een vraagje...babygirl

Subforum Andere praat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesi gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei gexecuteerd in Indonesi  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesi gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
eveline
Gebruiker
spacer line

wie o wie ..iemand hier met een babygirl van ongeveer 4 of 5 maanden oud.
Mail me aub

alsvast bedankt

Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik wordt hier ziek van, een babygirl??????? wat wil je???????
Wil je ze kwijt???????
Of wil je er n.
Teeeeeeering het lijkt wel kinderhandel.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Eveline,

Wat is precies de bedoeling van je oproep? Ik denk dat er niet veel zullen emailen omdat je oproep nogal onduidelijk is.

eveline
Gebruiker
spacer line

Oh sorry Jeroen dat het zo opgevat wordt.

IK dacht te vragen..........omdat mijn overleden dochter(was heel klein geboren) nu op de leeftijd van ruim 5 maanden zou zijn....wil ik vragen wat op die leeftijd ongeveer kan doen en hoe zwaar (misschien vergist ik me, dat jongen en meisje ook anders ik groeien van gewicht en kunnen).....ik dacht dat mijn vragen zo prive is voor ouders en niets te maken is met Indonesie.vandaar vroeg ik het per email me te schrijven.....

Ik zou fijn vinden hierover met ouders van kinderen op de leeftijd van mijn overleden dochter over te praten/mailen.....binnenkort start mijn ivf behandeling....zit met een dubbel gevoel...het verdriet van het verlies en het verheugd van wat er nog zal komen..........

Malam, aan kinderhandelen..sowieso aan mensen handelen doe ik niet mee en verafschuw ik....ik zit hier al langer op het forum dacht dat jullie het wel wist en me een beetje kende.....

gr. Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-01-2007 00:45 Malam wrote:
Wil je ze kwijt???????
Of wil je er n.

Malam, dit is erg, zo'n antwoord aan een vrouw die net een kindje verloren heeft.
Denk eerst na voortaan, er is hier op het forum enige tijd geleden nog over gesproken en een aantal mensen hebben haar sterkte gewenst en nu geef jij zo'n antwoord, dit kan niet hoor!!!!!!!!!!!!!!!
Wonden openrijten, een kind verliezen is het ergste wat een mens kan overkomen.
Ik zou maar gauw mijn excuses aanbieden.
Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Eveline, veel sterkte toegewenst met je komende ivf behandeling, het zal moeilijk worden maar wie weet wat voor moois je ervoor terugkrijgt.
Sterkte met het verwerken van het verlies van je dochtertje. Je moet nu wel een heel dubbel gevoel hebben,verdriet aan de ene kant en hoop op het slagen van de ivf waardoor er weer een zonnetje in je leven komt aan de andere kant.
Ik heb van heel dichtbij meegemaakt hoe moeilijk het is en hoeveel energie het kost om dit te verwezenlijken.
Laat af en toe nog eens van je horen,
Groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Gewoon even op google zoeken naar "groeicurve", dan krijg je heel wat resultaten

Gracias. Sama sama

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 17-01-2007 00:45 Malam wrote:
Wil je ze kwijt???????
Of wil je er n.

• Malam je lijkt wel 'kluk 2 ' van 'Pipo de Clown" vroeger ....... mij benne van het schrikkerige ........"
  • Eveline meissie ....... ik wens jou k het allerbeste ...... met vl moeite had ik k een zoon(kind) gekregen ...... de manier zoals sommige mensen over het krijgen van kinderen denken en perceptie erover hebben, vooral hier in Nederland (soms wordt het als een 'bedrijvigheid tussendoor' gezien of zoiets als 'lopende band werk' ...... terwijl er k zt mensen zijn die met hl vl moeite n of meerdere kinderen krijgen .......
  • Eveline weet je nadat mijn zoon, met vele inspanningen geboren werd, moest ik meteen, nauwelijks daarna, aan een ander persoon vertellen die nog langer ..... en met weer veel meer moeite (zelfs kunstm. insem.tie), achteraf gesproken ........ toch wr k n kind kreeg ......... (familie van mijn inmiddels ex-vrouw) ....... en dit maakt het k moeilijker .......
  • "Waarom vertel ik jou dit ....... omdat ik hoop dat het jezelf k troost kan bieden, in jouw situatie ..... vl sterkte ......."
  • n algemene opmerking: 'Het vreemde komt vaak voor, dat sommige vrouwen, na adoptie, spontaan kinderen kregen ........ misschien speelt hierin k een psychologische factor mee ....'
    Misschien dat onze 'online dokter'/Kiwimave hier iets over kan zeggen .......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

eveline
    Gebruiker
    spacer line

dank jullie wel voor jullie steun en begrip.....doordat ik zelf helemaal geen enkele intentie heb met kwade bedoeling had ik me niet eerder gerealisseerd dat mijn vraag zo over kon komen.

