Trouwen met een Javaanse

Subforum Andere praat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 20-12-2008 17:02 Albert wrote:

...

Hier wordt je toch zo moe van he, die gasten hebben de bel horen luiden maar hebben geen idee waar de klepel hangt. En zowat dat zij een afvallige wordt!!!!!!!

Ik weet jij hebt liever een religie dan dat je gelukkig bent. Volgens jou moet zij maar een kerel vinden die geen respect voor haar toont en haar slaat. Zolang ze maar een moslim is en blijft.

Liefde en geluk is voor jouw niet belangrijk. Doch dat is nu juist datgene wat God zeer belangrijk vindt. Hou jij je nou maar bij je 70 maagden. Zelfs tot in de Hemel discrimineren gasten zoals jij het vrouwelijke ras. Want de vrouwen krijgen geen 70 maagden, niet eens eentje.

Mijn schoonvader is/was 2x Hadji en totaal geen problemen met ons huwelijk. niemand in haar familie die ook maar een woord klaagt of opermingen plaatst dat het niet kan of wat dank ook.
ZIJ IS GELUKKIG EN HAAR (nu ook mijn) KINDEREN OOK!

Dan maar een afvallige en zeker weten dat zij in de hemel komt. Wie weet nog wel een betere dan die van jouw. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Seh , worden we hier persoonlijk ?

Ik geef alleen een antwoord op de vraag van Joost.
En ik heb ook niet over jou persoonlijke situatie
Dat jij het persoonlijk op je eigen situatie gaat betrekken moet je zelf weten .
En het is jou eigen(of jullie) keuze , daar ga ik me niet bemoeien , waarom zou ik ?
Ik ben niet eens een kennis of bekende van jou .
.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 20-12-2008 18:48 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/5363/]
S.A aka OmeSid
.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 20-12-2008 18:48 Surya Atmadja wrote:

...

Seh , worden we hier persoonlijk ?

Ik geef alleen een antwoord op de vraag van Joost.
En ik heb ook niet over jou persoonlijke situatie
Dat jij het persoonlijk op je eigen situatie gaat betrekken moet je zelf weten .
En het is jou eigen(of jullie) keuze , daar ga ik me niet bemoeien , waarom zou ik ?
Ik ben niet eens een kennis of bekende van jou .
.

Wie is u???

Dit is een forum en hier kun je reageren op wat anderen schrijven, mocht je dat nog niet door hebben.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-12-2008 17:38 Albert wrote:

...

Wie is u???

Dit is een forum en hier kun je reageren op wat anderen schrijven, mocht je dat nog niet door hebben.

Ikke ?
Ik ben 1 van de users die ook reageer op een posting.

Alleen heb je een vergissing (?) gemaakt om het een persoonlijke tintje te geven .
Je hebt geschreven over JIJ , en dat te relateren met MIJN geloof .
Daarom schrijf ik : Seh , we worden niet persoonlijk.

LEES nog maar 1 x jou eigen posting :

Ik weet jij hebt liever een religie dan dat je gelukkig bent. Volgens jou moet zij maar een kerel vinden die geen respect voor haar toont en haar slaat. Zolang ze maar een moslim is en blijft.

Liefde en geluk is voor jouw niet belangrijk . Doch dat is nu juist datgene wat God zeer belangrijk vindt. Hou jij je nou maar bij je 70 maagden . Zelfs tot in de Hemel discrimineren gasten zoals jij het vrouwelijke ras . Want de vrouwen krijgen geen 70 maagden, niet eens eentje.

Heb je het goed gelezen ????
JIJ wordt persoonlijk .
Terwijl ik in het algemeen vertelde wat de regels zijn .
Als iemand de bestaande regels die door veel moslims worden gevolgd niet wil volgen , dan is het hun eigen keuze , en soms ook van hun naaste omgeving.
Wie ben ik om het te veroordelen.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 21-12-2008 19:01 Surya Atmadja wrote:

...
Heb je het goed gelezen ????
JIJ wordt persoonlijk .
Terwijl ik in het algemeen vertelde wat de regels zijn .
Als iemand de bestaande regels die door veel moslims worden gevolgd niet wil volgen , dan is het hun eigen keuze , en soms ook van hun naaste omgeving.
Wie ben ik om het te veroordelen.

