Kumis Kucing

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Salam lieve forumleden,
Ik heb een vraagje over Kumis Kucing, weten jullie/u misschien raad?
Sinds vorig jaar mijn baarmoeder is verwijderd heb ik steeds last van blaasontstekingen.Alles al gehad van de dokter, nare onderzoeken etc.
Nu kreeg ik het advies veel Kumis Kucing thee te drinken, dit zou heel geneeskrachtig zijn.
Heeft iemand ervaring met dit kruid?

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Beste forumvriendin yth.,

Ik dacht dat het een 'vochtafdrijvend middel' was ...... misschien dat Malam het effe in het boek van dr. Dharma op zou kunnen zoeken .... het is wel bitter als je er niet tegenkunt ...... kun je het Nederlandse 'brandnetelthee' kunnen gebruiken, wel de verse (donker groene) ......... K/K is wel effectiever ........ je moet het als thee drinken niet uitkoken ...... mijn moeder had het gebruikt, nadat ze ťťn nier door nierstenen 'verloren' had en ze zo haar ene nier wilde 'sparen' .......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 05-12-2006 12:58 merapi wrote:
Salam lieve forumleden,
Ik heb een vraagje over Kumis Kucing, weten jullie/u misschien raad?
Sinds vorig jaar mijn baarmoeder is verwijderd heb ik steeds last van blaasontstekingen.Alles al gehad van de dokter, nare onderzoeken etc.
Nu kreeg ik het advies veel Kumis Kucing thee te drinken, dit zou heel geneeskrachtig zijn.
Heeft iemand ervaring met dit kruid?

Hallo Merapi,
heel herkenbaar de klacht. Ben geen arts maar weet wat het is uit eigen ervaring.
Veel drinken, urine zuur houden ,eventueel vit.c nemen, cranberrextract nemen en thee van kumis kucing, is vochtafdrijvend, maar dan moet je wel eerst veel drinken om je blaas schoon te houden. Het is niet lekker hoor!
Het is te koop bij de indische toko's en ook bij de apotheek maar daar is het veel duurder. Verwacht er echter geen wonderen van.
Veel drinken en veel plassen dus om de blaas schoon te houden!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik drink regelmatig thee van Kumis K. koop ik bij de toko en gebruik ook cranberry blaas van naturapharma te koop bij de apotheek
Succes en groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jantje
Gebruiker
spacer line

Thee zetten van bossie selderij. Zijk je de nieren uit je lijf. (Nog erger dan Om Sid) Emoticon: Wink

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Als je ťen 'bierliefhebber bent' ........... Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Party! Emoticon: Party! (met mate natuurlijk) ....

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Yoke,
Hartelijk bedankt voor het advies,
Veel karnemelk en yoghurt schijnt ook goed te zijn.Cranberrysap drink ik regelmatig, gewoon een fles uit de supermarkt.Is veel goedkoper dan die dure capsules.
Heb Kumis K gekocht, het is inderdaad wennen dat smaakje Emoticon: Angry maar met honing gaat het wel.
Ben je weer helemaal gewend aan het Hollandse klimaatje en heb je een fijne vakantie gehad?

ciater
Gebruiker
User icon of ciater
spacer line

Volop Obat in de toko,s in Indonesie

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit zijn mijn huidige verbeteraars van mijn plas problemen, en echt ik merk het dat het werkt.
Cranberry is wel duur 14,95 Ä, maar wel goed dus Marapi goedkoop is vaak duurkoop, als je wilt dat je beter wil worden dan is geld geen eerste doel.
Alleen de vrouwen hoeven geen prostaat verbeteraars te gebruiken.
Want die hebben ze toch lekker niet Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ajo Om Sid, nee gelukkig hebben vrouwen geen prostaat,en om Sid gebruik niet die dure capsules, maar gewoon Cranberry juice en toch kumis K drinken,
nee Om Sid, lekker kumis k, met gula djawa, en wat eierdooiers en honing,wat rawit
Om, sid veel succes,
neemt niet weg dat vrouwen soms met andere problemen zitten, volgens mij zijn Yoke en ik de enige vrouwen o[pde site, geeft niks
.Om ziel, vertel maar meer over, kortom wat u wilt

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 06-12-2006 19:02 merapi wrote:
Ajo Om Sid, nee gelukkig hebben vrouwen geen prostaat,en om Sid gebruik niet die dure capsules, maar gewoon Cranberry juice en toch kumis K drinken,
nee Om Sid, lekker kumis k, met gula djawa, en wat eierdooiers en honing,wat rawit
Om, sid veel succes,
neemt niet weg dat vrouwen soms met andere problemen zitten, volgens mij zijn Yoke en ik de enige vrouwen o[pde site, geeft niks
.Om ziel, vertel maar meer over, kortom wat u wilt

Merapi toch.........
ik denk dat je om ziel bedoelt i.p.v. om sid, geeft niet hoor zolang de heren het zelf maar niet doorhebben.
Maar he!!!!...... wat maak jij nou voor drankje van de kumis kucing, eierdooiers, honing en rawit erbij, het lijkt wel een eigen gemaakte jamu.

