Nieuwe Indo wet: Burgerschap afstaan voor mixed

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-01-2007 03:55 marcel70 wrote:
Een heel goed idee,maar dan moet Nederland ook geen toestemming geven
aan een indonesier om ontroerend goed te bezitten.
Fair toh?

Iedere beschaafde land moet aan Internationale Recht en bilatreale verdragen gaan houden.
Nederland kan haar eigen wetten niet gaan verkrachten om alleen maar de indonesiers dwars te zetten.Doe ze dat , zullen ze ook een tegen schopkrijgen Emoticon: Party!
Nogmaals het verbod om onroerende goed te bezitten geldt voor ALLE buitenlanders , en NIET om alleen maar de nederlanders te pesten. Emoticon: Yummie!
Trouwens we gaan een beetje afdwalen Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

marcel70
Gebruiker
spacer line

Dat snap ik ook wel.
Wat het om gaat is dat indonesie een visum regel had alleen maar om nederlanders dwars te zitten.
Is door de ministers div malen zelf toegegeven.

Af dwalen dacht het niet.
We hebben het juist over het wat je 2 berichten terug uitkraamt.

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
Gebruiker
spacer line

Ik weet ook wel dat alle buitenlanders geen huizen mogen bezitten.Maar jij hebt het zelf er over dat Indonesie wat meer regeltjes vvoor ned zou moeten doen
ZIE 3 BERICHTEN TERUG

Emoticon: Bye bye

Becik ketitik olo Ketoro

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

En Deecee,wat ik niet begrijp,aan de ene kant mogen alle buitenlanders met hun grote bek Indonesia uitgeschopt worden,en andere andere kant wil je tips van de nederlander op bali???

Met t 1e ben ik mee eens, laatste ben ik niet zo zeker van,,,

Andre, ik ben 21 geen 18. Ik weet dat ik een heel leven voor me heb dat ik later kinderen heb etc. Maar ik ben er 100% eens om Indonesier te worden.

Wie las mijn blog hiero? Lees t nog eens, er staat nu een heel verhaal waarom ik Indo wil worden Emoticon: Smile en het zijn een goede redenen ook!

Pasgeleden sprak ik met een vriendin van me en na haar aanzien heeft ze nog nooit spijt gehad dat ze van nationaliteit heeft veranderd. Het gaat prima met haar, ze heeft zelfs 2 kids en die studeren op een goede scholen. Het is allemaal veel makkelijker met een Indo identiteit. Met mijn studie in NL krijg je makkelijk een baan in ID. Tegenwoordig willen bedrijven geen expats meer, vanwege de hoge visum kosten en huren ze alleen Indos in met hoge educatie. Ik heb zelf ervaring in Digitale Art Design en er is hier zat werk in. Stel als ik een advertentie zou zetten in de Bali Advertiser ofzo:

Born, raised and educated in Holland. Holds Indonesian citizenship, seeks job in garment industry.

Moet je dan kijken hoeveel mensen er reageren...

Ik had dus een jaar geleden een solicitatie gedaan voor Fashion Designer, maar ze namen me niet aan omdat ze zeiden dat ik niet goed genoeg was (vond het nogal een vreemde reden, want mijn werk zit prima in elkaar volgens de mensen die ik ken die het Grafische Industrie zitten) - en dit bleek uiteindelijk niet de reden te zijn, ze vertelden me dat ze gewoon mijn KITAS niet konden betalen. Emoticon: De salaris zat dik voor elkaar. Onder Indo standaards is 6mil rp veel geld.

Dus ja, wat heb je liever; een expat of een Indo met goede educatie? Ik kies toch liever het laatste. Emoticon: Smile En geloof het of niet, de werk visums voor expats gaan zachtjes aan verdwijnen, want vele Indos van deze generatie en die van de toekomst zijn binnekort allemaal goed afgestuudeerd. Emoticon: Party!

