Eigensdoms rechten voor Indonesische vrouwen getrouwd bule

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Dag allemaal,

Ik heb een zeer belangrijke vraag. Ik en mijn vriendin zijn van plan later dit jaar te gaan trouwen voor de Nederlandse wet en misschien ook voor de Indonesische wet. Dit is natuurlijk hardstikke leuk maar we hebben wat vraagjes over wat er kan gaan gebeureen betreffende haar rechten om land te bezitten in Indonesia/Bali als we eenmaal getrouwd zijn.

Ze woont al een paar jaar in Nederland en bezit op dit moment ook al land op Bali. Ergens in Juni zijn we van plan om samen nog een stuk grond te kopen voor later als we eenmaal naar Bali verhuizen.

Ik heb via verscheidene mensen gehoord in het bekende ouwehoer cirquit dat als een Indonesische vrouw getrouwd is met een buitenlander dat ze dan haar rechten verliest om land te bezitten. Wat hiervan is waar?

* Wat gebeurt er als ze alleen voor de Nederlandse wet getrouwd is?
* Wat gebeurt er als ze voor de Nederlandse en Indonesische wet getrouwd is?
* Wat gebeurt er als ze voor de Nederlandse, Indonesische en Balinese locale wet getrouwd is?

Heeft iemand hier info over and kan iemand mijn in contact brengen met iemand van de overheid of een notaris die hier meer van weet? Een overheids website zou ook perfect zijn.

Ik zou dan een blij persoon zijn.

Alvast bedankt,

Groeten Robert.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Allereerst gefeliciteerd dat je een belangrijke (de belangrijkste) beslissing gaat nemen.
Volgens de O.H bronnen kunnen jullie gewoon met elkaar trouwen volgens de wetten die van toepassing zijn voor jullie.Dus de Nederlandse en Indonesische.
Is altijd rechtsgeldig voor beide landen.(Wel de procedures volgen, dus de regels volgen zoals na 1 jaar een duidelijke keuze maken wat je vrouw wilt, en laten registreren).
Over bezit , erfrecht etc die relevant is voor je vrouw moet je gewoon de Indonesische wetten volgen.Vooral als de zaken (onr.goed etc) in Indonesia zijn.(logisch).
Je vrouw moet goed uitkijken voor de U.U. Agraria, U.U. Kewarisan en U.U. Kewarganegaraan. (kan je vinden via Google).
Vooral dat Indonesia 3 soorten wetten kennen .Perdata , Islam(of Hindu etc ) en Adat.
Ivm U.U. Keagrariaan(grond bezit=daar gaat het natuurlijk om Emoticon: Smile Emoticon: Blush ) moeten jullie VOOR het trouwen regelen.In de zgn GEEN gemeenschap van goederen constructie =via de notaris).
Dan kan ze haar erfdeel behouden . Dat zegt de UU Keagrariaaan. Wat de hukum adat Bali betreft , dat weet ik niet .
Als jullie trouwen vlg Adat Bali is in principe al rechtsgeldig, maar ik zou toch ook volgens de Hukum Perdata gaan trouwen.
De Trouwerij vlg Adat Bali is leuk voor de familie (respect tonen ) en leuk voor de foto's , maar moet toch bekrachtigd worden bij de Catatan Sipil.
Kan je ook tegelijk Nikah vlg hukum Perdata , staat gewoon sterker.
Trouwens ik vraag me af of je echt vlgs adat bali kan trouwen , tenminste als je geen hindu ben .

Salam dari Golongan Pengecap.
Bukan Pakar Hukum , hanya pengecap biasa.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

De Trouwerij vlg Adat Bali is leuk voor de familie (respect tonen ) en leuk voor de foto's , maar moet toch bekrachtigd worden bij de Catatan Sipil.

