Gezocht: Nederlands leren op Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rob the golfer
Gebruiker
User icon of rob the golfer
spacer line

Mijn vriendin woont in Seririt, omgeving Singaraja. Zij wil graag alvast de Nederlandse taal leren voordat ze naar Nederland komt. Waarschijnlijk begin volgend jaar komt ze naar Nederland.
Zij wil zich al staande kunnen houden voordat ze met haar inburgeringscursus begin.

Wie kan mij dus helpen aan adressen (scholen, prive-personen) waar zij terecht kan, wel graag bij haar in de buurt.

Zelf ben ik medio augustus ook weer op Bali.

Groet,
Rob

Biancaatje
Gebruiker
spacer line

Misschien handig om in augustus alvast een cursus Nederlands voor buitenlanders voor haar mee te nemen, bestaande uit cursusboeken en casettebandjes. Informeer eens bij LOI of NTI.
Succes!

rob the golfer
Gebruiker
User icon of rob the golfer
spacer line

Bianca,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al zo iets gekregen.

Rob

made.
Gebruiker
spacer line

De hierboven gestelde vraag is nogal oud, maar het enige wat ik kon vinden op het forum... Wie weet er in het zuiden van Bali een school waar je, als Balinees zijnde, Nederlands kan leren?
Ik heb gehoord dat er een school is, speciaal voor diegene die naar Nederland willen komen, maar waar?
TK!

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Rob,
In Den Passar is een school die les geeft in Nederlands duur 3 maanden iedere dag van 09.00 tot 17.00.
De laatste week examen waarna het diploma inburgerings wordt afgegeven

succes

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

In Sanur/denpasar omgeving geeft een goede kennis van mij Nederlandse les, ook gericht op inburgering. Haar naam is Annelies Gijsse, misschien dat je haar daarmee al kan vinden?

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

PS Rob,
In het maandblad van Bali, verkrijgbaar in alle grote supermarkten = gratis staan de
telefoonnummers en adressen

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 22-06-2009 09:40 schreef latex40:
Hoi Rob,
In Den Passar is een school die les geeft in Nederlands duur 3 maanden iedere dag van 09.00 tot 17.00.
De laatste week examen waarna het diploma inburgerings wordt afgegeven

succes

Examen toch niet op die school in Denpasar dan toch? Want ik neem toch aan dat het examen nog steeds op de ambassade moet gebeuren.....

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Examen toch niet op die school in Denpasar dan toch? Want ik neem toch aan dat het examen nog steeds op de ambassade moet gebeuren.....

Bali heeft een consullaat. Emoticon: Bye bye

Shalom

baliman
Gebruiker
spacer line

Op 22-06-2009 09:40 schreef NoviKirana:
In Sanur/denpasar omgeving geeft een goede kennis van mij Nederlandse les, ook gericht op inburgering. Haar naam is Annelies Gijsse, misschien dat je haar daarmee al kan vinden?

kun je mij haar email of telefoon nummer geven of info geven hoe ik haar kan bereiken. Mijn vriendin wil ook nederlands leren voor inburgerings examen. alvast bedankt

peewan
Gebruiker
spacer line

Hallo,

mijn vriendin heeft/volgt een cursus nederlands bij een organisatie die BABBEL nederlands heet. Gevestigd aan de Jl. Waturenggon in Denpasar. In deze straat zijn heel veel winkels waar je kunt laten kopieren. Ze werken samen met het consulaat in Kuta.

Groet, Peter.

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 22-06-2009 14:21 schreef Bokito:

Bali heeft een consullaat. Emoticon: Bye bye

bedoel je dat dat examen ook op het consulaat gemaakt kan worden?

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.dingef

Even navragen op het consullaat bij Pak Arifin of kijk op de website. Emoticon: Bye bye

Shalom

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ik hoorde nu weer van anderen dat de inburgering in het buitenland is afgeschaft...is dat zo?

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 17-07-2009 15:12 schreef Bokito:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.dingef

Even navragen op het consullaat bij Pak Arifin of kijk op de website. Emoticon: Bye bye

bedankt, dat bedoelde ik ja.. Emoticon: Smile zal eens kijken op de website

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 17-07-2009 15:56 NoviKirana wrote:
ik hoorde nu weer van anderen dat de inburgering in het buitenland is afgeschaft...is dat zo?

Dat kan niet waar zijn.De minister heeft de wet inburgeren in eigen land met veel moeite door de kamer gehaald juist om de grote stroom naar nederland wat in te dammen.

Ik kwam een kennis tegen man nederlandse nationaliteit getrouwd met een indonesische.Het huwelijk heeft 7 jaar stand gehouden en zij heeft nooit gewerkt.Ze moest op staande voet terug naar indonesie van de IND. Emoticon: Confused

Shalom

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ik heb even op internet gezocht, volgens mij is het er nog wel gewoon. Leek mij ook al wat vreemd nadat het met veel moeite was ingevoerd.

dingef
Gebruiker
spacer line

heb t ff nagevraagd... examen kan alleen bij de ambassade in Jakarta
niet bij een consulaat.. jammer genoeg Emoticon: Nooo

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

NTC Bali - Indonesie. Nederlandse tall & cultuur. Dutch courses (all levels), translations (also sworn). Ph: 0817 551935, ntc_baliEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

If you have nothing to loose, you can risk everything

dingef
Gebruiker
spacer line

Op 15-07-2009 13:33 schreef peewan:
Hallo,

mijn vriendin heeft/volgt een cursus nederlands bij een organisatie die BABBEL nederlands heet. Gevestigd aan de Jl. Waturenggon in Denpasar. In deze straat zijn heel veel winkels waar je kunt laten kopieren. Ze werken samen met het consulaat in Kuta.

Groet, Peter.

hoi Peter , heb je voor mij misschien wat meer informatie over deze organisatie zoals lestijden en de kosten?
ik heb je geprobeerd te mailen , maar dat lukte niet

Frank

Harry1978
Gebruiker
spacer line

Hoeveel tijd kost dat examen in Jakarta?

Harry1978
Gebruiker
spacer line

En op welke dagen kan dat?

peewan
Gebruiker
spacer line

babbel nederlands: Jl. Waturenggong Gang XVII no. 23 Denpasar Bali. (0361) 7883282. www.babbelned.com

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 19-07-2009 02:48 schreef Amed East Bali:
NTC Bali - Indonesie. Nederlandse tall & cultuur. Dutch courses (all levels), translations (also sworn). Ph: 0817 551935, ntc_baliEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Daar heb ik een aantal jaren geleden gewerkt. Op dat moment was het alleen voor kinderen van de basisschool. We hadden een aantal verschillende niveau's. Voor kinderen erg leuk, een paar uurtjes per week naast hun gewone basisschool (international/lokaal)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,265 pageviews Een website van indahnesia.com