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

My dear Deetje,
Met 21 jaar lukt het je niet meer om Indonesier te worden. Vraag maar na bij de KBRI te Den Haag of bij het Departeman Kehakiman & HAM.
En dat zomaar Indonesier worden?? Daar hebben we al heel wat spijtgevallen van gehad. Huilende mensen die haren op hun hoofd spijt hadden van wat ze hadden gedaan.
De enige Nederlanders die doorgaans de Indonesische nationaliteit aanvragen, zijn veelal personen die iets op hun kerfstok hebben (begeven zich in het grijze/zwarte circuit).
Ga je gang. Er is nog geenhaar op mijn hoofd die er aan denkt van nationaliteit te veranderen, net zoals om Sid het omgekeerde niet doet. Heeft niets te maken met nationale trots maar pure berekenbaarheid.
En volg in godsnaam niet die Nederlanders in Bali want dat is een groep bohemiens die het nooit echt zullen maken in Indonesie.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Ik ken voldoende Indo's (mensen van gemengde afkomst) die hun hele leven hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden en er zelfs in Indonesie voordeel aan hebben gehad, ondanks dat ze nog nooit in Nederland zijn geweest.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-01-2007 18:00 krukcor wrote:
Er is nog geenhaar op mijn hoofd die er aan denkt van nationaliteit te veranderen, net zoals om Sid het omgekeerde niet doet. .

Bij mij is het om dubbele redenen
1. Nationale trots
2. Wordt ook niet beter van om Nederlander te worden. Emoticon: Yes!

Als Indonesier kan ik de hele wereld als toerist gaan spelen , maar weet niet of ik zo maar gaat jalan2 naar amriki.
Trek me ook niet erg.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

DC, je moet rationeel denken over je beslissing. En dat betekent financieel.
Stel je verdient inderdaad 6juta per maand (ik hoop dat dit na tax is...). Dit is ongeveer -met de huidige koers- 550 euro per maand. Nu ben je nog jong (zelfs jonger dan mij) en je bent reislustig. Daarnaast krijg je over enkele jaren vaste lasten zoals een huis en verzekeringen. Je bent europees opgevoed, dus het reizen/ontdekken zit in je. Even snel rekenen voor een vakantie naar europa of naar familie in Nederland: Een ticket naar europa kost vanuit Indonesia ongeveer 900 euro. Daarnaast heb je geld nodig voor eten/drinken/overnachtingen etc. Al met al toch gauw veel geld. Voor het ticket alleen al dien je 75 euro (=per maand 800.000 rp). Dit is alleen al 12.5% van je salaris. Heb je de rest van je reis nog niet betaald. En dan heb je nog geen gezin. Stel je hebt 2 kids die een ticket nodig hebben om opa en oma een keer te zien.

Andersom, als je in Nederland een baan hebt, houd je al snel 500 euro per maand over om wat mee te doen.

Begin de details te vergeten

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 12-01-2007 21:37 sidia wrote:

...

Bij mij is het om dubbele redenen
1. Nationale trots
2. Wordt ook niet beter van om Nederlander te worden. Emoticon: Yes!

Als Indonesier kan ik de hele wereld als toerist gaan spelen , maar weet niet of ik zo maar gaat jalan2 naar amriki.
Trek me ook niet erg.

Pak Sid ook hier moet ik je even korrigeren.
Want juist het paspoort van indonesie heeft een slechte reputatie wegen het kopen van valse paspoorten.
Bij de eerst jaren van mijn vriendin had zij een verlopige verblijf vergunning vvv.
en een Indonesische paspoort, zij werd toen elke keer er uit gehaald en gecontroleerd bij de douane in England Vliegveld Haetrau moest zij ook alles uitpakken en als je naar England wil moet je als indonesier een visum aanvragen.
In Dubai ook het zelfde laken en pak ze werd er weer uitgehaald door haar paspoort met dat kleine kaartje VVV...
Nieuwschierigheid en wantrouwen is dan je deel.
Neen het leverd alleen narigheid op dus u stelling klopt niet.
Ik denk dat u een Nederlands paspoort gebruikt als u op reis gaat kan niet anders.
U hebt toch niet zo verblijf vergunning die u elk jaar moet verlengen......?????? Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Om Ziel , er is natuurlijk ook verschil tussen Indonesiers en Indonesiers.
Ook tussen paspoort en paspoort.
In het begin jaren (7 jaren) reisde ik met een dienstpaspoort (van de regering) .Dus het is altijd permisi mas , numpang lewat. Emoticon: Smile
Heb ook door europa gecrosst .
Ook no problemos.

Daarna heb ik met gewone paspoort rondgereisd , no problemos at all.
Alleen 1 keer 25 jr geleden is er misverstand geweest , in Halim Perdana Kusumah.
Toen ging ik verhaal gaan halen in Jln Cik di Tiro.
Het was een vergissing , binnen 5 min. is mijn passaporto terug.
Hoop dat ik nog jaren ongestoord kan reizen(even afkloppen).
Voor de rest wordt ik niet warm of koud van., gestoord ben ik toch al Emoticon: Yes! ).

