Adam Air: weer technische problemen / iemand ervaringen?


 Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line
 

Vandaag in The Jakarta Post:


An Adam Air aircraft posed tire explosion Thursday when it landed on Polonia airport in the North Sumatra's provincial capital of Medan.


Deze keer zou het met de 'flaps' te maken hebben (die uitschuif vleugels die je bij de landing naar buiten ziet schuiven om het toestel af te remmen). Het is niet de eerste keer dat ik lees over technische storingen en mankementen bij Adam Air.

Heeft er iemand dergelijke ervaringen met deze maatschappij?

Als ik prive door Indonesia reis maakt het mij niet zo heel veel uit met welke maatschappij, maar als ik over Adam Air regelmatig over dit soort incidenten blijf lezen, dan wordt het dus geen Adam Air meer de volgende keer.

Iemand?

salam,
ardianto



Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 

Ik heb het nog niet gelezen...Jakarta Post ligt nog steeds regelmatig plat wegens de kapotte telefoonkabels bij Taiwan


Gracias. Sama sama

sandy
Gebruiker
spacer line
 

Wie heeft ervaring met Garuda air pass in Indonesia ?



dutchguy1000
Gebruiker
spacer line
 

Voor mij ook geen Adam air meer, op een vlucht van jakarta naar bali kwamen ineens de zuurstofmaskers naar beneden en begon het vliegtuig te schudden..... alleen bij mij geen zuurstof masker, ik moest die met kracht uit de kast rammen......

Ik vond het al verdacht dat het niet roken en riemen vast sign er in het portugees geschreven stond..... he he he

Greetz




Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Ik vond het al verdacht dat het niet roken en riemen vast sign er in het portugees geschreven stond.....
Kan nog erger, in het RUSSISCH!!
LionAir is afgelopen maand ook niet erg gelukkig geweest, 3 keer ging er iets bijhoorlijk mis.
Mandela kon de bocht niet halen in Malang.
In de Jawa Pos is er wel bijna wekelijks nieuws over een of andere vliegmaatschappij in Indonesie.
Tuti & Jan




zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


Deze stond vorig week op Jakarta Post het door schieten van de baan. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Nooo Emoticon: Cry


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 

Prachtig... het is natuurlijk wachten op de volgende grote crash...zeker als ze voorlopig nog met die 737-200 grafkisten blijven doorvliegen Emoticon: Nooo


Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

01 januari 2007, 14:23

JAKARTA (ANP) - Een verkeersvliegtuig met aan boord 102 mensen is in IndonesiŽ verdwenen. Al het contact met het toestel van Adam Air is verbroken, maakte het Indonesische ministerie van Transport maandag bekend.

Het zou gaan om een Boeing 737-400 die op weg was van de Javaanse stad Surabaya naar Manado in het noorden van Sulawesi, meldde het Indonesische persbureau Antara. Het zou verdwenen zijn in de omgeving van Makassar in het zuiden van Sulawesi.

Het contact met vlucht KI 754 werd om even na vieren 's middags verloren. Aan boord van het toestel zitten 85 volwassen passagiers, zeven kinderen en vier zuigelingen. Het vliegtuig telde zes bemanningsleden.






zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


Wegens Brandstof te kort gekker moet het niet worden? Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 

En dan al die zieke Indonesische beelden op CNN: laten ze beelden zien van de Indonesisch tv waarop zo'n familielid van een slachtoffer flauw valt van de emoties, terwijl onderaan in beeld op die ticker reclame wordt gemaakt voor de sinetron die na het nieuws begint.

Gelukkig kunnen de meeste buitenlanders dit niet lezen. Dan schaam ik me toch en besef ik weer eens wat voor een zedenloos land Indo toch eigenlijk is.


