Tussen twee culturen

Subforum Bali, het godeneiland 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Het is voor mij duidelijk dat deze dame een Bali gevoel heeft. Ik zou niet weten wat daar mee mis is.

Dat hetzelfde gevoel ook in Benidorm is op te lopen geldt volgens mij alleen voor toeristen die een paar dagen blijven en niet verder dan Kuta komen. Emoticon: Party!

Overigens lijkt het mij niet meer dan normaal dat de Balinesen recht hebben om hun eiland op hun eigen wijze in te richten en te organiseren.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Overigens lijkt het mij niet meer dan normaal dat de Balinesen recht hebben om hun eiland op hun eigen wijze in te richten en te organiseren.
Ik ben het helemaal met je eens en ik hoop dat de BULE (westerling) zich daar niet te veel me bemoeit, dit zijn binnenlandse aangelegenheden.
Mocht het zo ver komen zal het toch nog veel tijd en voorbereidingen in beslag nemen.
Jan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-12-2006 12:58 Agung wrote:
Het is voor mij duidelijk dat deze dame een Bali gevoel heeft. Ik zou niet weten wat daar mee mis is.

Er is niets mis met een Bali-gevoel (al zal ik dat nooit krijgen, dat heeft Balibreeze al duidelijk gemaakt met vroegere uitspraken van mij) maar dat moet niet worden verward met een Indisch gevoel. Dat is iets heel anders.
Jammer dat Suzette nog niet heeft gereageerd want ik ben benieuwd waar ze wel is geboren (vermoedt niet in Bali).
Als iemand in Belgie is geboren, krijgt hij of zij toch ook geen Belgisch gevoel in Albanie.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 12-12-2006 15:38 Yogya-Bali wrote:

...

moet niet worden verward met een Indisch gevoel.

Als iemand in Belgie is geboren, krijgt hij of zij toch ook geen Belgisch gevoel in Albanie.

Hoe dan ook Yogja-bali,

Suzette is in indonesie geboren...om een vergissing van je te voorkomen.

Ze heeft haar wortels in Indonesia ! ofdat bali/kuta of het toeristen rijk yogja is maakt niet uit, ze is indonesisch en geen spaanse ! Dat jij bali al zo'n lange tijd beu bent kan zij toch ook niets aan doen Emoticon: Wink Ieder zijn eigen ding en gedachte daarover toch.

Verder ben ik Bali ook niet beu...terwijl ik veel in menado zit Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

On 12-12-2006 12:58 Agung wrote:

Zou een goede zaak zijn Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-12-2006 17:40 Martin-Solo. wrote:

...

Suzette is in indonesie geboren...om een vergissing van je te voorkomen.

Ze heeft haar wortels in Indonesia ! ofdat bali/kuta of het toeristen rijk yogja is maakt niet uit, ze is indonesisch en geen spaanse ! Dat jij bali al zon lange tijd beu bent kan zij toch ook niets aan doen Emoticon: Wink Ieder zijn eigen ding en gedachte daarover toch.

Verder ben ik Bali ook niet beu...terwijl ik veel in menado zit Emoticon: Yeah right!

Hai Martin,
Er staat nergens dat ze in Indonesia is geboren. Ze zegt het wel maar ze heeft het ook over niet-Indisch. Als we het hebben over Indisch kan het ook Nederlands-Indie zijn; en dat is wezenlijk iets anders met heel andere machtsverhoudingen. Indisch # Indonesich.
Daarnaast is het ook niet duidelijk of ze Indonesier, Balinees, Indisch is, Indo of totok-Nederlander. Zit ook een behoorlijk verschil in.

Daar je zelf nu in Manado zit (leuke streek overigens) weet je ook wel dat een Manadonees geen "roots"-gevoel zal krijgen als hij op Bali belandt. Dus als Suzette niet is geboren op het eiland Bali, kan ze ook niet spreken over een soort "thuis komen" gevoel als ze naar Bali gaat. Zo zal de Manadonees met zijn wezenlijk andere cultuur ook niet reppen over een thuis komen als hij op Bali komt na lange tijd weg te zijn geweest uit Indonesie.

