Instelling Consumenten-autoriteit.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

• Het schijnt dat de net ingestelde Consumenten Autoriteit haar onderzoek nu even op de Reisbranche richt .... "dus Indahnesia forumnisten voilŠ uw ideale 'klaagmuur voor consumenten-zaken' Emoticon: Wink Emoticon: Wink " ....... loket leed/terreur, die 'haaibaai van een steward(-ess) (mv/enkelvoud)' ...... die koffer van 10/tien jaar terug, die nog boven water moet komen .......

• Instellen van Consumenten Autoriteit in Nederland
  • Verslag 8 november Consumenten Autoriteit.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jeroen
    Beheerder
    User icon of Jeroen
    spacer line

Deze Autoriteit heeft niets te maken met je verloren tas natuurlijk.

"eerlijke handel bevorderen tussen bedrijven en consumenten"

staat vermeld op de website. Daar heeft de gewone consument dus niets mee te maken, en maar goed ook, want zeuren over je verloren tas daar is niet goed, daarvoor moet je bij de airline of bagage-afhandelaar zijn.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Ik heb een interview met de voorzitster gezien waarin zij verklaarde dat het eerste speerpunt is, de prijzen van vliegtickets, die in april all in vermeld moeten gaan worden.

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Ik persoonlijk vind die all-in prijzen maar onzin. Zeker als je bedenkt dat er veel wereldreizigers zijn tegenwoordig. in Europa is het allemaal all-in, daarbuiten niet meer.. dan wordt het toch alleen maar verwarrend?

Ho Lee Fuk

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

Zou dat niet iets voor Indonesie zijn, zo'n figuur? Die zal het wel druk krijgen... Emoticon: Wink

Ik ben er sowieso voor dat alle vliegticket prijzen alleen maar all-incl geadverteerd worden (dus incl die 200 euro toeslagen). Iedereen moet die toch betalen!!

Gracias. Sama sama

zieleffe
    Gebruiker
    spacer line

Ben net wezen betalen voor een ticket die wij bij een reisbureau geboekt hadden, terwijl wij eerst bij de KLM via internet meer moesten betalen .
    de reisbureau was 866 Ä tiket bij klm 1029Ä.
    Ik zelf ga niet mee, heb toch al een hekel aan KLM gekregen wij konden niet anders want er was een ticket gekocht in indonesie waar mijn schoonmoeder van 83 jaar mee terug reist.
    En mijn vriendin haar weer ophaalt, en gelijk samen terug reist
    Wegens dat er al een ticket, bij de KLM was geboekt 1140 dollar betaalt in Indonesie konden wij niet anders dan ook KLM te boeken.
    Vooral die 20 kilo per koffer is al een slechte service.
    Kijk die verschillende prijzen is zo onduidelijk,waar en wat je allemaal bij betaalt.
    Waarom een reisbureau goedkoper is en rechtstreeks met de KLM duurder? Ze rommelen maar wat aan Emoticon: Shut up! Emoticon: Emoticon: Yawn

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Om Ziel,
    Voor de zoektocht naar een ticket trek ik altijd een paar uur uit, ik stel de periode vast en ga shoppen op internet.
    Heel vreemd dat verschillende aanbieders ook verschillende luchthavenbelastingtarieven berekenen, terwijl je toch aan mag nemen dat dit een vastgesteld tarief is.
    Om Sid had mij er al is opgewezen dat er een mogelijkheid bestaat voor een last minut bij KLM, waar hij twee tickets voor de prijs van ŤŤn kon kopen met enig geduld.
    Datis voor mij geen optie, omdat ik altijd langer als een maand ga en dus hier mijn visa moet verzorgen en dat duurd plusminus 2 weken.
    Wat mij altijd opvalt is dat er zulke enorme prijsverschillen gehanteerd worden, bij verschillende aanbieders kun je dezelfde vlucht van een bepaalde maatschappij boeken en des te lager de kale prijs, des te hoger de luchthavenbelasting, allemaal heel vreemd en het is maar goed de daar nu controle op uitgeoefend gaat worden.
    Ik blijf altijd zoeken, spitten en vergelijken, maar ik kom al jaren bij dezelfde uit die t.o.v. de andere aanbieders de goedkoopste is voor dezelfde vlucht.
    Vliegtarieven.nl dat is Monty's in Haarlem.
    Boeken online betalen via het vertrouwde Mijn Postbank. nl en twee dagen erna tickets in de brievenbus, kind kan de was doen.
    Deze keer betaalde ik 856,- per ticket met Malaysia Airlines.( 7 weken)
    Vaak zijn tickets met een retour binnen 30 dagen aanmerkelijk goedkoper, daar verkijk ik mij vaak op bij aanbiedingen.
    Ik ben blij dat de Consumenten-autoriteit nu deze branche in de gaten gaat houden, misschien dat het dan allemaal wat duidelijker wordt.

