Dewa (19) naar Nederland...

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
thefabeman
Gebruiker
spacer line

Op internet gaan de geruchten dat Dewa, de allerbeste rockband van IndonesiŽ Emoticon: Worship , naar Nederland komt voor een eenmalig concert in Den Bosch. Tot op heden heb ik nog geen concrete planning kunnen ontdekken. Weten jullie hier misschien iets meer over....? Emoticon: Yes!
Ik hoor het graag!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb het onderwerp verplaatst naar 'IndonesiŽ op z'n Hollands'

nlpeter
Gebruiker
User icon of nlpeter
spacer line

Interessant gerucht !! Waar heb je die informatie gevonden op internet ? Ik ben ook wel geinteresseerd.

Dutch guy singing Indonesian songs at http://nlpeter.nl.

thefabeman
Gebruiker
spacer line

Beste Peter,

Zie hier het artikel:

www.iloveindo.nl/viewtopic.php?t=537

Ik hoop maar dat het allemaal waar is...
Heb ze al een paar keer in IndonesiŽ gezien. Helemaal te gek...! Emoticon: Worship
Als ze komen moet ik ze zien!
Mocht ik nog wat horen, dan lees je het hier!

Groeten,

The Fabeman Emoticon: Shiny

nlpeter
Gebruiker
User icon of nlpeter
spacer line

Bedankt Fabeman

Ik heb de vraag op het Dewa forum gesteld. Ben benieuwd. Zie http://www.dewa19.com/forums/s(...)ewa?s=&threadid=8193

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jesus Christ, wat een puberaal gepraat is dit. Dewa, de allerbeste rockband van Indonesia naar NL????? Daar lust toch niemand kaas van in NL dan een stelletje te ver door uitgeschoten Indonesian pop lovers.
Kijk als jullie pubers zo nodig "going native" willen gaan, doe dat dan op een volwassen manier.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 28-04-2007 19:39 Yogya-Bali wrote:

Kijk als jullie pubers zo nodig "going native" willen gaan, doe dat dan op een volwassen manier.

Bedoel je door bijvoorbeeld naar een concert van Wibi Soerjadi te gaan?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

thefabeman
Gebruiker
spacer line

Kijk, Yogya-Bali, dat jouw Indonesische kennis niet verder gaat dan spekkoek en Sandra Reemer daar kan ik niks aan doen. Maar als Dewa jou niks zegt, prima...! Maar blijf dan alsjeblieft weg op dit forum.
Over pubers gesproken...

GILAH! Emoticon: Stupid

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry jongeman, maar ben niet van plan voor dit soort personen als jou weg te blijven.
Over smaak valt te twisten maar over kwaliteit niet. En ik denk dat mijn kennis over Indonesische muziek voldoende is want ik hoor het al 18 jaar dagelijks aan omdat ik er midden in woon en wel in Yogya en Jakarta. Voor 1995 was er voldoende goede Indonesische popmuziek maar nadien is de kwaliteit hollende achteruit gegaan. Ook al is men geen musicus, het verschil tussen vals zingen en een goed stemgeluid kan een ieder wel ontdekken; tevens het verschil tussen muzikaal uit de maat gaan en in de maat blijven.
De huidige tendens van toenemende islam en etno-pop (lees Javaans) is geen verrijking voor de ontwikkeling van de Indonesische popscene; wel voor de islamitische en Javaanse muziek. Het gehoor van de islamitische bevolking en ook van de Javanen is niet getraind op westerse popmuziek. Zowel het nasale gebruik van de stem in de islam als de laras slendro-ritmes van gamelan ontwikkelen geen feeling voor op Afro- en westerse ritmes en melodieen. Op zich is er niets verkeerds aan de islam-muziek of de Javaanse gamelan-muziek; alleen het kan niet worden gerijmd met de westerse muziek. Daarom zijn doorgaans degenen die hun stemgeluid goed ontwikkelen voor westers acceptabele normen, de christelijke volken in Indonesia zoals de Bataks, de Molukkers, Timorezen en de Manadonezen. Ga eens luisteren naar de zang van de etnische groepen in Oost-Indonesia, dan zou de zanger van Dewa door de grond zakken van schaamte.
Daarnaast is de Indonesische taal - net als de Nederlandse taal - in mijn oren totaal ongeschikt voor popmuziek en zeker voor rock.

