verlengen visum in Jakarta

Subforum Het visumgebeuren 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sudirman
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Ik zit nu al bijna 60 dagen in Jakarta en ik heb zo een visa die je kan verlengen. Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet waar ik mijn visa kan laten verlengen het liefst met een adres. Of weet iemand van jullie misschien een bureau in Jakarta die je kan helpen met het verlengen van je visum.
Alvast bedankt voor jullie respons.

Met vriendelijke groet,

Sudirman

daft_punk
Gebruiker
spacer line

je kan gewoon naar de imigratie gaan en het daar laten verlengen. je kan ook het onderhands laten verlengen maar dan moet je wel een betrouwbaar iemand weten bij de imigratie. Is gewoon een kwestie van betalen en een stempel krijgen.

ik heb in Bali 1.7 miljoen betaald voor een extram maand op een toeristen visum

succes,
Daan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

die 1.7 is dan net onder de prijs van een retourtje met VoA, netjes gedaan van desbetreffende ambtenaar Emoticon: Wink En voor jou fijn dat je het land niet uithoefde, wat ongetwijfeld wel meer waard was dan die 1.7 miljoen.

In Jakarta ga je ook gewoon naar het imigratiekantoor. Waar dat zit? Ligt eraan waar je woont volgens mij, dichtbijzijnste pakken is voldoende.

http://id.wikipedia.org/wiki/D(...)at_Jenderal_Imigrasi

Ho Lee Fuk

sandy
Gebruiker
spacer line

Ik snap er niets van,men zegt dat je in Indonesie je visum niet kan laten verlengen en nu lees ik hier over verlengen van visum in Jakarta.Hoe is het nou kan je je visum in Indonesie laten verlengen of niet,graag inlichtingen .
Hartelijk bedankt

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Kennelijk bedoelt men de "alternatieve route".
Officieel zal het mss niet kunnen , lees gewoon de officiele site van de Indonesische ambassade.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
Gebruiker
spacer line

Voor dat soort zaken ga ik altijd naar Rami in Jakarta. www.rami-services.com.
Goede betrouwbare service, geen condities achteraf en dat is uniek in dit land. Nooit problemen gehad.
Vraag naar Ratna. Emoticon: Smile

[/url]

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-05-2007 08:19 sandy wrote:
Ik snap er niets van,men zegt dat je in Indonesie je visum niet kan laten verlengen en nu lees ik hier over verlengen van visum in Jakarta.Hoe is het nou kan je je visum in Indonesie laten verlengen of niet,graag inlichtingen .
Hartelijk bedankt

Ligt er maar net aan welk visum je hebt. Ik heb een verlengbare, toeristenvisa zijn niet verlengbaar bijvoorbeeld.

Ho Lee Fuk

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Hey Sudirman,

Ik heb nog een nummer voor je. Hij heet pak Candra en hij heeft me toen geholpen mijn visum telkens te verlengen. Ik hoop alleen dat hij nog steeds hetzelfde nummer heeft: 0816-199-70-75.

Het is een hele betrouwbare man. Als je hem vroegtijdig belt, geeft hij je gelijk aan wanneer hij eventueel je bescheiden kan ophalen en vertelt je ook gelijk wanneer het geregeld is, dan komt ie het weer bij je afleveren. Ik weet even niet meer zo goed wat de prijzen waren, maar nog lang niet zo duur als die 1.7 miljoen rupiah die ik hierboven lees!

Het verlengen gaat in ieder geval per 30 dagen en het was maar iets als 600.000 rph. Ben er niet zeker van of hij daarbij ook nog provisie vroeg of niet, maar ik kan je met zekerheid zeggen dat het way below 1.7 miljoen was. Ohja, dit waren prijzen van 2005. Dus zal waarschijnlijk ietsje hoger liggen. Geef die man gewoon een belletje en hij vertelt je wel hoe of wat.

Suxxes in ieder geval!

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik zit met verbazing de bedragen te lezen. Als we uitgaan van een normale verlengbaar visum zoals de Sosbud dan kost het verlengen officieel Irp. 200.000 per keer. Het verlengen is ook eenvoudig zelf te doen, ik heb er al eens eerder iets over geschreven op dit forum en de gegevens zijn nog steeds actueel.Dus even zoeken zou ik zeggen.
Rob

esgerrits
Gebruiker
spacer line

Robbert, wat jij zegt is helemaal waar hoor. Het bedrag wat je noemt is idd als je het helemaal zelf zou doen. Ik denk echter dat dit weggelegd is voor de durvende en mondige 'toerist' die daar lekker zelf de tijd voor neemt. Afgezien daarvan is het voor veel toeristen denk speelt de taalbarriere misschien nog wel de grootste rol?

Ikzelf was enerzijds te lui om hier zelf achteraan te gaan. Anderzijds had ik wel hulp kunnen krijgen van familie die het woord voor me wilden doen, maar daar wilde ik ze dan weer niet mee belasten. Pak Candra was dan wel de beste oplossing. Zowel ik als wie dan ook van familie, vrienden of kennissen hoefden geen van allen vrij te nemen van werk of wat dan ook. Kortom, je kan het zo duur maken als je wilt Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Luiheid is het inderdaad, en ik laat het nu ook doen, weliswaar door iemand binnen de muren van de immigratie. Netjes op tijd mijn stempeltjes en het te betalen bedrag is ook nog eens redelijk. Wat voor mij een belangrijk punt is, is dat normaliter je paspoort achterblijft op het kantoor. Dat doe ik dus niet, stempeltjes zetten gebeurde op de dag van afspraak.

