Advies reis

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
morreke
Gebruiker
spacer line

Hallo,

ik ben van plan om in oktober naar Bali en Java te gaan. Ben eens langs een reisbureau geweest en de prijzen vallen best mee, maar ik denk door zelf te kijken dat er wel iets van de prijs af te doen is. We reizen met 2

Nu had ik volgende reis uitgestippeld:

Dag 1: 15 oktober 2007
Ik zoek dus een ticket voor rond de 700 euro / ticket of lager
Amsterdam of Frankfurt of Parijs, maakt me niet uit waar ik vertrek.
voorlopig heb ik een vlucht gezien voor 815 euro (all in) via frankfurt
Wanneer is de beste tijd om te boeken en bestaat het gevaar dat de vluvhten snel volgeboekt zijn ?

Dag2: 16 oktober 2007
DenPasar, slapen in Santiki Bali 60 euro

Dag3: 17 oktober 2007
Ik zoek een vlucht van DenPasar - Surabaya ( is 25 euro mogelijk ? welke maatschappij ? )
transfer van Surabaya – Cemoro Lawang ( privegids – taxi ? prijs ? )
Wat is de beste manier om naar Lawang en daarna even verder te reizen ?
Slapen in Lava view lodge 25 euro

Dag 4: 18 oktober 2007
Bezoek Bromo
transfer Lawang – Banyuwangi ( zelfde taxi ? prijs ? )
slapen in Ijen resort 60 euro

Dag 5: 19 oktober 2007
Bezoek Ijen en zwaveldragers
transfer Banyuwangi – Kalibaru ( idem, hoe en prijs ? )
Slapen in Margo Utomo 27 euro

Dag6: 20 oktober 2007
Bezoek Sukamade

Dag7: 21 oktober 2007
Kalibaru – Bali Ferry ( prijs ? Van waar vertrekt de ferry en waar ligt dat op de kaart ?)

Dag7 tot dag15: 21 tot/met 29 oktober 2007
Bali Hyatt Sanur 420 €
of Legian Beach ?? 409 €

Misschien andere aanrader in Sanur voor 40 a 50 euro de kamer ?
keywords tropisch, verzorgd, mooi zwembad

Wil niet de superdrukte van Kuta maar toch ietys gezelligs te doen hebben 's avonds ( terrasje, muziek, winkeltjes, ... )

Dag16: 30 oktober 2006
Denpasar – Frankfurt

Prijs: +- 1150 euro/persoon (inclusief verblijf + vlucht + tax)
exclusief vervoer ter plaatse

Als ik nu nog wat op de vlucht kon besparen ben ik heel tevreden qua prijs, zo strak gaat niet via een reisbureau. iemand die me een beetje op weg kan helpen ?

mvg,

Bjorn

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Sing Air heeft een aanbieding naar Den Pasar voor 700
Den Pasar - Surabaya via Lion Air (www.lionair.co.id)
Garuda doet het ook, maar is duurder.
Lava View lodge is erg leuk/goed. PAS OP. Ze proberen nog wel eens om mensen niet helemaal tot aan de rand te brengen. Probeer daarom achteraf te betalen (pas als je er bent) . Als het niet lukt, zeg dan dan dat je dit met Doni afgesproken bent (een erg bekende tourist man daar, die een persoonlijke hetze tegen mensen niet naar de top brengen heeft.)
Persoonlijk zou ik langen op de Bromo willen zijn.
Vanuit Surabay zijn er plenty busjes te huur (met andere toeristen). Soms heb je een stopover omdat het busje niet sterkgenoeg is om de berg op te komen.
Vaak kun je ook al regelen dat je meteen verder wil.

De ferry naar Bali vertrekt vanuit Banyuwangi. (www.pelni.co.id).

En, koop een Loney Planet of zoiets. Staat alles in wat je moet weten en wat niet.
En verder....probeer niet alles van te voren te regelen en te plannen. Laat je verrassen door hoeveel je ter plekke kan regelen en hoeveel er voor je gerelegd wordt. Voor je het weet "wordt" je gereisd.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

morreke
Gebruiker
spacer line

bedankt, dat zijn al enkele aardige tips. Jij vertelt dat je een dagje langer op de Bromo zou willen zijn. Zijn er dan nog andere dingen te doen in de buurt buiten de vulkaan ?

best zo een lonely planet gids gaan halen ja

btw die promotie bij Sing gaat maar tot 14 Jun 2007. Zijn er nog zo promoties te verwachten later op het jaar ?

en je zegt niet te veel van tevoren plannen, maar riskeer je dan niet dat de plaatsen waar je zeker wil verblijven volzet zijn ?

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Bromo is een leuke plek om (lange) wandelingen te maken. Vind ik persoonlijk leuk. Daarnaast zijn de mensen erg aardig.

In Indonesie zit niets vol (alleen tijdens eindfeest van Ramadan misschien).
Ze zeggen vaak van wel, maar dan willen de gidsen commissie voor een bepaald hotel.

Er is ook een topic over goekope tickets op dit forum. Geloof dat OAD standaard lage prijzen heeft voor Bali.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

kroepoek
Gebruiker
User icon of kroepoek
spacer line

Als je 400 euro per nacht betaalt voor een hotel begrijp ik dat je 100 euro wilt besparen op een lange afstandsvlucht en voor 25 euro een interne vlucht wilt hebben..................heel apart.

Geniet van wat je daar aantreft, probeer niet in NL al precies te willen weten of je voor 27 euro in een hotel in plaats X kan slapen, hotels genoeg.