Heeft ook niets te maken met of ik Bali beu ben of niet (Balibreeze haalde trouwens oude opmerkingen aan van mij en inmiddels ben ik wat anders gaan staan t.o. Bali; dus haal niet altijd oude koeien uit de sloot). Een Bali-gevoel is en blijft geen Indisch-gevoel.

Daarnaast heeft Suzette helemaal niet gezegd dat ze Indonesisch is; misschien is ze wel Spaans en geboren in Ned.-Indie of Indonesie. Laten we die termen Indo's, Indischen en Indonesiers a.u.b. niet meer door elkaar halen. Daar heeft onze broeder Londoh al voldoende duidelijkheid over gegeven in de loop der jaren (incl. myself). Know your history. Het blijft een ongelooflijk vervelend gedoe altijd die verwarring over Indo's en Indonesiers. Waarom wordt dat toch telkens op z'n Marion Bloem's door elkaar gehaald? Ik heb net nog 2 Indo vrienden op bezoek gehad in RI vanuit NL. Zij hebben dit probleem niet maar zeggen dat velen dat in NL wel hebben.

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Mr Yogja .....(...)
Het doet me een genoegen om je eerder gedaane uitspraken enigzins bijgesteld zijn ,naar het Nederlandse spreekwoord Jantje van Leiden.

Lees aub eerst het onderwerp voordat je reageer.,dan andere dingen erbij te halen die geen betrekking hebben op het topic ,deze vrouw is in Indonesie geboren en heeft daar twee jaar gewoond !!!!!!!!!!!!!

Het valt me op dat vaak dingen erbij schrijf,die het geheel uit zijn contekst haalt.
Om iemand aan te vallen en te corrigeren ,prima daar is dit forum voor,maar als een wilde om je heen gaan slaan,en mij te bestemplen als een racist getuig de ware aard in je persoonlijkheid.

Gedane uitspraken spreken voorzicht ,om er op terug te komen (betwijfel ik )je moet van goede huize komen
Gegroet

sing ken ken bli....

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

On 05-12-2006 10:27 suzette wrote:
Ik ben geboren in Indonesie en heb er twee jaar gewoond. Ik voelde me altijd niet-Nederlander, maar ook niet-Indisch. Wist nooit echt waar ik thuishoorde. Na de plotselinge dood van mijn familie voelde ik me totaal ontheemd en ging op zoek naar mijn wortels.

Dit lijkt me duidelijk genoeg ! om te kunnen bevestigen dat zij indonesisch is Emoticon: Talk to the hand