Als je daarvoor gaat trouwen, wat in Indonesie heel belangrijk is dan zou ik u afraden dat te doen.
Want er zijn te veel paren daar die spijt hebben dat ze getrouwd zijn.
Er komen ook daar steeds meer scheidingen omdat ze geprest zijn door de familie te trouwen.
Ongelukkige mensen wonen er te veel in Indonesie omdat men te veel traditioneel kawin willen.
Neen liefde gaat over maar respect voor elkaar is het belangrijkste wat een mens kan meemaken.
Velen geef ik nog geen 5 jaren en ze gaan al bij elkaar weg, ook in Indonesie.
Soms maar wel vaak zijn de kinderen de dupe, en daarom zou het eens nodig zijn dat de mensen eerst afvragen moet het zo, omdat de familie het wil?,of mag ik uit vrije wil.
Neen in die 12 jaren dat ik in Indonesie kom zie ik een hoop allende door die traditionele gedoe daar.
Wees verstandig doe het uit respect voor elkaar maar niet omdat het zo hoort..... Emoticon: Yummie! Emoticon: Blush Emoticon: So funny Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je kan niet EN voor de Nederlandse wet trouwen EN voor de Indonesische wet. Je kan EN mag maar 1x trouwen.
Als je in Nederland trouwt, kan je niet nog eens voor de Indonesische wet trouwen want je moet om in RI te trouwen een verklaring van toestemming van de Nederlandse ambassade hebben dat je ongehuwd bent. Die kan je natuurlijk niet meer krijgen als je al gehuwd bent in NL (feit dat je ook moet aangeven in RI). Je kan niet 2x trouwen met dezelfde persoon. Ook andersom niet; als je al in RI bent getrouwd dan kan je dat huwelijk laten legaliseren en in laten schrijven in NL maar niet nog eens huwen in NL (er zijn er die het wel doen maar bloedlink als het uitkomt).
Trouwen voor de hindoereligie (er bestaat geen lokale Balinese wet) zou wellicht kunnen als je al in NL bent gehuwd, maar ook daar kan je problemen mee krijgen als de pendeta dat moet aangeven bij de Catatan Sipil.
Think about it. Als je volgens de hindoereligie huwt en dit wordt aangegeven bij de Catatan Sipil, dan ben je in gemeenschap van goederen gehuwd. As far as I know kan geen lieve notaris daar iets aan veranderen. En dus is je vrouw haar recht op grondbezit kwijt.
Als je huwt in Nederlands kan je op huwelijkse voorwaarden huwen en dit later aangeven en laten registreren bij de Indonesische overheid.
Vergeet al die agama en adat poespas; daar is nog nooit iemand wijzer uit geworden (behalve de schoonfamilie).

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Voorbeeld (mijn geval)

Mijn nederlandse meisje werd eerst Islamiet , de formaliteiten werd afgenomen door Prof.Dr.Hamka in Jakarta.(bekend bij de Indonesiers)
Anders kan ze niet trouwen met mij.

Getrouwd bij de Kantor Agama .
Daarna laten inschrijven bij de Catatan Sipil.
In Nederland pro forma trouwen , stadhuis amsterdam .
Uitgegeven kosten , 110 gulden (kan ook gratis , maar vind te gek omdat te doen).
25 gld voor de portier , en 2x tramkaart (pulang-pergi) voor de bruid en bruidegom.
Gasten :4 man , na afloop makan pannekoek in Kalverstraat ,plus koffie.
Getrakteerd door de oma van mijn vrouw.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-01-2007 00:51 Yogya-Bali wrote:

Trouwen voor de hindoereligie (er bestaat geen lokale Balinese wet) zou wellicht kunnen als je al in NL bent gehuwd, maar ook daar kan je problemen mee krijgen als de pendeta dat moet aangeven bij de Catatan Sipil.
Think about it. Als je volgens de hindoereligie huwt en dit wordt aangegeven bij de Catatan Sipil, dan ben je in gemeenschap van goederen gehuwd. As far as I know kan geen lieve notaris daar iets aan veranderen. En dus is je vrouw haar recht op grondbezit kwijt.

Dat klopt wat Y-B zegt , als je op zijn hindu trouwt(dat betwijfel ik of de pendeta dat mag doen als 1 vd partij niet dezelfde agama heeft Emoticon: Shiny en dan ingeschreven zijn bij de C.T. is de juwelijk rechtsgeldig(bij dezelfde agama Emoticon: Shiny .
En dan kan je niet meer Geen Gemeenschapvan Goederen constructie toepassen.

Alternatief is :
1. ga volgens hkm perdata trouwen, Maar EERST naar de notais voor Geen van Gemeenschap van Goederen Constructie. Dit wordt bevestig door de MIXCouple organisatie in Jakarta.zie andere verhaal in Indahnesia.
2.volgens de adat trouwen*.