Deewee
    Gebruiker
    spacer line

Ruim van te voren (4maanden) boeken kan in de prijs schelen. Voor 2 maanden retour bij Singapore Airl. 798 euro en een taxtotaal van 170 euro via internet geboekt . Verschillende reisorganisaties hadden op hetzelfde moment voor de taxes een bedrag van 206 euro staan .

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 20-01-2007 12:06 Malam wrote:

Om Sid had mij er al is opgewezen dat er een mogelijkheid bestaat voor een last minut bij KLM, waar hij twee tickets voor de prijs van ŤŤn kon kopen met enig geduld.

Het was een paar jaar geleden , moest plotseling weg omdat mijn vader naar ziekenhuis moest.
    Heb toen via D-reizen (2x) een zogenaamde last minute reis geboekt.
    Dus de airline hoeft niet KLM te zijn.
    Gelukkig maar , anders moeten we binnen een paar dagen de volle mep betalen voor 3 personen.
    Bij D-reizen, hebben ze toen last minute formule , restplaatsen beschikbaar vanaf 3 dagen voor vertrek.Heb vrijdag gebeld (donderdag telefoontje van jkt dat mijn vader naar ziekenhuis moest), zaterdag langsgeweest , en maandagochtend 10 uur langst geweest , kan gelijk 16.00 (naar schiphol) vertrekken. 2 halen 1 betalen, maar omdat wij met zijn 3-en zijn moeten we toch 2 ticketsprijzen betalen.
    In de 6 uur tig telefoontjes gepleegd , wie van onze vrienden gratis wil meevliegen.
    Het is al betaald. Geen hond kan mee.Hot per dom.
    De klad kwam toen men de visum ging invoeren.
    Weet niet of de formule nog bestaat , is ideaal voor oms oms en tante tante die a' la minuut hun koffers kunnen pakken.Ze kunnen nu de visa via VOA krijgen.
    (Dus niet bestemd voor de werkende oms oms en tante tante Emoticon: Smile )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

798 inclusief de tax of exclusief de tax???
    Als het inclusief is dan is dat een hele mooie prijs.

Deewee
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam, dat is exclusief de tax. Inclusief zul je het niet vinden voor die prijs. Bijkomend voordeel is dat je bij vroegboeking mooie plaatsen kunt reserveren voor zowel de heen- als terugreis.

zieleffe
    Gebruiker
    spacer line

dat je bij vroegboeking mooie plaatsen kunt reserveren voor zowel de heen- als terugreis.

Volgens de reisbureau, reserveren kan je dat binnen de 30 dgn voor vertrek.
    Wie heeft gelijk.............? Emoticon: Talk to the hand

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 20-01-2007 14:52 zieleffe wrote:

...

Volgens de reisbureau, reserveren kan je dat binnen de 30 dgn voor vertrek.
    Wie heeft gelijk.............? Emoticon: Talk to the hand

Sorry Om Ziel iedereen heeft gelijk het kan buiten en binnen 30 dagen voor vertrek.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 20-01-2007 14:41 Deewee wrote:
    Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam, dat is exclusief de tax. Inclusief zul je het niet vinden voor die prijs. Bijkomend voordeel is dat je bij vroegboeking mooie plaatsen kunt reserveren voor zowel de heen- als terugreis.

Beste Deewee ik betaal 856 all in, geboekt half december en vertrek eind februari, en de beste plaatsen???????
    Vroeg op het vliegveld zijn is bepalend waar je zit toch!!!!!!
    Of is er een mogelijkheid van te voren te bepalen waar je zit?
    Zou nieuw voor mij zijn.
    Trouwens alle zitplaatsen zijn waardeloos, als ook het eten, bij welke maatschappij dan ook, het is en het blijft een noodzakelijk kwaad om in IndonesiŽ te komen, zelf zit ik het liefst aan het gangpad, maar dat is meer een kwestie van vroeg inchecken toch?

zieleffe
    Gebruiker
    spacer line

Neen Malam wat ik zo ook niet begrijpt is dat mijn schoonmoeder wel kon vast leggen waar ze konden gaan zitten.
    de beste plekken zijn twee stoelen naast elkaar bij KLM is dat vanaf stoel 63 a/b achterin de indeling van 747 400 bij de KLM dacht ik zo achterin is er een bagage ruimte en dan komen afgescheiden met een schot de eerste rijen tweezitters 3X en dan drie ziters zowel links als rechter kant .
    Maar ik meende ook dat er bij ander maatschappijen helemaal achterin geen ruimte is gemaakt in de staart stuk en men daar iets meer twee stoelen hebben zitten dan hebben wij het over 747-400.......?? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Confused .

PS bijboeking reisburau kon je een maand 30 dgn zit plaatsen vast leggen bij de klm rechtstreeks kon je dat al bij het boeken.
    Mijn schoonmoeder heeft geboekt rechtstreeks bij de KLM, en kon zo vast leggen op welke stoelen wilde zitten.
    Maar mijn vriendin heeft op reisburau geboekt en daar kon ze pas een maand 30dgn pas je zitplaats vast leggen.................? Emoticon: Devil

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Met andere woorden, zitplaatsen zijn vast te leggen Om Ziel?
    Geheel nieuw voor mij, als dat zo is ga ik als een raket Monty`s bellen.

