Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Toeristen krijgen binnenkort mogelijk langere visa voor IndonesiŽ

IndonesiŽ heeft aangekondigd dat buitenlandse toeristen binnenkort de kans hebben een langer visum aan te vragen dan het huidige 30-dagen visum bij aankomst. Vice-president Jusuf Kalla liet dit weten aan AFP. Buitenlandse bezoekers die IndonesiŽ bezoeken zullen de mogelijkheid hebben een visum aan te vragen met een geldigheid tot 120 dagen, langer dan de meeste landen in de regio op dit moment hanteren.

Dat zal voor veel mensen erg goed nieuws zijn. Emoticon: Puh! Nu nog wachten of JK het goede nieuws binnenkort ook nog even definitief bevestigd. Dan zijn we ook meteen verlost van de rotzooi die meneer Mahendra heeft achtergelaten in zijn tijd als minister.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is te hopen dat dit ook voor Nederlanders gaat gelden en dat wij daar weer niet buitenvallen, want als ze gaan kijken hoe die dorpsidioten van de Nederlandse ambassade in JKT omgaan met een visum voor Nederland heb ik er weinig vertrouwen in, oog om oog, tand om tand.
Maar het zou het allemaal wel een stuk makkelijker maken, misschien heeft Kalla wŤl in de gaten dat we niet op een slof en oude voetbalschoen daar heen komen, maar met keiharde euries in de achterzak.
Elk jaar als ik terug ben in Nederland verbaas ik mij weer, hoeveel ik in dit (goedkope)vakantieland Emoticon: Confused heb achtergelaten.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

" ...... is dit in het hťťl Äuropa-gebied gelijk ...... ???"

• Duitsland.

• Engeland.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

johnvdB
    Gebruiker
    spacer line

On 16-02-2007 13:22 Malam wrote:

Elk jaar als ik terug ben in Nederland verbaas ik mij weer, hoeveel ik in dit (goedkope)vakantieland Emoticon: Confused heb achtergelaten.

Ik ook, daarom kom ik er steeds weer terug... Emoticon: Smile

ben nieuw hierzo...

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 16-02-2007 15:40 johnvdB wrote:

...

Ik ook, daarom kom ik er steeds weer terug... Emoticon: Smile

Hahahaha ja ja dat is tweeledig uitlegbaar, ok 1-0 voor jouw John.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Malam op deze plaats maar even selamat jalan dan Sampai ketemu laki, Juga istrie Poppy Hari ini 17 Feb, ke indonesie
    Hati-Hati berangkali lihat disini topic Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

On 16-02-2007 13:22 Malam wrote:
    Het is te hopen dat dit ook voor Nederlanders gaat gelden en dat wij daar weer niet buitenvallen, want als ze gaan kijken hoe die dorpsidioten van de Nederlandse ambassade in JKT omgaan met een visum voor Nederland heb ik er weinig vertrouwen in, oog om oog, tand om tand.
    Maar het zou het allemaal wel een stuk makkelijker maken, misschien heeft Kalla wŤl in de gaten dat we niet op een slof en oude voetbalschoen daar heen komen, maar met keiharde euries in de achterzak.

Nederland mag dan wel een aantal dorpsidioten op de ambassade in Jakarta hebben zitten, soortgelijke types zaten in ieder tot 2 jaar geleden ook in de regering van Indonesie (Mahendra en andere gasten rijp voor de psychiatrie). Dit soort gasten heeft Indonesie, en de toerismesector in het bijzonder,heel veel schade berokkend.

Gracias. Sama sama

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 17-02-2007 09:22 zieleffe wrote:
    Malam op deze plaats maar even selamat jalan dan Sampai ketemu laki, Juga istrie Poppy Hari ini 17 Feb, ke indonesie
    Hati-Hati berangkali lihat disini topic Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Terima kasih Om Ziel, ik vertrek 27 feb. ik sta nog 5 dagen in de basisopstelling bij mijn werkgever, om ontopic te blijven mijn 60 dagen visa zitten al in de pasporten verankerd.

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Ik wilde al zeggen, die ging toch niet gisteren? Nee, de 27e dus.. tegen die tijd zit ik eventjes in Kuala Lumpur, dan hebben ze vast nog geen langer visum. Emoticon: Wink

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 18-02-2007 09:12 Malam wrote:

...