Nou Suzette...laat eens iets van je horen hier ? om het gedeeltelijke geschreven eens te schrappen hier Emoticon: Yeah right! , voor mij is het duidelijk genoeg.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn ervaring, met een aanvaring, van verschil van culturen.
Het was weer een terug zien, die na een maand, mij veel duidelijkheid hebben geschaft.
Het was dat ik na 8 dgn vroeg hoe het met haar ging in IndonesiŽ.
Ik had zoals ik al eerder melde een laptop, en twee GSM meegegeven.
Maar met de laptop kon ze niet mee omgaan terwijl ik haar heb laten zien hoe het werkte, nu heeft haar dochter er veel plezier er van, MSN met mijn zoon!
De Oude lockvrije GSM kon niet worden gebruik door Indonesische simkaart?
De KPN GSM was het bel te goed opgeraakt zeg ze, terwijl er wel gebelt werd om mij te bellen dat ze al buiten de douane was, en ik ergens op schiphol zat.
Het is duidelijk dat er geen wel overwogen daden worden gepleegd, waarin je aan toont het initiatief te nemen.
Had je niet op je moeder moeten wachten,zei ik haar, tot zij ook bij die transport banden was waar de koffers aan kwam.
Ze werd opgevangen door de dienst schiphol, en netjes afgezet bij die hal waar de koffers worden opgehaald.
Neen ze wordt tot hier gebracht zeggen ze. Dat had ze gevraagd, zegt ze,
Ja dat is niet zo ik wist van vorige keer dat ze daar gebracht werden.
Wij maar wachten maar moeder bleef weg.
Ik ben bij die raam wezen kijken, en moeder stond aan de band te wachten, ik kloppen en zwaaien, dat ze naar buiten kon gaan en ja daar kwam ze eindelijk aan.
Ik boos op mijn vriendin, ze had zelf moeten weten, dat het vorige keer ook zo was, en het wezen vragen?, dat kan, maar dan hebben ze haar afgescheept, met gewoon ja daar buiten komt ze wel?
Maar goed heb haar ook een beetje verweten dat ze het gemakkelijk het af liet weten.
Dat zal bij het cultuur horen, en ja ze verweet mij van super gedrag.
Ik denk ook dat ze gelijk had, maar je moet wat, je kan niet alles over je heen laten gaan, er moeten nou eenmaal initiatieven genomen worden.
Goed alles wel en vree, nu het volgende.
Ik was blij en wij hadden geen contact meer gehad met elkaar tot dat zij weer terug was.
Wij zijn dan niet gelijk bij thuis komst de douche ingegaan, maar haar een dag laten rusten.
Waarop!, ja je kan het niet anders vertellen, en ieder kan jaloers zijn, dan heb ik een vrouwtje die het maar begrijpt.
Wij hebben een stoomcabine, en radio aan boord, waarop mijn favoriete zender op staat,
Toen wij daar samen an het mandiŽn waren, voor haar een Indische liedje hebben laten horen,die ik had aangevraagd op die tijd te laten draaien, en ze keek er van op maar onbewogen.
Kijk zei ik nog tegen haar dat is plannen, daar kan je niet tegen op, dat moet je aan een superior over laten.
Kijk wat ik daarmee wil zeggen is dat er wel wat moeite gedaan moet worden wil je iets bereiken.
Het kan veroordeeld worden als klein schiftergheid, en alles op een korreltje zout te leggen,maar als je nu eenmaal iets wil is geen half werk afgeven.
En dat is niet weg gelegd, voor sommige, en denk ik vele Indische mensen, die kunnen alleen ontvangen, maar iets organiseren is er niet bij!
Kijk waar het verschil van cultuur in zit, je moet soms wel wat voor over hebben, als je rug gewassen wordt, en je nagels geknipt worden.
Anders kan ik het niet uitleggen waar het verschil in zit. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel, Ik denk uit bovenstaande posting van U te begrijpen dat Uw Sarinah weer terug is uit de desa.
Mag ik dan even vragen of Uw vriendin en U na een flinke reprimande Uwerzijds en daarna een heftig stoom afblazen in de cabine met radio de gezamenlijke sponde weer delen Emoticon: Confused
Dus haantje kraait weer koning in zijn woning, waarop zij met een benepen stemmetje zegt alleen als ik HEN er niet ben!!!!!!!!! Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Joke je heb er een leuke anekdote er van gemaakt.
Je mag het niet zeggen, en daar zal ik over zwijgen er is veel naar Indonesie toe gesjouwd,en een koffer vol terug maar geen ene euro voor mij besteed. Emoticon: Cry
Daarom pak ik maar wat ik nog kan krijgen, en dat is het!!! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel,
Als ik het bovenstaande lees, dan bent u een enorme pechvogel. Emoticon: Cry
Ik heb inmiddels al weer 16 jaar een Indonesische levensgezellin en ik herken uw verhaal absoluut niet. Emoticon: Nooo
Je zou ook kunnen stellen dat ik een geluksvogel ben Emoticon: Yes!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-05-2007 09:11 zieleffe wrote:
Ja Joke je heb er een leuke anekdote er van gemaakt.
Je mag het niet zeggen, en daar zal ik over zwijgen er is veel naar Indonesie toe gesjouwd,en een koffer vol terug maar geen ene euro voor mij besteed. Emoticon: Cry
Daarom pak ik maar wat ik nog kan krijgen, en dat is het!!! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Ziel U kunt ook denken, het grootste geschenk wat ze mee terug genomen heeft is ze zelf, ze had ook daar kunnen blijven.

