Subject: FW: Helpdesk questions
> >Soms komen er leuke vragen binnen bij de Helpdesk
> >Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
> >Vrouwelijke klant: "Een witte."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Hallo met Celine hier: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
> >Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
> >Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
> >Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding..."
> >Klant: "Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet
> >ingedaan...hij ligt op mijn bureau...sorry..."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: Oke, we gaan proberen uw probleem op te lossen,
> >U heeft alles aangesloten, dus muis, toetsenbord, en beeldscherm, de stekker
> >Zit er in en u heeft de PC aangezet ??
> >Klant: Ja klopt, allemaal gedaan en geeft ook beeld*.
> >Helpdesk,; accoord u zit achter de computer ??
> >Klant: moment*. Ja ik ben er klaar voor..
> >Helpdesk: oke, vertel wat ziet u ??
> >Klant: allemaal gekleurde stekkers en kabels*..
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant
> >van het scherm."
> >Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: Goedemiddag waarmee kan ik helpen ??
> >Klant; mijn toetsenbord is niet in orde*.
> >Helpdesk; Hoe bedoelt u, heeft u een verkeerde indeling of taal ingesteld??
> >Klant; weet ik niet maar op het beeld staat: : Press "Any" * key en die zit er dus niet op *..
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
> >Mannelijke klant: "Hallo...ik kan niet printen."
> >Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en...
> >Klant: "Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik
> >ben verdomme Bill Gates niet!"
> >-----------------------------------------------------------------------
> >"Met Martha, goeiemiddag ": "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik
> >het probeer zegt hij: "Can 't find printer". Ik heb de printer zelfs
> >opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog
> >steeds dat hij hem niet kan vinden."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
> >Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
> >Klant: "Aaaah....................dank je."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?"
> >Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht
> >heeft in de supermarkt."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "En dan toetst u nu F 8."
> >Klant: "Hij doet het niet."
> >Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
> >Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
> >Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
> >Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
> >Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren."
> >Klant: "Oké."
> >Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
> >Klant: "Ja."
> >Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien
> >nog een ander toetsenbord?"
> >Klant: "Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!"
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V
> >als in Victor, het nummer 7."
> >Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
> >Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
> >Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
> >Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
> >Klant: "Vijf sterretjes."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?"
> >Klant: "Netscape."
> >Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma"
> >Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer."
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een
> >screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis
> >beweeg, gaat hij weg!"
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?"
> >Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten!
> >Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
> >Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
> >Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur
> >geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"
> >-----------------------------------------------------------------------
> >Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
> >Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
> >Helpdesk: "OK, en wat is het probleem?"
> >Klant: "Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen?