Trouwen in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Dit zijn meisjes die altijd achterom moeten kijken, en soms bespuigt en bespot worden in de kampong. Emoticon: Confused
August schreef

Mijn liefde voor haar is eindeloos. En je gaat ook niet denken dat het misschien fout gaat in de toekomst als je gaat trouwen. Trouwen is een grote avontuur, je weet niet waar je eindigt. Als het fout gaat, oke dan heb je pech.

Zo gaat dat, en dat is dan een mening van een jongen die smoor verliefd is.
Maar zijn gevoel is niet rationeel en met twee benen op de grond te staan, betekend dit echt verliefdheid maakt blind.
Maar je vergeet een ding en dat is het respect voor elkaar moet wederzijds zijn.
Verliefdheid of respect voor elkaar hebben en ook respect voor elkanders andere cultuur is een must.
Maar niet door slaan aan verliefdheid dan verlies je uit het oog dat je met vele andere gevoelens geconfronteerd wordt , en dat kan wel eens belangrijker zijn dan verliefd zijn met vlinders in je buikÖÖ

Je moet het echt zelf ervaren, sommige dingen vallen tegen en andere dingen vallen mee, maar de beste leermeester is het land zelf bezoeken.
Veel oudere IndonesiŽrs die lange tijd niet zijn terug geweest zijn blijven steken in de oude tijd met totaal verkeerde gedachten over hun moederland en bule`s.
Groetjes Malam

je zegt het in het Nederlands tempo Dulu
Met wat je vertelt ben ik mee eens, maar , ook hier zit hier een maar aan, en dat is dat je een mentaliteit niet verandert dat is nu eenmaal de gang van zaken daar, die beinvloedt word met verkeerde mensen die hen beÔnvloeden en een totale ontwrichting van dat land aanrichten.
Dat sluipt langzaam aan steeds verder door, zodat er een schijnwereld ontstaat die je niet voor mogelijk houd.
Wel een Bule of velen van hen kunnen daar in geen verandering in brengen hoe graag dat ze het zouden willen.
Geld is het enige middel waarin ze gevoelig voor zijn, en dat is geen verrijking Emoticon: Devil Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Sadley Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Merapi wrote:

Hebben blanken nou echt een kadavergeur vroeg ik en hoe komt dat?
Ze antwoordde: vooral bij mannen, die eten veel te veel vlees en in combinatie met alcohol en dat belast de lever, die kan de stoffen niet goed uitscheiden

Dat totoks vaak als kadavers zouden ruiken heb ik ook wel eens uit de mond van een oosterling vernomen. Een Aziaat vind een blanke Ďbarbaarsí wanneer hij een lap biefstuk op zijn bord zit weg te werken. Dat kennen deze mensen niet, door hun gerechten zitten hooguit kleine brokjes vlees verwerkt. Naar mijn idee komt de onfrisse odeur ook door het veelvuldige consumeren van veel zuivel, met name kaas. Kaas heeft een zeer trage darmpassage, waardoor het lange tijd blijft plakken, gisten en rotten aan de darmwand. Kijk maar naar een kaasfondue, dit kleverige product met de substantie van kauwgom zal moeite hebben zich door het darmstelsel heen te worstelen. Ook vlees heeft een trage darmpassage en vooral rund-, schapen- en varkensvlees laten bovendien het moeilijk afbreekbare urinezuur in het lichaam achter. Om frisser te ruiken zou men dus kunnen overwegen vegetarisch te gaan eten (de uitwerpselen van herbivoren zoals geiten, paarden en schapen "stinken" toch minder dan die van carnivoren als poezen en honden) en het gebruik van zuivel (en alcohol) te beperken en zo nu en dan een dag in te lassen wanneer men vast. Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ha, die havenzwaan,
Kan wel zien dat je weer helemaal aanwezig bent maar met bovenstaand schrijven van jou ben ik het volledig eens.
Bij ons gaat het ook zo, geen TV maar wel een dokter als het nodig is en de oudjes kregen een kleine toelage per maand om te eten, die zijn sinds vorig jaar allemaal wijlen.
Er zijn nu alleen nog oudere nichten en neven die soms een dokter nodig hebben maar de jongere generatie moet maar werken en niet alleen voor de nieuwste HP Emoticon: Stupid of TV Emoticon: Stupid of DVD Emoticon: Stupid of motor Emoticon: Stupid , eten gaat voor Emoticon: Yummie!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ieder mens heeft een lichaamsgeur, hoeft niet altijd onaangenaam te zijn.
Ook de Aziatische mens "ruikt" .
Maar Dangfude heeft wel gelijk wat eten betreft, ik heb een lactose allergie moet dus altijd uitkijken met zuivel enz. soms krijg je toch ongewild iets binnen en dan reageert mijn afvoersysteem niet prettig en vlees probeer ik grotendeels te vervangen, voel me dan ook beter, fitter.
Maar ja, hier is het zo dat als mensen uit eten gaan ze graag een grote lap vlees op hun bord willen, hoeft niet lekker te zijn als het maar veel is, het moet wat lijken toch!!!!!!