Gracias. Sama sama

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line
 

De werkelijke oorzaak is nog niet bekend,maar van brandstof gebrek is geen sprake ,er zat genoeg brandstof voor een vlucht van 4.30 min.
Mogelijke oorzaak stormachtig weer en toch weer het slechte onderhoud,dat veel van dit lowbudgetvluchten gepaard gaat bij vele maatschapijen,Adam het grote voorbeeld hiervan.
Het vliegtuig werd reeds vermist sinds 3.30 s"middags,maar pas tegen de avond rond negen uur bekend gemaakt.
Het vliegveld in Surabaya nog Manado kon het toestel niet traceren ,waar die terplaatse neergestort was.
Changi airport Singapore heeft uiteindelijk de lokatie laten weten waar het neergestorte vliegtuig zich bevond.
Mocht u toch nog willen vliegen binnen Indonesie denk eens aan Garuda iets duurder ,maar wel beter,zo gaat het als het nederlandse spreekwoord al zegt ,met een dubbeltje op de eerste graf zitten .........Triest zeer Triest


sing ken ken bli....

ferryardx
Gebruiker
spacer line
 


On 28-12-2006 12:59 ardianto wrote:
Vandaag in The Jakarta Post:


...


Deze keer zou het met de flaps te maken hebben (die uitschuif vleugels die je bij de landing naar buiten ziet schuiven om het toestel af te remmen). Het is niet de eerste keer dat ik lees over technische storingen en mankementen bij Adam Air.


Ff een kleine correctie:
Flaps worden niet gebruikt om het toestel af te remmen, maar om de liftkracht van de vleugels op lage snelheden te vergroten. Om het toestel af te remmen, maakt het toestel gebruikt van de zogenaamde "air brake". Dat is een vierkante platen aan de bovenkant van de vleugels die op kunnen klappen om de luchtstroming te verstoren waardoor een grotere weerstand wordt opgewekt.

Ik heb zelf nog nooit met deze maatschappij gevlogen, maar volgens de media, is het kwaliteit van hun onderhoudsbeurten ver te zoeken Emoticon: Nooo .


On 29-12-2006 15:53 kiwimave wrote:
Prachtig... het is natuurlijk wachten op de volgende grote crash...zeker als ze voorlopig nog met die 737-200 grafkisten blijven doorvliegen Emoticon: Nooo


Het is een kwestie van onderhoud. Amerikaanse luchtmacht vliegt ook nog steeds met 707's, allereerste widebody die Boeing produceert die natuurlijk veel ouder zijn dan 737-200. En ze vliegen nog steeds goed.


On 02-01-2007 02:15 balibreeze wrote:
De werkelijke oorzaak is nog niet bekend,maar van brandstof gebrek is geen sprake ,er zat genoeg brandstof voor een vlucht van 4.30 min.


Mee eens. Het lijkt me sterk dat het toestel aan brandstof te kort kwam, terwijl het nog zo'n 1 uur tot hun eindbestemming (Manado) moest vliegen. Als een toestel neerstort wegens gebrek aan brandstof, gebeurt dat meestal vlak voor de landing en niet halverwege zijn route. We zullen gewoon moeten afwachten totdat ze de zwarte doos hebben geanalyseerd.


What goes up, must come down. En hopefully will be in one piece..... (An aircraft)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Het wordt nu toch wel een heel triest verhaal. Eerder vandaag was het vliegtuig gevonden, en waren er overlevenden. Nu blijkt dat allemaal een media-verzinsel te zijn geweest. Een generaal meldde dat er helemaal nog geen vliegtuig en of overlevenden gevonden waren.

Ik weet dat er gekke dingen gebeuren in IndonesiŽ, maar dit is dan toch weer iets waarover ik me achter mijn oren moet krabben en eigenlijk heel hard moet lachen, maar met wellicht 100 slachtoffers is dat niet zo heel gepast.



Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line
 
Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line
 


On 02-01-2007 18:59 Tikus wrote:
http://www.kompas.com/utama/ne(...)s/0601/24/180429.htm



Voor de snelle lezers, dit gaat dus over een vliegtuig met motorpech op 24 januari 2006


Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 


On 02-01-2007 19:30 4yoke4 wrote:

...