Terima kasih Om Ziel, ik vertrek 27 feb. ik sta nog 5 dagen in de basisopstelling bij mijn werkgever, om ontopic te blijven mijn 60 dagen visa zitten al in de pasporten verankerd.

Sorry ik had het na kunnen kijken maar dat niet gedaan.
    Maar los van alles het zelfde blijft Jullie met genoegen een goede reis toe te wensen.
    Nog even dan volhouden, op je werk 5dgn zijn zo om.
    Ben je daar ook met internet bezig? of zie je dat niet zitten? Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink Emoticon: Party!
    Ziel

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

(Mahendra en andere gasten rijp voor de psychiatrie). Dit soort gasten heeft Indonesie, en de toerismesector in het bijzonder,heel veel schade berokkend.

ben ik mee eens, Mahendra, die minister van Justitie was die het nog al een jonge man van rond de 30/40 jaar is.
    Die zitten niet het land te dienen, die zitten zo veel mogelijk geld te regelen voor zich zelf.................... Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Puh! Emoticon: Yes!

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

On 18-02-2007 19:46 zieleffe wrote:

...

ben ik mee eens, Mahendra, die minister van Justitie was die het nog al een jonge man van rond de 30/40 jaar is.
    Die zitten niet het land te dienen, die zitten zo veel mogelijk geld te regelen voor zich zelf.................... Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Puh! Emoticon: Yes!

Hij doet het nu wel met een 20-jarig Fillipijns modelletje..

Gracias. Sama sama

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 18-02-2007 19:41 zieleffe wrote:

...

Nog even dan volhouden, op je werk 5dgn zijn zo om.
    Ben je daar ook met internet bezig? of zie je dat niet zitten? Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink Emoticon: Party!
    Ziel

Mijn werk is voor 95 % buiten Om Ziel, in die 5 % tijd dat ik op kantor ben blijft er weinig tijd voor internet over of het moet heeeeeeel stil zijn, maar dat komt steeds minder voor het lijkt wel of er bij Hoek van Holland een paar blindegeleide honden staan die de schepen regelrecht naar ons toe brengen hahahaha.

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Hoi Malam,

Bedoelt Om Ziel met "" ben je daar ook met internet bezig"" misschien in Sukabumi?

In Elk geval succes met het inpakken van de koffers, die van ons moeten altijd meerdere keren in en uitgepakt worden omdat er altijd nog weer iets anders mee moet dan er al in zit en ja dan moet je een een keuze maken Emoticon: Confused of dit of dat meegaat.
    Ik wens Poppy er sterkte mee Emoticon: Yes! . Hoe gaat het met haar broer?
    Groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Oei ik had Om Ziel verkeerd begrepen(misselijk verstand) hahaha
    Ja in IndonesiŽ, ik probeer het wel maar in Sukabumi is het internet net zo snel als een slak op stroop.
    Dat inpakken valt wel mee, we hebben een hoop spullen die permanent in IndonesiŽ blijven dus dat maakt het meenemen van spullen hier vandaan iets makkelijker.
    Met mijn zwager gaat het iets beter, stapje voor stapje vooruit, als we daar zijn kunnen we alles beter beoordelen, het heeft hier al veel tijd nodig en een intensieve begeleiding, dat staat daar op een veel lager pitje als de nodige munten niet aanwezig zijn.
    Groet Malam

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja bedankt Yoke Emoticon: Laugh out loud ,ik bedoel ook daar in Indonesie,en Malam ja die internet is daar echt shit, je moet geduld hebben,ik heb wel eens foto's geprobeerd te verzenden,maar het lijkt meer dat het uren duurt dan minuten.
    jammer toch,maar ze zijn het wel aan het verbeteren, de adsl of ISDN.
    ik weet niet in Sukabumi, in Jakarta wel, heb ik gehoord?
    Zal blij zijn dat er geen visum meer gehaald hoeft te worden, alleen al om je auto te parkeren is al een hele onderneming
    Heb er een keer een bekeuring gehad, had de auto op de stoep geparkeerd,waar al andere auto's stonden, ja hoor een print.
    Dus hoe eerder er maatregelingen komen, dat er visums in het land zelf afgegeven zal worden hoe liever dat ik het hebt.
    Want Den Haag is ook geen prettige stad je auto kwijt te kunnen.
    Wat een zeikert toch, maar ja ga nou eenmaal niet met de trein.
    heeft Tay Way peg geen nasi spek meer te kopen, jammer voor mij, was wel lekker!!!! Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes!

