Nederland als kippenhok ... met hanen ....

Subforum Andere praat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

De laatste tijd bekruipt mij steeds wéér het idee dat Nederland het grootste kippenhok ter wereld (ver-)worden is ......
Nu vraagt u zich af hoe ik hier op komt ..... nou, ten eerste zal ik het gedrag van de Nederlandse kip(-pen) en erbij behorende ha(a)n(-en) proberen te beschrijven ........
  • Wie ooit kippen/hanen gehouden heeft, die kent het gedrag van deze diertjes om, als er ééntje iets eetbaars gevonden heeft, de hele meute kippen met bijbehorende haan/hanen erop af zien stuiven ...... om er óók iets van mee te krijgen ....... desnooods rent men in blinde ijver tegen allerlei opstakels op, erom heen lopen/rennen is er niet bij ......
    Het is net alsof de kip, die iets eetbaars vindt, uitroept: " ...... wat ik nu hier gevonden heb ......."
  • 'Hogere dieren', zoals 'zoogdieren' meestal zijn, zijn méér 'berkenend' er worden kansen 'ingeschat', als er al drie/3 dieren erop af rennen, dan hoeft het voor hen niet méér .........

In de media zijn er de laatste tijd véél hype - achtige onderwerpen geweest, die de Nederlandse kippen/hanen met 'blinde woede' achterna gehold hadden, men wil in 'de blinde ijver' toch niets missen van die nieuwsworm die 'gevonden is'.......

Onderwerpen met een hoog hype - karakter :

• Wouter Bos als leider van de Pv/d A,
  • Beloning van top-managers in het bedrijfsleven,
  • Dubbele paspoorten kwestie
  • Recentelijk de gewetensbezwaarde ambtenaar die geen homofiele paren in het 'echt' wil binden .....

om een paar te noemen.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Zooooo Anis jij hebt zeker naar de uitspraak van WA van Oranje geluisterd,
    ook een trotse haan in het kippenhok Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 17-04-2007 15:28 4yoke4 wrote:
    Zooooo Anis jij hebt zeker naar de uitspraak van WA van Oranje geluisterd,
    ook een trotse haan in het kippenhok Emoticon: Party!

• " ..... noteren we Yoke-manis, ....... ", wie volgt .........

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Goedzo,
    Ook een hype: de overdreven media aandacht van soapsterretjes.Net uit de luiers gegroeide kinderen en gelijk een arrogantie of dat ze wereldsterren zijn!
    En de camera"s maar draaien,
    50km verderop heeft niemand van die leeghoofdjes gehoord; een hoog Lutjebroek of Madurodam gehalte.
    Ander hype figuur Emoticon: Sadley onja Bakker.
    Iedereen weet inmiddels wel dat je afvalt op een calorie-arm dieet,toch hollen wij Nederlanders haar achterna en kopen slaafs haar boeken.
    mvr Bakker rekent zich rijk en wij zijn 18,00 euro lichter. Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice

pak ronald
    Gebruiker
    User icon of pak ronald
    spacer line

Kip zonder kop.....heet het toch?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 17-04-2007 17:48 pak ronald wrote:
    Kip zonder kop.....heet het toch?

Zonder kip in het hok heeft de haan geen baan!!!!!!! Emoticon: Very funny

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 17-04-2007 17:38 merapi wrote:

Ander hype figuur Emoticon: Sadley onja Bakker.
    Iedereen weet inmiddels wel dat je afvalt op een calorie-arm dieet,toch hollen wij Nederlanders haar achterna en kopen slaafs haar boeken.
    mvr Bakker rekent zich rijk en wij zijn 18,00 euro lichter. Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice

Heb je haar boekje dan gekocht? Emoticon: Party!

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Welnee Yo, maar dochter Eva wel en die hoeft echt niet af te vallen.
    62kg bij een lengte van 1.76 net een satestok, maar ja breng het maar aan dr verstand..

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Mijn schoondochter is 2o kg afgevallen met af en toe een SAS dag maar ze doet ook 3x p.w. aan hardlopen. Deed mee aan de Marathon in Rotterdam, moest afhaken omdat de organisatie de boel heeft afgelast, ze is er nog niet overheen ze had zo hard getraind.
    Bij haar is het dus een combinatie van dieet en sport geweest. Door te blijven lopen komt ze ook niet meer aan. Emoticon: Party!

We zijn Off topic maar zal het even aanvullen, mijn vader had een "zwaar"leven met zeven dochters, desondanks is hij op 6 dagen na 93 j. geworden. De haan is toch nog goed verzorgd geweest tussen al die kakelende kippen.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Nona 2 op deze website is er maar één moderator-haan en één
    topic-haan.