Ja AnisJ....kinderen krijgen is niet voor iedereen van zelfsprekend.
    In mijn geval is nooit van zelfsprekend geweest. Alleen een ivf behandeling is voor me mijn enige kans.

Ik ben lid van engeltje site en heb ik heel veel aan gehad. Edoch...nu mijn ivf behandeling snel van start gaat voel ik meer voor in contact te komen met ouder(s) met babys...het zou me meer moed geven en durf mijn verheugd gevoel toe te laten dacht ik.
    Bovendien is ook niet de bedoeling om een vergelijking te maken of in die richting...maar ik heb geen voorstelling kunnen maken wat op de leeftijd van mijn dochtertje allemaal al kan.
    Ik heb wel eens op een site een groei curve gezien..maar vraag me dan af of dat hier niet gebasseerd is op NL kinderen..groot zijn...in verhouding met oosterse kinderen....ik heb nu eenmaal ook een Ooserse bloed he....klein.

Maar wat je schrijft klopt wel hoor anisJ...er komen in mijn familie voor...mijn twee tante's vroeger konden jaren niet zwanger worden...toen namen ze een pleekind van een familie in huis...en binnen een jaar waren ze zwanger...
    Zou het misschien zo kunnen zijn....doordat de stress en volverwachting? Toen de aandacht eenmaal in het verzorgen werde gegeven...een stuk loslaten en meer ontspanning....ik weet het niet.
    Voor mij is in ieder geval helaas geen optie...

Jeroen
    Beheerder
    User icon of Jeroen
    spacer line

Ik heb het topic even in 'Andere praat' neergezet. Emoticon: Smile

JohanN
    Gebruiker
    User icon of JohanN
    spacer line

Malam wist dit van Eveline net zo min als ik denk ik. Sterkte Eveline. Ik ben peetvader van een kindje dat met 25 weken is geboren en na 2 dagen stierf, enkele uren na zijn doop. Drama is onbeschrijfelijk. Nu, 1 jaar na dato is zij weer zwanger (nog 3 weken te gaan). Er is altijd hoop.

Begin de details te vergeten

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 17-01-2007 22:04 JohanN wrote:
    Malam wist dit van Eveline net zo min als ik denk ik. Sterkte Eveline. Ik ben peetvader van een kindje dat met 25 weken is geboren en na 2 dagen stierf, enkele uren na zijn doop. Drama is onbeschrijfelijk. Nu, 1 jaar na dato is zij weer zwanger (nog 3 weken te gaan). Er is altijd hoop.

Nou ja, misschien heb ik even te snel emotioneel gereageerd maar als je zo iets leest dan denk je toch even na waarom deze vraag gesteld wordt en niet gelijk beginnen te schelden als een havenarbeider. Emoticon: Stupid

Schultz
    Gebruiker
    spacer line

Zand erover.Niemand bedoelt het kwaad,zeker niet bewust.Laten we met z'n allen Eveline steunen door positief haar te benaderen.Eveline,sterkte bij alles wat je doet om jouw engeltje een duidelijke plaats te geven in je leven,dat door die verschrikkelijke gebeurtenis helemaal over de kop is.En sterkte voor jezelf !

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 16-01-2007 23:49 eveline wrote:
    wie o wie ..iemand hier met een babygirl van ongeveer 4 of 5 maanden oud.
    Mail me aub

alsvast bedankt

Eveline

Beste Eveline,
    Mijn oprechte excuus, uw bericht kwam bij mij helemaal verkeerd over en nu ik de werkelijke achtergrond weet schaam ik mij kapot.
    Ik kan u helaas niet verder helpen, dit zijn zaken waar moeders veel meer aandacht voor hebben als vaders denk ik.
    Veel succes.

