Inhoud docu!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Beste mensen,

eerder had ik al een topic geplaats over dat ik een documentaire wil maken in Indonesie. Ik ben bezig met het script, en het zal gaan over het grote contrast tussen rijk en arm.

Ik heb een hoop connecties opgebouwd, waaronder bij de UnPad in Bandung en ik ken een aantal mensen in o.a. Bali, Yogyakarta, Jakarta en Padang die me kunnen helpen.

Nu vroeg ik me af... zijn er vanuit jullie nog suggesties of opmerkingen?

Hebben jullie vragen die je zou willen stellen aan bijv. bewoners van kampungs, baso verkopers, prostiuees, hoogleraren van de universiteit, indonesische studenten...?

Alvast bedankt!! Emoticon: Wink

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Stephan yth.,

Als ons mee wilt 'betrekken' in j/u 'docu' dien je wel aan te geven jouw 'afbakening'; straks laten we 'leuke planneces' op, maar jezelf bepaalt wat voor 'docu' zelf wil maken ..... en wij maar met ideeŽn komen ..... je kiest wel een lekkere positie uit ....... "heb jezelf eigen suggesties" ....... en wil je ons daar niet eerst 'deelgenoot' van maken ..... hoe zit het met de''credits van de mensen die meegedacht hebben' ...... worden die ůůk vermeld (als men dat wilt)....... en zo verder ...... moeten straks de mensen naar INDOSnesos met vakantie, om de camera nog vast te houden en/of microfoon ...... van die film 'directed by Nidji" Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Ja, AnisJ. Ik betrek er natuurlijk iedereen bij, en dan mag jij de tekst van het script opmaken en controleren op spelfouten.

Ik heb het script ondertussen al af. Dus het is inderdaad nog altijd Directed By Nidji Emoticon: Wink . En ik heb ook al een cameraman, en een interviewster.

Ik heb overigens 'De Stand van de Maan' besteld bij DVD outlet en hoop daar nog wat inspiratie door te krijgen. Overigens ben ik laatst helemaal onder de indruk geraakt van de docu; 'Hel en paradijs in Indonesie'.

Dus alles komt goed. En AnisJ, mijn oprechte excuses dat ik je met zulke onmogelijke kwesties heb opgezadeld.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik heb een Iemand gesproken die in Indonesia geboren en groot gebracht was over de film De stand van de maan .
Hij vind dat het niks byzonder is , ben ook met hem eens .
Kennelijk kijkjn de Indonesiers (tenminste die ik ken) anders dan de nederlanders .

De docu Hel en paradijs is ook zo' n product.
Ik hoop maar dat het geen NEP product is .
Het stukje van Mas Jono in de topic van Hel en Paradijs doet mij ook aan het nadenken gebracht.
Hoop dat Mas Jono ongelijk heeft.
Anders is het een echte NEPPERD, en dat er dan veel nederlanders er in trappen Emoticon: Angry .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Beste Sidia,

ik probeer je reply te begrijpen, maar het lukt me niet helemaal. De documentaire Hen en Paradijs vond ik een prachtige docu. Wat is er precies zo nep aan die docu en De Stand van de Maan?

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Nidji yth.,

Ik vind dat je ons verplicht ben in ieder geval er iets over te vertellen .....

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Nou, vooruit Emoticon: Wink

De docu is een project deels voor school (alles voor de studiepunten, he) en deels voor mijn eigen plezier en dat van mijn medereizigers. We sowiezo met z'n drieen, (zie mijn weblog) en het zal dus ook een 'productie' van UrbanTravelCrew zijn.

Het is puur amateurwerk, maar bewust mijn creatieve vermogen kan het best nog wel eens wat worden! Een leuk feit is dat een vriend van me, muzikant en afkomstig uit Indonesie, de muziek ervoor componeert. Hij heeft al een nummer af genaamd 'Harap', dat gaat over straatkinderen in de grote stad. We zullen dit jaar nogwel een keer de studio in duiken denk ik...

