Help, hoe knoop ik mijn sarong

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
532 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sonneke8
Gebruiker
spacer line

Hallo!
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een traditionele Balinese sarong en kebaja. Nu wil ik hem aanstaande zaterdag op een bruiloft aandoen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om die enorm lap op een normale manier te knopen. Wie wil mij het geheim van de sarong uit de doeken doen??

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Kijk op http://www.mytiesarongs.com/howto.htm. Veel plezier op de bruiloft!

sonneke8
Gebruiker
spacer line

Thanx, maar ik bedoel toch iets traditionelers....
Dus als je nog meer suggesties hebt, graag!

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Oh, ik heb de site verder niet zo goed bekeken. Van sarongs knopen weet ik verder niet zoveel af. Ik weet wel dat er b.v. verschil is tussen de Maleisische en sommige Indonesische stijlen (met en zonder knoop van voren). Als ik nog wat vind meld ik dat wel.

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Hier is er nog een: http://users.pandora.be/tripticdesign/sarong.html. Het is wel een kerel die het voordoet!

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

On 21-06-2004 15:48 diederick wrote:
Kijk op http://www.mytiesarongs.com/howto.htm. Veel plezier op de bruiloft!

Wat een briljante site hahaha!

Hil.

- Let us live simply so that others may simply live -

sonneke8
Gebruiker
spacer line

Jongens, ik heb het door hoor. Met dank aan mijn lerares Bahasa Indonesia en mijn medecursisten!!
De bruiloft kan beginnen. ik ben er klaar voor!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Begin de details te vergeten

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Als ik met mijn sarong de stranden af struin zoals deze in Java geprint worden, met blokjes, dan denken ze altijd gelijk dat ik een Moslim ben, hahahaah. Echter draag ik mijn sarong met een dubbele of driedubbele vouw op de heup, op halve lengte gevouwen, of geknoopt, maar dan krijg je weer overal te horen dat het celek is, lelijk. Want de originele draag je strak langs je lijf met een enkele slag. Duh

Sepp

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Sonneke,

Ik weet ook niet ofdat de dames de sarong hetzelfde dragen of de mannen, fotos toesturen Sonneke van de trouwerij?? Ik heb woensdag de 7de een trouwerij maar doe mijn kloffie aan, dat will zeggen linnen beige broek en shirt. En het kado is geld, ik geen 50 euro in Roepiah's is dat een normaal bedrag te veel of te weinig ik heb geen flauw idee, Sonneke wat heb jij gedaan als kado??

Sepp

sonneke8
Gebruiker
spacer line

Aduh, 50 euro is veel geld hoor. Doe ik voor mensen die me heel lief zijn. Als het een kennis is, vind ik 25 euro ook goed. Ik heb geen kado gegeven, nog. Komt nanti, ja. We willen bruidspaar een bijzonder kado geven en hebben hen voorgelegd om een schilderij te laten maken. Daar zijn ze nu over aan het nadenken. Op Bali....

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Okee, ik heb een paar handoeken gekocht en laat ik ons bedrijflogo op sticken en stop er nog 10 euro in, dacht moet ook wel een leuk kadoo zijn

Sepp

sonneke8
Gebruiker
spacer line

Beetje laat, maaf ja!
Zeker een goed kado. Een kado waar mensen moeite voor hebben gedaan vind ik altijd leuker dan zomaar geld te geven!! Hopelijk was het bruidspaar ook blij? Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,762,316 pageviews Een website van indahnesia.com