Maar we hadden het hier over trouwen !
Kunnen we beter op een ander topic verder gaan.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Yoke wil je met mij trouwen??????
Ik blijf ontopic ja.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Seh , het wordt gevaarlijk hierO.
Ben in het begin ook een beetje op de verkeerde been gebracht , dacht dat ik in een rubriek etenswaren of zoiets zit te lezen.
Werd vertels over diverse soorten groenten , winterpeen , waspeen (al dan niet gewassen of geschild) ,
dan las ik over terong , wat voor soort terong is het .
Een terong belanda ? of aziatische of spaanse terong.
(terong belanda=buah tiung, wordt ook tamarillo genoemd (Cyphomandra betacea ).

Wat dacht je dan van een geribbelde pare , het is groen , geribbeld en zo bitter als gal.

Groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-04-2007 20:33 Malam wrote:
Yoke wil je met mij trouwen??????
Ik blijf ontopic ja.

Bigamist, vraag Merapi maar die is los/vast. Emoticon: Party!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-04-2007 20:55 sidia wrote:
Seh , het wordt gevaarlijk hierO.
Ben in het begin ook een beetje op de verkeerde been gebracht , dacht dat ik in een rubriek etenswaren of zoiets zit te lezen.
Werd vertels over diverse soorten groenten , winterpeen , waspeen (al dan niet gewassen of geschild) ,
dan las ik over terong , wat voor soort terong is het .
Een terong belanda ? of aziatische of spaanse terong.
(terong belanda=buah tiung, wordt ook tamarillo genoemd (Cyphomandra betacea ).

Wat dacht je dan van een geribbelde pare , het is groen , geribbeld en zo bitter als gal.

Groetjes

We hebben nog komkommers, courgettes, puntpaprika's in rood en groen
Ben effe bij de groenteman langsgeweest. Emoticon: Party! O ja en ook nog van chocolade met een strikje erom voor nr. satu van seribi satu malam
Zo kan het wel weer hoor!

Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Blush Emoticon: Wink Emoticon: Party!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Yoke, prijs me maar aan!ha,ha
Ben momenteel een losse Haagse, maar beslist niet op zoek.
had weer een afknapper; een aardige man, maar was 25jaar begrafenis ondernemer geweest.Kreeg dus de meest weerzinwekkende verhalen te horen over zn loopbaan, en maar door zeiken.
pfff!!
heb gezegd: je kunt beter een graftombe zoeken in plaats van een vrouw.
En hij was niet eens Indisch..jammer!
Malam heb iets opgestuurd, kijk maar Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou om Sid, wat dacht u van de ouderwetse ramanas, pastinaak en schorseneren? Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hi Dangdude,
Wat een goed advies geef je en erg duidelijk!
Ik heb reuma en het wordt langzamerhand steeds erger.
Heb nu ee n nieuwe [antroposofische ] arts en hij sytelde gelijk een paar -regels:[ik denk dat het voor iedereen heilzaam is]