Go with the flow! Er is in Indonesie ALTIJD wel acco. te verkrijgen behalve als einde ramadan misschien. Tenminste, in de schamele 7 maanden die ik daar heb doorgebracht GEEN problemen mee gehad. Hooguit dat je 1e en 2e keus volzaten maar nooit onder een brug hoeven te slapen.

Alles regelt zich daar, vanaf bromo kun je ticket kopen met bus - boot en bus naar kuta, goedkoop! NO worries! Emoticon: Party!

Beetje standaard reis behalve Sukamade, supertof is het daar maar plan daar meer dan een dag voor. Het is soms uren rijden naar S. en dan nog 5 km naar de schildpadstranden. Als je pech hebt (of GELUK) gaat het regenen en kan je niet weg. Wij moesten ipv 1 daar drie nachten blijven......heerlijk al raakte de biervoorraad op en zelfs de nasi!?

be true to yourself and you' ll never fall

kroepoek
Gebruiker
User icon of kroepoek
spacer line

Voor sukamade, zoek het topic sukamade eens op met de search functie, heel wat info.

be true to yourself and you' ll never fall

morreke
Gebruiker
spacer line

geen 400 € per nacht he, ik ben niet gek Emoticon: Very funny
voor de totale periode daar 400 € / 8 nachten

btw, zou het niet beter zijn om van Bromo naar Kalibaru te gaan, en van Kalibaru dan naar Banyuwangi omdat daar toch de ferry vertrekt ?

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

praktisch gezien het beste.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 09-04-2007 19:44 morreke wrote:
Hallo,

ik ben van plan om in oktober naar Bali en Java te gaan. Ben eens langs een reisbureau geweest en de prijzen vallen best mee, maar ik denk door zelf te kijken dat er wel iets van de prijs af te doen is. We reizen met 2

Nu had ik volgende reis uitgestippeld:

Dag 1: 15 oktober 2007
Ik zoek dus een ticket voor rond de 700 euro / ticket of lager
Amsterdam of Frankfurt of Parijs, maakt me niet uit waar ik vertrek.
voorlopig heb ik een vlucht gezien voor 815 euro (all in) via frankfurt
Wanneer is de beste tijd om te boeken en bestaat het gevaar dat de vluvhten snel volgeboekt zijn ?

Dag2: 16 oktober 2007
DenPasar, slapen in Santiki Bali 60 euro

Dag3: 17 oktober 2007
Ik zoek een vlucht van DenPasar - Surabaya ( is 25 euro mogelijk ? welke maatschappij ? )
transfer van Surabaya – Cemoro Lawang ( privegids – taxi ? prijs ? )
Wat is de beste manier om naar Lawang en daarna even verder te reizen ?
Slapen in Lava view lodge 25 euro

Dag 4: 18 oktober 2007
Bezoek Bromo
transfer Lawang – Banyuwangi ( zelfde taxi ? prijs ? )
slapen in Ijen resort 60 euro

Dag 5: 19 oktober 2007
Bezoek Ijen en zwaveldragers
transfer Banyuwangi – Kalibaru ( idem, hoe en prijs ? )

Dag6: 20 oktober 2007
Bezoek Sukamade

Dag7: 21 oktober 2007
Kalibaru – Bali Ferry ( prijs ? Van waar vertrekt de ferry en waar ligt dat op de kaart ?)

Dag7 tot dag15: 21 tot/met 29 oktober 2007
Bali Hyatt Sanur 420 €
of Legian Beach ?? 409 €

Misschien andere aanrader in Sanur voor 40 a 50 euro de kamer ?
keywords tropisch, verzorgd, mooi zwembad

Wil niet de superdrukte van Kuta maar toch ietys gezelligs te doen hebben s avonds ( terrasje, muziek, winkeltjes, ... )

Dag16: 30 oktober 2006
Denpasar – Frankfurt

Prijs: +- 1150 euro/persoon (inclusief verblijf + vlucht + tax)
exclusief vervoer ter plaatse

Als ik nu nog wat op de vlucht kon besparen ben ik heel tevreden qua prijs, zo strak gaat niet via een reisbureau. iemand die me een beetje op weg kan helpen ?

mvg,

Bjorn

Je betaalt veel te veel voor die alle hotels...vuistregel blijft maximaal 10 euro per ster in een Indonesisch hotel, dus 30-40 euro voor een 3 a 4 sterren Santika hotel etc, en dit geldt zeker voor Bali. En 4 sterren is trouwens echt 4 sterren, en niet zoals in Turkije ieder schapenhutje aan het strand dat 5* krijgt van de lokale hotelorganisatie (Corendon ofzo). Het is dus maar de vraag of je deze luxe wil, ik vind in Nederland een 3* hotel als de Ibis vaak al meer dan voldoende.

Ik boek trouwens altijd via http://www.asiarooms.com/indonesia/index.html

Gracias. Sama sama

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik boek trouwens altijd via http://www.asiarooms.com/indonesia/index.html

De prijzen van asiarooms komen overeen met de werkelijkheid, als je niet van te voren boekt en op goed geluk een hotel zoekt is het best mogelijk dat ze eerst een veel hoger bedrag noemen in dollars maar vraag dan om local prices of zeg dat je een veel lagere prijs op internet hebt gezien

Als je weet welke hotels je wilt gaan bezoeken en je wilt niet boeken via internet haal dan van bovenstaande site de prijzen af en neem die mee als geheugensteuntje zodat je niet teveel betaalt.

De prijs die je betaalt is voor één kamer, dus voor 1 of 2 personen en niet zoals in Nederland p.p.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,808,342 pageviews Een website van indahnesia.com