wie wil mij helpen aan Ind.muziek

Subforum Indonesië op z'n Nederlands 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Mijn computer doet vreemd, want nadat ik het weer geprobeerd heb, zie ik mijn bericht verschijnen.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Tja ik weet niet hoe ik je kan helpen met de pc,ben ook niet echt technisch.
Mijn adres:
Erasmusweg 393
2532CM Den Haag.
Heb trouwens ook veel Indonesische muziek,dus mocht op zoek zijn,dan kijk ik voor je
Hartelijke groetjes Wilma/Merapi

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Merapi, je moet een beetje voorzichtig zijn met het vermelden van je adres hier op het forum, voor je het weet heb je een marokkaan op de stoep staan die hier mee leest en zich ergert aan jouw uitspraken wat moslims/marokkanen en bijv. de voedselbank betreft.

Awas ibu Wilma!!!!!!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Wilma je kunt in GooGle óók de zoekopdracht 'music:indonesia' gebruiken, let op die 'aanhalingstekens' ..... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Anis bedankt, zal kijken en even gaan googlen
Yoke, je hebt gelijk, maar blijf toch geloven in enigszins samenwerking.
Ben beslist niet bang!!!!! voor agressieve acties, als je daar aan toegeeft, dan moet je stoppen met dit werk.
Trouwens, mijn uitspraken over de voedselbank:dit geldt net zo goed voor Nederlanders.
Feit is dat je hulp kunt blijven bieden, maar het probleem is dat er bij de diverse voedselbanken in Nederland geen overeenstemming is over het hoe en wat.
Er wordt wel subsidie gegeven door de gemeentes, maar er is geen eenduidig beleid..
groetjes Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Merapi,
CD is onderweg.
Groetjes,
Pamela

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Merapi op deze site vindt je héél véél .... !!!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Ita TT
Gebruiker
User icon of Ita TT
spacer line

Dag allemaal, heb net gelezen deze topic van af maart 2007 leuk om al die reacties te volgen...
trouwens Broery is geen soedanees hoor, hij is orang ambon, zijn achternaam is Marantika, hij was klasgenoot van mijn man en een zanger.
Hebben jullie ook ooit gehoord over de Bataks songs?? kijk maar naar you tube: bataks songs of north sumatra.
Nu ga ik de site van sulawesi zoeken die hier vermeld is.

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd

Ita TT
Gebruiker
User icon of Ita TT
spacer line

Batusura, dank u!
Ik heb er van genoten vooral omdat er mijn volks (batak/tapanuli) muziek er op staat.

Hier onder een filmpje van een aantal bataksjongens met traditionele muziek instrumenten.
http://nl.youtube.com/watch?v=lCFpiumkqTk Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

www.madrotter.blogspot.com

nuff said....

lihat1
Gebruiker
User icon of lihat1
spacer line

Hallo AnisJ,

Hierbij de mijne: mmmaluku.ning.com/ 2 weken geleden geopend

meer dan 1.500 lagu2 Maluku ---> 1.010 lagu2 en 602 video-songs

mmmaluku.ning.com/

On 19-06-2008 18:15 AnisJ wrote:
Merapi op deze site vindt je héél véél .... !!!

Localmotion
Gebruiker
spacer line

http://angklung4jesus.multiply(...)Anglican_Church_Ryde

Met de Kerstdagen om de hoek--- hierbij deel ik de boven genoemde URL met jullie mee voor jouw plezier. Please geniet ervan en ook wil ik maar tegelijk aan iedereen
Mele Kalikimaka = Merry Christmas = Prettige Kerstdagen toe wensen. Emoticon: Bye bye
Happy Holidays Localmotion

Localmotion
Gebruiker
spacer line

En als jullie het niet erg vinden......nog een paar van mijn vrouw voor jullie genoegen...
Localmotion

lagu lagu ambon.pps (5796KB)
I love you because.pps (3283KB)
Indonesie.pps (3502KB)
Dewi Mass & Edu Schalk.pps (3378KB) Emoticon: Wink

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

Broery is Ambonees en Pasar Malam op de Houtrusthallen was inderdaad gezelliger dan die van Malieveld.

salam

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Hier heb je van alles en nog wat.

batusura.de/indosongs/index.html

Groetjes,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh, ik heb gewoon een stuk of 40, 50 cd's gekocht (voor het zeldzame geval dat ik eerste paar jaren niet terug zou gaan natuurlijk) met allemaal lekkere foute beelden. De meeste van Molukse makelijk. Vet.
Wisten jullie trouwen (voor de regio geinteresseerden) dat er een groep "Eindhoven" (Ambon) bestaat?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dieudonne
Gebruiker
spacer line

Ga naar www.bartim-music-nieuwegein.nl voor een uitgebreid assortiment op het gebied van Indonesische muziek.

Voor wie evergreens op een Indonesische internet-radio zender wil luisteren ga naar Startgoogle.nl
Tik bovenin in de balk van deze pagina onder zoekmachines Indonesia radio. Klik op de site van Google op Radio Indonesia TV internet-Radio TV Indonesia. Vervolgens krijgt u een aantal zenders te zien die u kunt aanklikken. Klik op Mercury 96 FM Mhz - Surabaya.
Tip: Elke zondagmorgen vanaf 10.00u afgewisseld door reclameboodschappen en nieuws (hari ini) is het verzoekplatenprogramma te ontvangen waar evergreens ten gehore wordt gebracht. Super voor wie ervan houdt.

dieudonne
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 31-05-2009 18:17 schreef dieudonne:
Ga naar www.bartim-music-nieuwegein.nl voor een uitgebreid assortiment op het gebied van Indonesische muziek.