Ik wacht eigenlijk totdat ik 40 jr een vreemdelingsatus heb.
Froeher kregen mensen die 40 jr in dienst zijn bij een baas altijd een waardering.
Mss krijg ik ook een gouden medaille Emoticon: Smile als bewijs van waardering dat ik de afgelopen 40 jr netjes heb gedragen.
Zou ik zo'n waardering krijgen van de koningin ??
Wat denk je.? Emoticon: Party! Emoticon: Smile Emoticon: Smile

andre
Gebruiker
spacer line

On 12-01-2007 16:36 DeeCee wrote:
...Onder Indo standaards is 6mil rp veel geld.

Dus ja, wat heb je liever; een expat of een Indo met goede educatie? Ik kies toch liever het laatste. Emoticon: Smile En geloof het of niet, de werk visums voor expats gaan zachtjes aan verdwijnen, want vele Indos van deze generatie en die van de toekomst zijn binnekort allemaal goed afgestuudeerd. Emoticon: Party!

Tjaa.... Als je Indo standards voldoende vindt..... Dan verkoop je gewoon je motor als je naar het ziekenhuis moet. Emoticon:

Als je echt zo goed bent als je zegt (en als anderen zeggen) waarom ben je dan geen EURO 1800,- waard? Of Rp. 8.500.000/maand (want dat zou het je werkgever maximaal kosten als hij jou Rp. 6.000.000 betaald en je KITAS moet regelen).

Je zit waarschijnlijk in een sector waar men niet zit te wachten op de toegevoegde waarde van een buitenlands opgeleid persoon (doelgroep: lokale markt?).

Bovendien zou ik de reply van Krukcor nog eens goed doorlezen....

meisje
Gebruiker
spacer line

On 07-01-2007 16:39 Jantje wrote:

...

Kijk meisje, dat zit zo:
Uit je verhaal blijkt al dat jij kennelijk geen kwaliteiten in huis hebt om voor een KITAP in aanmerking te komen en er zodoende geen ondernemers staan te dringen om jouw vergunningen te betalen. Je ligt namelijk niet goed in de markt.
Waar je wel goed in ligt laat ik even in het midden.
Die door jouw vervloekte expats brengen geld in het laatje en hun aanwezigheid is goed voor de economie van het land want zij hebben spending power.
"Baby sisters" zitten ze hier niet op te wachten want die zijn er genoeg.
Als jij hier een redelijk belegde boterham wil verdienen zou je kunnen volstaan met een gewoon visum en tijdens je verblijf eventueel je persoonlijke goudmijn kunnen gaan exploiteren door daarmee door het land te hoppen.

Succes Emoticon: Smile

Een achterlijke expat

meisje
Gebruiker
spacer line

hallo expat (s),
Ik heb zelf Middelbare en Hogere Hotelschool afgerond en een aantal jaar ervaring in de hotellerie. Hoe schat je mijn kansen in voo een Kitap? Ik heb een aantal leuke functies gezien op internet in de hotels in Indo maar ik heb geen werkvergunning. Ik zou graag Guest Relations Manager willen worden. Ik heb daar ervaring in, heb de papieren spreek verschillende talen maar heb geen werkvergunning. Ik denk dat ik door ervaring, papieren en talenkennis wel een togevoegde waarde kan hebben maar alle functies vragen om werkvergunningen en alle werkvergunningen vragen om bedrijven die garant voor je willen staan. Dus de circle is weer rond. Ik ga over 2 weken in NL trouwen met een Indonesische jongen dus een Kitas krijg ik wel maar daar mag ik niet op werken.
Enige suggesties hoe ik een "achtelijke expat " wordt?

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Nog 1x mijn reply uit een andere posting, maar zeker ook passend binnen deze topic:

Wie wil er nu in godesnaam een Indonesisch paspoort? Eenieder die hier serieus over nadenkt zou ik nog eens adviseren om eens HEEL goed achter de oren te krabben.