Wanneer leren JULLIE nu eens te begrijpen dat die regels 1500 jaar oud zijn. dat toen de vrouw verdedigd diende te worden. maar de vrouw van vandaag de dag kan heus wel op zich zelf passen. En als zij een andere religie wil aannemen of het behouden maar toch met iemand trouwen met een ander religie is dat haar zaak.

Juist door al die verschillen in de religies in de wereld is het vandaag de dag zo'n zooitje hierop aarde.
Er is geen religie op Aarde welke geen bloed aan zijn handen heeft.

Als ik vraag waar het staat in de Koran weet ik dt je het kunt vinden. Doch als ik aan je vraag waar staat de ontsnappingclausule in de Koran kan men het opeens niet meer vinden.
welke als volgt luid.

Als een vrouw niemand kan vinden binnen haar eigen religie is zij vrij om iemand te vinden buiten haar religie. Zolang zij het maar geprobeert heeft.

En zulke discriminerende teksten waar ik op reageerde, hier op het forum te plaatsen. Is het logisch dat je weerstand onder vindt en dat er persoonlijk op gereageerd wordt.

Wanneer houd ide onderdrukking nou eens op, en predict men gelijkheid en liefde.
Toch vreemd dat wanneer iemand 2x Hadji is en in Nederland heeft gestudeerd aan de universiteit en iedere Iman de hoek in praat, en niet tegen een gemend huwelijk is. Zou toch genoeg moeten zeggen over de Koran denk je ook niet?

waarschijnlijk niet want de meeste fanatiekelingen willen het niet weten.

Let wel het is niet de bedoeling om je te beledigen. Maar alleen in te laten zien waar je mee bezig bent.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het beeld wat je schetst van SA Albert zou tot gevolg kunnen hebben dat het beeld van SA 1 is van een 500 jaar oude man in een berevel en gewapend met knots een vrouw aan haar enkels voortsleept.

Mij komt SA meer als iemand voor die nou niet direkt aan dit beeld voldoet.
Maar misschien ligt dat aan mij.
Ik ben het niet altijd eens met SA, maar ik acht het prijzenswaardig dat hij zichzelf is.
Ondanks de kritiek die dit bij sommige oproept. Hij heeft zijn indentiteit niet verloren.

En mag die identiteit in Nederland ook gelukkig houden !
Gelukkig maar. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-12-2008 16:45 Albert wrote:

...

welke als volgt luid.

Als een vrouw niemand kan vinden binnen haar eigen religie is zij vrij om iemand te vinden buiten haar religie. Zolang zij het maar geprobeert heeft.

En zulke discriminerende teksten waar ik op reageerde, hier op het forum te plaatsen. Is het logisch dat je weerstand onder vindt en dat er persoonlijk op gereageerd wordt.

Albert , even voor de duidelijkheid.
1. Het zijn niet mijn teksten.Heb ik niet verzonnen .
Het staat geschreven.
2. Als iemand dat niet kan of wil volgen is het zijn/haar eigen verantwoording.

v.w.b de ontsnappingsclausule :
Het is duidelijk geschreven .

Hier is sprake van : hoe men dit wil lezen.
Dezelfde verhaal zoals over het eten van varkensvlees.
Er is ook een soort ontsnappingsclausule , dat je wel het mag eten als je bijvoorbeeld door het niet te eten je bijvoorbeeld dood wordt (bij hongersdood).
Dezelfde voorbeeld heb je ook in de Bijbel :
Over het schenden van de regels mbt Sabat.
Joshua ben Jozef zeide ook , de Sabat is voor de mens , niet de mens is voor de Sabat.
Voorbeeld , als je op zaterdag ongeluk krijgt en je gaat naar ziekenhuis dan moet de joodse chirurg wel gaan operen als men leven kan redden.

