Emigreren naar....

Subforum Bali, het godeneiland 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ronsrace
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw en ik willen graag naar IndonesiŽ emigreren. Bali / Lombok hebben onze voorkeur maar niets staat vast. Wij zoeken (zakelijke) contacten die ons kunnen informeren over de (on)mogelijkheden aldaar. Overname / partnership, laat het ons weten. Alle ideeen en tips zijn welkom!

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Jullie hebben helemaal gelijk om elders julie geluk te zoeken en ben ook wel jaloers op jullie. Ik zoek ook nog naar mogelijkheden om daar te kunnen wonen.

Nu loop ik al snel tegen wat dingen op, het is nmlk moeilijk om een vast inkomen te vinden in indonesie. Ik wet niet wat jullie financiele toestand is maar een vast en solide inkomen is erg belangrijk.

Je zou iets in containers kunnen doen. Iets daar inkopen en het aan grote leveranciers kunnen verkopen. Zo hou je een westers inkomen.

verder moet je je erg verdiepen in de plaats waar je gaat wonen en erg openstaan voor de cultuur en de sociale contacten, je hoefd geen indonesier te worden maar toon wel respect en gedraag je niet als rijke stinkert. ik ke verhalen waarbij de plaatselijke bevolking het bule's erg moeilijk hebben gemaakt.

succes
Daan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Vrij algemeen is het nu in ieder geval nog, zo te lezen. Natuurlijk heb je een voorkeur, maar verder heb je nog niets? Wellicht is een vakantie er naartoe goed bevallen, maar er leven is toch iets totaal anders natuurlijk.

Wat voor economische sectoren ben je bekend mee bijvoorbeeld?
Heb je nu een zakcent (=flinke zak geld) voor als het minder gaat later?
Heb je zelf geen contacten? (Contacten die je zelf hebt/legt, daar heb je wat aan, ga er niet vanuit dat anderen je wel even helpen zomaar)

Natuurlijk zijn alle ideeen en tips welkom, hopelijk mijn vragen ook.

Yerun

ronsrace
Gebruiker
spacer line

Yerun, zo algemeen is het niet. We zijn er geweest en in augustus gaan we weer voor een paar weken. We vertrekken eind dit jaar, begin 2008. Er zijn zakelijke mogelijkheden en ja, er is behoorlijk wat cash. En of ik contacten heb? Jazeker, maar meer is beter, toch? Het plan was/is dan ook om het 1ste jaar alleen maar rond te kijken, informeren, zakelijke afspraken maken etc. En zeker, ik ga er zeker niet vanuit dat men wel even helpt. Hoeft ook niet, ik ben een grote jongen. Dus, als je serieus wat toe te voegen hebt reageer dan. Wij dromen niet maar pakken door..

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Klinkt erg goed ronsrace. ik denk niet dat yerun denkt dat jullie dromen maar hij wil alleen even peilen met welk idee jullie die kant op willen gaan. Zoals ik het begrijp heb je er zelf al erg goed over nagedacht. Mijn ervaringen zijn dat je net wat jezelf zegt, je eigen keuze moet maken door er de tijd voor te nemen. Je ziet om je heen genoeg mensen die het ook doen of aan het proberen zijn, je komt er van zelf achter wat jullie het beste ligt.

Zo ben ik dit jaar iemand (ook hollander) tegengekomen die in de vishandel daar terecht gekomen is. Hij exporteerd nu vis binnen Azie en kan daar een leuke boterham aan verdienen. zijn beide dochters wonen in Holland samen met zijn vrouw en hij woont op Bali (lovina).

In die streek zitten zowieso erg veel hollanders die daar semi gepensioneert zijn en zich bezig houden met het bouwen van woningen en bugalows.