-zo weinig mogelijk zout
-volkorenbrood, liever nog zuurdesum
-maximaal 300gr vlees per week, magere vis is prima--
-veel groente en fruit
veel succes,
MERAPI

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-04-2007 16:30 merapi wrote:
Ja Yoke, prijs me maar aan!ha,ha
Ben momenteel een losse Haagse, maar beslist niet op zoek.
had weer een afknapper; een aardige man, maar was 25jaar begrafenis ondernemer geweest.Kreeg dus de meest weerzinwekkende verhalen te horen over zn loopbaan, en maar door zeiken.
pfff!!
heb gezegd: je kunt beter een graftombe zoeken in plaats van een vrouw.
En hij was niet eens Indisch..jammer!

een doodgraver en een vulkaan, zou een crematie kunnen worden.

Vrijgezelle heren, vulkaan zoekt iemand om samen klappertaart Emoticon: Yummie! mee te eten, wordt dit weekend gemaakt.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 20-04-2007 22:32 merapi wrote: -zo weinig mogelijk zout
-volkorenbrood, liever nog zuurdesum
-maximaal 300gr vlees per week, magere vis is prima--
-veel groente en fruit
veel succes,
MERAPI

Hi Merapi,

Ik zal er proberen op in te gaan en tůch on topiic te blijven.
IndonesiŽ is een boeiend en prachtig land, zeker om er op vakantie te zijn. Er zijn wel momenten geweest dat het idee mij aanstond om er ooit te gaan wonen, maar om er nou heen te gaan om te trouwen vind ik nou ook weer tidak usa. Ben heel mijn leven vrijgezel geweest op vier jaar na waarin ik samenwoonde. Ik heb me in die vier jaar vreselijk eenzaam gevoeld, dus dat hoeft niet meer voor mij. Maar als ik er dus in mijn eentje zou wonen zou ik toch zelf mijn eten koken (hoewel ik een pembantu zou overwegen voor de rest in de huishouding). Ik weet dat er nasi merah en havermout te koop is, alleen biologisch geteelde groente zullen er wel moeilijk te vinden zijn. Of er volkoren meel te koop is weet ik niet, zo ja dan zou ik ook zelf mijn zuurdesembrood maken. Zuurdesem maak je door een kleine hoeveelheid deeg in een schaal afgedekt op een warme plaats laten staan voor vijf dagen. Elke dag even kneden en een eetlepel meel en een weinig water toevoegen. Dit wordt dan uiteindelijk aan het te gebruiken deeg toegevoegd, waarna het nog enige tijd op een warme plaats moet rijzen alvorens in de oven te worden gebakken.

Zuurdesem is geen reincultuur, maar volkomen natuurlijk. De uitwerking is dezelfde als van gist nl. het deeg doen rijzen, maar bovendien zorgt de desem voor een ďvoorĒ Ė vertering, wat gist niet doet. In de desem werken de gistcellen en de melkzuurbacteriŽn harmonisch samen (als in een huwelijk, in IndonesiŽ gesloten natuurlijk). Desem wordt al duizenden jaren gebruikt, het is gewoon vers volkorenmeel dat in vermenging met water verzuurt. Het bevat verschillende soorten micro-organismen, waaronder de bekende melkzuurbacterie, die een gunstige invloed heeft op de darmflora.