Ik noem eens enkele nadelen:
- niet meer vrij reizen naar 178 landen maar slechts naar pakweg 15-20 arme landen.
- in sommige gebieden van de wereld 2de of 3de-rangsburger zijn (kijk hoe ze Indonesiers in bijv. Maleisie of Arabie behandelen).
- geen steun van ambassade als je problemen hebt
- geen basale mensenrechten meer zoals artikel 1 (iedereen is gelijk) of artikel 7 (gelijke bescherming voor de wet), artikel 18 (vrijheid van godsdienst) etc etc
- geen AOW meer.
- geen recht meer op degelijke gezondheidszorg.
- niet meer mogen werken in westerse landen, alleen in Indonesie nog voor een hongerloontje.

Je bent toch gek als je dat wilt? Het Nederlandse paspoort is 1 van de meest gewilde papiertjes ter wereld, er worden letterlijk moorden voor gepleegd. Emoticon: Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Meisje, luister naar Kiwimave en behoud je Ned. nationaliteit!
trouwen kun je in Nederland, en als niet Moslima heb je weinig kansen in Indonesia

andre
Gebruiker
spacer line

On 26-07-2007 11:36 merapi wrote:
Meisje, luister naar Kiwimave en behoud je Ned. nationaliteit!
trouwen kun je in Nederland, en als niet Moslima heb je weinig kansen in Indonesia

Uh... Ik hoor meisje in deze posting nergens zeggen dat ze op korte termijn afstand doet van haar Nederlandse nationaliteit. Volgens dit topic kan dit uberhaupt niet op korte termijn. Bovendien lees ik nergens welke geloofsovertuiging meisje heeft; als dat al van belang was voor haar kansen om "expat" te worden.

Met jou opleiding en ervaring zijn je kansen groot op de Indonesische arbeidsmarkt. Jou westerse perspectief is voor de toeristiche branch (die zich richt op buitenlanders) van grote waarde.

Als je gewoon gaat soliciteren op een baan, moet je maar afwachten of de Indonesische HR manager dat belang inziet. Ik denk dat je meer kans hebt als je in IndonesiŽ gaat netwerken, en probeert contact te leggen met een westerse hotel manager.

Dus: Zet je CV online! Schrijf open solicitaties gericht aan de hotel manager van alle grotere hotels, informeer bij de verschillende consulaten, culturele verenigingen en Rotary clubs, bezoek de koninginnedag bijeenkomst, kijk op internet welke hotels buitenlandse stagiairs hebben, etc.

Oh ennuh... leer de taal, als je die nog niet machtig bent. Veel succes, en laat weten hoe je vorderingen zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ben het niet vaak met Kiwi eens, maar nu wel.
En wel voor 100 %.
Malam

Blorong
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Ik ben hier nieuwe mensen Emoticon: Party!
Ik wil graag willen wetten. Is mogelijk na afscheid mijn Indonesiche nationaliteit, wil Ik in toekomst terug naar eigen roots INDONESICHE pasport ?
Hoe & wat ?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lupa saja Blorong. Nggak mungkin samasekali. Eenmaal je Indonesische paspoort opgegeven, voor altijd opgegeven. Indonesia is al lang blij als ze weer een inwoner minder hebben.
Wat wel mogelijk is (wel op illegale wijze) gewoon weer terug in Indonesia op je oude KTP en KK doorgaan. Laat je familie gewoon (met steekpenningen) telkens je KTP verlengen en niet laten afschrijven op de KK.
Dit is toch het land van de 1000 mogelijkheden. Alles kan, als er maar "duit" is.
Mooi land is het toch. Alles heeft z'n prijs, maar ook alles kan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Advies aan "meisje": ziet er goed uit. Zoals Andre zegt, ff netwerken onder de - door "deecee" vermaledijde - expats en moet er wel wat kunnen uitrollen.

Blorong
Gebruiker
spacer line

hallo expat (s),
Ik heb zelf Middelbare en Hogere Hotelschool afgerond en een aantal jaar ervaring in de hotellerie. Hoe schat je mijn kansen in voo een Kitap? Ik heb een aantal leuke functies gezien op internet in de hotels in Indo maar ik heb geen werkvergunning. Ik zou graag Guest Relations Manager willen worden. Ik heb daar ervaring in, heb de papieren spreek verschillende talen maar heb geen werkvergunning. Ik denk dat ik door ervaring, papieren en talenkennis wel een togevoegde waarde kan hebben maar alle functies vragen om werkvergunningen en alle werkvergunningen vragen om bedrijven die garant voor je willen staan. Dus de circle is weer rond. Ik ga over 2 weken in NL trouwen met een Indonesische jongen dus een Kitas krijg ik wel maar daar mag ik niet op werken.
Enige suggesties hoe ik een "achtelijke expat " wordt?

