Hoe ga je met vliegangst om !

Subforum Andere praat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Op het topic _even voorstellen _ gaat het nu off topic over vliegangst, dus vandaar dit topic.
Ik heb geen vliegangst, heb wel eens in heel slecht weer gezeten en gedacht waar moet dit naar toe maar stap toch vrolijk weer in een ander vliegtuig.
Er zijn mensen die misschien baat hebben bij een bepaalde remedie en die de "ongelukkigen"onder ons ook kunnen helpen.
Valium/diazepam was al in bovengenoemd topic genoemd en er zijn ook homeopathische middelen waar je misschien baat bij hebt zoals Om Sid aangaf maar wie weet komen er nog ander remedies boven tafel.
Misschien zijn er ook mensen die al jaren "iets anders" gebruiken en deze raad aan degenen met vliegangst mee willen geven.
Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Moeilijk hoor Yoke,
Ik ben begonnen met een paar kleine vluchten binnen Europa, ik zal er waarschijnlijk nooit aan wennen, ondanks dat ik al zo'n 15 retourtjes Jakarta heb gemaakt.
Ik blijf mij zelf alsmaar voorhouden dat het de veiligste manier van reizen is, en dat het de moeite van 16 uur stijve kuiten waard is, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid, dat het zwaarste medicijn wat ik tot op heden geslikt heb een asperine voor de verhoudheid is, dus iets slikken staat me tegen, ik hou mij bij het medicijn van Om Ziel, 4 borrels erin en gaan.
Ik heb wel ooit een binnenlandse vlucht gemaakt, Den Pasar, Surabaya naar Bandung, maar dat doe ik nooooooit meer.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Malam vorig jaar wat eigenlijk niet de bedoeling was omdat ik in het ziekenhuis terecht kwam zijn wij toch verkort even naar Bali gevlogen.
Ik heb er eerder er over gehad die met Lion Air gevlogen naar den Passar.
op de heen weg geen moeilijk heden wel werden wij met een bus heel ergens anders toegebracht op Sukarno Hata en het rijden duurde 10 minuten naar het vliegtuig.
Maar de terug weg was een ramp door vertraging 2 uren werd er door de passagiers op het vliegveld den Passar roddels gebracht dat er technische storingen waren, en velen wilde niet meer mee naar Jakarta.
Zelf twijfelde wij ook maar de reparatie was gedaan in Jakarta ,en dan was het toch vertrokken daar, dus dan is die storing toch verholpen, lijkt mij.
Maar de mensen daar werden kwaad en soms tot woede aanvallen toe aan het bali personeel die de piloot er bij haalde en die zei dat er niets aan de hand was.
Sommige boekte toch een vlucht de volgende dag,en gingen weg, maar wij en de anderen zijn toch mee gegaan, en kwamen daardoor 4 uren later aan in Jakarta 's,nacht om 4 uur. Wij hadden al een travel geboekt, en die man heeft 4 uren gewacht om ons naar Bandung te brengen waar wij in de ochten 6 uren aan kwamen, nou het was echt waardeloos maar een ervaring rijker Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 18-01-2007 15:59 4yoke4 wrote:
Misschien zijn er ook mensen die al jaren "iets anders" gebruiken en deze raad aan degenen met vliegangst mee willen geven.

Geen lapmiddelen maar een echt professionele aanpak, kijk maar even op:

http://www.valk.org/index1.html

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Richy,
Ik heb even gekeken en hoop dat velen hier iets aan zullen hebben, uiteindelijk zou je zonder"pilletje"moeten kunnen vliegen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Zonnebloempje.
Gebruiker
User icon of Zonnebloempje.
spacer line

Hallo Richy,

Goed idee van je. Emoticon: Party! .
Misschien meld ik me aan voor de cursus vliegangst. Emoticon: Party! .
Malam, is dit iets voor jou? Dan hoef je geen Diazepam te gebruiken.