Deewee
    Gebruiker
    spacer line

Bij het boeken via internet , rechtstreeks bij S.A. heb je direkt de mogelijkheid om je stoel aan te geven. En Malam, ja je hebt idd een mooie prijs betaalt. Maar is dat ook voor max. 2 maanden?. Wat gezegd wordt nl. is dat de echte aanbiedingen alleen maar voor 30 dagen retour gelden.

lesmana
    Gebruiker
    spacer line

Hallo
    Wisten jullie dat Catay voor ieder ticket 100 euro van de airport tax voor zichzelf houdt. Ik heb namelijk de airport tax eens laten uitsplitsen. Het is ook al eens bekend gemaakt door Arke reizen op de teletext.
    Op dit moment is MAS nog de goedkoopste, wat prijs kwaliteit verhouding aangaat.
    Groetjes.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 20-01-2007 17:15 Deewee wrote:
    Bij het boeken via internet , rechtstreeks bij S.A. heb je direkt de mogelijkheid om je stoel aan te geven. En Malam, ja je hebt idd een mooie prijs betaalt. Maar is dat ook voor max. 2 maanden?. Wat gezegd wordt nl. is dat de echte aanbiedingen alleen maar voor 30 dagen retour gelden.

Ja 27 feb. vliegen en 12 april terug.
    Heen MH 17 naar Kuala Lumpur en daarna Jakarta.
    Terug MH 16, wil je nog meer weten???????
    Dan doe ik het volledige vluchtschema en de rekening scannen en op sturen.

Sorry maar ik lieg niet, vaak is het een kwestie van shoppen en slim zijn.

flipse
    Gebruiker
    User icon of flipse
    spacer line

Malam,
    bij veel airliners kun je via internet je seats boeken. Met MH heb ik geen ervaring, maar ik zou zeker bellen met je travel agent.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

On 20-01-2007 14:41 Deewee wrote:

Ik heb voor mijn retourtje 827 incl taxen betaald, 4 maanden tevoren geboekt, ik kon na betaling ook meteen mijn stoelen al uitkiezen voor alle trajecten. Ik probeer de rij met 2 stoelen achterin te kiezen, dan heb je maar 1 buurman naast je en kun je je benen kwijt in het gangpad schuin voor je, want daar staat dan de derde stoel van de rij voor je.

Zoals Malam al zegt is het eten waardeloos, maar buiten dat kun je er nog best wat van maken. Vraag regelmatig om een snack (nootjes of een chocoladereep) en neem gewoon drinken van de plank als ze langskomen. Je moet soms wel vragen, maar krijgen doe je het dan zeker wel.

Singapore Airlines Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

Mijn ervaring is dat je bijna alle airlines (LH, KLM, Gulf, Emirates) stoelen kan reserveren, als het niet via internet gaat moet je ze gewoon ff opbellen.

Vliegtuigen worden meestal van voren af gevuld, daarom vraag ik meestal een stoel op de laatste rij, zelfs als het vliegtuig 95% vol zit, heb ik vaak de hele rij van 2 of 3 stoelen voor mij alleen. Scheelt wel op zo'n lange vlucht.

Bij Lufthansa werkt dat prachtig, laptop erbij met Wifi internet aan boord (kost 20 euro extra per enkele reis), kan je lekker internetten en Skypen aan boord. Helaas heeft LH besloten bij gebrek aan succes per 1 januari 2007 internet aan boord voor onbepaalde tijd op te schorten.

Gracias. Sama sama

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Stoelen reseveren is voor mij nieuw, zo zie je maar weer, nooit te oud om iets te leren, ik ga het gelijk proberen, bedankt voor de tip.

Pardi
    Gebruiker
    spacer line

Ik vlieg op 15-2 met Malaysia air naar Jakarta voor 955.38 en heb een ticket voor 3 maanden. Ik heb geboekt op 1-9-06 bi j D-reizen, en heb gelijk mijn zitplaatsen vast laten leggen. Dat doe ik overigens al jaren een stoel aan het gangpad vastleggen.

Het boeken en prijs bepalen doe ik via Internet en het is opvallend hoe hoog de prijs verschillen zijn. Er is echter een ding wat ik niet snap waarom moet een ticket van 2 of meer maanden zoveel duurder zijn. In de vacantie periode kan ik me er iets bij voorstellen maar dat is hoog uit 4 maanden.

groet Pardi/Ab

Pardi
    Gebruiker
    spacer line

Deze pagina heeft een totaal andere wending genomen stel ik vast......Leuk he Emoticon: Yes!
    Niet boos worden hoor........ Jeroen?
    Moet toch kunnen!
    Of niet soms?

Pardi/Ab Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,797,883 pageviews Een website van indahnesia.com