Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
87 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Burung Hantu
Gebruiker
User icon of Burung Hantu
spacer line

Ik wil contant geld sturen naar iemand in IndonesiŽ. Kan men in IndonesiŽ gemakkelijk euro's wisselen?

rspelmink
Gebruiker
spacer line

Burung, mijn advies: GEEN CONTANT GELD STUREN. Dit wordt waarschijnlijk uit je post gehaald! (helaas heb ik daar slechte ervaring mee)!

Natuurlijk kan je behoorlijk makkelijk geld wisselen daar. Genoeg moneychangers.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja helemaal mee eens geen geld via brief verzenden maar via bank zorg wel dat je een swift bancode van de betreffende bank er bij vermeld anders lukt geen overboeking meer Emoticon: I love it Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Er bestaat nog een Western Union binnen twee uur kan je het geld al ophalen kost wat duurder wel het snelste. Emoticon: Yes!

sing ken ken bli....

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-12-2006 11:00 balibreeze wrote:
Er bestaat nog een Western Union binnen twee uur kan je het geld al ophalen kost wat duurder wel het snelste. Emoticon: Yes!

Is voor ons ook de beste oplossing om geld over te maken.
Ik stort het hier op het postkantoor, bel of sms het transactienr. door en binnen korte tijd kan het geld gehaald worden als je in 1 van de steden of dorpen woont waar een western union kantoor gevestigd is, je moet wel de goede gegevens van de ontvanger hebben die op zijn identiteitsbewijs staan.Nooit problemen mee gehad wel met geld overmaken via de bank, dit kost ook geld en het duurt veel langer en soms blijft het ergens "steken"onderweg .
succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

ruud zevenhoven
Gebruiker
spacer line

Geld overmaken naar Indonesia via westrn Union kan via elk postkantoor hier in Holland,maar kan in Indonesie ook in elk postkantoor opgehaald worden.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-12-2006 20:20 ruud zevenhoven wrote:
Geld overmaken naar Indonesia via westrn Union kan via elk postkantoor hier in Holland,maar kan in Indonesie ook in elk postkantoor opgehaald worden.

Of het in elk postkantoor in Indonesia kan weet ik niet zeker, wel bij de grote en ook bij een aantal banken maar dat is wel te lezen op een folder die je bij het postkantoor kan ophalen. Daar staan ook de tarieven in, misschien ook wel te vinden op internet.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Petra&Freek
Gebruiker
spacer line

Hoe zit het met kleine dorpen?
Ik wil geld sturen naar iemand in Ketambe (Sumatra) voor de kerst maar vraag me af of het daar op te halen is.
Zou ik natuurlijk de ontvanger kunnen vragen maar als het niet mogelijk is heb ik hem blij gemaakt met niks....

fred
Gebruiker
spacer line

Je vind de lijst van de kantoren via internet.

groet,
Fred.

Martinus
Gebruiker
spacer line

Beste Zieleffe,

Bij mijn weten en ervaring doen de banken in Indonesie (nog) niet mee aan het Swift Bancode systeem zoals in Europa.
Maken elke 3 maanden zonder problemen geld over in Euro's via Postbank-Girotel (kosten Ä 7,50) naar de BCA rekening van onze dochter op Bangka.
Dit zonder Swift Bancode omdat de bank en zij die niet hebben.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Martinus,

Kan gewoon met swift-code, althans bij de grote banken. Van Postbank naar Mandiri duurt ong. 3 dagen Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 13-12-2006 10:56 Martinus wrote:
Beste Zieleffe,

Bij mijn weten en ervaring doen de banken in Indonesie (nog) niet mee aan het Swift Bancode systeem zoals in Europa.
Maken elke 3 maanden zonder problemen geld over in Euros via Postbank-Girotel (kosten Ä 7,50) naar de BCA rekening van onze dochter op Bangka.
Dit zonder Swift Bancode omdat de bank en zij die niet hebben.

Met mijn beter weten kan ik geen geld over boeken als ik geen bancode hebt.
Laats was er iemand die geld wilde over boeken bij BCA bank. Hij had die ban code nodig hij heeft zelf een e-mail verzonden naar de bank, en kreeg het swift en ban code zo mee verzonden ieder bank moet een code hebben.
Zodat hij geld kon over maken.
Zonder kan niet meer bij mijn Rabobank! Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Martinus
Gebruiker
spacer line

Zielffe ik kom nog even terug op sturen geld naar bank in Indonesie.

Stuur echt steeds (volgende week weer) naar de rekening die onze dochter heeft bij BCA tegenwoordig, voorheen bij BNI.
Vermeld alleen naam bank en plaats bank en rekeningnummer,naam/ adres dochter, komt altijd op haar rekening

Dit is echt geen sprookje wat ik je vertel.

closje
Gebruiker
spacer line

Ja, dat kan ik bevestigen Martinus.
De gegevens die u opgeeft zijn voldoende en met 3 dagen is het geld daar.
Ik gebruik internetbankieren van de Postbank.

mas jono
Gebruiker
spacer line

Eens gekeken hoe het nu precies zit,

1) BIC (Bank Identifier Code) Bank is de SWIFT Code
en deze moet je wel altijd vermelden voor BCA is dit: CENAIDJA

2) Normaal gesproken bij een overboeking naar het buitenland moet je altijd
een IBAN (International Bank Acount Number)nummer gebruiken.
Bijvoorbeeld voor Nederland is dit NL31ABNArekeningnummer,
en bijvoorbeeld voor Belgie is dit BE22rekeningnummer.

Maar voor de een of andere reden is bij een overboeking naar een rekening bij
BCA dit IBAN nummer niet nodig.

En voor de rest, inderdaad een dag of 3 en het staat op je rekening in Indonesia

Martinus
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Wil ook nog even terugkomen op geld overmaken via Western Union, dit 1x gedaan en inderdaad het geld was heel snel over.
Alleen je moet wel over (een) tel.nummer van de ontvanger beschikken i.v.m. de kode die je ontvangt bij de storting aan hem/haar te melden, anders kan deze het geld niet in ontvangst nemen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Alleen je moet wel over (een) tel.nummer van de ontvanger beschikken
Daar is SMS een medium bij uitstek en geen misverstanden.
Half Indonesie of meer loopt al met een handphone rond dus dat moet geen probleem zijn.
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

1) BIC (Bank Identifier Code) Bank is de SWIFT Code
en deze moet je wel altijd vermelden voor BCA is dit: CENAIDJA

de Swift-code is

4 karakters bank naam
2 karakters land code
2 karakters stad

Die laatste kunnen verschillend zijn dan dus die JA (die ongetwijfeld voor Jakarta staat). Voor zover ik weet heeft de BII hier in Yogya een aparte code op het eind. Is me eens voorbijgeschoten, maar omdat ik het niet nodig heb is het niet allemaal blijven hangen.

mas jono
Gebruiker
spacer line

On 14-12-2006 12:23 Yerun wrote:

...

de Swift-code is

4 karakters bank naam
2 karakters land code
2 karakters stad

Die laatste kunnen verschillend zijn dan dus die JA (die ongetwijfeld voor Jakarta staat).

En zo worden we elke dag weer wat wijzer. Emoticon: Wink

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Volgens opgave van de bank de swifcode:
Van Bank Mandiri: BEIIIDJA
Van Bank BCA: CENAIDJA

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Alle overboekingen worden voor mandiri via jakarta geregelt.
Wij hebben een rekening internet banking Mandiri in Bandung.
Bij het overboekingen kan het zijn dat er automatisch de iban code er bij vermeld word. Zo gaat het bij mij .
Ja en dan controleer ik of het over geboekt is heb alles hier via internet banking de overzicht.
Tot nog toe geen problemen, kan dan door boekingen verrichten, naar de familie, niemand kan mijn rekening die daar ook op mijn naam staat in zien laat staan in komen.
Zo heb je altijd het overzicht, en controle. Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En als het waar is wat Zieleffe zegt (geen reden eraan te twijfelen) dan kan het best zijn dat voor andere banken de stad altijd JAkarta is, omdat het daar centraal verwerkt wordt.

Martinus
Gebruiker
spacer line

Hallo Tuti en Jan,

Ja inderdaad mobieltjes genoeg in omloop, onze familie /vrienden hebben er ook een, echter krijgen dikwijls geen reactie op onze SMS; reden het tegoed was op en nieuwe kaart kopen: maaf uang tidak, nanti pak.
E-mail daar vandaan ook probleem.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb gewoon een tweede girorekening met het pasje bij een vertrouwenspersoon in IndonesiŽ.
Is er geld nodig voor betaling van listrik of dergelijke of ik wil iemand geld geven voor iets wat noodzakelijk is, gewoon het pasje gebruiken en geld uit de muur halen.
Transactiekosten Ä 1.80.
Voordeel als ik zeg haal maar 500.000 Rp, dan boek ik 50 Euro over op die tweede rekening, wil de persoon meer dan 50 Euro pinnen dan is dat onmogelijk.
Vervolgens na twee dagen even met 0632008008 gratis de persoon bellen waar het geld terecht moest komen en klaar is Kees.
Simpel voor daar en simpel voor mij, bovendien ga ik van 1.80 transactiekosten ook niet onderuit, bovendien kan er nooit mŤŤr gehaald worden als dat ik overmaak.
Nu kunnen wel weer een heleboel mensen over mij heenvallen dat Indonesische mensen niet te vertrouwen zijn met geld en dat alles daar draait om geld, ten dele is dat waar, maar ik heb op enkele uitzonderingen na goede ervaringen.
Als ik in Nederland mijn tweede rekening met een sloot geld open zou stellen voor een paar arme sloebers,dan gebeurd het zelfde als dat er in IndonesiŽ zou gebeuren, dus niet meer op de rekening zetten als noodzakelijk is en door controle vinger aan de pols houden, zoals dat overal in de wereld noodzakelijk is.
En zoals Mas Jono schreef dat het sms kontakt slecht verloopt, nou jammer dan, als de nood aan de man is komt de sms vanzelf en dan is het aan jou of je er wat mee doet of niet, geen bericht goed bericht toch!!!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-12-2006 16:54 Malam wrote:
Nu kunnen wel weer een heleboel mensen over mij heenvallen dat Indonesische mensen niet te vertrouwen zijn met geld en dat alles daar draait om geld, ten dele is dat waar, maar ik heb op enkele uitzonderingen na goede ervaringen.

Nee hoor , voorkomen is beter.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,211 pageviews Een website van indahnesia.com