Ik ben van plan te filmen op o.a. de volgende locaties:

Jakarta
Bandung
Kuta (Bali)
Seminyak (Bali)
Denpasar
Sengigi (Lombok)
Palau Gili
Padang
Medan

Er kunnen altijd locaties bijkomen en / of afvallen! Maar dit staat sowiezo in planning. Het script heb ik een ruwe lijnen op papier staan. In principe is het project onder te verdelen in twee delen.
De precieze formule houd ik nog even voor me. Die wisselt momenteel ook veel, aangezien ik nog ergens tussen de definitiefase en de ontwerpfase zit.

Het eerste deel zal vooral de nadruk leggen op de grote verschillen tussen arm en rijk. Dat speelt zich tevens af op Java en Sumatra.

Het tweede deel zal de nadruk leggen op de relatie tussen de toeristen (m.n. de Westerlingen) en de locals, in het toeristische Bali en wannabee-toeristenmagneet Lombok. Hier komen ook de aanslagen naar voren, en ik heb veel inspiratie gekregen van de documentaire Hel en Paradijs.

In tegenstelling tot bovengenoemde documentaire, zullen er ontzettend veel mensen te zien zijn en aan het woord komen. Ik ben vooral geinteresseerd in de vele meningen, op verschillende plekken over een diversiteit aan onderwerpen.

Met een goede camera, enthousiaste filmcrew, connecties, creativiteit en de wind mee moet er wel wat moois van te maken zijn.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Banyak bersuksŤs ...... Nidji !!! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Makasih pak!

Ik kan niet wachten om ermee te beginnen...

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Dag mensen,

Ik heb het scenario compleet omgegooid, want ik ben tot de conclusie gekomen dat het thema 'armoede' alleen niet genoeg is om iets origineels te maken.

Nu wil ik het meer gaan richten om mijzelf als jonge westerling en 2e generatie 'Indo', die als wens heeft zich na zijn studie in Bandung te vestigen en te leven als een Indonesier. Ik zal hierbij dan ook een hoop moeten achterlaten in Nederland.

Nu zoek ik mensen, die ook naar Indonesie zijn verhuisd. Dit om allerlei redenen; werk (expats) of gewoon omdat ze het een mooi land vinden, of vanwege heimwee bijvoorbeeld (mensen die tijdelijk in NL hebben gewoond).

Ik weet dat er een aantal op het forum aanwezig zijn! (Yogya-Bali, Sidia, AnisJ bijv...). Er is ook veel kritiek op mensen die denken zomaar even wat te kunnen opbouwen in Indonesie. Dat heb ik juist nodig, want ik ben een onwetende westerling die zijn keuze baseert op hetgeen dat hij gezien, en gehoord heeft.

Mijn exacte insteek houd ik nog even voor me. Ik kan alvast zeggen dat het gaat over je ervaringen als Nederlander in Indonesie, en je mening over mijn emigratieplan.

Je mag mijn plan dus helemaal tot op de grond afkraken, of tips geven, of het gewoon op een subtiele manier afraden. Ik heb ben opzoek naar uw meningen en uw tips!

Dus mensen, ik kom eind Juni naar Indonesie en blijf daar tot begin Augustus. Als je interesse hebt in een bezoek van mij en het afnemen van een (kort) interview voor de camera, neem dan contact met mij op:

stefanbizEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Indien ik het kan inplannen, kom ik langs! Ik kom sowiezo in Bandung, Jakarta, Padang, Bali en Lombok.

Oh ja; u wordt niet betaald! Uw naam zal uiteraard wel verschijnen bij de credits.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2007 11:01 Nidji wrote:

Nu wil ik het meer gaan richten om mijzelf als jonge westerling en 2e generatie Indo, die als wens heeft zich na zijn studie in Bandung te vestigen en te leven als een Indonesier. Ik zal hierbij dan ook een hoop moeten achterlaten in Nederland.