Voor de snelle lezers, dit gaat dus over een vliegtuig met motorpech op 24 januari 2006


Ja en dit was wel weer zo'n 737-200 grafkist waarvan je weet dat het je laatste vlucht kan zijn als je er instapt...

Wat mij persoonlijk nog het meest verbijstert is dat het nu gaat om een relatief nieuwe 737-400..wat kan er nu mis zijn in zo'n toestel??


Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line
 

het gaat waarschijnlijk over dezelfde pesawat.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 


On 02-01-2007 20:21 sidia wrote:
het gaat waarschijnlijk over dezelfde pesawat.


Nou dat kan niet dus


Gracias. Sama sama

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line
 

Nou zo nieuw is die kist ook weer niet,18 jaartjes jong en 45.00.000 vlieguurtjes achter de rug, laatste onderhoud controle ?????
Adam Air 5e incident in de afgelopen drie jaar word tijd dat ze hun licenties intrekken.


sing ken ken bli....

derrick
Gebruiker
User icon of derrick
spacer line
 

Het is helemaal niet gezegd dat er iets met het vliegtuig aan de hand zou zijn.
Stel dat het vliegtuig midden in een stormcel terecht gekomen is, dan kunnen de vleugels er domweg afgebroken zijn.
Dan zou er dus sprake kunnen zijn van een beoordelingsfout van de piloten, omdat ze er niet voldoende omheen gevlogen zijn.






kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line
 

Volgens mij is afbreken van vleugels niet echt aan de orde....de laatste keer dat dat gebeurd was in de 2de wereldoorlog als ik mij niet vergis Emoticon: Party!

En voor Indonesische begrippen was dit toch echt een "jong" toestel hoor...


Gracias. Sama sama

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line
 


On 02-01-2007 10:41 ferryardx wrote:
Ff een kleine correctie:
Flaps worden niet gebruikt om het toestel af te remmen, maar om de liftkracht van de vleugels op lage snelheden te vergroten. Om het toestel af te remmen, maakt het toestel gebruikt van de zogenaamde "air brake". Dat is een vierkante platen aan de bovenkant van de vleugels


Nog een correctie...

De Liftkracht (L) blijft gelijk maar de liftcoefficient (C L ) wordt vergroot... eenvoudig aan te tonen door: L = 1/2 * Rho * V 2 * S * C L * S Uitgaande van dat L gelijk blijft, je snelheid V omlaag wilt hebben kun je alleen stellen dat C L hoger moet worden... de rest van de variabelen blijven nl. gelijk...

De B737 is niet uitgerust met airbrakes... deze zitten o.a. op de F70/100 en BAe146. Wat jij bedoelt zijn speedbrakes.


On 03-01-2007 11:40 balibreeze wrote:
Nou zo nieuw is die kist ook weer niet,18 jaartjes jong en 45.00.000 vlieguurtjes achter de rug, laatste onderhoud controle ?????


45000 zal meer in de richting komen... wat jij noemt kan niet.


On 03-01-2007 19:34 derrick wrote:

Stel dat het vliegtuig midden in een stormcel terecht gekomen is, dan kunnen de vleugels er domweg afgebroken zijn.



Onmogelijk hier is een vliegtuig op ontworpen... of je moet in een typhoon terecht komen Emoticon: Stupid en dat is niet het geval.


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Rich het is te vroeg voor een conclusie, ik volg jouw berichten op londoh,
potverdrie wat is nog veilig binnenlands, Merpati??????



Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line
 

Malam,

Geen conclusies van mijn zijde... het is een feit dat er geen typhoon was (als je dit bedoelt)...





"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line
 

Sorry foutje bedoelde ook 45000 vlieguren


sing ken ken bli....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,028 pageviews Een website van indahnesia.com