Westerse hypocrisie m.b.t Polygamie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

In de engelse deel van Indahnesia werd iets geschreven over de reacties van buitenstaanders in de buurlanden van Indonesia over de 2de huwelijk van de populaire AA Gym.
Dacht ook dat het een hot topics was in diverse nederlandse kranten en fora.
Ik moest toch lachen over de schijnheiligheid van de mensen in het algemeen en i.h.b van de nederlanders.
Dan heb je weer de mensen die ook een nieuwe stok hebben gevonden om de Moslims te kunnen slaan.
Terwijl de meesten het niet eens weten wat polygamie behalve dat het veelweverij betekende.
Maar hoe het tot stand gekomen is , welke sociale/ economische betekenis het betekende weten ze niet.
Of willen niet weten.
Soms dacht ik ook of ze mss diep in hun hart jaloers zijn dat men tot max 4 vrouwen mag hebben . En omdat ze het niet kunnen en mogen gaat men dat veroordelen .
Weet niet of het zo is , ik kan natuurlijk niet in de harten van de westerse mannen gaan kijken .

Voorlopig houd ik het op onwetendheid en een tikje jaloersheid is. Emoticon: Yes!

(PS : ben gelukkig getrouwd met een hollandse moslima en doet veel aan origamie Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party! )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Om Sid, waar gaat dit over? Wie is er jalours? Dit is een non topic dat hier toch niet speelde? Welke media heeft erover geschreven?

Begin de details te vergeten

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Kan me niet zoveel schelen over dat polygamie gedoe das de persoons pakkie an, zolang ik maar niet 1 van die 2, 3 of 4 vrouwen ben Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. johan
Er zijn toch topics gerschreven in andere nederlandse fora over de trouwerij van AA Gym.Dacht dat het ook in Ned.kranten staat.

En ik lach me kripoet als ik de komentaren lees.
En ik vraag me af of " men" een beetje jaloers is , want ze staan gelijk klaar met hun oordeel.
Kijk maar wat er zogenaamd geschreven werd in de engelse deel van indahnesia (tenminste als ik goed gelezen en begrepen heb Emoticon: Smile ).
Wordt zelf een zogenaamde reden genoemd , dacht omdat er veel meer vrouwen zijn of zoiets .
Dat is flauwe kul.
Vandaar de vraag of het te wijten is aan onwetenheid of jaloezie is (of iets anders) . Of alleen de welkome stok om de moslim(mannen) te kunnen slaan.

De antwoord lig bij de nederlandse mannen .

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Sidia.
Dat Gym een 2e vrouwtje gevonden heeft euk hoor.
Ik ken heel veel gevallen hier in Indonesia waar overheid leden met meisje van 16 - 17 jaar trouwen en vervolgens na een jaar er niet meer naar om kijken.En dat soort heeft altijd geld en volgens de islam moeten ze goed voor dat meisje van 16-17 jaar zorgen....?
Nee even ontmaagden en dan er niks meer mee doen.En vervolgens kan het meisje van 17 jaar geen man meer krijgen want ze is niet meer maagd!!!

Dus ... jaloers?
Er is een heleboel hiebel geweest hier in Indonesia.HEEL VEEL VROUWEN PIKKEN HET NIET MEER.Dus ik denk dat die GYm geluk gehad heeft.

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-01-2007 12:25 marcel70 wrote:
Er is een heleboel hiebel geweest hier in Indonesia.HEEL VEEL VROUWEN PIKKEN HET NIET MEER.Dus ik denk dat die GYm geluk gehad heeft.

Geluk ??. Hoezo geluk . Dat is bijna discrimineren t.o.v de vrouw.
Zij kan ook gelukkig zijn met haar trouwerij. Of ga je dat dan uitsluiten.?

Wat de Indonesische mannen denken of willen , daar heb ik geen boodschap aan.
Voor mij is de het belangrijker wat de vrouwen daar willen.