Vis is er volop te krijgen, evenals veel soorten fruit (daarvoor alleen is het wonen daar al te overwegen!)
Nasi merah is eigenlijk zilvervliesrijst, en omdat het vliesje daar rood is wordt het zo genoemd.
Ik denk dat het voor reumapatiŽnten daar ook beter vertoeven is dan in het killere klimaat hier. Ik heb wel eens gelezen (Mellie Uyldert, De Taal der Kruiden) dat het geselen met brandnetels zou helpen bij reuma. Het idee is alleen niet prettig, tenzij je van SM houdt natuurlijk. Zelf eet ik bijna mijn hele leven al zo en hoef het nergens voor te doen. Wel merk ik het aan mijn conditie wanneer ik een tijdje dit dieet niet kan volgen, zoals tijdens de vakanties in IndonesiŽ. Een van de weinige dingen waarnaar ik verlang als ik weer naar huis toe ga is wel mijn eigen gezonde klaargemaakte eten. Je zou maar getrouwd zijn in IndonesiŽ seg!

Mzzl, Jan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Yoke, hou op, kwam niet meer bij van het lachen!!
Der doodgraver is inmiddels afgevoerd, dochter Eva zei:got mam, wat een griezel! - ik dacht:brr
Ga lekker vanavond de klappertaart van Zonnebloem maken met een paar vriendinnen van Eef[een komt er uit Adorp-Groningen] en die wil heel Den Haag zien, dus morgen met de meiden op pad
Nou Yo, vulkaan redt zich prima en de klappertaart komt voor elkaar, hij staat klaar Emoticon: Nice Emoticon: Puh! Emoticon: Bye bye

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Malam, de Indonesie reis komt er zeker!
natuurlijk weet ik dat het daar anders zal zijn, maar het met eigen ogen zien, ik kijk er heel erg naar uit.
Eindelijk dat schoolonderwijs uit de jaren 50 omver gooien:de truttigheid, het achterhaalde verhaal over de kolonieeen.
Indie was allang onafhankelijk, maar wij moesten de Indische eilanden leren.
Zo achterlijk was het Nederlandse onderwijs in de jaren 50.
Volgend jaar moet lukken, ga er met een open mind naar toe, liefst helemaal alleen of met Eva

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2007 14:11 august wrote:
Willem,

Als ze echt een moslima is, zou ze niet met jou willen trouwen hoeveel geld je ook hebt. Doet ze toch, dan is er iets niet in de haak. Vooral als haar familie ook allemaal moslims zijn.

Ik zelf ben van plan om met een moslima te trouwen eind van dit jaar. Mijn terong moet dus geschild worden. En dat doe ik ook, ook al ben ik een overtuigd Christen. Mijn liefde voor haar is eindeloos. En je gaat ook niet denken dat het misschien fout gaat in de toekomst als je gaat trouwen. Trouwen is een grote avontuur, je weet niet waar je eindigt. Als het fout gaat, oke dan heb je pech. Ben je gefrustreerd.

