Motoren. Auto Hoe regel je de aanschaf

Subforum Andere praat 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Velen zullen er al een ervaring hebben, in Indonesie
Er komen voor mij toch nog wel vragen over nieuw of tweedehans?
Vertrouwelijke Garage houders Particulier of zijn er openbare markten?
Is het te financieren, of is kontant betalingen te doen?
u ziet velen vragen betreft te koop Mengjual Motor,dan Mobiel!, mengbeli Motor, Mobiel? Emoticon: Smile Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dezelfde principes zoals in Nederland. Emoticon: Yes!
Ga naar een betrouwbare (ster) dealer .
De voorwaarden staat meestal vermeld in de advertenties zelf.
Ga naar een bank die je kreditwaardig vindt.
Bij geschillen kan je ook verhaal gaan halen. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Jika anda hendak membeli mobil , silahkan anda melihat situs2 di internet.

Contoh: http://www.oto.co.id/layanan/bungoto.asp

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Wagens in Indonesie zijn in vergelijking met Europa duurder,vooral tweede handse.
Als je de centjes beschikt contant het beste,krijg nog korting ook zolas hier.
Via de bank lenen kost kapitalen 20 tot 25 % rente en meer zijn geen uitzonderingen.Particulieren vraag om problemen,de betere dealer of garage ben je beter af.

sing ken ken bli....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Pak Sid heel hartelijk bedankt als wij u niet hadden!
Die tweedehans, is ook te koop bij de dealers, met garantie?
Of is dat tot aan de deur ja
Maar Oto is alleen een krediet verschaffer en als je op klikt Asuransi hebben ze geen aanbiedingen, dus verzekeren is daar dan ook anders? Emoticon: Worship Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Toevallig had ik op een ander forum al reacties gelezen over het kopen van een motor/scooter.
Op onze website: http://www.indonesie.tomaatnet.nl/motor.html heb ik een hele pagina besteed aan dat onderwerp, wel over een motor/scooter maar de procedures voor een auto zijn gelijk.
Zijn er aanvullingen of opmerkingen vul ik de pagina graag aan.
Met all-risk verzekering word de premie berekend over de dagwaarde van de auto/motor/scooter en niet over de nieuwwaarde zoals in NL, dat vind ik persoonlijk een erg goede regeling.
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Waarom moeilijk doen, een auto kopen en daar achterlaten.
En dan gaat je onbetrouwbare schoonfamilie Emoticon: Smile in de tijd dat je daar niet ben de auto afraggen.
En op de daarop volgende pakansi tot ontdekking komt dat jeauto total loss is.
Krijgt je alleen maar ruzies van .

Je kan ook voor de tijd 1 of 2 maanden een auto gaan huren , ik weet dat men ongeveer voor 4 a 5 jut /maand een auto uitlenen aan een pengusaha rental .Dus als je dat zelfs doet en een supir voor 1 jut per maand aan neemt heb je voor 5 of 6 jut een auto met supir.Dan hoeft je geen zorgen te maken of die aangetrouwde neef Mamat jou auto niet in de prak rijdt.

Een tip voor ondernemende jongelui , koop met een paar vrienden een paar auto' s , sticht je eigen PMA .Ga adverteren bij indahnesia , en alle indahnesiaers komen bij je Car Rental om auto huren .Uiteraaard met hoge kortingen .
Met een eigen PMA kan je ook huizen gaan kopen.
Je kan het verhuren als losmen/guesthouse en in slappe tijden gaan verhuren en cq gebruiken als rileks huizen.
Zo' n complete spa behandeling.
Een idee ?????????????? Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Mmmm van je familie moet je het maar hebben zou ik zo zeggen,denk je nou echt dat allemaal zo zijn Pak Sid ,misschien bij de uwe. Emoticon: Shiny

sing ken ken bli....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Pak Sid......Ja daar had ik ook aangedacht,heb het al eerder hier laten blijken van mijn wantrouwen.
Vooral als je 6 maanden daar zit wat is dan de goede mannier?
6X5 juta = 30 juta dan heb je in 5 jaar bijna een nieuwe auto betaalt.
Want ik zag een prachtige KIVI 180 juta dus 6 jaar een nieuwe betaalt, en je hebt niets meer!
Neen pak Sid geen goed idéé.
Voor twee maanden dan kom je anders uit.
Maar goed misschien komen ze met meer ideeén, of ervaringen
Jan van Tuti schreef
Toevallig had ik op een ander forum al reacties gelezen over het kopen van een motor/scooter.
Ja dat klopt ik had daar een vraag geplaats maar het was u idéé om een apparte topic er van te maken....
ik heb gezien op uw site over Motor geld dat ook voor auto kopen? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 09-12-2006 14:45 sidia wrote:
Waarom moeilijk doen, een auto kopen en daar achterlaten.
En dan gaat je onbetrouwbare schoonfamilie Emoticon: Smile in de tijd dat je daar niet ben de auto afraggen.
En op de daarop volgende pakansi tot ontdekking komt dat jeauto total loss is.
Krijgt je alleen maar ruzies van .