Even over die cranberries, sap drinken is gezond maar dan moet je wel heel veel sap drinken om een dosis binnen te krijgen die helpt tegen blaasontsteking. Er is ook geconcentreerd sap maar ook dat is duur .
Capsules zijn dan wel zo gemakkelijk om de juiste dosis binnen te krijgen 2 capsules per dag cranberry blaas van naturapharma en het kost bij de apotheek Ä 16.50 voor 100 capsules. Kijk ook maar even op de website van naturapharma. Mijn dochter is apothekersassistente en dit is bij hun het meest verkochte natuurlijke middel tegen blaasonsteking.
Van een handjevol gedroogde kumis kucing zet ik een potje thee ,laat dat in de keuken staan en neem er af en toe een paar slokken van zo hoef je niet een heel glas achterover te slaan en het maakt niet uit of je het koud of warm drinkt, eventueel met wat honing zoeten zoals jezelf al zei.

Je wordt ouder en dan krijg je deze klachten, maar opoe is de deur uit bij ons en Om ziel zit nog met opa, verschil moet er zijn.

Als vrouw begin je in de luiers in de pubertijd over op andere inleggers en als je oud wordt dan eindig je weer in de luiers. Ha, ha, ha. Emoticon: Party!

Heb nog niet veel tijd om op het forum te zitten, allemaal belangstellende familieleden die bellen of langskomen n.a.v. onze vakantie en dan nog sinterklaas erbij. Koffers die eindelijk uitgepakt kunnen worden en stapels post wegwerken, maar het begint al weer te wennen alleen het weer niet.
Groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ik denk dat je om ziel bedoelt i.p.v. om sid, geeft niet hoor zolang de heren het zelf maar niet doorhebben.
Maar he!!!!......

Ja ik had het door maar ik vond dat Om Sid het maar moest melden het betrof hem dat in zijn schoenen te schuiven.
Het was voor mij de aanleiding er niets van te zeggen.
Leuk toch ha ha, maar die opa speelt mij wel parten daarom cranberry en soms een cognacje voor de verkoudheid,
was deze week even grieperig.
Maar ben er weer kan je zien aan de inbreng van mijn posting.

Capsules zijn dan wel zo gemakkelijk om de juiste dosis binnen te krijgen 2 capsules per dag cranberry blaas van naturapharma en het kost bij de apotheek Ä 16.50 voor 100 capsules

dat scheelt wel een slok op een borrel, want er zitten in mijn vepakking maar 40 capsules in.
Als u weer alles in het reine hebt dan mogen wij toch wel meegenieten wat er alles op uw pad bent tegen gekomen Emoticon: Laugh out loud B.V.D. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Als u weer alles in het reine hebt dan mogen wij toch wel meegenieten wat er alles op uw pad bent tegen gekomen Emoticon: Laugh out loud B.V.D. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
[/quote]
Jazeker mag U mee genieten Om ziel, we hebben deze keer echt vakantie gehad zonder familieperikelen, dus lekker luieren,beetje zwemmen, af en toe een tochtje met een gehuurde auto. Een motor gehuurd, maar dat moet ik maar niet meer doen, het was heel gezellig maar mijn lijf protesteerde daarna, spierpijn!!!!!
dus even lekker lekker laten masseren en weer een gedeelte afsluiten wat niet meer gaat in de toekomst. Leeftijd en reuma beginnen me parten te spelen maar desondanks hebben we een fijne vakantie gehad en we gaan gewoon weer heen ondanks dat de lange vliegreis ook een beetje begint op te spelen.
Groeten , Emoticon: Party! enne beterschap hoor met de griep, neem er nog maar eentje op!!!!!!!! Emoticon: Bye bye

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 06-12-2006 19:02 merapi wrote: Ajo Om Sid, nee gelukkig hebben vrouwen geen prostaat ...............................................

• Merapi wat vertel je ons nu ............ dit is een fabeltje hůůr !!!

• ......................................... neemt niet weg dat vrouwen soms met andere problemen zitten, volgens mij zijn Yoke en ik de enige vrouwen op de site, geeft niks.

Om ziel, vertel maar meer over, kortom wat u wilt

celeton
    Gebruiker
    User icon of celeton
    spacer line

Wat denken jullie van chinese thee medicijn tegen blaas , prostaat etc problemen ik heb er goede evaringen mee en het is ook niet zo duur.
    Ik zou maar eens naar zoon toko gaan . succes gr. ton
    Emoticon: Party!