Och, en na die ene stoomcabinesessie roept U toch gewoon :"zullen we het nog een keertje overdoen". Emoticon: I love it

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Ziel U kunt ook denken, het grootste geschenk wat ze mee terug genomen heeft is ze zelf, ze had ook daar kunnen blijven

Er is iets vreemd aan de gang, haar zoon schijnt haar onder invloed te hebben?
Dat blijkt uit alles waarin zij hem verdedigd.
En wat dat is blijft geheim want ik denkt dat ik het weet!
Maar goed het is zo en kijk wel waar het schip strand.?
Och ik krijg haar dochter er bij, en die heeft misschien een duidelijker beeld dan zij heeft.
Langzaamaan komt het puzzelen wel klaar, en wordt het beeld duidelijker ik krijg haar dochter als schoondochter er ook nog bij???
Dus het wordt een feest zij weg een schoondochter er bij zo is het leven??? Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Frustrated

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Als er maar geen guna guna of hokus pokus in het spel is. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 20-05-2007 19:13 sidia wrote:
Als er maar geen guna guna of hokus pokus in het spel is. Emoticon: Smile

Jesus Maria Om Ziel,
U gaat toch niet zwak worden, ik zou haast gaan geloven dat u ook in die hokus spokus gaat geloven, u laat me schrikken.
U bent nog steeds de grote tovenaar, uw macht zit naar ik begrijp in een klein bruin dingetje(Neeeeee Om Ziel niet dat dingetje) ik bedoel de dompet.

Groet Malam

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-05-2007 15:40 zieleffe wrote:

...

Er is iets vreemd aan de gang, haar zoon schijnt haar onder invloed te hebben?
Dat blijkt uit alles waarin zij hem verdedigd.
En wat dat is blijft geheim want ik denkt dat ik het weet!
Maar goed het is zo en kijk wel waar het schip strand.?
Och ik krijg haar dochter er bij, en die heeft misschien een duidelijker beeld dan zij heeft.
Langzaamaan komt het puzzelen wel klaar, en wordt het beeld duidelijker ik krijg haar dochter als schoondochter er ook nog bij???
Dus het wordt een feest zij weg een schoondochter er bij zo is het leven??? Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Frustrated

Begrijp er even niets meer van.
Uw vriendin is weer terug in nederland met haar ind. moeder?

Uw zoon heeft nog wel iets met de dochter?

Dus vriendin wil weg en neemt moeder mee ( waarheen ) en zoon krijgt dan de dochter ?

Dan blijft er voor U niet zo veel meer over, ja wat extra zakgeld in de dompet misschien.

Wat zegt de moeder dan van haar dochter /uw vriendin ?

Wat zou de zoon van uw vriendin haar in het oor gefluisterd hebben, kom maar terug moedertje, je hebt hier nu toch al een mooi huisje, laat die bule maar daar blijven ?

Allemaal gissingen, maar na een maand hier alleen zitten en gefrustreerd geraakt en zij daar onder invloed van die zoon,
Ik zou maar even afwachten tot alle gemoederen weer bedaard zijn voordat U of zij ondoordachte stappen onderneemt en de hele familie meesleurt.

Sterkte met deze soapserie!!!!!!!!! Emoticon: Sadley

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 20-05-2007 20:31 Malam wrote:

...

Jesus Maria Om Ziel,
U gaat toch niet zwak worden, ik zou haast gaan geloven dat u ook in die hokus spokus gaat geloven, u laat me schrikken.
U bent nog steeds de grote tovenaar, uw macht zit naar ik begrijp in een klein bruin dingetje(Neeeeee Om Ziel niet dat dingetje) ik bedoel de dompet.

Groet Malam

Neen Malam de situatie wil ik graag in eigen handen houden.
Maar je wordt elke keer weer verrast met berichten die zo maar uit de lucht komen vallen.

Begrijp er even niets meer van.
Uw vriendin is weer terug in nederland met haar ind. moeder?

Uw zoon heeft nog wel iets met de dochter?

Dus vriendin wil weg en neemt moeder mee ( waarheen ) en zoon krijgt dan de dochter ?

Dan blijft er voor U niet zo veel meer over, ja wat extra zakgeld in de dompet misschien.