Gr. Zonnebloempje.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ik heb een kennis die altijd een flinke joint neemt als hij met het vliegtuig gaat.
Of dat nou de goeie methode is??Hij gaat al ""vliegend"" in het vliegtuig!
Die angsten, soms onverklaarbaar.
Heb 3 zwemdiploma""s maar durf voor geen prijs in het diepe Emoticon: Red face Emoticon: Red face

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heb 3 zwemdiploma""s maar durf voor geen prijs in het diepe

Sommige mensen hebben een rijbewijs maar rijden kunnen ze niet Emoticon: Shiny Ha Ha wie zouden die sommigen zijn? denk gelijk aan vrouwen?
Het antwoord breng ik zelf maar want raden is toch al moeilijk
Zondagsrijder Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Party!
Ohjeetje eigenlijk, hoort het in die moppen topic, maar ja Merapi komt met vliegangsten dus zal het daar plaatsen? Emoticon: Yummie! Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Merapi, wat een verhalen na dat er zich een nieuw lid heeft aangemeld.

Aduard, wat moest je daar nou zoeken, ik ken het een beetje, mijn zusje woont er. Wel landelijk en niet zo ver van Groningen, je kan het op de fiets doen hoor.
Nouuuuuuuuuuuu, durf jij niet in het diepe ? Ik ook niet, ja ik durf wel maar dan langs de rand.
Ben ooit eens door een paar jongens steeds opnieuw koppie onder gedrukt en ben die angst nooit kwijtgeraakt. Wat had ik het benauwd. Bovendien had ik een broertje die een week voor dat hij twee werd verdronk en dat blijft je hele leven bij. Mijn kinderen hebben wel zwemmen geleerd maar ik was altijd angstig als ze gingen zwemmen.
Zo heeft ieder wel wat, de een vliegangst en ik angst voor water, stap dus niet gauw in een klein bootje. Ben wel eens een keertje met de ijzeren ferry van Bali naar Lombok gevaren, een tocht van vier uren die lang duurden. Die boot zag er ook niet uit, hier in Nederland had hij al op de schroothoop gelegen. Ook ben ik ooit eens overgevaren van java naar Bali dat ging snel maar de boot was ook niet alles. Daarom vliegen wij vaker, dus
om weer on topic te komen, ik vlieg liever Emoticon: Yes! dan dat ik met een boot moet.
Emoticon: Bye bye

Zonnebloempje.
Gebruiker
User icon of Zonnebloempje.
spacer line

Hoi Yoke en Merapi,

Ik ben ook bang om te zwemmen. Ze krijgen mij niet in het water. Yoke, wat erg voor je dat je broertje verdronken is. Dat blijft natuurlijk je altijd bij. Ben net onder de douch geweest, want door de storm ben ik in de struiken gevallen naast het huis.

Truste. Emoticon: Yeah right! .

Gr. Zonnebloempje. Emoticon: Bye bye .

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Selamat Tidur Zonnebloempje!
Niet savonds naar buiten gaan met die storm!!
Yoke, wat een vreselijke ervaring moet dat geweest zijn, de dood van je broertje..
Hebben je ouders en jij het redelijkerwijs een beetje kunnen verwerken?
bij mij is die watervrees gekomen tijdens peuterzwemles met dochter Eva.
Ik moest met haar op mn rug in het diepe zwemmen, maar Eva raakte in paniek.Kreeg een hyperventilatie aanval en alles werd zwart voor mn ogen.
We zijn er beiden uitgehaald, maar die angst blijft.

Nou, ik ga ook maar es mn guling opzoeken,
Welterusten allemaal, doei Yoke Emoticon: Bye bye Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

• Het schijnt hélemaal niet goed te zijn om jezelf met behulp van alcoholische dranken 'op te peppen' of 'moed in te drinken ...... alcohol schijnt 'dubbel zo snel te werken daarboven' ........

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 19-01-2007 12:57 AnisJ wrote:
  • Het schijnt hélemaal niet goed te zijn om jezelf met behulp van alcoholische dranken op te peppen of moed in te drinken ...... alcohol schijnt dubbel zo snel te werken daarboven ........