Ik moet zeggen dat ik veel mensen heb gezien die daar het wel even zouden maken in de horeca of hotel wezen, maar daar niet in zijn geslaagd.

ik weet niet of jullie iets op bali willen beginnen maar er is daar natuurlijk al een heleboel geprobeerd in de loop der jaren en na de tweede bom is het voor vele overleven.

verdiep je trouwens ook erg goed de wetgeving en laat alles in wat je onderneemd dubbelchecken (lease, bezit, pacht, etc)

nogmaals veel succes,
Daan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ronsrace;

Dus, als je serieus wat toe te voegen hebt reageer dan. Wij dromen niet maar pakken door..

Ik had serieus wat toe te voegen, want je hebt me nu de antwoorden gegeven die ik graag wilde horen. Er zijn kuddes mensen die denken morgen wel even te vertrekken. Dat gaat simpelweg niet, dus ik wil die mensen ervan behoeden (voor zover ik dat kan) een slechte ervaring op te doen.

Alleen omdat je eerste bericht naar mijn mening erg algemeen was, reageerde ik zo. Dat was dus mijn zeer serieuze toevoeging. Emoticon: Wink

ronsrace
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie reacties! En Yerun, het was zo niet bedoeld maar ook in mijn omgeving krijg je van die "ja maar" vragen. Maar goed. Ik zie graag wat tips, contacten en mogelijkheden voobij komen op onze website http://secondlife4us.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die ja maar vragen krijg ik hier ook nog wel af en toe hoor.. Went wel, zeker als je zelf een beetje weet wat je wil, dat scheelt stukken. Helaas zijn er altijd die morgen besluiten te vertrekken en alles achter zich te verbranden. Dat is altijd jammer, want voor die mensen is Indonesie gewoon niet geschikt.

alphons
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Wij wensen jullie en alle anderen die naar bali gaan wonen veel succes.
Wat ons op valt aan dit onderwerp in dit forum is de duidelijke en krachtige taal.
Doen waar je in gelooft en niet zeuren !
Wel overwogen de stap nemen en zoveel mogelijk advies in winnen en contacten leggen.
Dat is ook wat wij doen,ik bezoek diverse forums,maar merk dat er veel gedroomd wordt.

En dromen zijn niet altijd bedrog !
Wij geloven in onze droom en vertrekken daarom eind augustus naar bali.
Het is daarom leuk dat er toch mensen zijn die het zelfde na streven als ons.
Wat men gaat doen op bali is eigenlijk niet zo van belang denk ik zolang je dat moet doen om in je levensonderhoudt te voorzien.
Ik denk dat je altijd wel je boterham kunt verdienen waar je ook bent zolang je maar in je zelf blijft geloven en niet weg loopt voor de realiteit,toch ?

Ik wens iedereen nogmaals veel succes met het uitwerken van hun droom.

vriendelijke groeten
Fons

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-03-2007 12:36 alphons wrote:

Ik denk dat je altijd wel je boterham kunt verdienen waar je ook bent zolang je maar in je zelf blijft geloven en niet weg loopt voor de realiteit,toch ?

Ik wens iedereen nogmaals veel succes met het uitwerken van hun droom.

Het is menselijk dat men gaat dromen.
Dat doe ik ook , mijn droom is dat ik ooit tussen 2 klapperbomen mijn hangmatje kan plaatsen. Moet wel rekening houden dat ik geen klapper op mijn kop krijg Emoticon: Yes!

Ik denk ook dat er een verschil is of je daar wil gaan rentenieren als pensionado(LanSia) of je daar wil werken.
Wil je gaan werken , dan moet je wel iets meebrengen , geld of kennis , als het kan beiden.
En je moet ook toegevoegde waarde zijn voor de samenleving , een hotelier worden , en als guide (reisleider) spelen kunnen de indonesiers ook doen.
Je mag de indonesiers niet gaan beconcureren in de huis tuin keuken sector baantjes.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

alphons
Gebruiker
spacer line

Er is niets mis met dromen iedereen moet dat kunnen en doen .
Wil je echter je droom waar maken zal je daar iets voor moeten doen.
En dit moet natuurlijk wel doordacht gaan, ik zal een voorbeeld geven,enige tijd geleden las ik in een forum,
Hoe kom ik aan een lening van 400000 euro voor een hotel in bali ?
Hadden zelf geen stuiver maar wilden wel een hotel van 4 ton beginnen, dat zijn geen dromen meer natuurlijk dat is je eigen voor de gek houden.
Dromen niks mis mee maar zoals als altijd moet je eerst ZAAIEN voor je kunt OOGSTEN !!!

