Onschuldig en toch schuldig

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Onschuldig en toch schuldig

Vandaag een verhaal gehoord van een ex buurman, welke altijd zeer rustig rijdt in het verkeer.
Een ongeluk met een motor rijder met dodelijke afloop. Niet schuldig maar tochh;
1 week in de gevangenis, 5 juta boete aan de politie en 10 juta aan de familie van de motorrijder.

Ofschoon de man altijd zeer rustig rijdt en een hoge ambetenaar is, misschien daarom.
Aan de ene kant heb ik totaal geen medelijden met hem, omdat hij net als bijna alle anderen een corrupte ambenaar is.
En wat ik dan ook niet snap waarom hij het niet heeft uigevochten in de rechtzaal. Als ik hem was geweest zou ik hebben gezegd van mij krijg je geen cent. Waar is in de wet geschreven dat je de rechter mag vervangen voor zulke zaken.
Ik besteed liever 15 juta om onschuldig te worden verklaard dan dat ik 15 juta moet dokken terwijl die motor rijder als een gek rijdt, net als zovelen in dit land.

Een ander ongeluk.

Een bus rijd een motor rijder het ziekenhuis in. Bus is schuldig.
Jongen is zwaar gewond en hersenletsel. Zijn ouders krijgen 2 juta uitbetaalt van de bus maatschappij. En moeten voor de rechter uitvechten om meer schade vergoeding. Daar de ziekenhuis kosten de pan uit rijzen. Een oneerlijke behandeling.

Maar ja wat is eerlijk in dit land.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Gelijk hebben en GELIJK KRIJGEN.
Dat zijn 2 verschillende zaken.(ook in Nederland Emoticon: Smile )

Je hebt niet duidelijk gemaakt of het weekje gevangenis een gevolg van een rechtrlijke uitspraak is , of hij in bewaring werd gesteld. Ik denk de laatste .
Er zijn 2 mogelijkheden , de eerste is om zijn eigen veiligheid te garanderen of dat hij in afwachting van een mogelijke proces werd hij in bewaring genomen om hem te beletten de kuierlatten neemt.Ik denk beide.

Ik denk (weet zeker Emoticon: Smile Emoticon: Yes! )dat het bedrag van 5 juta aan de politie betaald werd omdat het bij een schikking hoorde. Het 10 juta bedrag aan de familie , zou ik zeggen zeggen uit coulance overwegingen. of medelevenheid . Je hebt als het ware de verdriet (boosheid) van de familie afgekocht .

Hier is er geen sprake van dat de rechter (off. van Justitie) werd ingeschakeld.
In feite heeft die man zonder problemen , met een klein bedrag (nog niet eens 1500 euro) al zijn soesah heeft afgekocht.Het is schikking buiten de wet om.
Het is een gewone overeenkomst tussen 2 partijen .
Hij kan ook moeilijk doen door te zeggen , ik ga procederen , ik zal toch wel winnen .
Het is nog de vraag dat hij win , en als hij win na veel stress , kosten etc , dan moet hij ook nog rekening houden met de eventuele wraakacties van de familie.
Nu is de familie gesust (tenslotte hebben ze geen rechten=die 10 ju is kado ) , de politie zal ook de afspraken gaan bewaken (kost 5 jut). De Man is blij , politie blij , en iedereen blij.
Wat wil je nog meer wensen.
Je moet aar aan een S.H. gaan vragen of ik ver naast zit.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

eveline
Gebruiker
spacer line

het kan misschien inderdaad niet eerlijk zijn.....maar de motor rijder hoe hij ook gereden had....een gezin die hij achter liet...
en de man kan wel gaan proeduren...en de 10 of 15 juta juta(als het al niet meer is) aan besteden...maar hij kiest voor het geld voor de gezin die de motorrijder achterliet...compassie/mededogen/medeleven....
Weduwe's met kinderen hebben vaak erg zwaar in Indonesie...

Ik zie in deze ook niet altijd over wie schuldigen....

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

In dit verhaal is duidelijk wie de schuldigen zijn.
Bij de 1ste voorbeeld is de motorrijder.
Punt uit. Volgens onze maatsstaven hoeft de automobilist niets betalen.
Vandaar dat albert wil gaan procederen.

Wat ik een beetje pijnlijk vind is de hoogte " afkoop som ".
Is dat dan de waarde van een mensenleven ?

Bij de 2de geval is de buschauffeur fout.
Dus ligt de ansprakelijkheid een beetje ingewikkelder.