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Ja sorry Om Ziel ik had u verkeerd begrepen, Sukabumi is een provinciestad, volgens ons moeilijk voorstelbaar want het heeft meer inwoners als Rotterdam, maar ja de bevolking is dan ook 15 maal groter als Ned.
    We hebben het er al is over gehad, het kopen van bepaalde dingen zoals accuboormachines, decoupeerzaag enz. dan moet je echt naar Jakarta of Bandung want in Sukabumi zijn die dingen echt niet te vinden en ik ken daar echt goed de weg.
    Ze lopen daar echt achter zo ook met internet, alleen het openen van de Indahsite duurd soms al 10 minuten, daar word je droevig van.
    Wat het visum betreft, ik heb geluk dat de visumdienst hier op 10 minuten rijafstand vandaan ligt, daar lever ik mijn papieren en pasport in en 6 dagen erna haal ik het weer op, kost voor twee visa 147 Euro, is geen kattepis(sorry poezenwater) maar dat weegt voor mij niet op tegen twee keer naar Den Haag rijden, vast te staan op de ringweg Rotterdam en het Kleinpolderplein, parkeerproblemen enz.
    Groet Malam

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Wat het visum betreft, ik heb geluk dat de visumdienst hier op 10 minuten rijafstand vandaan ligt, daar lever ik mijn papieren en pasport in en 6 dagen erna haal ik het weer op, kost voor twee visa 147 Euro, is geen kattepis(sorry poezenwater) maar dat weegt voor mij niet op tegen twee keer naar Den Haag rijden, vast te staan op de ringweg Rotterdam en het Kleinpolderplein, parkeerproblemen enz.
    Groet Malam

Ja dan zal je ook blij zijn, niet meer dat te hoeven, als het waar is als ze die visum verruimen.
    Die reis via Rotterdam komen wij wel doorheen alleen die 80 km is een ophoping van verkeer zodat er gelijk tijdig auto's op een vierkante kilometer zit .
    het was bedoelt daar de mensen te helpen minder uitstoot te hebben, kleinpolderplein.
    Die maatregel is juist meer uitstoot per 4 kante km, kan je zien hoe die mensen die daar over beslissen, geen kennis hebben hoe het werkelijk is.
    Nu 147 euro is wel veel samen met 2X 40 euro voor visum kosten 67 euro voor het regelen.
    Natuurlijk zullen ze bij Arrival ook wel de benodigde visum betalingen de prijs weten.
    Dus afwachten maar?, wat ze meer in petto hebben...... Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: Shiny

sandy
    Gebruiker
    spacer line

Goed Bericht
    Mahendra is ontslagen als minister en nu maar hopen dat wij een langere visum voor Indonesie kan krijgen

belgianguy
    Gebruiker
    User icon of belgianguy
    spacer line

ja, yusril was indertijd verantwoordelijk was voor de invoering van dat klotevisum!
    nu nog maar zien wat dat concreet zal betekenen voor dat eventuele nieuwe langere visum
    es zien wat de nieuwe minister van justitie, Andi Mattalata, ervan zal bakken...
    don't hold your breath though!

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Belgianuy, Yusril = Mahendra, deze knakkert heet namelijk Yusril Izha Mahendra

Emoticon: Wink

belgianguy
    Gebruiker
    User icon of belgianguy
    spacer line

oh shit best eventjes editen dan!

Pardi
    Gebruiker
    spacer line

Hoi allemaal ik ben weer terug van weggeweest. 3 mnd Indo is heerlijk, maar ben blij mijn kinderen en kleinkinderen weer te zien.