Je kunt de geluk zoekers er uit halen omdat zij eerst willen OOGSTEN en dan pas willen ZAAIEN.
Er zijn veel van dat soort mensen die de horeca wel eens zullen op pimpen in bali door hun komst,en dat vaak zonder enige kennis van zaken.
Je ziet ze dan vaak naar een korte periode in de duisternis verdwijnen , nadat men eerst de schuld heeft geven aan die lompe locale die er niets van begrijpen.

Nogmaals dromen mag en moet ,maar wil je ze werklijkheid laten worden zal je eerst moeten ZAAIEN.
vrg fons

Evelyn
Gebruiker
spacer line

Hallo!

Als het meezit, mag mijn man volgend jaar voor tenminste een half jaar naar Indonesie voor een werkproject in Atjeh. Omdat je maar 1 keer zo'n kans krijgt, wil ik samen met mijn zoontje met hem mee. Het is nog niet bekend of het project werkelijk doorgaat, maar voor alle zekerheid ben ik me vast aan het voorbereiden door zoveel mogelijk informatie te vergaren. Zo kwam ik op dit forum terecht. Natuurlijk heb ik heel veel te vragen, maar zal me voorlopig nog even inhouden. Eerst maar internet afspeuren en via de overheid info opvragen over hoe we alles kunnen regelen.

Ronsrace, ik ben heel benieuwd hoe alles voor jullie gaat verlopen en hoop dat je af en toe nog een stukje hier wil schrijven.

Groetjes Evelyn.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik hou wel van mensen, die in hun eigen geloven, en willen in het buitenland iets ondernemen, geloof in je zelf en je kan het misschien maken.
Laat het niet afhangen aan derde, informeer, en oriŽnteer eerst, en dan kan je zelf beslissen hoe je dat oppakt.
Niet alles is vergelijkbaar, soms wordt er ideeen geboren die spontaan opkomt als men daar onderzoekt wat voor mogelijkheden er kunnen zijn.
Ook daar is er van alles te koop grote warenhuizen vol met gereedschap en wat voor ambulante handel dan ook. Naam ACE
Een groot doe het zelf zaak als Gamma of Praxsis is er niet.
Wat men niet heeft in dat land, en wat zo belangrijk is daar vliegenhordeuren en ramen, en lubang anging, (wind gaten) zijn daar open en komt daardoor veel ongedierte binnen.
Men maakt het wel zelf,soms met wat materiaal dat voorhanden is, maar die gaten zijn standaard te koop maar geen vliegengaas standaard.
Ook kan men met wind energie zonnecellen energie.
De benodigde materialen zijn niet voor handen, daar zit goede, toekomst in, je kan daar verbeteringen of verandering in brengen.
In alternatieve energie is er ook wel wat aan te doen.
Zo noem ik al wat op.
Als je niet slaagt, dan kan je nog altijd een muntenhandel beginnen, schijnt daar veel munten uit Europa, vooral Nederland nog te zitten. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yawn Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-03-2007 09:48 zieleffe wrote:

Wat men niet heeft in dat land, en wat zo belangrijk is daar vliegenhordeuren en ramen, en lubang anging, (wind gaten) zijn daar open en komt daardoor veel ongedierte binnen.
Men maakt het wel zelf,soms met wat materiaal dat voorhanden is, maar die gaten zijn standaard te koop maar geen vliegengaas standaard.

dat hebben ze 40- jaar geleden ook al.
dat zag ik in de ventilatie gaten in mijn eigenslaapkamer zitten.
in welke contreien zit je dan ? Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 15-03-2007 11:05 sidia wrote:

...