In de eerste plaats kan men van de chauffeur (kale kip) schadevergoeding gaan vorderen .
Daarnaast wordt hij ook strafrechtelijk vervolgt , dacht dat hij 5 jaar kan krijgen. Het is nog de vraag of de busmij aansprakelijk gesteld kan worden.
En of de bus verzekerd was . Tegenwoordig hebben ze daar ook een all in verzekering voor auto's .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

[quote] On 17-01-2007 09:56 sidia wrote:
In dit verhaal is duidelijk wie de schuldigen zijn.
Bij de 1ste voorbeeld is de motorrijder.
Punt uit. Volgens onze maatsstaven hoeft de automobilist niets betalen.
Vandaar dat albert wil gaan procederen.

Wat ik een beetje pijnlijk vind is de hoogte " afkoop som ".
Is dat dan de waarde van een mensenleven?
Dat is natuurlijk niet in Geld uit te drukken.

Bij de 2de geval is de buschauffeur fout.
Dus ligt de ansprakelijkheid een beetje ingewikkelder.

In de eerste plaats kan men van de chauffeur (kale kip) schadevergoeding gaan vorderen .
Klopt
Daarnaast wordt hij ook strafrechtelijk vervolgt , dacht dat hij 5 jaar kan krijgen. Het is nog de vraag of de busmij aansprakelijk gesteld kan worden.
En of de bus verzekerd was . Tegenwoordig hebben ze daar ook een all in verzekering voor autos .
Hij heeft een paar weken vast gezeten en omdat de ouders het allemaal Kasihan vonden is de chaufeur vrijgelaten. En omdat er geen zw/w (duidelijk) bewijs voorhanden was. Heeft men de rechtszaak tegen de busmaatschappij maar laten vallen. (Vandaag vernomen).Conclusie permanent hersenletsel kost 2 juta.
En in mijn ogen is dat zeer onvaartbaar. Het gaat niet om het geld maar om princiepe. Hert recht hebben, wat hier zeer moeilijk te vinden/krijgen is.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-01-2007 16:23 sidia wrote:
Gelijk hebben en GELIJK KRIJGEN.
Dat zijn 2 verschillende zaken.(ook in Nederland Emoticon: Smile )

de politie zal ook de afspraken gaan bewaken (kost 5 jut). De Man is blij , politie blij , en iedereen blij.

Politie afspraken bewaken?
Ik ken iemand die werkte via een Agent. de agent zou de meubels kopen, ....etc.
De meubels ontvangen, doch de leveranciers hebben geen ping ping ontvangen van de Agent. De Agent heeft wel het geld ontvangen. Doch heeft het gehouden. De Agent is aangeklaagd, hij moet alle leveranciers schadelooos stellen. Het gestoelen bedrag terug betalen. Doch er is geen geld meer. Zij familie zou mee betalen. dat zijn de afspraken die zijn gemaakt met de poltie. Alles zw op w. Doch de kale kip heeft al zijn hebben en houwen moeten verkopen. En ondanks dat heeft hij niet genoeg om te betalen.

Dus welke afspraken worden bewaakt? Moet nu de Agent automatisch gaan zitten????? NEE.

Dus leveranciers, doei geen centjes meer.

eveline
Gebruiker
spacer line

mensen leven is natuurlijk nooit te vervangen..en ook nooit in/met geld goed te maken, toch?
Maar in dit geval voor de nabestaanden...voor de weduwe en de kinderen denk ik wel een kans bieden voor ze om verder te komen...zeker als de man een kostwinner in het gezin is geweest..

De man kan dan misschien wel een corrupte ambenaar is....maar in dit geval heeft hij wel laten zien dat hij niet ging proedures om zijn gelijk te halen...en dat hij zelf bij gebleken van zijn onschuld handelt in het belang van de nabestaande.....het kan wel een corrupte geld zijn geweest.....maar met zijn hart op de juiste plaats help hij wel het gezin verder te komen..een kans te biede met de nieuwe situatie die er ontstaan door het ongeluk..

Dachten we hier nou werkelijk dat corruptie in NL niet voorkomen?....corruptie's zijn in verschillendevormen....en komen overal voor.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 17-01-2007 18:27 eveline wrote:

Maar in dit geval voor de nabestaanden...voor de weduwe en de kinderen denk ik wel een kans bieden voor ze om verder te komen...zeker als de man een kostwinner in het gezin is geweest..

Blijkbaar woon je niet in Indonesie.
Indien je iedere minuut in het verkeer tot 10 moet tellen omdat die idiote motorrijders M/V met een brein ter grootte van een dopert. Weer zo nodig gevaarlijk gedrag moeten vertonen in het verkeer, dan piep je wel anders.

Verder lied hij ouders achter.

Ik ben niet van plan te betalen als hij/zij zo nodig niet normaal kan rijden.
Ga naar Indonesie en rij je gehele vakantie zelf in een auto. Laten we dan nog eens terug komen op het feit betalen bij niet schuldig zijn.