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Malam, zo ken ik je weer.
    yoke Emoticon: Bye bye

eveline
    Gebruiker
    spacer line

Beste Malam,

U welgemeend excuus is aanvaard. Het was ook dom van mij om zo kort door de bocht mijn vraag te stellen, dat besef kwam bij me pas later.
    Zoals Schultz het al zei...wat me betreft is zand erover.

ik dank jullie allemaal en warme groeten,

Eveline

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 17-01-2007 18:16 eveline wrote: .........................................................................................................
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Maar wat je schrijft klopt wel hoor anisJ...er komen in mijn familie voor...mijn twee tantes vroeger konden jaren niet zwanger worden...toen namen ze een pleekind van een familie in huis...en binnen een jaar waren ze zwanger...
    Zou het misschien zo kunnen zijn....doordat de stress en volverwachting? Toen de aandacht eenmaal in het verzorgen werde gegeven...een stuk loslaten en meer ontspanning....ik weet het niet.
    Voor mij is in ieder geval helaas geen optie...

Op een andere topic hebben we gesproken over Adat in INDOnesia en 'INDOnesische Adatsystemen' ..........
    In INDOnesia kent men k het 'Anak piara systeem ':

• Een familielid staat n, soms mr (uitzondering ???), kind(-eren) af aan een ander familielid dat 'kinderloos' is (gebleven) ......
    Vaak is dit 'directe familie': een broer,
    een zus.
    Dit wordt vaak in 'samenspraak' en in 'onderling overleg' gedaan.
    Ik denk dat dit gebeurt omdat in INDOnesia "Adat/Adat systemen" gebonden is/zijn aan n of meerdere 'clanstructuren'.
    Families denken in grotere 'verbanden' ....... zoals 'Clans' en hun 'Clannaam' ...

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Anis dat fenomeen ken ik ook en ik heb begrepen dat het in molukse families veel voorkomt. ( ken het uit de aangetrouwde familie)
    Ook op Bali komt dit voor, daar heb ik meegemaakt dat als een gezin alleen maar dochters heeft en een van die dochters krijgt een zoon het kind dan opgevoed wordt door de opa en oma als zijnde hun kind.
    Even een tussendoortje want hier heeft Eveline niks aan. Start er anders een topic over, ff normaal praten onder elkaar zonder moeilijke zinnen erin zoals in bovenstaande posting bijv.
    Salam dari Yoke Emoticon: Bye bye

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 18-01-2007 15:51 AnisJ wrote:

...

.........
    In INDOnesia kent men k het Anak piara systeem :

• Een familielid staat n, soms mr (uitzondering ???), kind(-eren) af aan een ander familielid dat kinderloos is (gebleven) ......
    Vaak is dit directe familie: een broer,
    een zus.
    Dit wordt vaak in samenspraak en in onderling overleg gedaan.

• Klopt helemaal, zo ook in mijn schoonfamilie, mijn zwager had al twee kinderen, de derde is naar zijn jongere zus gegaan die problemen had in verwachting te raken.
    Toen ik dat voor het eerste hoorde rolde ik haast van mijn stoel van verbazing, maar het gaat perfect iedereen gelukkig en algemeen geaccepteerd.
    Mag duidelijk zijn dat de familieband heel sterk moet zijn, daar zijn wij als Europeanen het spoor een beetje bijster geraakt.

eveline
    Gebruiker
    spacer line

Lieve Yoke, ik vind het niet erg hoor...

Klopt Malam...de familieband van mijn moeder is super..super sterk...ook al wonen haar familie verspreid over de hele wereld.......echt ongelooflijk. Zelf de nieuwe generaties in de familie verbaasd zich daarover....
    Zelf de kinderen van de zusters van mijn grootmoeder hebben een sterk band met elkaar....'ver familie' bestaat niet voor ze zoals dat in Europa wel gezegd wordt.

gegroet,

Eveline

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Veel sterkte Eveline, geef de moed niet op hoor!
    Ik weet zeker dat Malam zijn opmerking niet zo heeft bedoeld
    maar goed, het is weer in orde.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,114,651 pageviews Een website van indahnesia.com