Nou beste August, als je aanstaande een moslima uit Indonesia is, heb je het goed aan het verkeerde eind. Zou eerst maar eens de Indonesische cultuur leren kennen want anders is je relatie bij voorkeur al gedoemd te mislukken.
In Indonesia kan een man NOOIT voor een vrouw onderdoen (tenzij hij de zwakkere partij is qua economie). En dus zal een man nooit zijn geloof t.b.v. van een vrouw veranderen. Als hij dit doet, wordt dat beschouwd als een kniebuiging naar de vrouw (en haar familie) toe en weet zij dat ze over je heen kan lopen (en nog eens 100x daarna). Dus word je het geplukte haantje todat je helemaal kaal bent geplukt.
Voor Indonesiers is geloof van zulk een wezenlijk belang dat het vrijwel onvoorstelbaar is dat iemand zijn geloof verandert. Tenzij...... de ene partij duidelijk te kennen geeft de zwakkere te zijn t.o.v. de andere. Maar dat is dan gelijkertijd ook een (uit)verkoop van je positie. Een buitenlander denkt vanuit zijn zienswijze (effe dit of dat worden en dan zien we wel weer...) dat het een kleine tegemoetkoming is richting de aanstaande vrouw. Maar voor een Indonesier is dit de totale uitverkoop van je zelfrespect, je eigen waarde en cultuur. Dus ondenkbaar ... tenzij ..... ja weer, men de economische en geestelijke zwakkere is van de tegenpartij.
Maar goed, elke bule moet hier weer zonodig het wiel voor de 10,000ste keer uitvinden, dus ik zit hier toch weer tegen een blinde muur te lullen. Al die losers zie ik al meer dan 20 jaar aan me voorbij gaan. Ik krijg steeds meer respect voor die slimme Indonesische vrouwtjes die zo'n "groene" bule kunnen laten geloven dat ze echt van hem houden en dat er liefde in het spel is. Ze hebben allemaal de toneelacademie cum laude doorlopen.
Denk nou toch na... als ze echt van je houdt dan verlangt ze niet van je dat je je geloof verandert. Ze is "verliefd" op je geworden zoals je bent; dus waarom zou ze je dan moeten veranderen??? Als ze dat wel eist, is dat de ultieme test om te weten komen hoe zwak de tegenpartij is. En de zwakkeling ben jij in haar ogen (en van haar familie) als je je geloof opgeeft.
Vraag eens aan haar of ze haar geloof (en familie) wil opgeven in haar liefde voor jou. .....mmmm, het antwoord weten we allen al.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2007 14:11 august wrote:
Kalau kalian benar2 mau hidup bersama, kalian harus berkorban dua2nya. Suami dan istri. Supaya berbahagia di hari depan.

Sorry, maar dit is puur bule greenhorn gezwam.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2007 21:57 merapi wrote:
Om Ziel, had even een Indische vriendin aan de telefoon.
Hebben blanken nou echt een kadavergeur vroeg ik en hoe komt dat?
Ze antwoordde: vooral bij mannen, die eten veel te veel vlees en in combinatie met alcohol en dat belast de lever, die kan de stoffen niet goed uitscheiden
Ik weet het niet, heb er geen ervaring mee....

Dat is nou echt weer van die hokus-pokus taal. Beredenering niet onderbouwd. Malam heeft het al haarfijn uitgelegd.
Blanke mensen (en ook vaak Indische als ze meer westerse dan oosterse genen hebben) hebben grotere porieen en transpireren dus automatisch sneller. De blanke is gevormd naar zijn klimaat, de oosterling ook.
Heeft niets met eten te maken. Alsof er een soort verbindingsbuis bestaat tussen je porieen en je darmen. Dit is zo'n stupide redenering (die ik hier in Yogya dagelijks hoor) dat ik verbijsterd twijfel aan het verstand van diegenen die het nuttigen van voedsel combineren met transpiratievocht. Zo denkt de Javaanse vrouw ook dat als ze teveel komkommer of ananas eet, haar vagina te nat wordt en dus niet prettig is voor sex. Alsof er een buisje loopt tussen de darmen en de vagina. Zo nuttigt de Javaanse vrouw ook geen ananas en komkommer als ze zwanger is want dan kan de ongeboren vrucht afgestoten worden want "becek" en dan glijdt de foetus er uit. Nou ja, moet ik nog meer stomme redeneringen opnoemen?? Ik heb er nog wel tientallen... je houdt het niet voor mogelijk.
Ieder mens kan door transpiratie stinken maar heeft niets met eten te maken. Hier in Indonesia stinken vele mensen omdat ze kleding dragen die niet van katooen is en dus geen transpiratievocht opneemt en doorlaat. Je moet eens ruiken aan al diegenen die met een jacket op de motor rijden (heeft men ook nog eens de neiging om zwarte kleuren te dragen, versnelt de transpiratie extra). Nee, een ieder ruikt op zijn manier en dat heeft niets met etnische afkomst te maken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Effe tussendoor Yogja, ik had begrepen dat je rond de kerst in Nederland was met je dochter, hoe ie het bevallen??????

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 23-04-2007 18:07 Yogya-Bali wrote:

...