Vandaag weer zo'n dopert, notabenen met een klein kind zonder helm.
Ik toeter ga opzij ik wil er langs. Dus hij weet ik rij achter hem. Nee gaat hij toch opeens naar rechts en remt af omdat hij daar ergens moet zijn. Nou ik heb hem de huid vol gescholden. En voor zo'n idioot moet ik betalen? Dan kan ik bijna iedere dag wel 15 juta dokken. Zo achterlijk is het verkeer hier.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Inderdaad Albert, vaak gedragen motorrijders in IndonesiŽ zich als kamikazepiloten, zeker de ojekboys.
Wat dat betreft is er in Nederland meer disipline, al hoewel vergeet de scooters hier niet ,die durven ook wel, bovendien zijn de fietsers in Nederland nog niet zolang geleden heilig verklaard.
Een automobilist staat altijd in het nadeel t.o.v. een fietser, op zich geen slechte zaak, maar het leverd ook vaak gevaarlijke situaties op.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Albert,

Even een vraagje, ik heb begrepen dat de helm nu verplicht is in Indonesie, althans wij gebruiken al enkele jaren een goede helm en niet zo'n bouwhelm.
Nu zie je wel dat de bestuurder en eventueel de oudere passagier een integraal helm o.i.d op hebben maar dan staat er zo'n klein kind voorop zonder helmpje en moeder heeft een kleintje op schoot zonder helm en soms zit er nog een kleintje tussen in ook zonder helm.
Zijn daar geen regels voor?
Twee jaar geleden hebben balinese kennissen van ons een ongeluk gehad in noodweer door een boom die omviel op hun rijdende scooter en daarbij is hun kind van 4 jaar overleden. Als ik ze nu, zo zonder helm, zie rijden dan moet ik steeds aan hun denken en vraag me af wat voor zin het heeft om regels in te voeren die niet nagekomen worden.
Afgelopen Nov. was de eerste keer, zo lang ik in Indonesie kom, dat ik me niet meer veilig voelde op de motor, misschien komt dat door hun ongeluk, het kan ook mijn leeftijd zijn maar toch ze rijden soms als gekken en ik vraag me af hoe dat steeds goed kan gaan want ik heb slechts een enkele keer een ongeluk gezien. Misschien is het daar onderling meer geven en nemen en geen middelvinger gelijk opsteken zoals hier in Nederland. Hoe is het weer in Jepara (heb er fam. wonen)? Hier is het noodweer en storm en ik had gehoord dat het in Indonesie ook niet zulk mooi weer is.
groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 18-01-2007 15:25 Malam wrote:

Een automobilist staat altijd in het nadeel t.o.v. een fietser, op zich geen slechte zaak, maar het leverd ook vaak gevaarlijke situaties op.

Een fietser rijdt niet zo hard als een Motorrijder en heeft niet 1 of 2 kinderen bij zich. En is vaak intelligenter dan de motorrijder hier. Maar voor Nederlandse maatsaven kan het flink irritant of gevaarlijk zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dit is wat je bedoel Yoke, papa en mama hebben een degelijke helm op(kinband los) en die drie kleintjes niets.
Als een volwassene zonder helm op de motor stapt krijgt ie een bekeuring, maar de situatie op de foto wordt oogluikend toegestaan.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hartstikke "mooi" die foto, onverantwoord Emoticon: Nooo maar wel wat ik bedoel Malam, scheelt mij weer een plaatje zoeken.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

eveline
Gebruiker
spacer line

Beste Albert,

Ik heb 4 jaar op Bali gewoond...en voor zaken regelmatig van Bali naar Yogja en Jakarta. II weet heus wel hoe het verkeer in Indonesie is, vooral de motorrijder. Ik rij op Bali altijd zelf...ook nu nog als ik voor korte tijd daar ben.
Maar eerlijk is eerlijk..Yogja en Jakarta durf ik niet zelf auto te rijden..vanwege de motrorijders. Persoonlijk vind ik de motorrijders in Yogja erger dan in Bali.

Rijden in Indonesie is bij lange na niet zo erg als in India..geloof me...alleen in Goa durfde ik te rijden..andere delen van India echt niet.

Overigens, ik kom nooit in een land waar ik zelf geen auto kan of mag rijden Emoticon: Nooo Emoticon: Blush

gegroet,

Eveline

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 18-01-2007 17:32 eveline wrote:

Overigens, ik kom nooit in een land waar ik zelf geen auto kan of mag rijden Emoticon: Nooo Emoticon: Blush
gegroet,
Eveline

Met andere woorden je bent nog nooit in Saudi Arabie geweest. Emoticon: Smile

groetjes,

Albert

eveline
Gebruiker
spacer line

On 19-01-2007 14:50 Albert wrote:

...

Met andere woorden je bent nog nooit in Saudi Arabie geweest. Emoticon: Smile

groetjes,

Albert

Hi Albert,

Ja...als kind met mijn ouders....toen ik groter en ouder word niet meer

gegroet,

Eveline

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,114,515 pageviews Een website van indahnesia.com