Voor wat betreft Mahendra het volgende: Hij heeft de Jaksa op zijn weg gevonden en is beschuldigd van ongeveer 8,5 miljard Rp via KKN gestolen te hebben (zeg ik maar). Hij staat er niet alleen voor Metro Tv heeft een hele lijst gepubliceert afgelopen 14-5-2007 daar staan nogal wat omhoog gevallen hotemetoten op. Kortom er is nu een kleine begin gemaakt met het aanpakken van graaiers. Onlangs moest onze Bupati met spoed vertrekken uit Jakarta omdat de goeveneur hem op het matje heeft geroepen omdat zijn jaar overzicht te laat binnen was en er het een en ander niet klopte.

Voor ons is bovenstaande allemaal niet van belang, wat wel van belang is te weten wat je kan overkomen als je je visa moet verlengen,wat ik moest. Hierover het volgende: daar ik een sociaal visa had moest ik uiteraard naar de provincie hoofdstad om verlengging aan te vragen. verlengging geen probleem maar de vraagprijs was voor 28 dagen 550.000 Rp.Met de volgende opmerking dan kan je later de 2 dagen aanvragen die je nodig hebt omdat je nu eenmaal een ticket hebt voor 90 dagen. extra kosten wederom 550.000. Ik heb duidelijk gemaakt dat de prijs 200.000 Rp is of $20 dollar. Nu dat kon ik vergeten ik moest maar onderhandelen mat de kepala.

Ik heb hoogspel gespeeld en duidelijk gemaakt dat ik dat allemaal wel wilde betalen als ik een kwitantie krijg voor het bedrag. Ik vertelde vervolgens dat ik dan via de Indo ambassade in Nederland het teveel betaalde zou terug vorderen, en bij geen mede werking ik de tweede kamer zou in formeren over het een en ander.( ik heb relaties in de tweede kamer om vragen te laten stellen). Blijkbaar maakte dat erg veel indruk en kon ik mijn visa krijgen voor 250.000 Rp + onkos maar wel 28 dagen gelukkig genoeg maar dat wisten ze niet men heeft mijn retour ticket niet gezien.

Wat zou het heerlijk zijn als je inderdaad een 120 dagen kan krijgen bij aankomst of aan vragen bij de ambassade. Maar ik weet dat indo raders erg langzaam lopen, dus het zal nog wel even duren.

Groetjes Pardi/Ab

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Beste Pardi,
    Ik ben blij je weer in gezonde toestand terug te zien, bedankt voor het vertellen van je ervaringen m.b.t het verlengen van je visum.
    Volgend jaar zijn wij van plan 4 maanden naar IndonesiŽ te gaan, voorafgaand had ik al wat informatie gevraagd.
    Mijn bange voorgevoelens heeft u nu met dit verhaal bevestigd, het is en het blijft een zooitje en je bent overgeleverd aan de grillen van een plaatselijke ambtenaar van de Immigrasi.
    Altijd maar in je achterhoofd houden, de datum dat je terug gaat en zo'n eikel weet het ook en denkt dat je dan in een dwangsituatie zit, dus scoren maar.
    Heel vervelend allemaal, omdat je ook in je achterhoofd houdt, dat als je een fout maak dat een volgende keer je visum weleens geweigerd zou kunnen worden.
    Laten we inderdaad maar hopen dat er nu spijkers met koppen worden geslagen en dat we volgend jaar zonder problemen een 120 dagen visum kunnen krijgen.
    Pardi welkom thuis en een groet van Malam.

robbert
    Gebruiker
    spacer line

Hoi Ab,
    Hardstikke lullig de ervaring met dat immigratiekantoor, maar om nu te vermijden dat wordt gedacht dat een dergelijke praktijk bij elk imm.kantoor voorkomt, onderstaand wat andere ervaringen :
    Immigratiekantoor Kuta te Bali : Gewoon Irp. 200.000 bij een kassa te betalen.
    Imm.gratiekantoor Renon te Denpasar zaten vroeger oplichters, nu ook sinds vorig jaar een kassa enz.
    Imm.gratiekantoor Kota te Jkt ; vroeg bedeesd om cigarettengeld, xtra gegeven Irp. 50.000,-- verder als boven.
    Maar uiteraard zou het het handigste zijn om een 120-dgs. visum te krijgen.
    Rob

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,859,957 pageviews Een website van indahnesia.com