Ik vind niet erg dat je ageert tegen in jou ogen discriminerende teksten , maar ga a.u.b niet op mij projecteren en persoonlijk reageren.
Voor de rest is leven laten leven.
Staat ook in de Qur'an , jij je eigen geloof , ik mijn eigen geloof .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-12-2008 16:45 Albert wrote:

...

Toch vreemd dat wanneer iemand 2x Hadji is en in Nederland heeft gestudeerd aan de universiteit en iedere Iman de hoek in praat, en niet tegen een gemend huwelijk is. Zou toch genoeg moeten zeggen over de Koran denk je ook niet?

.

Discussie technisch gezien , kan ik het ook omdraaien .
Zou toch genoeg moeten zegen over de persoon , denk je ook niet ?
Het hebben van een Haji titel (al is het 2x of 3x of 5 x is geen garantie dat hij bijvoorbaat gelijk heeft .En " Gods woord" niet juist is .

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Eigenlijk maar een woord voor:
Heb U naaste lief gelijk uzelf en heb God lief met heel je verstand , hart en ziel.
Zoals Christus zei: aan deze 2 geboden hangt de hele wet; een ander gebod dan deze bestaat niet.

Ben beslist geen theologische moraalfanaat!
Toch iets om te overdenken.
Voor Alle Sobats:
Een zeer goed 2009 en liefdevolle Kerstdagen!! welk geloof je ook belijdt

Liefs Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 22-12-2008 17:10 oyibo wrote:
Het beeld wat je schetst van SA Albert zou tot gevolg kunnen hebben dat het beeld van SA 1 is van een 500 jaar oude man in een berevel en gewapend met knots een vrouw aan haar enkels voortsleept.

Mij komt SA meer als iemand voor die nou niet direkt aan dit beeld voldoet.
Maar misschien ligt dat aan mij.
Ik ben het niet altijd eens met SA, maar ik acht het prijzenswaardig dat hij zichzelf is.
Ondanks de kritiek die dit bij sommige oproept. Hij heeft zijn indentiteit niet verloren.

En mag die identiteit in Nederland ook gelukkig houden !
Gelukkig maar. Emoticon: Party!

Ik heb het over de tekst van welke hij een voorstander is en hoe hij verder is in het leven weet ik niet. Hij is er een voorstander van en daarom spreek ik hem erop aan.

Net zozeer jij er iemand op aan zou spreken wanneer hij de Bali bommers de hemel in prijs op dit forum, of wanneer iemand Wilders de hemel in prijst op dit forum, of laat blijken een grote fan te zijn van Hitler en hem de hemel n prijs voor het ombrengen van 6 juta joden.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 22-12-2008 17:34 Surya Atmadja wrote:

...

Discussie technisch gezien , kan ik het ook omdraaien .
Zou toch genoeg moeten zegen over de persoon , denk je ook niet ?
Het hebben van een Haji titel (al is het 2x of 3x of 5 x is geen garantie dat hij bijvoorbaat gelijk heeft .En " Gods woord" niet juist is .

Gezien het feit dat een ticket voor Hadji alleen maar +/- 2500$ kost, zijn er voldoende personen zonder enige gedegen kennis van hun boek die meer dan 1x gaan. En na terugkomst 100% hetzelfde zijn gebleven. Niets geleerd hebben. Ik heb niets tegen het boek zelf, ik ben geen Wilders of die vriendin van hem Hirsi ali.
Er staan zeer mooie dingen in het boek tevens veel over spiritualiteit welke ik in de bijbel mis. Doch beide boeken en alle andere heilge boeken zijn oud.

Ik ben een voorstander van die "afvallige moslim" Emoticon: Worship Welke met zijn interview met Mohammed probeert aan te tonen dat bepaalde dingen uit de tijd zijn. Al komt het hele interview wel raar over.

Doch iemand welke gestudeerd heeft en het boek van voren naar achter en van links naar rechts kent. Neem ik toch wel aan dat hij weet waar hij over praat.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat het uit de tijd is. Waarom gaat men niet mee met de tijd.