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Hi Yoke,
    die zelfgemaakte jamu had ik uit het boek van Lonny Gerungan:""de stille kracht van de Indonesische keuken"".
    Omdat de heren op dit forum komen vertellen over prostaatproblemen heb ik dit drankje vermeld.haha, was een grapje.hoor.
    Schijnt dat door dit drankje je meer energie krijgt.
    Maar heren, het werkt alleen bij 20-30 jarigen, alhoewel je weet nooit

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

die zelfgemaakte jamu had ik uit het boek van Lonny Gerungan:""de stille kracht van de Indonesische keuken"".

Merapi dit vind ik veel leuker dan die eet gedoe,
    Ik word steeds dikker mijn gewicht moet na beneden
    krijg last van suikers, dus aan het sonja bakkeren???
    Of toch maar meer dansen Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Haha, Zieleffe,
    niet gaan SB klunzen, wel je bloedsuiker in de gaten houden.
    Meer rameh-rameh is altijd goed en vooral veel dansen!!!
    koolhydraten beperken! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

burung
    Gebruiker
    User icon of burung
    spacer line

Beste merapi,

Voel me bij veel onderwerpen (nog) niet (ervarings)deskundig genoeg om iets aan de discussies toe te voegen, maar hier kan (helaas) wel over meepraten...

Ben erg gevoelig voor blaasontsteking maar heb er een hekel aan om dan toch steeds maar weer een antibioticum kuur te slikken.

Ik ken alle eerder genoemde middelen (vitamine c, cranberry, veel drinken water/thee of zelfs bier?, kumis kucing zelfs). Heb zeer goede ervaring met het slikken van capsules
    'D- mannose'. Hier krijg ik de blaasontsteking in een vroeg stadium tot nu toe steeds mee weg. Afkomstig uit cranberry maar veel geconcentreerder.

Werking van cranberry is volgens mij al wel aardig door onderzoek aangetoond (is niet alleen vanwege de vit C); d-mannose is een suiker dat in cranberry zit en dat met name verantwoordelijk zou zijn voor de werking van cranberry. Bindt de bacterieen.

Tot nu toe alleen via internet kunnen bestellen. Door te googlen vind je ook veel info hierover. Ik heb dit tot nu toe besteld bij Van Rooij, via de volgende site (rare naam, maar krijgt je korting Emoticon: Smile
    http://www.pilliewillie.nl.

En natuurlijk heel veel drinken!

Hoop dat je er vanaf komt, sterkte ermee!

groetjes,
    Burung

sandy
    Gebruiker
    spacer line

Wees voorzichtig met kumis kucing ---als je teveel ervan drinkt kan je problemen krijgen met je nier.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 08-11-2007 13:14 sandy wrote:
    Wees voorzichtig met kumis kucing ---als je teveel ervan drinkt kan je problemen krijgen met je nier.

Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

kUMIS KUCING is niet schadelijk voor de nieren, gewoon max. 3 koppen thee ervan drinken.
    Verder is groene thee en rooibos thee heel goed

matahari dewi
    Gebruiker
    spacer line

Ik gebruik kumis kucing als kruiden drank en kook ik dat samen met daun sirih en gember of kunyit met 1 liter of een half liter water omdat jamu zo bitter gebruik ik gula jawa of palm suiker, Selamat mencoba lekker voor je gezondheid ..
    Groetjes
    Rita

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Hallo Rita,
    kumis kucing is enorm heilzaam voor de urine wegen.
    Geloof het wel of niet, het helpt bij dieren ook.
    Onze 12 jarige kater kreeg last van blaasontsteking en blaasgruis.
    Antibiotica hielp niet en hij moest geopereerd worden, hij zou dan een amputatie moeten ondergaan.
    Heb hem 4 dagen thee van kumis kucing gegeven, 3 x per dag in combinatie met Aconitum d12 [een homeopatisch middel]
    De 2e dag sloeg het al aan, en kater Jerry heeft nergens meer last van.
    Makkelijk was het niet om de thee te geven,Jerry veranderde van een lieve huiskat in een huistijger.
    Heb echt ovenhandschoenen aan gedaan om de thee naar binnen te krijgen,zo wild was ie.

Deewee
    Gebruiker
    spacer line

Dames en ook heren, de zuurgraad van de urine in de blaas moet naar beneden om de bacteriŽn niet de overhand te laten nemen omdat deze voor de blaasontsteking verantwoordelijk zijn. Mijn vrouw heeft daarvoor de cranberrypillen van het Kruidvat in de wacht staan die echt helpen. Prijs geloof ik 4,95 Euro voor 60 pillen.

Groeten, Dennis

senior
    Gebruiker
    User icon of senior
    spacer line

He Dennis, geef jij die pillen aan de kat of.....ze hebben het hier nu opeens over een kat,vandaar Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,912,932 pageviews Een website van indahnesia.com