• Die kip/haan zonderkop heeft te maken met het slachten van een haan/kip , meestal wordt bij dit dierce de halsslagader met bijbehorende kop afgesneden welnu als je het dierce loslaat rent het in ene rechte lijn' weg , daarbij botsend tegen ieder opstakel ....... dus voilá hier de uitleg .

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Ja hoor Anis, jij bent ayam jantan, maar hou op met die bloederige verhalen, maar ik begrijp je bedoeling.Mijn oma hield konijnen, en die mocht je atijd knuffelen.
    Alleen tegen de kerst werden de hokken steeds leger, en dat werd dan uitgelegd als ""ze zijn weggelopen""
    Totdat ik op een keer in de schuur herkenbare velletjes zag, woedend was ik.
    En ja een kip zonder kop kan door blijven rennen, maar valt toch dood neer; geldt voor de meeste meelopers.
    Jeetje Yoke, 7 dochters, en gezien die tijd zal je opa wel op handen zijn gedragen,
    hoop niet dat W.A. van Oranje zo ver gaat

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 18-04-2007 13:31 AnisJ wrote:
  • Nona 2 op deze website is er maar één moderator-haan en één
    topic-haan.

• Die kip/haan zonderkop heeft te maken met het slachten van een haan/kip , meestal wordt bij dit dierce de halsslagader met bijbehorende kop afgesneden welnu als je het dierce loslaat rent het in ene rechte lijn weg , daarbij botsend tegen ieder opstakel ....... dus voilá hier de uitleg .

• Oh, nou begrijp ik het, Yerunce is de mod.haan Emoticon: Worship
    en Anis is de top (ic ) haan Emoticon: Worship

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Vergeet de havenhaan niet, die heeft het het moeilijkst, die heeft niet met kippen te maken, maar met allemaal hanen en ze willen allemaal haantje de voorste zijn.
    Maar er is maar èèn opperhaan en die mag natuurlijk geen fouten maken, maar ja ook opperhanen maken fouten en dan zijn alle hanen die zich lager in de pikorde bevinden er als de kippen bij.
    Gelukkig voor de opperhavenhaan lopen er tegenwoordig ook wat kippen rond in de havenhanenwereld, daar kan de opperhaan het goed mee vinden, in tegenstelling van de algemeene gedachten dat de meeste rumoer uit een kippenhok komt, kan deze opperhaan mededelen dat dit niet zo is, een hok vol met hanen is voor een opperhaan als een berg dynamiet, èèn lontje en alle hanen beginnen te strijden voor een hogere plaats in de pikorde.
    En ze laten geen middel onbenut om de opperhaan in zijn achterpezen te bijten opdat hij om zal vallen.
    Neeee geef mij dan maar die paar kippen die er rondlopen, als je die met het nodige respect behandeld dan heb je er wereld kippen aan, die niet zo nodig haantje de voorste willen spelen.
    Ze leggen weliswaar onbevruchte eieren, want de opperhaan mag en kan niets met deze kippen, maar de opperhaan kijkt met liefde naar deze onbevruchte eieren, als zou hij ze zelf hoogst persoonlijk bevrucht hebben.
    Geen gevaar van de kippen, ondanks dat ze de naam hebben, bij de hanen moet je constant op je quevive zijn dat ze je niet proberen van achter aan te vallen en je van je stok af te donderen.
    De kippen zijn wat duidelijker en doorzichtiger, zijn eerder geneigd om openlijk hun wensen en noden kenbaar te maken, krijgt de opperhaan geen stijve nek van het achterom kijken ook.
    Ik vind dan ook de naam van deze topic fout, had moeten heten: Nederland geen kippen maar een hanenhok aan het worden.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Nog ff een aanvulling op het kippen en hanen verhaal.
    Nederlandse kippen zijn inmiddels wel enigszins verhaant, dit niet in de kwade zin van het woord.
    Europeesche kippen willen zich nog al eens als een haan gaan gedragen, hoe je het wend of keerd, er is maar èèn die het ei kan bevruchten en dat is de haan.
    Dat er kippen zijn die die denken dat ze de haan zijn en de pest er in hebben dat het bevruchten van het ei niet mogelijk is, tja dat is natuur.
    Deze ontwikkeling ziet deze haan met lede ogen aan.
    In tegenstelling met de Indonesische kippen, die hebben een cultuur van lijdzaam afwachten of de haan enige belangstelling toont, en voor hun kraait de haan altijd victorie, dat is dus ook niet goed.
    Gelukkig heeft deze haan een kip die van twee culturen het goede heeft opgepikt, deze haan mag wel tot op zekere hoogte van andere kippen genieten, maar zal ook moeten helpen het kippenhok schoon te houden en op te ruimen.
    Met andere woorden, Malam de haan en Poppy de kip doen het samen en daar kunnen wij verdomd goed mee leven.
    Soms denken andere hanen dat mijn kip een onderdanige kip is,het tegendeel is waar, mijn kip is een geemancipeerde kip, alleen heeft ze het fatsoen om haar wensen aan mij kenbaar te maken zonder dat andere hanen en kippen daar van meegenieten, daar ontbreekt het bij de Hollandse kippen wel eens aan.
    Nu maar hopen dat de Hollandse kippen op het forum zich niet aangevallen voelen, want uiteraard uitzonderingen bevestigen de regel.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Je vergeet in jouw 'kippen en hanenverhaal' één ding, de 'hogere dieren' ....... waar zijn die gebleven ?

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Zo maar een losse flodder Anis.
    Laten we nu vergeten dat er hogere dieren zijn.
    We zijn allemaal kippen of hanen, of we zijn allemaal apen.
    We zijn allemaal gelijk, laten we daar van uit gaan.
    Sorry als je mijn hanen en kippen verkeerd hebt begrepen.
    Alles is voor mij gelijk, laat dat duidelijk zijn.

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Nee, hoor Malam en Anis, wij hollandse ayams voelen zich niet aangevallen.
    Alleen: de haan heeft voor zijn geboorte een kip nodig: wat was er het eerst:de kip of het ei??
    Maar een leuk verhaal, doet me denken aan een echte hollandse verjaardag[een Indische verjaardag verschilt weinig]
    De vrouwen zitten bij elkaar en kakelen over kinderen,huis etc.Mannen zoeken elkaar op, dat gaat dan over auto""s, klussen,voetbal,hypotheken,sport.
    Heb een keer geprobeerd van die ongeschreven regel af te wijken en ben gezellig tussen de heren gaan zitten.
    Nou, de aanwezige kippenren keek me aan of ik terplekke vreemd ging, woedende blikken.
    en de heren?ja die wisten geen raad, het ""jongens onder elkaar gevoel" was weg.
    En Anis: hogere dieren reageren exact hetzelfde, zie bovenstaand voorbeeld Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Talk to the hand

Zonnebloempje.
    Gebruiker
    User icon of Zonnebloempje.
    spacer line

Merapi, gistermiddag heb ik jou 2x een mailtje gestuurd, tot nu toe geen antwoord van je gehad. Ik zie boven dat je geen PC storing hebt.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

Dat de 'hogere dieren' hetzelfde zijn, dat denk ik niet ........ ze zijn, verder in hun denken, maar ...... vaak vergeten ze dat óók zij dieren zijn ....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Zonnebloem, ga gelijk kijken, nee geen pc storing,
    Gaat het goed met je??
    veel liefs meis!
    Ga het weekend jouw klappertaart maken, moet ik uitkijken want Eva komt met 2 vriendinnen, ben zo de klappertaart kwijt in die hongerige studentenmagen. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 19-04-2007 17:55 Malam wrote:
    Zo maar een losse flodder Anis.
    Laten we nu vergeten dat er hogere dieren zijn.
    We zijn allemaal kippen of hanen, of we zijn allemaal apen.
    We zijn allemaal gelijk, laten we daar van uit gaan.
    Sorry als je mijn hanen en kippen verkeerd hebt begrepen.
    Alles is voor mij gelijk, laat dat duidelijk zijn.

Ik val jou niet aan, begrijp mij goed ......
    ik wil alleen zeggen, dat in mijn 'topic verhaal' ik óók heb over 'hogere dieren' .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Anis,
    je hebt hogere dieren maar ook dieren op hogere poten, daar zit verschil in. Emoticon: Bye bye

Zonnebloempje.
    Gebruiker
    User icon of Zonnebloempje.
    spacer line

On 20-04-2007 12:38 merapi wrote:
    Zonnebloem, ga gelijk kijken, nee geen pc storing,
    Gaat het goed met je??
    veel liefs meis!
    Ga het weekend jouw klappertaart maken, moet ik uitkijken want Eva komt met 2 vriendinnen, ben zo de klappertaart kwijt in die hongerige studentenmagen. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Komt jouw mailtje nog??

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Hi Zonnebloem, heb alles nagekeken. ik heb echt je mailtje niet ontvangen.
    Kijk even in je outbox.
    Lieve groet Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 20-04-2007 13:59 4yoke4 wrote:
    Anis,
    je hebt hogere dieren maar ook dieren op hogere poten, daar zit verschil in. Emoticon: Bye bye

• ' ..... hoe bedoelt u ..../...... artinya .....' Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,227,120 pageviews Een website van indahnesia.com