Dat is nou echt weer van die hokus-pokus taal. Beredenering niet onderbouwd. Malam heeft het al haarfijn uitgelegd.
Blanke mensen (en ook vaak Indische als ze meer westerse dan oosterse genen hebben) hebben grotere porieen en transpireren dus automatisch sneller. De blanke is gevormd naar zijn klimaat, de oosterling ook.
Heeft niets met eten te maken. Alsof er een soort verbindingsbuis bestaat tussen je porieen en je darmen. Dit is zon stupide redenering (die ik hier in Yogya dagelijks hoor) dat ik verbijsterd twijfel aan het verstand van diegenen die het nuttigen van voedsel combineren met transpiratievocht. Zo denkt de Javaanse vrouw ook dat als ze teveel komkommer of ananas eet, haar vagina te nat wordt en dus niet prettig is voor sex. Alsof er een buisje loopt tussen de darmen en de vagina. Zo nuttigt de Javaanse vrouw ook geen ananas en komkommer als ze zwanger is want dan kan de ongeboren vrucht afgestoten worden want "becek" en dan glijdt de foetus er uit. Nou ja, moet ik nog meer stomme redeneringen opnoemen?? Ik heb er nog wel tientallen... je houdt het niet voor mogelijk.
Ieder mens kan door transpiratie stinken maar heeft niets met eten te maken. Hier in Indonesia stinken vele mensen omdat ze kleding dragen die niet van katooen is en dus geen transpiratievocht opneemt en doorlaat. Je moet eens ruiken aan al diegenen die met een jacket op de motor rijden (heeft men ook nog eens de neiging om zwarte kleuren te dragen, versnelt de transpiratie extra). Nee, een ieder ruikt op zijn manier en dat heeft niets met etnische afkomst te maken.

Yogya-Bali
Ja u als medicus? ( u hebt blijk gegeven,iets mee te maken te hebben met medicijnen of zo iets) sorry dat ik dit zo uitlegt,,omdat ik niet meer dat weet waarin u kennis hebt over, gezondheid en daaraan gerelateerde kennis, U zal zeker gelijk hebben.
Maar als je trasih,knoflook eet, of veel bepaalde vruchten zoals Durian, dan stink je echt uit je mond of je een bom hebt afgeschoten met je uitlaatasemmen, zonder je het zelf niet door hebt dat je zo stinkt.
Ook al heb je, je tanden gepoetst, je blijft stinken uit je mond.
En dat is best erg vooral als je een functie hebt die met andere culturen praat, dat niet herkennen,en geen ervaring daarmee hebben. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Puh! Emoticon:
P.S. en ontopick te blijven als je dat op je huwlijknacht eet dan ben je bezig een verkeerde start te maken.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 24-04-2007 01:15 zieleffe wrote:

...

P.S. en ontopick te blijven als je dat op je huwlijknacht eet dan ben je bezig een verkeerde start te maken.

Of als je te veel zuipt kan je de eerste daad (de officiele) niet in goede orde brengen. Emoticon: Blush
Naast dat je naar Om alco ruikt.

Voor zover ik weet werden we vroeger ook geadviseerd om 1x /maand een pauze gaan inlassen en een "darmspoeling" di-kuras .
En de oudjes gingen ook mutih , maar het is gelinkt met het plaatselijke geloof.
Dat is bijna een soort traditie bij de oudjes in mijn familie , waarschijnlijk is het eeuwenoude gewoonte , al dan niet overgewaaid uit India.
Bij de indiers gaan ze ook hun spijsverteringsorganen zuiveren door melk.(Yoga).
Nou dat is dan een eeuwen oude zelfs duizenden jaren kennis.

In het westen zeggen ze ook : Je bent wat je eet

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-04-2007 22:56 Malam wrote:
Effe tussendoor Yogja, ik had begrepen dat je rond de kerst in Nederland was met je dochter, hoe ie het bevallen??????