Zoals ik al eerder schreef, predik liever gelijkheid en Vrede en Liefde in plaats van onderdrukking.

Maar er zit vooruitgang in het geloof.
Moslim vrouwen mogen onder hun Boerka sexy ondergoed dragen, of mischien zelfs helemaal niets. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie!

En zoals gewoonlijk zwijgt Sida weer in alle talen.

winda
Gebruiker
spacer line

van mijn eigen ervaring, eerst alle papieren in indonesie in orde maken, daarna MVV, vervolgens registreren bij de gemeente, en dan trouwen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-12-2008 11:49 Albert wrote:

...

En zoals gewoonlijk zwijgt Sida weer in alle talen.

Dat had je niet moeten schrijven.

Je heb de hele tijd met Ome Sid staan te " discussieren ".

Surya Atmadja
aka Ome Sid .

Dus , omdat je jou schoonpapa die 2x haji is geworden is en ook in Ollanda heeft gestudeerd meermalen keren als kapstok naarvoren heb geschoven kan ik (Ome Sid) nu zeggen dat zijn mening mij niet interesseert.
Wat mij interesseert is wat in de Al Qur' an geschreven wordt en wat de grote meerderheid van mijn moslim broeders of zusters vinden.

PS : Als je toch begin te argumenteren en te verschuilen achter je schoonpapa , kan ik ook verschuilen achter mijn familie en vrienden die ook haji' s en haja' s zijn .
Zelfs mijn ouders en ook voorouders die meer dan 100 jaar geleden naar Mekka' s waren gegaan .Toen kon Indonesiers die dat kunnen veroorloven nog met de hand tellen .
Toen men nog met " zeilschepen" gingen , waar ze maanden moeten reizen en veel van de reisgenoten niet eens terugkomen omdat ze doodgingen door ontberingen , zelfs mss door overrvallen van woestijnrovers .
Dat laatste is een beetje overdreven .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

We zijn wel afgegleden naar het geloof, weer eens het spel van de religie, die nooit te doorgronden is.
Ik denk dat ieder het voor zich zelf zal willen uitmaken, daarom is religie dan ook een persoonlijk gevoel, waardoor je kan uitmaken dat het geen natuurlijk gevoel is maar meer een levensbeleving die je zelf hebt mee gekregen hebt, waardoor je zelf geen eigen beslissing meer is, maar je gevoelens te veel laat inleven voor angst, voor het hiernamaals.

Ik heb de stelling om mijn eerlijke mening te geven, wat misschien niet door iedereen zal gewaardeerd worden.
Trouw nooit met een Javaanse, ten zij ze al jaren in een andere land woon, of heeft gewoond.
Leuker kan ik het niet maken, dit is mijn eerlijke mening. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

[quote] On 24-12-2008 21:48 zieleffe wrote:
Ik heb de stelling om mijn eerlijke mening te geven, wat misschien niet door iedereen zal gewaardeerd worden.
Trouw nooit met een Javaanse, ten zij ze al jaren in een andere land woon, of heeft gewoond.
Leuker kan ik het niet maken, dit is mijn eerlijke mening. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Cry

Weet niet waarom een Javaanse perse een paar jaar in het buitenland moet hebben gewoond..maar okay dan heb ik wellicht mazzel , mijn vriendin heeft enige jaren in Europa gewoond , dus mag het dan wel??/

hati hati, pelan pelan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zo zwart/wit lijkt het me nou ook weer niet.
Wel lijkt het een een gezonde vaststelling dat iemand die een aantal jaren in het buitenland heeft gewoon en/of heeft gewerkt wellicht een betere basis heeft in een relatie dan een dame rechtstreeks uit de kampung. En dan hebben het nog nieteens over geloofsverschillen. Het is natuurlijk altijd een persoonlijk iets door meerdere invalshoeken te hebben op een dergelijke situatie.