Ik weet dat er een aantal op het forum aanwezig zijn! (Yogya-Bali, Sidia, AnisJ bijv...).

Ik weet niets over het leven van Ned .expats , woon al tig jaar in nederland.
Het beste is als je de gewone expats gaat benaderen die daar zelf hun kostje (sesuap nasi) bij elkaar moeten zoeken .
Naast Yogya Bali , heb je ook bv Andre (zit in bandung= sorry dat ik je naam noem) , en kijk naar de speciale topic in indahnesia waar de users vertellen wie ze zijn en wat ze doen.Tussen expats en expats is er ook een verschil , expats die op eigen kracht zijn gebleven of expats vd (grote) bedrijven.
Een leuk boekje over de expats (verouderd) is Expats van Max de Bruijn (roman over Nederlanders overzee=na de val van soeharto isbn 90-351-2255

Wat ik wel kan vertellen is hoe de indonesiers (van " laag" tot ---- )over de expats in het algemeen kijken en wat ze niet in het openbaar uitspreken .
Voor zover ik weet is het niet zo erg vleiend Emoticon: Yes!
Oeps heb ik te veel gezegd , Emoticon: Blush
Ik vraag me af of je als een bule ook eerlijke antwoorden kan krijgen Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ondanks dat ik al tig jr in ollanda woon, kom ik geregeld terug vanaf 1979.
Spreek ook de taal , woonde in jakarta etc . Heb nog een 1/2 huis in jakarta.

Oya , klopt het wel dat je de 2de gen. indo ben.
Gezien je leeftijd zou je tot de 3de ge. indo behoren.Als ik me nit vergis ben je toch bezig om af te studeren of net afgestudeerd ?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2007 12:12 sidia wrote:

...

Wat ik wel kan vertellen is hoe de indonesiers (van " laag" tot ---- )over de expats in het algemeen kijken en wat ze niet in het openbaar uitspreken .
Voor zover ik weet is het niet zo erg vleiend Emoticon: Yes!
Oeps heb ik te veel gezegd , Emoticon: Blush

Sorry , ayam sori , vraag verschoning.
Heb te veel gezegd . Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Nooo Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach beste Nidji,
U bent te open en te eerlijk om u tot de grond toe af te kraken, zoals u zelf aangeeft.
U heeft een jeugdig enthousiasme doorspekt met idealen, spreekt mij overigens wel aan hoor.
Tevens blijkt u ook impulsief te zijn, gezien de ommezwaai in uw doelstelling in zo'n korte tijd.
U heeft geen idee wat er in IndonesiŽ allemaal op u afkomt, als u in Jakarta landt, dan komt er een wereld op u af, waar u geen idee van heeft.
Als iemand nooit in IndonesiŽ is geweest, lijkt het mij niet goed van te voren te bepalen waar u uw docu over zou willen maken, u heeft namelijk geen idee wat er op u af komt.
Neem een goede raad aan, laat alles op u afkomen, u zal een cultuurschok krijgen waar u eng van wordt.
Van ellende zal u niet weten waar te beginnen, ga op uw intiuÔtie af, alleen de verschillen in Oosters denken, omgaan met familie, zorg voor ouderen, rijk en arm en de spreekwoordelijke beleefdheid van de IndonesiŽr zullen u genoeg inspiratie geven om een goede docu te maken.
Ga diep de kampung in, waar mensen sterven van de armoede enop elkaars menslievendheid steunen en leven, blijf er een tijdje zodat mensen aan u gewend zijn, en zich niet speciaal voor de camera opstellen en kleden.
Pas dan zal u het werkelijke IndonesiŽ leren kennen en zien hoe plusminus 40 % van de Indonesische bevolking die onder de armoedegrens leven zich staande houden.
De muziek die uw vriend erbij in elkaar zet, zal niet anders kunnen zijn als een treurmars.
Geen optimistisch verhaal, maar ik wens u veel succes.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Misschien intersant om te weten hoeveel van die bule in Indonesie vertoeven.
Zou je dat kunnen achter komen bij de Ambassade in Jakarta of is dat niet mogelijk,? wegen pravica wet.
Maar een verhaal maken over de verblijvende nederland gemeenschap kan best intersant zijn omdat het bekend is hoe verdeeld men is over Indonesie.
Hoe kan het, dat je weet, het is in Nederland goed te vertoeven, op sociale als schoon, en goede infrastructuur zoals water uit de kraan, hygiŤne onderhout en noem maar op .
Dat sommige mensen moeite hebben met politieke gebeuren in Holland is niet te vergelijken met de Politiek in Indonesie.
Maar mijn mening kan ik wel hier afgeven, en dat is dat ik nooit daar voor vast wil wonen voor 3 mnd tot 6 zal voor mij meer dan voldoende zijn.
Want als ik na twee maanden weer thuis ben dan is het toch hť hť even bijkomen van die 24 uur economie waarin geen rust is, geen een dag in de week Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 22-01-2007 17:30 zieleffe wrote:

Maar mijn mening kan ik wel hier afgeven, en dat is dat ik nooit daar voor vast wil wonen voor 3 mnd tot 6 zal voor mij meer dan voldoende zijn.

Gelijk heb je .
Zelf ik wil ook niet langer blijven dan een paar maanden.

De stof , warmte , en banyir , muggen , schorpioenen, tarantula's , tijgers , wilde olifanten , knokkelkoorts , muntaber etc .
Ach te veel om op te noemen.
Geef mij maar amsterdam , je hebt Febo , SBS 6 , endemol .etc Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Niets aan toe te voegen Om Ziel,
Mijn langste tijd was 2 maanden tot op heden, volgend jaar hoop ik klaar te zijn met werken en willen wij langer gaan, maar ik denk dat ik na 4 maanden toe ben aan een time out in Nederland.
Vanzelfsprekend dan weer ff lekker oudhollands mopperen op de politici hier hahaha en effe snuiven aan het sociale vermalijde vangnet, wat na ScaninaviŽ nog steeds uniek in de wereld is en waar ik ondanks alle misbruik toch wel een beetje trots op ben.

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Sow, flink wat replies! Ik ga ze zo even rustig lezen.

Even ter info: Ik ben al wel in Indonesie geweest... dong! Dus ik weet hoe het er uit ziet. Het zou wel erg dom zijn om ergens te gaan wonen, terwijl ik er nog nooit ben geweest.

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sidia: Bedankt voor de tips! Mijn opa en oma zijn naar NL gekomen in 1957. Dus als dat me 3e generatie maakt, vind ik ook best.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Malam: Nogmaals; het is niet de eerste keer dat ik naar Indonesie ga. Ik heb tot nu toe best een beeld kunnen krijgen. De kampung heb ik ook van dichtbij gezien. Ik ben in Bandung geweest en Jakarta, en ik heb ellendige dingen gezien. Maar mijn insteek is nog steeds, dat ik me na mijn studie daar wil gaan vestigen. Met dat uitgangspunt ga ik op onderzoek uit. Dus inderdaad; ik laat het op me af komen. Maar sinds ik Indonesie heb gezien, is mijn verlangen gegroeid om er naartoe te gaan (zie m'n Bandung topic). Het is dus de bedoeling dat ik mijn beeld a.s. reis ga vormen. Misschien kom ik straks, na mijn zoektocht, tot de conclusie dat ik me daar niet wil vestigen. Of misschien niet.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Zieleffe: Zoals anderen raad u het me ookal af. Dat is juist interessant (en waarom precies). En het is ook interessant om te weten, hoe de Nederlandse gemeenschap dan precies denkt over Indonesie. Het blijft een kwestie van smaak. Met wat minder infrastructuur kan ik gerust leven, en de 24 uurs economie trekt me juist aan.

BTW, morgen vertrek ik naar Istanbul dus ben 's weekends weer op het forum!