En trouwens mijn topic gaat over de Westerse Hypocrisie . Emoticon: Smile
Als het verwerpelijk is dan zou er veel protesten komen en niet alleen van de westerse mannen maar ook van de westerse vrouwen.
Of vind men dan dat het goed is ? , wie zwijgt die stemt toe. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb er totaal geen problemen mee, MITS de man in kwestie zijn volle verantwoordelijkheid draagt en blijft dragen, dat de twee dames het er volledig mee eens zijn en bovendien de tweede vrouw volwassen is en volledig kan overzien wat ze doet.
Helaas gebeurd het nog te vaak dat hele jonge meisjes uitgehuwelijkt worden aan een rijke pief met als oogmerk financieel gewin.
Deze praktijken zouden met wortel en al uitgerukt moeten worden. Emoticon: Angry

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Sidia,
Ik heb het ook over hypocrisie.
En je hebt my reactie niet goed gelezen.
Sinds Gym getrouwt is met eem 2e vrouw was er heel veel heibel in de media
en heel veel vrouwen keuren het af ....een 2e huwelijk.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is wat de vrouwen hier ervan vinden.

En als je er problemen mee hebt dat westeren Hypocreet zijn dan moet
misschien wel verhuizen........geloof dat je dat ook wel eens tegen mij gezegd hebt.
Ik merk veel dat je vaak tegen de western gebruik aan schopt ,,,is dat soms
frustrasi?? Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Menir , hoe komt u erbij ?
Nederland is een land van melk en honing (ook keju).
Wie wil weg gaan van Ollanda ?
Verhuizen naar den oosten , waar nog tijgers , slangen , schorpioenen en andere enge dieren leven ?
Liever jij dan ik .
Oeps je zit waarschijnlijk daar Emoticon: Smile
Sterkte.

Pardi
Gebruiker
spacer line

Hi Om Sid.

Ik zie dat u het niet kon laten om weer eens een polemiek te starten. Voor en tegenstanders van de Islam tegen elkaar uit te spelen. Maar hoe zit het met Uw kennis ten aan zien van de regels die de koran/Islam voorschrijft? daar schrijft U meestal niet over. Ik moet dan ook vast stellen dat U daar waarschijnlijk niet zo goed in bent, terwijl U telkens aangeeft een moslim te zijn. Het is misschien een uitdaging het tegendeel te bewijzen. Misschien kunt U iets schrijven over de achtergrond van dit gebruik in de islam. Ik daag U derhalve uit hier over een verhandeling te schrijven met name ten aan zien van door U gestarte onderwerp! Succes ermee. Emoticon: Worship dit help misschien een beetje moge Allah U wijsheid schenken.

Groet Pardi/Ab

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nederland is een land van melk en honing (ook keju).
Wie wil weg gaan van Ollanda ?

"Ja ja het is of het echt gestelt is met die infiltratie van Indonesiers hier in dit koude kikkerlandje".
Al meer dan 30 jaren hier te komen bespioneren........ Emoticon: Devil
En vlug door brieven naar Jakarta................. Emoticon: Yawn
Maar de AIVD het kan zijn dat ze hier alles in de gaten houden........... Emoticon: Shut up!
Ha Ha ha is er toch nog iets goed melk en honing is wel lekkerrrrrrrrrrrrrrr Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

In nederland was er toch ook een publiek figuur met veelwijverij? Anton en nog wat? Niet getrouwd maar wel samenlevend.
Trouwens zijn vrouwen hebben zelf voor zo'n bestaan gekozen.
Vreemd eigenlijk dat het nooit echt andersom gebeurd.
Heet het dit dan veelmannerij? Of is dit weer te onnatuurlijk? Een beperken wij ons dan alleen tot het woord: HOER???
Is er uberhaupt wel een land die dit aankan? En dit wetmatig laat gebeuren?
Of ben ik nu weer te ge-emancipeerd bezig? Tja wat een etikettenplakkerij weer huh! Erg leuk dit onderwerp- maar wel weer erg gedomineerd door mannen!
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud grts Manon Emoticon: Wink Emoticon: Wink

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-01-2007 16:40 Pardi wrote:
Hi Om Sid.

Ik moet dan ook vast stellen dat U daar waarschijnlijk niet zo goed in bent, terwijl U telkens aangeeft een moslim te zijn. Het is misschien een uitdaging het tegendeel te bewijzen.

Misschien kunt U iets schrijven over de achtergrond van dit gebruik in de islam. Ik daag U derhalve uit hier over een verhandeling te schrijven met name ten aan zien van door U gestarte onderwerp!

Ik heb dit topic geopend n.a.v een andere topic in het engels of Polygamy nog relevant is.En in de moerstaal van de meeste Indah users.
Naar mijn bescheiden mening weten veel westerlingen niet wat de (historische)achtergrond van polygamie in de Islam is.
Vandaar dat er veel vreemde verhalen werden verteld in diverse fora.
Het is geen wonder want de westerlingen(even kort door de bocht) en zeker de nederlanders weten niet eens het verschil tussen Islam en Islamieten.
Ze werden pas wakker geschrokken na nine eleven.