De discussie hebben we al meerdere malen gehad op dit forum.
Blijft het voor mij natuurlijk dat iedere relatie een andere is waarbij de relaties waar sprake is van gelijkwaardigheid een grotere kans hebben een blijvende te zijn. Ook dan zijn er geen garanties. En die relaties zijn er legio. Althans ik ken er ondertusssen vele.

En ook relaties waarbij er geen enkele gelijkwaardigheid is.
En die duren dan ook niet lang.

Of dit beperkt is tot alleen een Javaanse waag ik te betwijfelen.
Dit komt op veel plekken in de wereld voor, weet ik dan uit eigen ervaring.

Emoticon: Party!

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 24-12-2008 21:48 zieleffe wrote:

De hamvragen zijn:

1. Kan zij accepteren dat je je eigen cultuur en geloofs- of levensovertuiging houdt?
2. Kan zij* accepteren dat je na het huwelijk niet verantwoordelijk bent voor haar familie?

(*en haar familie!)

Als het antwoord op beide "ja" is dan kun je trouwen overwegen, anders zeker niet. Emoticon: Yes!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Exact. Maar er zit wel degelijk verschil in de verschillende etnische groepen hier in RI waaronder er enkele zijn die "makkelijker" passen bij een individu-gericht cultureel opgevoed persoon dan anderen (geef geen voorbeelden want dan krijgen we daarover weer een discussie). Maar zo kom je ook direct op wat je hierboven schrijft: als ze te "groepsgericht" is, zal er ook geen sprake zijn van acceptatie van de ander zijn cultuur, geloof, etc., en komt de familie op de 1e plaats. Is ze niet al te "groepsgericht", kom je ook weer op dat wonen in een ander land (of at least een paar keer over de grens gekeken, hoeft niet eens een westers land te zijn). Het scheelt enorm als een autochtoon een tijdje allochtoon is geweest, zowel in NL als in RI, maar zeker hier daar het gros weinig individualistisch is, dit i.t.t. westerlingen.
Komen we ook weer op de kwestie die Oyibo hierboven al noemt: komt ze uit de kampung of heeft ze een tijdje over de grens heengekeken met een gedegen achtergrond en educatie?
Ik krijg gemiddeld ruim honderd van dit soort gevallen in een jaar langs me en op mijn tafel waarmee je duidelijk het verschil kan zien, voelen en ruiken. Echter erover praten is doorgaans op zere tenen trappen (heb ik hier op dt forum al vaker gemerkt).

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het is hier al zovele malen onder de aandacht gebracht en vandaag zag ik weer zo'n stelletje, in dit geval Amerikaan van het type niet al te snugger en een 22 jarige bloem om z'n nek die al bij hem thuis woont, gefelicitaart Emoticon: Party! Emoticon: Party! zou ik zeggen.

Disaster in the make.

Hij gaat straks weer 3 maand off-shore, en zei ook denk ik dan maar.
Ze heeft nog zeker 2 bule vriendjes. Het is een wandelende ATM.

Emoticon: Yummie!

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Een gedegen opleiding en kennis van het westen is zeker een voorwaarde, maar ook hier is een valkuil:

De dames die hun kennis van het westen opgedaan hebben op jalan Malioboro of jalan Legian zijn niet te verkiezen, hoewel ze een leuk mondtje Engels spreken.

Zij hebben vooral geleerd hoe 'de ATM van Oyibo' werkt en niet hoe zij zich aan moeten passen in een westers land. Emoticon: Stupid

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarom ben ik ook altijd extra alert als ik word aangesproken in het Engels door een appetijtelijke dame. Niet goed natuurlijk want dat betekent dat ik vooringenomen iemand beoordeel. Maar ja, de omstandigheden en de 100-en ervaringen maken het er naar.