Selamat Tidur! Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Zoals anderen raad u het me ook al af. Dat is juist interessant (en waarom precies). En het is ook interessant om te weten, hoe de Nederlandse gemeenschap dan precies denkt over Indonesie. Het blijft een kwestie van smaak. Met wat minder infrastructuur kan ik gerust leven, en de 24 uurs economie trekt me juist aan.

Ik raag u niets af, ervaringen zijn het beste wat je kan over komen.
Maar het leven is niet wat ze hier typen, proberen uit te drukken, het is soms erger dan wat ze hier neer schrijven.
Maar sommige willen het niet weten in verband dat ze Familie daar hebben, en soms tegen beter weten in, hun ongemakken maar verzwijgen.
Door zieligheid de boven toon te laten prevaleren, en net doen, dat het hen dat niet aan gaat,en het niet erg vinden, maar intussen het wel vervelend vinden.
De ervaringen die ze hebben is direkt het gevolg van wat ze mee maken in hun relatie sferen, met Indonesie en dat is het.
Het wordt hier vaker neer geschreven haat liefde verhouding met hen daar,en de zieligheid die plaats vind.
De infrastructuur is ook niet het aller ergste, maar wel de onderhoud gaten in de weg en het gevaarlijke daardoor.
Er zijn vele mensen daardoor verongelukt en het is daar altijd je eigen schuld.
De overheid neemt hier in niet zijn verantwoordelijkheid.
Wat betreft die 24 uur economie ja daar in is het gemakkelijk je hoef geen voorraad in huis te nemen je kan op verschillende tijden ergens binnen lopen om het dan nog te kopen van 9 tot 21 uur en soms later ook.
Anders is er wel een warung die open is, of aankloppen is ook niet erg. Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

andre
Gebruiker
spacer line

Beste Sidia, Wij wonen (helaas) niet meer in Bandung, maar in Deventer... ook leuk, we missen alleen onze familie en vrienden, de kakilima, het werk, en mijn vrouw mist vooral haar zelfstandigheid.

Beste Nidje, Wat voor docu wil je nou eigenlijk maken? Wat is je invalshoek? Ben je zelf de hoofdpersoon als aspirant-emigrant of..?

...die als wens heeft zich na zijn studie in Bandung te vestigen en te leven als een Indonesier.

Tenzij je een Indonesisch uiterlijk hebt kan je dat wel vergeten. Als blanke wordt je -of je wil of niet- door een deel van de Indonesiers als randdebiel behandeld. Daarnaast kom je vanwege je paspoort niet in aanmerking voor een "normale" loopbaan.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 29-01-2007 19:43 andre wrote:
. Als blanke wordt je -of je wil of niet- door een deel van de Indonesiers als randdebiel behandeld. .

Hi , Andre , leuk voor je dat je terug kan naar Nederland.

Wil toch een beetje verduidelijking hebben(vragen , pse ??_) over "behandeld" als randdebiel.
Als het te persoonlijk is wil ik wel gaan mailen met je , of even mampir bij jou in Deventer als ik naar Enschede gaat.Wil ook weten hoe en waar een bule (i.h.b de landgenoten ) in bandung leven.
Wil na pensioenering (duurt nog lang) in Bandung gaan vestigen.
Vandaar mijn vragen.
groetjes

ray77
Gebruiker
spacer line

sumpah gua nggak ngerti apa kata loe orang, please type with englis or indonesian...

andre
Gebruiker
spacer line

Voordat de helft van de forumleden over me heen valt, ik had het in mijn reply duidelijk over een deel van de Indonesiers. Ik heb het dus niet over de groenteboer in Margahayu Permai, mijn ex-collega's, mijn tennisleraar, of die studenten waar ik mee terug mocht rijden vanaf Gn. Papandayan.

In Indonesie zie je regelmatig -wat ik noem- "landlopers". Half of geheel naakt, vervilt haar, vuil en zien eruit alsof ze vanaf Bogor zijn komen lopen. Wat misschien ook nog wel zo is... Als zo'n landloper langs een SD, SMP of SMU loopt zijn de kinderen niet te houden. Er wordt gescholden, gelachen en met kiezels gegooid.