Voor wie naar evergreens op een Indonesische internet-radio zender wil luisteren ga naar Startgoogle.nl Tik bovenin in de balk van deze pagina bij zoekmachines Indonesia Radio. Klik op Radio Indonesia TV internet-Radio TV Indonesia. Vervolgens ziet u een overzicht van een aantal zenders waarop u kunt aanklikken. Klik op Mercury 96 FM Mhz - Surabaya.
Tip: Luister elke zondagmorgen ná het nieuws (info business hari ini) van 10.00 uur naar het verzoekplatenprogramma. Wie van oude muziek (evergreens) houdt mag geen uitzending missen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

prachtige Indonesische pop muziek hier te luisteren.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Heerlijke muziek, vriend Ike verstaat het Ambonees niet..
Is er dan zoveel verschil tussen BI en Ambonees?
Selamat Wilma

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-06-2009 16:07 merapi wrote:
Heerlijke muziek, vriend Ike verstaat het Ambonees niet..
Is er dan zoveel verschil tussen BI en Ambonees?
Selamat Wilma
Er zijn veel woorden helemaal anders zoals
saya>beta>ik
kita/kami> katong> wij
kamu>ale>jij
tidak>seng>nee/niet
saling>baku>elkaar

verder is de eerste e in een woord vaak een a
voorbeeld "mengapa" wordt " mangapa" Emoticon: Cry waarom)

of lijkt het er een beetje op
pergi>pigi>gaan
punya>pung>hebben

of ze korten het af
jangan>jang>niet doen

of de u wordt een o
tidur>tidor>slapen

etc. etc. etc......

Oh ja en de Nederlandse invloed zoals
voor= voor (!)
dangke= dankjewel

Zeg maar dat ie veel vcd's moet kijken, dan gaat het snel. Je moet er gewoon een beetje gevoel voor hebben. Ik vind Ambonees echt leuk.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Heel erg bedankt AnneMiek!!!!!!
Maar ja het blijft voor mij echt ploeteren, vind het Ambonees heel mooi, en zeker de muziek, mooi en intens, diepgaand.
Nou ja, het BI begin ik een beetje te beheersen, maar Ike heeft ook Soedanese familie en Madoereese familie en alle talen zou moeten lukken, volgens hem, pelan2
Stuk voor stuk hoor.....
Hartelijke groet Wlma

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Annemiek en alle sobats...
Hoe kun je vriend Ike begeleiden en los te komen van het Bersiap verleden, de repatriatie en daarna de contract pensions.
We hebben er heel veel over gepraat en natuurlijk krijgt hij alle ruimte.
Maar steeds barst hij in huilen uit, als ik zeg ""praat maar, ik luister""
Maar de angst blijft, tot op de dag van heden.
Tijdens evacuatie te Bandung werd hij als 6 jarig jongentje zo geslagen, door de Jap dat zijn sleutelbeen brak.
Er waren geen medische voorzieningen .
Resultaalt: een verminkte schouder en continu pijn.
Desondanks staat Ike altijd klaar voor iedereen.
Ik probeer hem zo goed mogelijk op te vangen en te helpen om een ander leven te starten, lukt totaal niet
Moeilijk verhaal, maar misschien weet iemand raad.......

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Beste Merapi,
Er klopt iets niet in je verhaal.Je hebt het over de bersiap tijd en vriend Ike is door de jap geslagen.
De jappen zijn in 1942 gecapituleerd en hadden toen niets meer te vertellen.Ze hebben zich in sneltempo teruggetrokken en ingescheept.Alleen in een paar grote steden moesten ze blijven van de Engelsen om de nederlanders te beschermen.
Groet. Emoticon: Bye bye

Shalom

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-06-2009 20:07 merapi wrote:
Annemiek en alle sobats...
Hoe kun je vriend Ike begeleiden en los te komen van het Bersiap verleden, de repatriatie en daarna de contract pensions.
We hebben er heel veel over gepraat en natuurlijk krijgt hij alle ruimte.
Maar steeds barst hij in huilen uit, als ik zeg ""praat maar, ik luister""
Maar de angst blijft, tot op de dag van heden.
Tijdens evacuatie te Bandung werd hij als 6 jarig jongentje zo geslagen, door de Jap dat zijn sleutelbeen brak.
Er waren geen medische voorzieningen .
Resultaalt: een verminkte schouder en continu pijn.
Desondanks staat Ike altijd klaar voor iedereen.
Ik probeer hem zo goed mogelijk op te vangen en te helpen om een ander leven te starten, lukt totaal niet
Moeilijk verhaal, maar misschien weet iemand raad.......

Wilma,

Via het internet lijkt het gemakkelijk om vanlles te roepen, voor te stellen.
Echter, ik denk dat Ike (of misschien wel jullie samen) hier professionele hulp nodig heeft/hebben. Hoe goed mensen het hier op het forum ook met je voor hebben, dit lijkt me niet iets om via het internet op te lossen of raad te geven.

gr
Anne Mieke

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,449,514 pageviews Een website van indahnesia.com