Of het rechtsgeldig is interesseert niemand , de schoonfamilie blij , de 2 mempelai blij , DUS iedereen blij.
En de vrouw kan halve bali opkopen.
Juridisch gowed in elkaar. Bisa dicheck.

* Ik dacht dat het de ambtenaar van de C.T. nog steeds verboden is om een huwelijk te voltrekken en te registreren van 2 verschillende agama.
De balinese trouwerijen van bekende filmsterren was alleen maar voor de LOL, leuk een fotoreportage in Prive of Story .

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Undang Undang Perkawinan no 1 tahun 1974

Geldigheid van de huwelijk :
zie pasal 2 pt 1 en 2.

Pasal8 .f (verbod).
Perkawinan dilarang antara 2 orag yang mempunyai hunbungan yang oleh agamanya atau peraturan lainyg berrlaku dilarang hukum.

Pasal 16. Pejabat yg ditunjuk berrkewajiban mencegah berlangsungnya perkawinan apabila pasal2--- i.h.b pasal 8 tidak dipenuhi.

Pasal 20. Pegawai pencatat perkawinan tidak diperbolehkan melangsungkan atau membantu .---- (mbt o.a. pasal 8)

Pasal 22. Perkawinan dapat dibaatalkan ------
Pasal 26 Mbt ongeldig verklaren van de huwelijk
Pasal 56 pt 1-2
Pasal 57 : Perkawinan campuran adalah SAH apabila
ziept 1 en 2

Bij OVERTREDING :
Pasal 60 Satu bulan penjara
Voor de pejabat (ambtenaar)
Pasal 61.2----> 3 bulan kurungan dan displinaire straf.

Als de wetten nog niet veranderd is , dan moet men echt gaan nadenken om de wetten te gaan overtreden. Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Naar mijn bescheiden mening kan men bij een perkawinan campuran Alternatief 1 en daarna 2 gaan volgen.
Volgens Perdata trouwen (maar eerst naar Indon.Notaris regelen) .
Daarna proforma adat (voor de familie en buren evt. Prive/Story Emoticon: Smile )
Want de pendeta mag niet eens zo'n huwelijksvoltrekking gaan zegenen.

En als de bruidegom geen hindu is ( of satu agama) mag de pejabat vd CT zijn medewerking ook NIET verlenen.
De bruid en bruidegom kan de honeymoon in de penjara gaan doorbrengen.
De pejabat kan ook 3 maanden gevangenis en disiplinairestraf krijgen.

Een boze / jaloerse familielid , een concurrent en zelfs de jaksa (officier van justitie) kan roet in het huwelijksgeluk gooien.En het leuke is , dat de trouwerij volgens de wet ook ongeldig is . Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-01-2007 10:40 Robert wrote:
Dag allemaal,

Ik heb een zeer belangrijke vraag. Ik en mijn vriendin zijn van plan later dit jaar te gaan trouwen voor de Nederlandse wet en misschien ook voor de Indonesische wet.

Ik zou maar eerst volgens de Indonesische wet trouwen (Perdata) .
Het is praktischer en ook erkend door Nederland.
Zoals Indonesia ook een huwelijk in het buitenland(Nederland) erkende.
Want zodra jullie eerst volgens de Ned.wet gaan trouwen , verlies jou vrouw gelijk haar Indonesische privileges.
Kan ze ook geen grond meer kopen.

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Dag Sidia

Ik ga hier zeker mee aan de slag met deze info. Hardstikke bedankt Emoticon: Bye bye

Groeten Robert

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hi Rob ,
Hou ook rekening mee met pasal 8 , 16 en 20 U.U. Perkawinan 1974
En de Niet van Gemeenschap van goederen bij de notaris en maar voordat jullie gaan trouwen volgens Perdata.
succes .

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Robert,wil niet te veel ingaan op het comentaar bovenstaande,er zijn degelijk mogelijkheden,en simpler dan het is ,weet mijn e mail als daadwerkelijk meer wilt weten.We zijn balinezen dus kom maar op met je vragen.......

sing ken ken bli....