Uitstekend, het beste kind heeft direct schaatsen geleerd (weliswaar op kunstijs). Maar een tegenvaller voor een kind is wel de ijzige houding van de Nederlander t.o.v. kinderen. Kinderen worden maar ter nauwernood "getolereerd" (als ze niet teveel lawaai maken of storen) en dat is gelukkig in Indonesia wel iets anders. Als kind kan je wat dat betreft beter in Indonesia opgroeien dan in NL dat toch vrij kindonvriendelijk is.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-04-2007 01: wrote:

...

Maar als je trasih,knoflook eet, of veel bepaalde vruchten zoals Durian, dan stink je echt uit je mond of je een bom hebt afgeschoten met je uitlaatasemmen, zonder je het zelf niet door hebt dat je zo stinkt.
Ook al heb je, je tanden gepoetst, je blijft stinken uit je mond.

Ik ben geen medicus maar ben wel op de hoogte van de (non-)relatie tussen voedsel en transpiratie. Het uit de mond stinken heeft uiteraard soms met voedsel te maken, evenals darmgassen.
Maar met transpireren ligt dat anders.
De Papua's in Indonesia hebben vaak ook een bepaalde lichaamsgeur. Volgens andere Indonesiers heeft dat met hun voedsel te maken. Echter de meeste Papua's zijn bergbewoners van oorsprong en hun huidtype is dus in de loop der eeuwen - net als die van blanken - afgestemd op een koud klimaat om warmte vast te houden. Ze zijn ook veel meer behaard.
Nou kan je je voorstellen wat er gebeurt met een Papua of blanke die met veel lichaamshaar zich opeens in een tropische temperatuur gaat begeven van 30 graden Celsius en een vochtigheidsgraad van meer dan 80%. Die zal veel meer zweten dan de laagland-Indonesier (Maleise type) die vrijwel geen lichaamsbeharing heeft en ook kleinere porieen in zijn huid. En dus meer zweten betekent ook dat de lichaamsharen na verloop van tijd een "zure" stank gaan afgeven, plus de grotere porieen staan langer open. Dat is de verklaring van de stank van vele niet-Indonesiers, heeft niets met voedsel te maken. De eerste beste dermatoloog kan je dat vertellen.
En zeker uit de mond van een Indische is dat domme praat want die zou vanwege zijn/haar gemengde afkomst toch zeker hiervan op de hoogte moeten zijn daar het bij hen van belang is te herkennen of ze qua genen meer de huid hebben geerfd van hun oosterse dan wel westerse (voor)ouders.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hi Dangdude3,
bedankt voor je bericht,
Zuurdesembrood maak ik nu zelf en is heerlijk!
En weinig vlees!
Ja dat geselen met brandnetels, nee dank je, brr, afgezien daarvan heb niets met SM.
Maar het kan nog gekker: sommige imkers stellen hun bijenkasten open voor reumapatienten om zich goed te laten steken,bijengif zou anti-reumatisch werken.
Maar als je weer in Nederland bent, zxal je dan niet Indonesie missen??
groetjes Merapi

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Lieve Yogya,
wat is di-puras en mutih?
Ik denk dat er wel degelijk een relatie bestaat tussen voeding en lichaamsgeur, en dat het niet veel met het ras te maken heeft.
Iemand die diabetis heeft, ongeacht het ras scheidt een bepaalde lichaamsgeur af, of hij/zij nou blank,bruin,geel of rood is.
Alcohol[misbruik] speelt ook een rol: dit belast de lever en beinvloedt de hele stofwisseling.
Of het nou een Oosterling of Westerling betreft: iedereen heeft een bepaalde lichaamsgeur, maar dit heeft ook werking op de andere sekse, wat dat betreft zijn we echte zoogdieren!
En als de Oosterling naar trassi of knoflook ruikt? lekker toch, beter dan zweetvoeten!
Bij een gewone hygiene kan er niets storend zijn

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,807,824 pageviews Een website van indahnesia.com