Ik ben afgelopen maart naar het Javajazz festival in Jakarta geweest en daar werd de hoop op de toekomst van de Indonesische pop- en jazz-muziek weer enigszins hersteld. Daar was kwaliteit te horen (echter niet afkomstig van die bekende teenage-groepjes).

thefabeman
Gebruiker
spacer line

Nou, nou, een heel verhaal...!
Gaaaaaaaaaaaaaaaaap! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
Het zal allemaal wel.

Het feit blijft dat ik nog steeds geen antowwrd heb op de vraag of Dewa dit jaar Nederland komt.
Heb jij al iets vernomen, Peter? (nlpeter).

Groet,

thefabeman Emoticon: Shiny

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Mijheer YB wat heb je toch met going native in een eerder topic indonesian pop music is hier aardig wat over geschreven,en enkele vegen uit de pan gegeven aan jou adres ,laat een ieder in zijn waarde,en respecteer een ieder smaak.Vergelijk geen apples met peren ,een jazz festival is geen vergelijk .
Embong Suhardjo beste saxofonist die Indonesie ooit gekend heeft ,die zelfs met de jakarta all stars het hele North Sea Jazz festival deed verbleken destijds zijn zeldzaam tegenwoordig.maar er lopen talenten genoeg rond in Indonesie die helaaas niet de kans krijgen,zo ook Embong ,als deze beste man in Amerika gewoond gehad,dan had hij zich kunnen meten met de besten der aarde,maar desalniettemin Dewa is gewoon een goede band voor een heel ander publiek uiteraad
Breeze

sing ken ken bli....

Pardi
Gebruiker
spacer line

Yogya-bali

Dewa heeft wel degelijk goede muziek op de CD uitgebracht, probleem is dat je kunt er van houden en genieten of niet. Voorts is het zo dat hun echte uitgebrachte CD's bijna niet te krijgen zijn. Ik bedoel met echte niet ilegaal gecopieerde muziek/video CD. Op 11-5 heb ik overal gezocht naar een bepaalde CD van hun maar niet gevonden alleen valse en nog vals klinkende ook.

Oja Yogya ik ben een man van 65+.

Groetjes van Pard/Ab en geniet van jouw keuze muziek, de mijne is voor 90% klaziek.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Yogya-bali,
Muziek is en blijft een persoonlijke keuze, zet hardrockers en klassiekliefhebbers in ťťn studio, dan heb je bonje.
Ik ben tegen de zestig en wat ik mooi vindt is heel erg breed, modern of klassiek, ik kan het allemaal wel waarderen.
Dewa is niet echt favoriet voor mij, maar bijvoorbeeld House muziek en Dangdut, daar ben ik bestorven op, een ieder kijkt mij aan of ik hartstikke gek ben, maar daaruit blijkt dat je persoonlijke voorkeur niet aan leeftijd gebonden is, maar bovenal blijft de de muziekvoorkeur een persoonlijke aangelegenheid.
De ťťn houd van het mannetje en de ander van het vrouwtje.

Groet Malam

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja, tuurlijk is muziek een persoonlijke keuze!
Hou zelf van klassiek, Franse chansons, krotjong, Indorock, cabaret, en nog meer!
Muziek van Rayuan Samudra en Broerie is ook mooi.
Alleen: Jazz en House, als ik dat hoor krijg ik terplekke amok neigingen of op zn minst verschijnselen van ADHD!
Ieder zn smaak, toch?

la lau
Gebruiker
spacer line

Ik hoop dat het waar is, en na 1 juli want dan ben ik weer in NL! Super! En voor de mensen die niet van Dewa houden, hou op met zeuren!

nlpeter
Gebruiker
User icon of nlpeter
spacer line

Fabeman, Ik heb verder niets gehoord over een concert in NL. Het Dewa management geeft geen antwoord.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,761 pageviews Een website van indahnesia.com