• Dat is de bedoeling ook Anis hahahaha.
    Alcohol maakt je een beetje overmoedig, zodat je de angst een beetje wegstopt

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

Malam yth.,

" ...... jij maakt je met een grapje van af, maar het schijnt dat 'aardse proporties' zo'n beetje, op zijn minst in 2 werken ....... misschien dat onze 'online dokter Kiwimave' hierover iets kan zeggen ..... misschien komt het wel je neusgaten uit .... weet ik véél ....."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Ja Anis,
    Ik maak er mij ook met een grapje af, ik weet het.
    En het zal best zo wezen dat alcohol op 10 km hoogte een andere uitwerking heeft.
    Maar als ik voor we opstijgen een paar borrels drink dan heb ik het gevoel wat gemakkelijker over het vliegen te denken, als ik èènmaal een uurtje daar boven zit dan gaat het meestal beter, het is vaak meer het opstijgen en landen.
    En ach het doel heiligt de middelen moeten we maar denken.

Richy
    Gebruiker
    User icon of Richy
    spacer line

On 19-01-2007 12:57 AnisJ wrote:
  • Het schijnt hélemaal niet goed te zijn om jezelf met behulp van alcoholische dranken op te peppen of moed in te drinken ...... alcohol schijnt dubbel zo snel te werken daarboven ........

• Zover ik ooit geleerd heb kan het de kans op Hypoxia of zuurstofgebrek versnellen:

Met toenemende hoogte kan men ook last krijgen van zuurstofgebrek of hypoxia. Met hoogte neemt de luchtdruk af en daarmee neemt ook de hoeveelheid zuurstof af. De longen kunnen daarom minder zuurstof uit de lucht halen waardoor een tekort aan zuurstof kan ontstaan voor het goed functioneren van vitale organen.

Ik meen dat alchohol ook uitdroogt en dit is toch al het geval op die hoogte vanwege de ijlere lucht. Een vliegtuigcabine wordt ongeveer op een hoogte van 8000ft (zo'n 2,5 km) ingesteld.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

Alcohol droogt flink uit. Verder is de lucht in het vliegtuig ook gigantisch droog, en moet deze lucht eerst in de longen bevochtigd worden voordat er effectief zuurstofoverdracht van de ingeademde lucht naar de bloedvaten in de longen mogelijk is. Het lichaam verlies dus op deze manier extra veel vocht.

Waarom je sneller in een vliegtuig bezopen wordt weet ik niet precies, volgens mij ligt het aan het gecombineerde effect van licht zuurstoftekort en het remmende effect van ethanol op het zenuwstelsel, beiden zorgen ervoor dat je je al snel bezopen voelt.

Een vuistregel is dat 1 alcoholconsumptie aan boord even zwaar aankomt als 2-3 op de grond.

Gracias. Sama sama

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Ik kom de vliegreis fitter door als ik veel water drink, dus elke keer dat ze langskomen met drinken, neem ik een extra glas water en als ik tussendoor even "wandel"in het vliegtuig vraag ik ook even om water of vruchtensap. Ik vind alleen dat naarmate de vliegreis vordert het water een vreemde smaak begint te krijgen, misschien weet Richy daar antwoord op.
    ik nam altijd zelf wat flesjes bronwater mee in de handbagage maar dat kan dus straks ook niet meer, ben ik niet blij mee dus.
    Ik drink zelden alcohol, soms één glas wijn als we eens uit eten gaan of zo maar ik krijg daar al een rood hoofd van. Ooit heb ik in een dolle bui een glas wijn in het vliegtuig gevraagd bij de maaltijd. Dat kon ik dus niet opdrinken omdat ik acuut een rood hoofd Emoticon: Red face kreeg en me niet lekker erop voelde Emoticon: Blush , dus voor mij geen drank meer in de lucht.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,227,107 pageviews Een website van indahnesia.com