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hi , Breeze van Bali Emoticon: Smile

Ben benieuwd welke constructie de balinezen hebben.
Doen ze dmv Hukum Adat Bali of Hukum Perdata.?
Of is de UU perkawinan en de andere Indonesische Undang2 inmiddels veranderd?
Of hebben de Balinezen andere soort Undang2 dan de andere Indonesiers ? Emoticon: Smile
En als men volgens Hukum Adat gaat trouwen , wordt het dan erkend door de Nederlandse regering ?

Ik begrijp ook wel dat er vele wegen die naar Rome kan leiden .
De kunst is dat het comfortabel en rechtstreeks moet gebeuren en dat je wel veilig aankomt. Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Hey balibreeze

Ik ben erg benieuwd en wil je best een mailtje sturen maar het lijkt me makkelijker als je die constructie hier verteld zodat iedereen het kan lezen er er wat aan heeft Emoticon: Yes!

Alvast bedankt Emoticon: Bye bye

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Hi Sidia,
Constructie die wij hebben zijn eender zoals elk ander,alleen zijn er volgens de Balinese tradities weer andere voorwaarden,maar daar ga nu niet over hebben,want dan heb ik meer tijd nodig om dit uit te doeken te doen.
Laten we uitgaan van Roberts situatie: Hij wil dus met een Balinese trouwen,een van beiden zou hun geloof moeten veranderen,anders kan men in Indo niet trouwen,maar dat is inmiddels bij een ieder bekent.
Robert zou dus het Hindu geloof moeten aannemen door een ceremonie aan te gaan ,die door een priester gezegend wordt.Dit kan vlak voor het Hindu huwelijk gebeuren ,spaart weer wat centjes of een ruime tijd van te voren,en later als hij er klaar voor is het Hindu huwelijk aan te gaan in het dorp cq gemeenschap waar zijn vrouw vandaan komt.
Ook dit huwelijk wordt ingezegend door een priester,na ondertekening van de papieren.Wanneer je de papiren van de Adat gekregen heb ,ga je hiermee naar de Catan Sipil bv DenPasar en geeft dit aan met alle documenten die je nodig heb voor het huwelijk,ook hier wordt je symbolische ingezegend als man en vrouw en met twee getuigen en bekrachtigd door de rechter aldaar.,dus weer betalen.Wanneer dit geregistreerd en vertaald is ,moet dit via het consulaat of direct naar de Ambassade gestuurd worden voor legalisatie.
Vanaf dat moment kan je de aanvraag in Nederland doen bij de IND zoals een ieder al weet.Wat de gevolgen zijn om bezitting op haar naam te hebben ,daar is al te veelover gesproken,en dus niet relevant, het op haar ouders of een ander familie"s naam zetten is een optie.
Wil me alleen beperken tot deze ,maar er zijn zoals je al aangeeft vele wegen die naar Bali leiden of misschien toch wel ( LIJDEN )

sing ken ken bli....

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Sorry Robert kwam er pas later achter,dat ze al in Nederland woont,en dus al een verblijfsverguning bezit,dit veranderd de zaak wel enigzins,in dit geval zou ik een advocaat en een notaris in de terhande nemen.
Zou gaarne je ervaring hiervan horen in een later stadium !!!!!!
Succes

sing ken ken bli....

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-01-2007 00:31 balibreeze wrote:
Wil me alleen beperken tot deze ,maar er zijn zoals je al aangeeft vele wegen die naar Bali leiden of misschien toch wel ( LIJDEN )

Hi BB ,
Het is dezelfde procedure , zie mijn mijn posting 10.01-2007 09.55
"Mijn Voorbeeld."

In mijn geval is het een Islam geleerde die de ceremonie leidt .En na afloopt heeft hij lange gesprekken gevoerd (in nederlands) met mijn toekomstige vrouw.Een leuke thee kransje met koekje erbij gehad bij hem.

Ik ben dieper ingegaan in de materie omdat dit een belangrijke zaak is .
Niet het beantwoorden van een gewone vraag zoals een goedkope hotel , om waar kan ik ik uitgaan etc.

sandy
Gebruiker
spacer line

Volens mij om met elkaar samen te zijn met je partner hoef je niet te trouwen ,gewoon geregistreed samen wonen is toch ook goed,of zie ik het verkeerd ?Want ik ken een echtpaar vrouw Javaanse man Hollander en ze wonen al 6 jaar samen in Holland zij is nog steeds Indonesische en ze werkt ook hier in Holland,en zij gaat ook elk jaar naar Indonesie op vakantie samen met haar partner nooit problemen gehad.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het gaat hier om eigendomsrechten, die een Indonesische kan verliezen als ze gaat trouwen met een buitenlander.
Nederlandse wetten / regels is alleen maar rechtsgeldig in Nederland , bij kawin campuran (mixcouple) moet men ALTIJD rekening houden met 2 (soms) verschillende wetten en waar men ook van plan zijn te gaan wonen.