Ho Lee Fuk

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Even vooruitlopend op mijn verblijf in IndonesiŽ volgend jaar.
Het is mijn bedoeling 4 maanden te gaan.
Ik heb inmiddels alle nodige papieren van een sponsor(semi familie) datum kan ik zelf invullen, uitnodiging ingevuld, kopie ktp enz. alles is er.
Wat nu, in eerste instantie vraag ik een visum aan voor twee maanden, maar ik ben van plan 4 maanden te blijven, dus mijn ticket is voor 4 maanden.
Neemt de Ambassade genoegen daarmee?
Aanvraag voor twee maanden maar retour over 4 maanden? Neemt de ambassade daar genoegen mee?
Of moet ik met een open ticket er heen gaan?
Na twee maanden 1 of 2 maanden verlenging?
Kan iemand mij wijzer maken, ik weet er namelijk geen donder van, ben nooit langer dan twee maanden geweest.
Ik wil mij voorbereiden op een verblijf van 4 maanden zonder gesodemieter.
Ik heb wel wat ingangen op de immigrasi van Sukabumi en Bogor, maar ik speel liever op safe.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 06-05-2007 14:53 Malam wrote:
maar ik speel liever op safe.

Sosbud , Lansia ?
http://www.indonesia.nl

Of een telefoontje in het indonesisch naar Tobias Aserlaan kan ook extra wonderen verrichten. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Weet ik Om Sid, maar ik hoor het liever van mensen die er ervaring mee hebben.
De officiŽle weg van de ambassade hier is vaak daar met de ambtenaren die hun schoolgaande kinderen moeten betalen uit andere bijverdienste anders.
En dan druk ik mij netjes uit.

robbert
Gebruiker
spacer line

Malam,
Als je echt bedoelt om eerst in 2008 voor 4 mnd. naar Ind. te gaan dan begrijp ik niet waarom je je nu al druk maakt, sorry. In het komend jaar kan er tenslotte van alles weer veranderen.
Verder maak je een denkfout, met de sponsorbrief vraag je een sosbud aan, m.a.w. een visum dat de moglijkheid biedt om max. 6 maanden te verbijven dus je vraagt geen 2maands visum aan !
Dus in principe gewoon een verblijfsadres invullen en een bewijs tonen dat je een retourticket hebt aangeschaft.
Rob

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Robbert ik maak me niet echt druk, ik heb inderdaad nog tijd genoeg, ik ben alleen nieuwsgierig omdat ik er nooit mee te maken heb gehad.
Om maar even aan te geven ik heb inderdaad een sponsorbrief, stel ik wil 4 maanden daar blijven dus ik heb een retourticket, maar op het moment dat ik de ticket aanschaf is het eigenlijk nog niet zeker of ik na twee maanden een verlenging krijg.(dat zal geen probleem zijn)
Daarbij vraag ik mij af hoe mensen dit doen die daar al langer zijn.
Ik begrijp dat als ik bijvoorbeeld op een touristenvisum ga en de intentie heb om langer te blijven dan heb ik een ticket Ams. Jkt en een ticket Jkt. Kuala Lumpur.
Vraag ik een sosbud aan dan zal ik hier in Nederland moeten bepalen hoe lang ik ga, bijv. vier maanden, mocht ik daar besluiten er nog een maand aan vast te plakken dan is mijn enige mogelijkheid, mijn retourticket bij de vliegmaatschappij om te boeken.
Een ander mogelijkheid is een open ticket, maar dat gaat waarschijnlijk nogal in de papieren lopen.
Groet Malam

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi Malam,
Ik begrijp nog steeds het probleem niet. In alle gevallen dus ook bij een gewon 60-dgs. toeristenvisum zal je bij de aanvraag ook een boekingsbewijs moeten overleggen. Ga ik 3 maanden dan neem ik gewoon een 3-mnds ticket
en stel,in het onwaarschijnlijk geval, dat de visum niet verlengd wordt dan laat je toch simpel de ticket wijzigen. De tickets voor >2 maanden zijn toch nooit speciale tickets dus die kan je gewoon als je in Ind bent wijzigen. Maar nogmaals in een jaar kunnen de visumvoorwaarden wel weer wjjzigen dus mi. kan je beter op een later moment je orienteren. Kijk ook eens ergens eerder daar heb ik een handleiding neergezet hoe te handelen bij een sosbud.
Rob

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Duidelijk Robbert ik kom er in de loop van het jaar op terug, in iedergeval bedankt voor de informatie.
Groet malam

ancie
Gebruiker
spacer line

ga eind juli 2008 naar Indo om te werken/stage. Wil een kleine 9 a 10 maanden blijven. Ben met visum bezig ( sociaal cult. vis. ) wil graag een advies waar ik een vliegiticket moet kopen? gehoord van een eventuele 'open ticket'

liefst zo goedkoop mogelijk..

groet

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,899 pageviews Een website van indahnesia.com