De door Nemesis genoemde dames spreken vaak een aardig woordje Engels, maar begrijpen verder weinig van de westerse cultuur.....net voldoende om een bule aan te haak slaan met woorden als I love you , etc. Daar beide partijen vaak geen native speakers van het Engels zijn, is zgn. communicatie snel "geslaagd". Het wordt iets anders als de dame meegaat naar het land van herkomst van de bule . Dan blijken er opeens allerlei onverwachte (nou ja.....onverwacht???!!!) problemen op te duiken. Maar dat is ook hier in het land hetzelfde in de relaties tussen bule en Engels-sprekende Malioboro/Legian/Jaksa dames: in het begin is de communicatie nog oke (want er is gewoon niet veel meer communicatie dan enkele idyllische conversaties), maar naderhand duiken opeens allerlei discrepanties en problemen op. En dan gaat ook zo'n relatie alhier nog voor de bijl, of wordt tegen wil en dank in stand gehouden omdat de hele familie meeprofiteert. Dus de dame kan niet scheiden want dan ligt ze er uit bij de familie. En dat is wel het laatste dat een groepsgericht denkend en levend persoon wenst.
Voorbeeld: Javaanse kennis in NL, gehuwd met autochtone Nederlander, doodongelukkig, zou graag naar RI terug willen, maar kan niet want dan valt de geldgever weg die de hele familie onderhoudt, dus gedwongen onder de druk van eigen familie de rest van haar leven ongelukkig te zijn.
Voorbeeld: Javaanse kennis in RI, gehuwd met bule , doodongelukkig, zou graag willen scheiden, maar intussen leven ouders, broers en zussen van de bule geldgever (iets dat hij zich onbewust is), dus evenzo gedwongen door de rest van haar familie ongelukkig door te leven omwille van de rupiah's uit de ATM die bule -echtgenoot heet.

Wat gelukkig en leuk toch dat die familebanden zo goed zijn in RI!

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

ik ben met een javaanse getrouwd en heb haar zelfs via de chat leren kennen.ik moet zeggen dat het me dat meer dan 100% meevalt.ik ben door de familie heel goed opgevangen(helft is katholiek,andere helft moslim).meer nog ik word als katholiek zijnde door de moslims heel goed aanvaard.er zijn er zelfs al op bezoek geweest bij ons.de familie leeft absoluut niet van ons geld.als mijn vrouw dan al geld naar haar ouders wil versturen wordt het eerst besproken.dus voor mij valt het allemaal zeer goed mee.ik heb al wel gemerkt dat er een groot verschil is tussen javanesen uit het midden of noorden en mensen uit het zuiden.mss dat daar de problemen zijn.groetjes

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

ik heb met de papieren zowel in belgie als in indonesie geen problemen gehad.de legaliseringen en dergelijke zijn allemaal beter verlopen dan verwacht

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hi Sugijarto, probleem zit m niet in Midden, Noorden of Zuiden maar in de achtergrond, klasse. Komt ze uit een eenvoudig boerenmilieu, een achterstandswijk (om even een Nederlandse term te gebruiken) of een middenklasse omgeving. That's the point.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat is mooi sugijarto. En zo hoort het ook te zijn.
Maar dat is bij vele relaties die je om je heen ziet vaak minder het geval.

Zoals YB zegt, klasse, cultuursverschillen en heel vaak een heel groot leeftijdsverschil.
En er zijn genoeg heren die er minder goed afkomen, en ik heb het vermoeden dat dit een wekelijks terugkerend probleem is bij de hulp afdeling van Ambassades. Niet alleen in RI overigens.

Als je werkzaam bent op zo'n afdeling zal de moed weleens in de schoenen kunnen zakken. En volgens mij zijn het dan vaak de vakantieliefdes die volledig ontsporen.

Een volwassen relatie zal door Ambassade medewerkers ook wel gezien worden.
De eerder genoemde Amerikaan in dit topic heeft ondertussen een zwangere vriendin.
Ze zijn voor een visum geweest naar de Amerikaanse Ambassade. Er werd geen visum afgegeven. Wat opzich niet verwonderlijk is in dat geval. Beide gaven te kennen dat ze er niets van snapte. Op die momenten knik ik maar bevestigend. Het is toch tegen beter weten in. Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,747,754 pageviews Een website van indahnesia.com