dat hebben ze 40- jaar geleden ook al.
dat zag ik in de ventilatie gaten in mijn eigenslaapkamer zitten.
in welke contreien zit je dan ? Emoticon: Smile

Ik denk Pak Sid dat ze dat vanuit Holland hebben meegebracht want.
Bandung Cimahi In grote warenhuis in Bandung ACE kan je in ťťn dag niet door heen lopen zo groot, alles verkopen ze daar van water tot beddengoed apparaten gereedschap je kan het niet opnoemen ze hebben het.
Maar juist hordeuren met vliegegaas standaard geen spoor van te bekennen.
En die luchtgaten voor vliegengaas niets van te koop !!!
Dus ik weet niet wat er in Jakarta er te koop is maar vorig jaar Juni Juli Augus daar geweest, was er niets van te koop. Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 15-03-2007 12:02 zieleffe wrote:

...

En die luchtgaten voor vliegengaas niets van te koop !!!

Ziel,

Je kunt dit overal kopen ! bouw-materiaal zaken, supermarkten ook zoals alfa...enz enz , zelf de kleinste winkeltjes hebben weleens een lapje liggen van nylon, besi, plastic enz. Een indonesier laat zijn eigen ook niet graag pikken of bijten door beesje's Emoticon:

Live life to the max.......

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel wil een kant en klare hordeur inclusief gaas!!!!!!!!!!! Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Juist ja daar in is niet in voorzien ook niet die, lubang anging, wind gaten, die zijn van hout, zelfs de houten vliegahorntjes, zal ik ze dan maar noemen, is zelf gemaakt, alles doe hetzelf gerotzooi.
je zou kunnen bedenken dat je zoiets in aluminium kan maken, en dat er in past.
Vliegengaas ja het is los verkrijgbaar, niet overal zoals die grote winkel keten als ACE.
Ja een partytent met rondom heen vliegengaas maar ook geen los gaas te koop daar.
Je zou denken dat zo grote winkel dat zou moeten hebben in hun assortiment, maar neen, niet te koop toen vorig jaar. Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Confused

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-03-2007 19:55 4yoke4 wrote:
Om Ziel wil een kant en klare hordeur inclusief gaas!!!!!!!!!!! Emoticon: Yes!

OmeZiel,
In indosenia heb je in de meeste gevallen niet dezelfde huizen in de gewone bouwprojecten.Zelfs bij de middelklasse perumahan zijn per projekt altijd anders , andere lubang , andere ventilatiegaten.
Vandaar dat ze meestal "maatwerk"leveren.In nederland is het vaak "confectiewerk" , vandaar dat men hier bijna gestandariseerde maten hebben.
In Indosenia is de ene "lubang " de andere "lubang"niet.
Dat ze verkrijgbaar zijn heb ik al geschreven , meer dan 40 jaar geleden. Emoticon: Yes!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel, hier in Nederland zijn ook van die vliegenweerders ( zo zal ik ze maar noemen) die uit overlappende stroken bestaan met aan de bovenkant een bevestigingsstrip en aan de onderkant van de stroken een gedeelte waar je een plastiek stripje in doet om te verzwaren. Die kunt U voor de deur hangen en vliegengaas is hier per meter te koop, het zal allemaal niet zo zwaar zijn dat U het niet mee zou kunnen nemen in de koffer. Aangekomen in Uw vakantievilla kunt U dan een en ander in elkaar knutselen. Emoticon: Very funny Ze zijn meestal wel in het voorjaar te koop bij allerlei bouwmarkten. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ook bij de kruidvat , aldi, trekpleister , blokker etc te verkrijgen.
In de aanbieding (eind vh seizoen) voor nog niet eens 2 euri.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 15-03-2007 21:52 sidia wrote:
Ook bij de kruidvat , aldi, trekpleister , blokker etc te verkrijgen.
In de aanbieding (eind vh seizoen) voor nog niet eens 2 euri.

Ja, maar die bedoel ik niet!!!!!!!!

