal en de tweede naam de Indonesische.

Meer reacties zijn nog steeds welkom!

Een reactie:
Hoezo kampung ?
Begrijp ik niet :

Als je Soe____o heet Soe- karn- o of Soe-HART- o heet is niet kampung(an) .

Of Soe-bandri- O , kan ik nog veel andere beroemde(of beruchte) namen opsommen.

Hier in Nederland (naar mijn ervaring van bijna 40 jaar) kan ik allleen maar zeggen dat het dragen van een buitenlandse naam (ook arabisch klinkende of arabische oorsprong = Indonesiers zijn vaak Islamieten namen) vaak een negatieve reacties (cq diskriminatie) reacties geven.

Als je Dewi van Houten of Dewi Soepriatno heet kan een dag en nacht verschil betekenen.
Dus de achternaam (europees/germaans) is wel van belang.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Als ik verder mag aanvullen, jullie zullen ook de tv spot gezien hebben van de allochtone medelander die zijn handtekening(naam moet gaan zetten).
Was eerst een arabische (achternaam) en daar na ging hij veranderen in een echte autochtone naam .

Vwb D.A. van Houten kan men ook kiezen tussen Dewi Agustina=nederlandse oma van Houten of Dewi Aryati= indonnesische oma van Houten kiezen.

Over de Indonesische namen , kan je ook herleiden (vandaar de vrees van het "kampungan" effect (lees : van eenvoudige komaf= deso girl=country girl) uit welke "nest"de (indonesische )familie afkomstig zijn .

Voorbeeld : Dewi Aryati = kan men Aryati herleiden uit Haryati , heeft waaarschijnlijk bepaalde betekenis , en een redelijk goede naam .
Maar als je Dewi Sarijem of Dewi Sarinah heet kan het je naam verpesten , al draagt ze de familienaam Van Houten(typisch Nederlands).
Want men zou dan de oorsprong van de indonesische oma tot "deso girl" kunnen herleiden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Joost,
Zelf vind ik Kartika wel een mooie naam, mocht het en meisje worden.

Ook een naam waarmee je hier te lande mee voor de dag kan komen.

Groetjes,

N.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

zeetje
Gebruiker
spacer line

hoi joost

wat vindt je t naam van ......DUNYA....... DAT BETEKENT WERELD

GR ZEE Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hoi Joost,

Er zijn nog zoveel meer namen:
Jongens: Sucrianto, Arwan, Joko, Bambang, Emoticon: Stupid
Meisjes: Wati, Fientje, Imelda, Emoticon: Party!

Groetjes uit Helvoirt.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Onze kleinkinderen hebben universele namen, daarnaast hebben zij Indonesische namen, ze luisteren naar allebei de namen hoofdzakelijk binnen de familie worden de Indonesische namen gebruikt.
Fajr, Melati, Intan en Malam, de laatste naam heb ik haar gegeven, de eigenwijze opdonder had het in haar hoofd gezet om 1 uur s`nachts aanstalte te maken het kunstlicht te gaan aanschouwen, waarna ze nog 3 uur heeft getwijfeld, zal ik wel, zal ik niet en wij maar wachten met een slaperige kop.
Uiteindelijk waagde ze om 4 uur de sprong, waarop ik haar gelijk de naam Malam(nacht) heb gegeven, weten jullie gelijk waarom ik de naam Malam gebruik op het forum.

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Johan je wilt geen discussie aangegaan ,maar inmiddels wel gecrieerd. !!
Ben met je stelling niet eens,dat je kind later door een exotische naam ,bij een sollicitatie onder aan de lijst komt te staan.
We leven in 2007 en over 25 of 30 jaar zullen in het kabinet geen namen als Jan Peter B -Pim F noem ze maar op tegenkomen.
Dus waarom niet een naam met Passie Hirschi Ali is er ook gekomen,( en weer snel vertrokken ) ik bedoel maar.
Dus kijken we naar uit als namen Malam Jan B of Agus Pim F en Johan wordt gewoon Yanto.
Gegroet Putra Alexander Breeze

sing ken ken bli....

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hey Bali luchtje Emoticon: Wink
Ik zie nog steeds geen discussie hoor. Gewoon elkaar aanvullen heet dit.
Wel ben ik het met je eens dat over 30 jaar de namen veel anders zullen zijn dan nu, maar van de andere kant, de meest populaire namen die nu aan kids worden gegeven zijn erg nederlands. check this: http://www.svb.nl/internet/nl/(...)ndernamen/index.jsp. Dus wel een Daan of Lotte in het kabinet.
Verder zijn de namen van onze kinderen ook met passie gegeven hoor. Ze zijn ook met passie ontstaan (de kids bedoel ik Emoticon: Wink ).
Verder heet ik in Indonesia ook Yohan. Krijg dat er niet uit. Verder hebben onze kinderen de volgende bijnamen: onze dochter: princes, La, of Saartje (mijn ouders noemen haar zo). Onze zoon: jagot, branie boy of īdonkereī.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,747,626 pageviews Een website van indahnesia.com