Garuda verongelukt in Yogya , 44 doden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Een Garuda 737-400 is verongelukt in Yogya, schoot door aan het eind van de runway Emoticon: Nooo Jeetjemiena, houdt het nu nooit op met ongelukken in Indonesie? Zelfs Garuda is niet meer te vertrouwen....

http://www.thejakartapost.com/(...)0070307093258&irec=1

http://www.smh.com.au/news/gen(...)7/1173166755482.html

Het is natuurlijk nog veel te vroeg om te speculeren over een oorzaak. Maar zou het iets te maken hebben met het feit dat toestellen in Yogya vaak met de wind mee landen (ipv wind tegen, zoals het hoort)?? Dit gebeurt vaak in Yogya

Aan de foto's te zien is dit toestel in het rijstveld ten oosten van de landingsbaan terecht gekomen, dit ligt ook een paar meter hoger dan de weg die daarvoor ligt (en waar vaak locals vliegtuig spotten).

Dat Yogya een te korte runway heeft heb ik al eens eerder gezegd Emoticon: Nooo

Verdorie!! Wat een ellende weer

Gracias. Sama sama

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het huidige registratienummer van het verongelukte vliegtuig is PK-GZC, wellicht heeft iemand info over het vliegtuig?

Ik heb foto's gemaakt in ieder geval. De weg is inderdaad een spottersplek, het vliegtuig is deze weg overgestoken en de motoren liggen tussen de dijk/dam/verhoging en het vliegtuig-wrak in. De wielen een stukje verder.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kiwi... de wind staat vandaag pal uit het westen en is zeer straf, het vliegtuig is voor zover ik kan zien dus zeker met de wind mee proberen te landen, wat inderdaad vaker gebeurd hier, ikzelf vorige week ook nog, maar dan met Lion Air.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Lokatie van het vliegtuig nu, komende uit het westen (links dus) ligt het helemaal rechts in de rijstvelden, op zo'n 100 meter na de landingsbaan.

anak bandung
Gebruiker
spacer line

Jeroen heb jij al recente foto's van deze crash ??
Hoorde dat de heren in Jakarta auto's, bussen.schepen,vliegtuigen OUDER dan 10 (TIEN) jaar willen laten keuren. Ha,ha dan zal het rustig worden op de wegen !! Nu nog Jakarta van de bandjirs af helpen..... misschien wordt het dan nog wat in ons Tanah Air.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, anak bandung, er staan inmiddels foto's op de hoofdpagina hier.. in het fotoboek.

Dat afkeuren moet ik nog zien, zolang dergelijke bedrijven in handen zijn van dezelfde politici die de wetgeving moeten maken heb ik er geen vertrouwen in in ieder geval. Hopen doe ik wel Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://media.fairfax.com.au/?rid=26274
er is een video van de brand gemaakt. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Aah, men kan hier ook niet tellen. Er werd gezegd 49 doden, terwijl ik eerder maar 20 lijkzakken telde. Het blijken er dus 21 te zijn. Ook ik kan niet tellen, maar nog altijd beter als de rest hier Emoticon: So funny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Daar hebben wij al heel veel discussies aan geweid. Yerun
het helpt niet omdat de scholing van vele lieden daar niet optiemaal is.
nu krijgt men langzaamaan de rekening vereffent.
Men zegt nu ook dat de piloot een verkeerde handeling heeft gemaakt. Emoticon: Talk to the hand

andre
Gebruiker
spacer line

On 07-03-2007 06:22 kiwimave wrote:
..Jeetjemiena, houdt het nu nooit op met ongelukken in Indonesie? Zelfs Garuda is niet meer te vertrouwen....

Als je in IndonesiŽ woont en je gelooft in hukum karma dan zou ik me ernstig zorgen maken.... Emoticon:

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Nog een ander filmpje gevonden, gemaakt door een cameraman die in het vliegtuig zat.

http://www.telegraaf.nl/buiten(...)liegramp_in_IndonesiŽ.html?p=2,1

Ik had Garuda veiliger verwacht. Heb eind vorig jaar nog aardig wat vluchten met Garuda gemaakt. Om die redenen zijn we met Garuda gaan vliegen.
Maar goed anderzijds; ongelukken gebeuren nu eenmaal.

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Kijk even mee naar de belden die door Alessandro Bertelotti gemaakt zijn,life via www,cnn.com
Breeze

sing ken ken bli....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het heeft hier in Holland vandaag ook nog het nieuws gehaald dat er een onderzoek gaat plaats vinden.
met een melding dat de vliegtuigen bij aanschaf tweede hans?, niet ouder dan 10 jaar mogen zijn?
Zoals ze daar doen, oude kisten kopen, en een nieuw verfje er op, en het lijkt nieuw vliegtuig, geen haan die er naar kraait.
Onderhoud laat te wensen over werdt er ook nog in vermeld????
Behalve als er een ongeluk gebeuren, en toch de volgende dag weer een nieuwe dag.
mensen zijn toch kudde dieren, die gewoon weer instappen in welke kist ook al is het een doodkist............... Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik zat ooit ook in zo'n zelfde type van Jakarta naar Bali en zo naar Yogja en retour JKT,maar zag er goed uit.Eerst maar zien wat de oorzaak is alvorens te oordelen,al erg genoeg weer voor alle betrokkenen en nabestaanden. Emoticon:

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 08-03-2007 20:12 Veer01 wrote:
Eerst maar zien wat de oorzaak is alvorens te oordelen,al erg genoeg weer voor alle betrokkenen en nabestaanden. Emoticon:

Dit kan het ook zijn waarschijnlijk !? : http://www.nu.nl/news/1001152/(...)menselijk_falen.html

Live life to the max.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,509,684 pageviews Een website van indahnesia.com