Wat ik bedoel is een horgordijn, zal ik maar zeggen en die kost wel een beetje meer, let maar eens op de folders van een bouwmarkt. Binnenkort staan ze er vast wel weer in.

Trouwens, we zijn weer zwaar OFF topic

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-03-2007 00:08 4yoke4 wrote:

...

Trouwens, we zijn weer zwaar OFF topic

Het gebruik maken van / advies geven en of krijgen hoe je verblijft in den oosten kan veraangenamen is niet off topic Emoticon: Smile
De bruynzeel etc rolhor is natuurlijk makelijk , maar mss te "duur" .
Voordeur , achterdeur en hoeveel jendela's heb je dan ?.
De geplakte horren (bevestigd met plakstrip van kruidvat ) is de murah en meriah oplossing.Voor de voordeur / achterdeur kan je ook laten maken in Indosenia. Zo'.n deurtje van hout of aluminium , kost een fractie van de bruynzeel (rol)horren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Ziel, hier in Nederland zijn ook van die vliegenweerders ( zo zal ik ze maar noemen) die uit overlappende stroken bestaan met aan de bovenkant een bevestigingstrip en aan de onderkant van de stroken een gedeelte waar je een plastiek stripje in doet om te verzwaren. Die kunt U voor de deur hangen en vliegengaas is hier per meter te koop, het zal allemaal niet zo zwaar zijn dat U het niet mee zou kunnen nemen in de koffer.

Yoke die bedoel ik de lamellen horgordijnen.Ja straks kan je ze zien in die reclame bladen van de doe hetzelf zaken Gamma en Praxcis Karwei
ze zijn een meter breed en hangen overelkaar heen je kan ze inkorten je kan ze versmallen.
Onbegrijpelijk dat men daar geen handel in ziet in Indonesie.
PAk Sid de voordeur hoef niet de ene keer die je die deur open maakt is niet het ongemak, heb al jaren geleden die losse met plakband aangebracht het vervelende van is dat het elke keer los laat.
Maar de deuren die naar Balkon loopt daarvan heb je bijna de gehele dag open staan.
Achterdeuren noem ze maar op ramen er zitten toch cicak die komen toch wel binnen via andere openingen want geheel afsluiten alles is best moeilijk.
Behalve waar AC is moet je alles afsluiten dan komen er geen ongedierte binnen, wegen die kou, en aangezien ik ook een ongedierte ben, heb ik liever geen AC dat maakt je alleen maar ziekelijk van koud naar warm elke keer
Neen dat is niet voor mij.
Ha ha ja die zeikerts niets is goed, maar het kan wel beter..... Emoticon: Worship Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Ja wij zijn weer offtopic maar dit is dan weer zijdelinks aan te halen van wat je daar voor handel allemaal kan opzetten, wat er niet is.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-03-2007 06:56 sidia wrote:

...

Het gebruik maken van / advies geven en of krijgen hoe je verblijft in den oosten kan veraangenamen is niet off topic Emoticon: Smile
De bruynzeel etc rolhor is natuurlijk makelijk , maar mss te "duur" .
Voordeur , achterdeur en hoeveel jendelas heb je dan ?.
De geplakte horren (bevestigd met plakstrip van kruidvat ) is de murah en meriah oplossing.Voor de voordeur / achterdeur kan je ook laten maken in Indosenia. Zo.n deurtje van hout of aluminium , kost een fractie van de bruynzeel (rol)horren.

Ook die bedoel ik niet, maar Om Ziel begrijpt wel wat ik bedoel en daar gaat het om.

Het is mij niet duidelijk wat vliegengaas met emigreren te maken heeft, misschien informatie over , als je gaat emigreren neem dan vliegengaas mee? Misschien kan je dan beter een ander topic maken, zoiets als wat dient men mee te nemen bij emigratie naar Indonesie.

Zal wel aan mij liggen, ben blond, weet U toch

Emoticon: Red face Emoticon: Red face Emoticon: Red face

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,400 pageviews Een website van indahnesia.com