Hello Meisjke !

Ik heb een kleine tips voor je Emoticon: Yes! , Voor vetrok ik naar Belanda, heb ik altijd in 5 sterren hotel gewerkt als GRO Senior/manager toen wegging. Ik heb van Bintan-batam , singapore & laatste een van de duurste hotel in Jimbaran bekerja.
Ik denk heel erg kleine kans voor je als je nog buitelandse pasport zeker nederlands diploma voor horeca gebied. Indonesia vetrouw alleen horeca diploma komt uit land als : swiss, Aussie, UK, USA ( engels moeder taal ) & Frankrijk & Italy voor de kok. Helaas is nog niet zo bekend voor nederlands diploma . Rijke Indonesiche ouders zijn zeker naar Swiss voor zijn kinderen opsturen te diploma te halen. Heb je misschien grote kans als je japanse, koreanse, chineese vloeien spreken. Die talen zijn erg popular bij Indonesiche 5 steren hotels.

Ik heb zelf erg genoten toen Ik in Indonesiť gewerkt. Ze zijn erg keihard concurentie, freesex, arrogant niet zo lugu als Indonesiche mensen. Iedere geval is als in western land. Je vergeet maar over the buleh in deze ongeving speciale behandeling te krijgen. Ze zijn algemeen erg wennen met vergelijkheid want ze meestal studie in buitenland of hebben naar buiteland geweest....

Ik hoop dat je veel geluk met je droom...

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ach dat arme meisje..
Maar goede adviezen:een gewaarschuwd mens telt voor 2!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 26-07-2007 17:55 Yogya-Bali wrote:
Lupa saja Blorong. Nggak mungkin samasekali. Eenmaal je Indonesische paspoort opgegeven, voor altijd opgegeven. Indonesia is al lang blij als ze weer een inwoner minder hebben.
.

KEMBALI MENJADI WNI

Hal lain yang juga diatur dalam UU ini adalah kesempatan untuk kembali menjadi WNI. Mereka yang diperbolehkan mengajukan permohonan dan mendaftarkan diri adalah WNI yang telah bertempat tinggal di luar wilayah RI selama 5 tahun atau lebih, tidak melaporkan kepada perwakilan RI dan telah kehilangan kewarganegaraan RI sebelum UU ini berlaku (1 Agustus 2006).

Biasanya untuk seseorang yang telah kehilangan kewarganegaraannya dan ingin memperoleh kembali, harus melalui proses naturalisasi yang cukup paanjang. Tetapi dengan adanya UU baru ini, maka proses ini akan lebih mudah dan lebih cepat. Keseluruhan proses tersebut akan selesai kurang lebih 3 bulan sejak permohonan diajukan lengkap.
Kesempatan ini hanya diberikan selama 3 tahun sejak UU diberlakukan atau hingga tanggal 1 Agustus 2009.
-------------------------------------------------------
Untuk menghindarkan salah pengertian mohon anda membaca lebih lanjut Undang Undang Kewarganegaraan no 12 thn 2006.
Salam dari OmSid

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 27-07-2007 22:01 sidia wrote:

...

KEMBALI MENJADI WNI

Biasanya untuk seseorang yang telah kehilangan kewarganegaraannya 1*dan ingin memperoleh kembali, harus melalui proses naturalisasi yang cukup paanjang. Tetapi dengan adanya UU baru ini, maka proses ini akan lebih mudah dan lebih cepat. Keseluruhan proses tersebut sejak permohonan diajukan lengkap.
akan selesai kurang lebih 3 bulan 2*
-------------------------------------------------------
Untuk menghindarkan salah pengertian 3*mohon anda membaca lebih lanjut Undang Undang Kewarganegaraan no 12 thn 2006.
Salam dari OmSid

Amsterdamse vertaling Emoticon: Cry :
1.Mensen die de (indon) nationaliteit verloren hebben kunen het terugkrijgen -----
2.tijdsbestek van 3 maanden
3.Om misverstanden te voorkomen ---- lees verder in de UU Kwarganegaraan no 12 2006.

Blorong
Gebruiker
spacer line

harteleijk bedankt voor jullie informatie Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,991 pageviews Een website van indahnesia.com