Je kan der op wachten!
Inderdaad wat Om Sid zegt. Ik neem aan dat je niet elke dag gaat rijden. Is het beter om een wagen met sopir te huren voor een paar dagen. Hebbie geen zorgen aan je kop. Ik moet er niet aan denken. Emoticon: Nooo

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-12-2006 15:56 zieleffe wrote:
Pak Sid......Ja daar had ik ook aangedacht,heb het al eerder hier laten blijken van mijn wantrouwen.

Ya ya , koren op OmZiels molen. Emoticon: Smile
giegel , giegel

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ja dat klopt ik had daar een vraag geplaats maar het was u idéé om een apparte topic er van te maken
Het lijkt me nog steeds een goed idee om daar een topic over te maken.
De procedure voor een auto zijn gelijk aan de procedure voor motor/scooter.
Ik vind het nog steeds een raar iets dat erg lang gewacht moet worden voordat je officieel de eigenaar van zo'n vervoermiddel bent, het is belachelijk dat je meer dan 4 maanden moet wachten op het eigendomsboekje( Buku Pemilik Kendaraan Bermotor) als je een nieuw vervoermiddel koopt.
Ik ken Nederlanders die een tweede hands auto hebben gekocht en nog nooit van dat boekje gehoord hebben, het is goed mogelijk dat de eigenaar van die mobiel krediet heeft opgenomen en daarvoor dat boekje bij de bank heeft ingeleverd.
Ook is mij een geval bekend waar iemand meer voor een tweede hands auto van 8 jaar oud heeft betaald dan de auto destijds nieuw koste!!
Tweede hands vervoermiddelen zijn in de regel veel en veel te duur.
Mijn advies is en blijft om een nieuw vervoermiddel te kopen, tenminste als je een KITAS hebt, anders is het voor de Indonesische wet niet toegestaan, of daar in de praktijk van word afgeweken is mij niet bekend.
Prettig weekend
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 09-12-2006 18:09 sidia wrote:

...

Ya ya , koren op OmZiels molen. Emoticon: Smile
giegel , giegel

Ik heb al iets aangeschaft Pak Sid dat doet u volgens mij deugt. Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Lahan parkir sepeda motor di kawasan SCBD Jakarta, Kamis, (14/12). Tarif parkir mengalami kenaikan hampir 50. Xzoveel tel uit je winst per dag Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-12-2006 02:34 Tuti & Jan wrote:
Ja dat klopt ik had daar een vraag geplaats maar het was u idéé om een apparte topic er van te maken
Het lijkt me nog steeds een goed idee om daar een topic over te maken.
De procedure voor een auto zijn gelijk aan de procedure voor motor/scooter.
Ik vind het nog steeds een raar iets dat erg lang gewacht moet worden voordat je officieel de eigenaar van zon vervoermiddel bent, het is belachelijk dat je meer dan 4 maanden moet wachten op het eigendomsboekje( Buku Pemilik Kendaraan Bermotor) als je een nieuw vervoermiddel koopt.
Ik ken Nederlanders die een tweede hands auto hebben gekocht en nog nooit van dat boekje gehoord hebben, het is goed mogelijk dat de eigenaar van die mobiel krediet heeft opgenomen en daarvoor dat boekje bij de bank heeft ingeleverd.
Ook is mij een geval bekend waar iemand meer voor een tweede hands auto van 8 jaar oud heeft betaald dan de auto destijds nieuw koste!!
Tweede hands vervoermiddelen zijn in de regel veel en veel te duur.
Mijn advies is en blijft om een nieuw vervoermiddel te kopen, tenminste als je een KITAS hebt, anders is het voor de Indonesische wet niet toegestaan, of daar in de praktijk van word afgeweken is mij niet bekend.
Prettig weekend
Jan

Ik koop voor 50 juta een splinternieuwe auto die net ongveeer die prijs kost.
Wat moet ik er verder er nog mee??

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

En we gaan weer ontopic, want dat laatste was inderdaad compleet offtopic.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Op http://www.oto.co.id/ is veel info te vinden over nieuwe en gebruikte auto's.
De site is wel in het Indonesisch maar toch gemakkelijk te gebruiken.
Succes,
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 15-12-2006 03:59 Jeroen wrote:
En we gaan weer ontopic, want dat laatste was inderdaad compleet offtopic.

