Krijgt'ie nou wel of geen paspoort?

Subforum Het visumgebeuren 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
andre
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Enkele maanden geleden hebben we met groot genoegen vernomen dat een kind uit een gemengd huwelijk een dubbele nationaliteit kan krijgen. M.a.w. onze Nederlandse zoon kan ook een Indonesisch paspoort krijgen.

Een kleine twee week geleden kregen we van de ambassade bericht hoe de procedure verloopt en wat we allemaal moeten inleveren/-vullen om de procedure in gang te zetten.

Nu kijk ik zojuist op de website van de ambassade om te zien of de openingstijden gewijzigd zijn... zie ik dit:

UU Kewarganegaraan RI

Berkenaan dengan Surat Direktur Jenderal HPI Departemen Luar Negeri No. BB-4866/DEPLU/XII/06 tanggal Jakarta, 04 Desember 2006, bersama ini diberitahukan bahwa untuk sementara waktu KBRI Den Haag tidak menerima pelayanan Pendaftaran Undang-undang Kewarganegaraan RI baru sampai ada pemberitahuan lebih kanjut

Atas perhatiannya diucapkan terima kasih

Wie kan dit voor me vertalen, en... wie kan dit voor me verklaren (als het betekent wat ik denk dat het betekent).?

Alvast bedankt...

Emoticon: Confused en Emoticon: Angry

mas jono
Gebruiker
spacer line

Dag Andrť,

Het komt erop neer dat ze de procedure voor het maken van een paspoort voor jouw zoon nog niet in behandeling kunnen nemen en dat je op verder nieuws moet wachten.

Hoe dat kan? Er zullen nog te veel haken en ogen aan procedure zitten zeker, wacht nog maar even af het zal wel eens goed komen zeker.

groet

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De wet is in juli er doorheen "gejaagd" en in augustus getekend door de president. Nu hebben de verantwoordelijke instanties wettelijk gezien 6 maanden maximaal de tijd de wet te implementeren. Dat houdt in dat vanaf februari 2007 op zijn laatst de wet actief moet zijn. Daarna kan je ze er op aanspreken.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Yep, Yogya-Bali heeft gelijk. Ik kreeg 2 weken terug de hele wettekst toegestuurd met info hierover. Zware kost waar ik zelf niets aan heb en dus gelukkig niet door heb genomen. Ik heb um al weggegooid anders had ik um wel kunnen digitaliseren ofzo.

Begin de details te vergeten

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

De vraag is of het met terug werkende kracht gaat gelden.
Wat gebeurt er als het kind al een buitenlandse nationaliteit heeft ?

De probleem heb ik vroeger gehad metmijn zoon , hij heeft de Indonesische nationaliteit, reist met Ind.Paspoort.
Maar in Nederland is hij door Nederlandse Wet / autoriteiten erkend als Nederlander en niet als Indonesier.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kan zijn dat hij nog steeds 2 nationaliteiten heeft.
Maar wat betreft die nieuwe wet; u snijdt iets nieuws aan. Ik zou het niet weten maar ben er wel degelijk in geinteresseerd. Als ik u was, zou ik er zeker achter aan gaan. Ik heb van de immigratie van Solo de informatie gekregen. Ik heb de betreffende " Undang2 Republik Indonesia Nomor 12 tahun 2006 tentang Kewarganegaraan Republik Indonesia" nog niet 100% doorgenomen. Maar probeert u het te krijgen van het internet.
Indien dat niet lukt, dan ben ik op de "Winternachten". Lijkt me een uitgelezen moment elkaar te ontmoeten en ik overhandig u een kopie van de undang2.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het is te laat , mijn zoon is belanda geworden Emoticon: Frustrated
Bij hem is het ruwet geweest omdat er sprake is van een erfenis kwestie.

Ik hoop dat hij uiteindelijk in Indonesia wil gaan vestigen.
Voor de nieuwe gevallen, MOET ook voorzichtig zijn met keuze , als je al gekozen heb , bijvoorbeeld voor Nederlandse , kan men daar mss moeilijk doen.
Ik zou denken , eerst Indonesisch regelen , en dan pas nederlands.
Dan weet je zeker dat het altijd goed is , je ben Indonesisch staatsburger.
Kunnern ze niet afpakken.
En Nederland erkend automatisch de rechten van de Nederlandse vader , en dus ook de nationaliteit van de kinderen van de vader.Dus Nederlands .
Een nadenkkertje ?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, een nadenkertje. Maar daar heb ik allang van geprofiteerd. Mijn kinderen zijn allang dwi-warganegara.
Maar Oom Sid, je weet maar nooit. Misschien bestaat er een mogelijkheid dat ze ook beide nationaliteiten kunnen verkrijgen. Try it and u know it.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oom SId, probeer het uit: "Wie niet tracht wie niet wint."
De nieuwe wet op de Indonesische nationaliteit betekent nog niet dat men automatisch vanaf geboorte recht heeft op een Indonesische of Nederlanse nationaliteit. Een kind dat geboren wordt uit een buitenlandse vader en een Indonesische moeder, houdt in dat men eerst aan beide voorwaarden heeft moeten voldoen.
Indien dus blijkt dat dat kind WNA is, ja dan moet ie ook het Nerderlandse kunnen bewijzen.
C U, it's a hard time and a lot of drinks (but a lot of the local situation). Well, we're not talking about it anymore.
Give our credits to Balibreeze who still believe in a fairytaleworld.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Voor ons persoonlijk is geen probleem.
Hij kan altijd(ten alle tijde) naar Indonesia gaan .
Ook als Nederlandse staatsburger, en na 5 jaar kan hij ook WEER Indonesische staatsburgers worden.
Over werk /inkomen/ cq verblijfverg. is bij wijze van spreken ,soal "sekejap mata". Kwestie van kleine formaliteit. Emoticon: Blush
Zijn (familie) naam is al garantie genoeg . Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,748,209 pageviews Een website van indahnesia.com