Als je in Indonesia wil gaan wonen moet je de wetten en regels (de adat etc) van Indonesia gaan respecteren.

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Nu de koek toch is aangesneden,want dan te denken van al die duizenden ,die reeds vooraf zijn gegaan hiermee,kan me nauwelijks voorstellen,dat al hun bezitting ontnomen cq onteigend worden .Al die notarissen en andere officiele instanties zijn dan ook verantwoordelijk hiervoor.Ik zie mijn eigen stiuatie ,betaal elk jaar gewoon mijn belastingen aldaar,en heb nog nooit iemand over de vloer gehad ,die gezegd heeft ,he Mr Breeze hoe zit dat.........

sing ken ken bli....

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-01-2007 11:32 balibreeze wrote:
Nu de koek toch is aangesneden,want dan te denken van al die duizenden ,die reeds vooraf zijn gegaan hiermee,kan me nauwelijks voorstellen,dat al hun bezitting ontnomen cq onteigend worden ..

Het is een pijnlijke situatie.
Daarom hebben de projectontwikkelaars op Bali de slimme 4 aktenconstructie bedacht.
Liever iets dan niets , tot dat je mot hebt met de "Katvanger".
Een notaris is wetelijk verplicht om overeenkomsten te gaan registreren .
Bij foute constructie can je de notaris in principe aansprakelijk stellen .
In de praktijk gaat het moeilijk , zie ook de rol van sommige nederlandse notarissen in nederland.
In Nederlandse kranten las ik dat veel hypotheken verkeerd gevestigd zijn, de hypotheek bedrag was hoger dan de waarde v/h pand.
De banken , hypotheek verstrekkers zijn de dupe.
De wetgever en wethandhaver gaan vanuit dat belanghebbende de wetten moet weten (ook in nederland).
En zeker van hoog opgeleide en kritische westerlingen.
Daarom heb ik altijd gehamerd tot vervelendst toe om aan de Indonesiche . wetten te gaan houden.
Ik hoop alleen dat ze een kleine boete krijgen , zoals bij de illegale villa verhuur op bali.Het is een doorn in de ogen van hotelseigenaren , concurrentie vervalsing.
Men kreeg de kans om te gaan legaliseren . En daarna is het een zaak van de justitie.
Vroeg of laat loop men toch tegen de lamp.Je kan naheffing krijgen , en als de papieren niet kloppen ?
Joost mag het weten.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 09-01-2007 10:40 Robert wrote:
Dag allemaal,

Ik heb een zeer belangrijke vraag. Ik en mijn vriendin zijn van plan later dit jaar te gaan trouwen voor de Nederlandse wet en misschien ook voor de Indonesische wet. Dit is natuurlijk hardstikke leuk maar we hebben wat vraagjes over wat er kan gaan gebeureen betreffende haar rechten om land te bezitten in Indonesia/Bali als we eenmaal getrouwd zijn.

Ze woont al een paar jaar in Nederland en bezit op dit moment ook al land op Bali. Ergens in Juni zijn we van plan om samen nog een stuk grond te kopen voor later als we eenmaal naar Bali verhuizen.

Ik heb via verscheidene mensen gehoord in het bekende ouwehoer cirquit dat als een Indonesische vrouw getrouwd is met een buitenlander dat ze dan haar rechten verliest om land te bezitten. Wat hiervan is waar?

* Wat gebeurt er als ze alleen voor de Nederlandse wet getrouwd is?
* Wat gebeurt er als ze voor de Nederlandse en Indonesische wet getrouwd is?
* Wat gebeurt er als ze voor de Nederlandse, Indonesische en Balinese locale wet getrouwd is?

Heeft iemand hier info over and kan iemand mijn in contact brengen met iemand van de overheid of een notaris die hier meer van weet? Een overheids website zou ook perfect zijn.