Op het kiezelgooien na, lijkt het tafreel zeer sterk op wat er gebeurd als er een blanke langsloopt.

Tijdens de helft van de keren dat ik met de angkot ga, zijn er minstens drie paar starende ogen waarvan in 25% van de gevallen een bijbehorende mond -pas bij het uitstappen(!)- mompeld: Mister, where are you going .

In winkelcentra wordt je gestalked; De straat oversteken zonder dat er vanaf een motor iets toegevoegd worden is er niet bij... Moet ik nog beginnen over de behandeling van mijn echtgenote als ze naast mij loopt???

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 29-01-2007 19:43 andre wrote:

Tenzij je een Indonesisch uiterlijk hebt kan je dat wel vergeten. Als blanke wordt je -of je wil of niet- door een deel van de Indonesiers als randdebiel behandeld. Daarnaast kom je vanwege je paspoort niet in aanmerking voor een "normale" loopbaan.

Ja dat kunnen wij waarschijnlijk met zijn allen beamen, loop inderdaad eens langs een SD, SMP of SMA en de hele school loopt uit om deze ontsnapte aap uit of aan te lachen... Wat dat betreft mag de Indonesier wel wat meer respect worden aangeleerd, men doet alsof iedere bule een circusattractie is (en dat komt natuurlijk ook door programma's als bule gila).

Overigens zijn deze kids uiteindelijk meestal nog overwegend positief over een blanke aap die langsloopt, erger is het als je zwart bent, een vriend van mij (zwarte Amerikaan die in Jakarta woont) heeft al heel wat kreten van "monyet", "hitam" etc aan moeten horen. En iedereen weet hoezeer het woord "zwart" een scheldwoord is in Indonesie, je kan een Indonesische vrouw in tranen laten uitbarsten door te zeggen dat ze een "zwarte" huid heeft. Bij blanken blijft het zover meestal bekend tot termen als "Van Nistelrooy" "misterrrrr" of "bule" Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Zo! Bedankt voor alle replies weer... het wordt voor mij steeds interessanter en ik raak steeds gemotiveerder.

Mijn uiterlijk is niet Indonesisch, maar ik heb wel trekjes. Ik ben een indo, dus vandaar. Toch zien de meesten me als een bule, een voornamelijk als een 'arab'.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Zieleffe: Bedankt weer voor je bijdrage! Ik ben ermee eens dat het verkeer daar erg choatisch is. Ik snap dat het leven niet zoals mij wordt voorgeschoteld; ik ga niet voor niets op onderzoek uit. Emoticon: Wink

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Andre & Kimiwave: Hoe triest ook maar waar; ik heb het zelf gemerkt toen ik daar was hoezeer de mensen naar je uiterlijk kijken. Tegen blanken kijken ze op, en op negers kijken ze neer. Over noemen ze je 'misterrrrrrrr'.... ik ben ook soms aangesproken als 'arab!', en dat was in de positieve zin.
Dat verhaal over een landloper of die Zwarte Amerikaan. Afschuwelijk. Als felle tegenstander van racisme is dat echt een afknapper op het Indonesische volk. Wellicht ook interessant om in mijn verhaal op te nemen.

Beste Nidje, Wat voor docu wil je nou eigenlijk maken? Wat is je invalshoek? Ben je zelf de hoofdpersoon als aspirant-emigrant of..?

Ik ben zelf de hoofdpersoon, samen met m'n vriendin. Dus ikzelf ben de aspirant-emigrant. Het wordt een verhaal over zowel praktische als wezenlijke obstakels, en natuurlijk over de mooie dingen van het prachtige Indonesie.

Verder hecht ik veel waarde aan de kwaliteit van de montage, het scenario en de estetische waarde.

Helaas heb ik nog niemand op het forum gevonden, die in Indonesie woont en bereid is voor een interview Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,738,911 pageviews Een website van indahnesia.com