Ik wil gewoon gaan peilen wat de mensen hier weten , over de rechten en de plichten. Of het veel gedaan wordt in de islamitische landen.

Wat ik weet is niet zo erg relevant . Ik zou ook van de anderen kunnen leren , ik zou ook willen weten hoe de "anderen" er over denken.

Men kan toch in alle openheid met elkaar gaan discussieren ?
Zonder dat je de andere kant te gaan verketteren ? Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-01-2007 16:51 zieleffe wrote:

...

Al meer dan 30 jaren hier te komen bespioneren........ Emoticon: Devil

Vroeger heet dat de 5de colone .
The enemy is among us now . And not at the gate anymore.
Die OmZiel toch. Emoticon: Smile Emoticon: Smile

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Sid,

Ik hoef geen sterkte want ik hou me hand niet op bij de sosial dunia Emoticon: Yummie!

Becik ketitik olo Ketoro

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 07-01-2007 18:00 manon wrote:
In nederland was er toch ook een publiek figuur met veelwijverij? Anton en nog wat? Niet getrouwd maar wel samenlevend.
Trouwens zijn vrouwen hebben zelf voor zon bestaan gekozen.

Hi Manon,

U bedoelt waarschijnlijk deze:

[/URL]

Anton Heijboer ("Noem me maar de Robin Hood van de kunst") wordt geboren in 1924 in Sabang in het voormalig Nederlands-IndiŽ, als zoon van een werktuigbouwkundig ingenieur. Het gezin verhuist snel naar Haarlem. Daar wonen ze tot 1925. Anton Heyboer is op 9 april 2005 overleden in zijn slaap. Hij is 81 jaar geworden.
De familie Heijboer lijkt daarna een verhuismarathon te maken langs steden in Nederland en tussendoor ook nog naar New York en Curacao. Zoon Anton krijgt een technische opleiding als werktuigbouwkundige. Daarnaast leert hij lassen en bankwerken. Hij wordt boormeester. In 1942 strijken de Heijboeren neer in Haarlem, waar Anton een jaar later wordt opgepakt door de Duitsers en wordt tewerkgesteld in Berlijn.
Na zeven maanden komt hij doodziek terug. Zijn ervaringen in het werkkamp zijn van grote betekenis geweest voor de ontwikkeling van zijn kunstenaarschap. Hij schreef daar zelf over: 'Het concentratiekamp was niet slechter dan het ouderlijk huis en de maatschappij is voor mij niet slechter dan beide, te oncreatief. Hij leert zichzelf etsen en maakt schaamteloos kitsch om het dagelijks brood te verdienen.
Na de oorlog verlaat hij het ouderlijk huis en trekt naar Drenthe, woont een paar maanden in Zuid-Frankrijk en laat zich in 1951 opsluiten in het psychiatrisch ziekenhuis in Santpoort. Hij verblijft daar een paar maanden. Zijn turbulente levensstijl uit zich in een aantal huwelijken.
In 1961 vindt hij de rust die hij zoekt in Den Ilp. En vanaf dat moment wordt de bekendheid van Heijboer en zijn bruiden alleen maar groter. De 'Heijboerderij' wordt een bezienswaardigheid en er komt een winkeltje tegenover waar het werk van de kunstenaar te koop wordt aangeboden. Het is het begin van een serie uitbreidingen op het terrein. Dat gaat lang goed, maar er komen scheve gezichten van inwoners die hun illegale bouwsels van de gemeente wel moeten afbreken. Heijboer wordt begin jaren negentig een politiek item.
De partij Gemeentebelangen ontpopt zich als een luis in de pels van de Heijboer-familie, omdat de wisselende politici steeds weer het idee krijgen dat Heijboer meer mag dan de 'gewone' inwoners van het dorp. Een beetje terecht, zo blijkt uit een uitspraak van burgemeester Kerkhoven in 1987: 'Onderscheid moet mogelijk zijn'. Het huis verdwijnt langzaam achter houten afrasteringen. In de loop der jaren stijgt het aantal bruiden van de grafisch kunstenaar tot vijf: Petra, Lotti, Joke, Marike en Maria, in willekeurige trouwvolgorde. De productie van de kunst neemt alsmaar toe.

Groetjes

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,986,510 pageviews Een website van indahnesia.com