Overstroming Jakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.home.nl/nieuws/buit(...)and/artikel/00275988

Ze willen de stad verplaatsen kijk die site Home.nl Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pardi
Gebruiker
spacer line

Prachtig Om ziel.
Goed voor werkgelegenheid en KKN! wat wil men nog meer?
Maar de echte vraag is! Wie wil de stad verplaatsen?
De snelheid kennende zal omsteeks 2080 de start plaats vinden, dat verwacht ik zo maar, maar wie ben ik.
Ik weet dat dromen bedrog zijn alleen de overheid in Indonesia nog niet!
Wie zal dat betalen?
zoete lieve gerritje?
De wereldbank kijkt wel uit.

Groet Pardi/Ab

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het is natuurlijk grappig als 1 partij en of sommige mensen Jakarta wil "verplaatsen"..

Jakarta is eigenlijk JaBoTaBek , een metropolitan die te snel gegroeid is.
Men heeft in Jakarta verkeerde priotiteiten gesteld.
Kennelijk is het noodzakelijk geweest van een 2de grote(re) banjir , men is nu voor schut gezet in de hele wereld.
Maar verhuizen van 23 miljoen regiostad ?
Dat geloof je zelf niet . De zelfde als men regio Rotterdam DenHaag wil gaan verplaatsen.
Wat een dijenkletser.

Een voorbeeld zoals Bandung , zit ook nu Tjokvol , de stad gaat ook uitbreiden , oa naar het noorden , Dago , Lembang en verder.
Het kan niet anders , want Bandung lig in een oude dal tussen de bergen.
Vraag maar aan de nieuwe bewoners van Bandung hoe vol het nu is.
En iedereen wil in Bandung(centrum) wonen.
Dus wat doet men nu ?
Ze gaan een nieuwe stad bouwen in de buurt van Padalarang , wordt Kota Baru Parahyangang (een zgn Kota Mandiri) .
zie http://www.kotabaruparahyangan.com

Men gaat een tweelingsbroerstad van Bandung bouwen , compleet van alle gemakken.
zoals internationale hotels etc
http://www.meinhardt.co.id/sub(...)/leres/kota-baru.htm

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

In Kota Baru Parahyangang heb ik in het ziekenhuis gelegen.
mooi gebied ja dicht bij de tolweg naar Bandung of Jakarta.
Daar zou ik wel willen wonen geen last van MoskeeŽn en zijn minaratte.
prachtig aangelegt Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

jawel Yoke geen problemen mee, blijven lachen toch, het is anders toch zo saai'e

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-02-2007 17:30 zieleffe wrote:
In Kota Baru Parahyangang heb ik in het ziekenhuis gelegen.
mooi gebied ja dicht bij de tolweg naar Bandung of Jakarta.
Daar zou ik wel willen wonen geen last van MoskeeŽn en zijn minaratte.
prachtig aangelegt Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Wat is dit nou Om Ziel, Ratte(n) in een Minaret, i.p.v een cassettebandje of nu misschien al wel een CD? Grapje ,moet kunnen nietwaar! Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Voor liefhebbers , indologen , zwartkijkers etc

De regering wil nu de illegale bewoners langs de tjiliwung rivier laten transmigeren naar 3 kabupatens in Zuid Sumatra en 1 in Kapuas (Kalimantan).
Ik hoop maar dat buitenlanders in hun site niet gaan zeiken over javaanse invasie of kolonialisme . Emoticon: Smile
Men kan gratis stuk grond krijgen , een huis type 36 (?) , en 1 jaar gratis levensonderhoud.

zie 2 sites , hoe de rivierkanten illegaal wordt bewoond.
de foto's van reuter staat ook in een andere site (Msn group indonesie)

http://www.asiawaterwire.net/node/53
http://www.alertnet.org/thefac(...)ces/111468464289.htm

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mooi Mooi Pak Sid ik zou daaraan ook mee doen, en na een jaar zien we wel weer dan zijn ze zo weer terug in de kampong.
het probleem ligt daar, dat men te lang onderweg bent van A,naar B,die tijd ben je kwijt als je reist als men werkt.
Want men kijkt wel waar men woont, men kijkt wat je verdiend en waar je dicht bij je werk bent. Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het zal wel cynis klinken , maar de mensen daarO (de andere indonesiers dan) zeggen vaak : Salah sendiri . Orang kaga bisa diajar.
In het Ollands "Eigen schuld dikke bult."
Je moet ook diverse indonesische sites gaan bekijken.
Naast de schuld geven aan de regering (pemerintah) heb je ook andere meningen die bovenstaande opmerkingen geven.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

In het Ollands "Eigen schuld dikke bult."

Nou even terugkomend op u gestelde Eigen schuld dikke bult.
JA het medelijden aspect van de Hollanders breekt elk spontane huilbuien op!, omdat het om arme sloebers gaat.
Ja en dan kom je er achter of het welgemeend is, of dat je hen niet met een mitrailleur mag weg jagen of via een aai op hun kop-pi!, en zeggen dat ze zo snel op moeten rotten ,of ze krijgen een schop voor hun pantat.
Maar het is even in arend als men tolereert dat men in alle vrijheid hun gang laten gaan, en daarna als het fout loopt pas er maatregelingen genomen worden.
Maar je ziet het in Jakarta worden wel voor die mensen gebouwd in de buiten wijken en ver van het centrum daar kunnen ze wonen, maar doen ze dat dan ook.
En dan is mijn antwoord NEEN ze brengen zo weer ijzeren golfplaten op hun daken en gaan op de oude voet verderÖÖÖÖÖ Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Beelden van Jakarta die je niet op de TV ziet.

http://www.kamera-digital.com/(...)=12812&page=0#104375

ff aanklikken en scrollen ( 2 pagina's) voor een groot aantal foto,s, geen leedvermaak maar serieus bedoeld.

Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Yoke verschrikkelijk mooi fotografie.
Als je door klikt kom je nog meer tegen deze is ook in een reportage te zien een fotograaf met digitale camera het wordt steeds beter die foto op internet Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party!
http://papatita.tk/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-02-2007 10:41 zieleffe wrote:
Ja Yoke verschrikkelijk mooi fotografie.
Als je door klikt kom je nog meer tegen deze is ook in een reportage te zien een fotograaf met digitale camera het wordt steeds beter die foto op internet Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party!
http://papatita.tk/

Om Ziel, weet je wat het gekke is als je die foto's ziet, ze blijven lachen en ondergaan het gewoon. Zelfs de auto's en motoren blijven rijden. Kinderen en waterpret hoort bij elkaar, gelukkig hebben ze nog niet door wat dit allemaal te betekenen heeft.
Maar op deze foto's is toch wel te zien dat het inderdaad een RAMP is .
In de toekomst moeten er toch echt wel maatregelen getroffen om dit soort overstromingen te voorkomen en dan bedoel ik niet alleen geschonken geld waar rubberboten voor gekocht worden. Er zouden helemaal geen rubberboten nodig moeten zijn!!!!!!!!!!!
groet Yoke

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-02-2007 12:36 4yoke4 wrote:

...

Om Ziel, weet je wat het gekke is als je die fotos ziet, ze blijven lachen en ondergaan het gewoon. Zelfs de autos en motoren blijven rijden. Kinderen en waterpret hoort bij elkaar
groet Yoke

Dat is misschien maar goed ook Yoke, als ze dezelfde mopperkonten zouden zijn als Nederlanders, die zich bovendien druk maken over het kleinste wissewasje(ik ben een expert want dat doe ik ook) dan zou het daar een aards tranendal worden.(nog meer water)
Groet Dick.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Voor een precies overzicht van welke gebieden in Jakarta zijn overstroomd:

http://www.who.or.id/eng/conte(...)ap%20Jabodetabek.pdf

(Het laden duurt een minuutje, de server in Indonesie is niet zo snel)

Gracias. Sama sama

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Water ver vandaan

Water overlast voorbij

en nu naar een nieuw projekt op eiland Java Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

bambang
Gebruiker
spacer line

www.thejakartapost.com/multime(...)map-city-floods.html

Voor mensen die Jakarta bezoeken tijdens het komende regenseizoen. Op de kaart staat welk gedeelte van Jakarta onder water komt te staan.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-07-2010 11:30 bambang wrote: het komende regenseizoen.

Ben je nou te laat of te vroeg? Ik heb het idee dat het regenseizoen net voorbij is.

bambang
Gebruiker
spacer line

Ik had altijd gedacht dat de regentijd omstreeks herfst (gerekend in NL termen) tot lente volgend jaar. (Makkelijk te onthouden.) Laten we op Java houden.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik ook, BB, maar daar klopt tegenwoordig niets meer van. Hier (Yogya) lijkt het of de regentijd net voorbij is, maar zeker daarvan ben ik nog niet. Ik verwacht dat de regentijd op Java niet vůůr december of misschien wel januari begint.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het regenseizoen lijkt op dit moment inderdaad net wel/net niet over te zijn, maar liefst vier maanden later dan vorig jaar, toen het midden maart pats-boem droog was. Overigens regent het aan de westkant van Jakarta (Tangerang) nog vrijwel iedere dag, aldus een kennis die er woont. Geen pijl op te trekken, maar liever langer regen dan 8 maanden droog, daar gaat alles maar dood van.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-07-2010 11:30 bambang wrote:
www.thejakartapost.com/multime(...)map-city-floods.html

Voor mensen die Jakarta bezoeken tijdens het komende regenseizoen. Op de kaart staat welk gedeelte van Jakarta onder water komt te staan.
Nu is 'onder water staan' ook een raar begrip. Delen van Jakarta staan alleen blank als het ergens (anders) heeft geregend, en het staat echt geen manden onder water tijdens het hele regenseizoen.

De kaart op de website geeft dan ook 99 gebieden aan die kwetsbaar voor overstromingen zijn. Overigens is dit bericht van midden februari, alweer een half jaar geleden, toen het overigens ook al regende.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Gisterenochtend regende het rond subuh , vanochtend is het vroeg begonnen met motregenen en het druppelt nu (bijna 16:00 uur) nog altijd. 27 graden is het.. brrr.. De regentijd is dus nog niet helemaal over.

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

in het oosten van jakarta hebben ze toch een kanaal gebouwd die overtollige water vooral in het oosten moet wegvoeren naar de zee...van wat ik heb gelezen is het een verademing voor vele mensen in het oosten...komt er ook nog een westelijke kanaal?

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die kanalen stonden al sinds begin 20e eeuw in de planning, mag er dan eindelijk 1 af zijn? Issie al wel af trouwens?

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 27-07-2010 10:42 schreef Yerun:
Gisterenochtend regende het rond subuh , vanochtend is het vroeg begonnen met motregenen en het druppelt nu (bijna 16:00 uur) nog altijd. 27 graden is het.. brrr.. De regentijd is dus nog niet helemaal over.

Niet alleen op java ( jakarta) blijft het regenen maar ook op sumatra ( Medan) regend het ook nog steeds een grote gedeelte van de dag ( nacht)
Het lijkt wel of deze regentijd over gaat in de nieuwe regentijd. ( zonder droog seisoen)
Zou het weer totaal van slag zijn ?( zoals op vele plekken op aarde)
Er gaan geruchten dat de aswolk destijds op ijsland hier invloed op heeft.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,246 pageviews Een website van indahnesia.com