Ik zou dan een blij persoon zijn.

Alvast bedankt,

Groeten Robert.

Robert (yth) ik wil jou géén 'frustraties aanpraten', maar heb je kort geleden op de Nederlandse tv gezien hoe het een oudere (gepensioneerde) man/weduwnaar vergaan is/was die zijn Mongoolse (uit Mongolië) vrouw naar Nederland wil halen ........ zij is nota bene 'hoog geschoolt' beëdigd tolk Engels .
  • Volgens hem komt de toepassing van de Nederlandse wetgeving néér op pure discriminatie, die niet geldt voor (Noord-)Amerikanen, Japanners, Canadezen, Australieërs ....... e.d.
    Hij mag wel 'vrijelijk' vestigen in het land van zijn vriendin, Mongolië dus; of de België route kiezen ...... zoals zoveel Marokkanen al doen.

"Het is hoogste tijd dat er door ene 'proef proces' het één of ander, duidelijk op tafel komt".

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Hebben jullie de oude posting van Robert gelezen.?
    Hij heeft ook indirect al binding met Bali.
    Tenminste als het dezelfde robert is. Emoticon: Smile

Robert
    Gebruiker
    User icon of Robert
    spacer line

Errr.... voor de duidelijkheid: Mijn vriendin woont al een paar jaar hier in Nederland en ja ik heb al binding met Bali aangezien mijn zus daar woont en getrouwd is met een Balinese man.
    Jammer genoeg kan een Balinese man wel zonder problemen met een buitenlandse vrouw trouwen en gewoon land bezitten. Wederom een knap Indonesisch staaltje van man/vrouw discriminatie Emoticon: Laugh out loud

Ons plan is om in Juni weer 4 weken naar Bali te gaan om een stukje land te kopen en daan sowieso met de 4 akten contructie. Hopelijk kunnen we lokaal daar de 100% confirmatie krijgen hoe het nou zit betreffende een huwelijk. Tot dan ga ik zeker aan de slag met de info van hier. Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 13-01-2007 16:14 Robert wrote:
    Ons plan is om in Juni weer 4 weken naar Bali te gaan om een stukje land te kopen en daan sowieso met de 4 akten contructie. Hopelijk kunnen we lokaal daar de 100% confirmatie krijgen hoe het nou zit betreffende een huwelijk. Tot dan ga ik zeker aan de slag met de info van hier. Emoticon: Yes!

Please doe nou niet eigenwijs en ga het wiel niet voor de zoveelste keer uitvinden. Sidia is duidelijk genoeg. Waarom moet je daar lokaal confirmatie krijgen over een hwelijk. Dat moet je nu hier doen in NL, niet daar. Verder kijk op de website van de Nederlandse ambassade. Of je nou hindoe's, islam of katholiek trouwt in Indonesia, het blijft hetzelfde. Voor de Nederlandse wet (en in geval van hindoe en christen ook voor de Indonesische wet) moet je huwelijk vervolgens bij de burgerlijke stand (Catatan Sipil) worden aangemeld. Vervolgens moet je dit aanmelden in NL (na legalisatie van huwelijkspaperassen) maar kan je niet meer trouwen opnieuw in NL want je bent al legaal gehuwd (ook al is dat in het buitenland).
    Als je in Indonesia trouwt, trouw je in gemeenschap van goederen en daar kan geen lieve notaris of advocaat iets aan veranderen. Dan moet je in Nederland trouwen. Dit zijn de wetten en geen flauwe ervaringen.

Als je eerst gaat trouwen in NL en daarna nog eens op z'n Indonesisch ben je zowel voor de Indonesische als voor de Nederlandse wet in overtreding omdat je al gehuwd bent in NL (je kan toch geen 2x met dezelfde persoon huwen???!!). Dit zal je positie aangaande die grondkwesties nog verder verzwakken want dan knikkeren ze je direct het land uit vanwege wetsovertreding. Kijk ook naar de Undang2 Perkawinan RI.

En die 4 akten constructie....... Nou ja, hou maar op. Ze leren het nooit. Al 100x is hier door verschillende forumleden dat dat een constructie op drijfzand is. En toch weer doen.... Alleen maar afgaande op de cowboy-verhalen van die dubieuze bule's in Bali.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,563 pageviews Een website van indahnesia.com