Sorry een afzwaaier,
On 15-12-2006 05:53 Tuti & Jan wrote:
Op http://www.oto.co.id/ is veel info te vinden over nieuwe en gebruikte autos.
De site is wel in het Indonesisch maar toch gemakkelijk te gebruiken.
Succes,
Jan
Jan die oto is wel goed, alleen de prijzen kon ik niet vinden.
Verder is dit wel een voorbeeld die het duidelijk maakt, dat het een goede adres is,en dat is het volgende kunnen voorkomen, en dat is kat in de zak kopen.
Mijn zwager ik wilde met hen samen een nieuwe auto kopen maar zoals ze daar soms eigenwijs zijn kocht hij via een familie lid een tweedehans kiva
Van 1998.
Nou ik heb hem al gezegt dat het geen goede wagen was dat kon je zo zien.
En ja hoor naar een maand stond die al stuk.
Nu is het wel zo dat er daar goedkope reparaties, worden gepleegd, door mensen die een beetje autotechniek kent.
Maar de techniek van de nieuwe auto's heeft meer kennis nodig dan alleen motor techniek.
Je zal meer computer en automatisering kennis nodig hebben.
Daarom fout hij kocht deze auto voor 58 juta ik heb mij voor de koop gelijk terug getrokken,en gezegt dat hij het zelf nu moest uit zoeken.
"EIgenwijs" maar ja het zij zo aldoende leert men. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Sadley Emoticon:

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Is even wennen, het werkt als volgt:
De site springt bij opstarten automatisch over naar: http://www.oto.co.id/mobilbaru/
Bij Kota neem ik als voorbeeld JABOTEK, dit is regio Jakarta ik neem dit omdat daar de meeste merken en modellen te krijgen zijn tegen de voordeligste tarieven.
Bij Merek neem ik als voorbeeld: Suzuki
Bij Model neem ik Swift, dit model kennen we ook in NL.
Bij Tipe neem ik 1.5 M/T (willekeurig)
Ik krijg de volgende afbeelding te zien:

Meteen is de link zichtbaar naar de Web site van betreffend merk.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En nog een voorbeeld uit een andere stad en met de Daihatsu Xenia, een goedkoper model auto:

Dit zijn twee voorbeelden van nieuwe auto's met modellen uit 2005, koop je zo'n auto bijvoorbeeld in Yogyakarta heeft die auto vaak al wat kilometers op de teller omdat de auto wordt aangeleverd uit Jakarta.
Veel nieuwe auto's in Bali komen van Surabaya, dus ook al 500km gereden als je hem krijgt afgeleverd.
Prettig weekend,
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Spesifikasi Mobil Baru

Suzuki Swift 1.5 A/T
HARGA : Rp. 169,500,000,- / JABOTABEK

Semua data spesifikasi adalah data resmi yang kami dapatkan dari Dealer/ATPM.

Simulasi Kredit
Merek : Suzuki
Model : Swift
Tipe : 1.5 A/T
Harga Kota : JABOTABEK
Harga (Rp) : 169,500,000,-
...Pilih Uang Muka... Uang Muka 25% (Rp) Uang Muka 30% (Rp) Uang Muka 35% (Rp) Uang Muka 40% (Rp) Uang Muka 45% (Rp) Uang Muka 50% (Rp) : 42,375,000,-
..Pilih Jangka Waktu.. 1 tahun 2 tahun 3 tahun : 3 tahun (35 bulan)
..Pilih Asuransi.. ALL RISK : 8.1 % ( ALL RISK 3 tahun )

Pokok Hutang (Rp) : 127,125,000,-
Angsuran per bulan (Rp) : 4,889,400,-
Pembayaran Pertama
Uang Muka (Rp) : 42,375,000,-
Angsuran Pertama (Rp) : 4,889,400,-
Asuransi ALL RISK (Rp) : 13,729,500,-
Administrasi (Rp) : 475,000,-
Total (Rp) : 61,468,900,-
ja ik heb het nu door bedankt Jan.
Dit zijn gegevens waar je wat aan hebt nogmaals bedankt....! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Na drie jaar maar weer eens even op ratelen,
Ze zeggen dat er een explosie van motoren zijn gekomen, in Indonesië, de afgelopen 3 jaren...... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

helsdingen
Gebruiker
User icon of helsdingen
spacer line

Ik ben wel heel erg benieuwd waar bovenstaande foto is gemaakt..... Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-06-2009 09:06 helsdingen wrote:
Ik ben wel heel erg benieuwd waar bovenstaande foto is gemaakt..... Emoticon: Shiny
Ergens waar het niet zo warm is (in Indonesie?) in elk geval........

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ergens in Bandung, dat weet ik zeker, maar hoe die straat heet weet ik niet.
Ben het vergeten de tekst er onder mee te nemen.
Het komt hier uit deze krant vandaan.......... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,579 pageviews Een website van indahnesia.com