Wat zegt de moeder dan van haar dochter /uw vriendin ?

ter verduidelijking de twee zoons zijn kwaad op hun zus dat ze aanpapte met mijn zoon, daarin is een zoon de felste, de enig moslim in de familie, de ander zwaar Katholiek, en werkt voor het Bisdom Bandung
Zij (mijn vriendin) wordt onder druk gezet door die zonen.
Mijn vriendin stuurt elke maand geld naar die ene zoon toe, hij is te lui om er zelf voor te werken.
Daar wil ik een einde aan maken,door ook dat er nu 30 miljoen opgehoest moet worden om die huis te legaliseren. PB.BEMB.HGB.SHM dit zegt mij niets,, heeft Pak Sid al duidelijkheid op gegeven over die huizen, die afgebroken werden in Pucak?
Daar heb ik na aanleiding van dat gebeuren er naar gevraagd
Dus dat geld komt plotseling boven water? vorig jaar hadden ze over 600 erootjes het kan dat het zo duur is omdat te legaliseren.
Nu mijn zoon serieus met haar dochter, is het daar de jaloersheid, of wat het ook mogen zijn, het is in ieder geval niet in goede aarde gevallen, ze zijn daar kwaad over, en willen niets meer met hun zus te maken hebben.
Daarin zit zei nu in moeilijkheden dat het ten koste van mijn samenleving gaat, want ik steunde mijn zoon met zijn doel die dochter te krijgen.
En zij neemt het op voor die zonen, die nu eenmaal de verkeerde keuze van die dochter veroordeeld heeft, terwijl zij (mijn vriendin)ook de boel in de steek heeft gelaten, en naar Holland is gegaan terwijl zij ook getrouwd was.
Inmiddels is haar ex man overleden.
De moeder van mijn vriendin is een heel lief mens, en is Takut (bang) van haar dochter die durft niets te zeggen.
Haar zoon die zij elke keer geld toe stopt (dus dat zijn moeder hen in de steek lied heeft hij het beste er van geproffiteerd), heeft een beangstigde invloed op mijn vriendin zijn moeder.
Ja Yoke het is een Soap geworden, haar dochter is boos op haar geworden dat zij de zonen steunt terwijl ze zelf niets beter gedaan heeft dus een dubbel moraal.
En daar ben ik met haar eens dus ik heb de kant van haar dochter gekozen, en haar geholpen zoals geld overboeken, en wat gesteund in haar, dus support haar.
Zij steunt het niet van harte bang dat ze is van die ene zoon, maar moet het uit fatsoen hier wel met mij eens zijn en daar zit de knelpunten die zoon is tussen ons komen te staan.
Als je alles van te voren wist dat het zo had kunnen gaan had ik daaraan nooit aanbegonnen, maar ja lief, en leed deel je met elkaar maar de leed moet ik alleen opvangen.
Er moet nu plotsklaps maar weer bijna 3000 eurootjes opgehoest worden.
Bingo de zoveelste verrassing, maar vorig jaar was dat nog 600 eurootjes om het huis te legaliseren.
Die zoon vertrouw ik niet, en daar zit ook die probleem.
Eerst lieten ze mij weten dat haar klein kind op een Katholieke school zat nu kwam ik er achter dat het een Moslim school is?
Maar nu zegt zei dat het een algemene school is waar alle geloven op zitten.
Dat kan waar zijn maar zeg het dan ook eerlijk!
Nou ja dat moeten ze maar zelf weten hoe ze dat kind op welke school plaatsen maar moeten ze mij niet wijs maken dat het een katholieke school is om mij te vrede te stellen.
Er wordt niets in overleg gedaan, men is met verrassing bezig.
Zo dit is dan de verduidelijking van deze ja toch al soap geworden affaire.
Waarom uit de privť klappen ja omdat het voor mij misschien toch de een of ander er van leert en dat je zelf ook op ideeŽn gebracht kan worden.
Waarom zo openlijk te zijn, je bent nooit te oud om te leren, je moet alles afvragen waarom?geen duidelijkheid!, achteraf kom je met verrassingen te staan. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel, van de familie moet je het maar hebben, zeggen ze hier .

Die zoon moet het ook van de fam. hebben begrijp ik en Uw vriendin blijft hem steunen, dat is moeders eigen denk ik maar soms loopt het de spuigaten uit en moet er ingegrepen worden.
U en Uw vriendin zitten beiden in een moeilijke positie omdat ook haar dochter en Uw zoon er nu bijgekomen zijn.
U vecht voor Uw zoon en haar dochter en Uw vriendin blijft haar zoon steunen, misschien uit angst, zou kunnen.

U moet het denk ik even allemaal tijd gunnen en zorgen dat U en Uw vriendin weer op ťťn spoor zitten, anders lukt het nooit om er uit te komen.

Misschien moet moeder de geldkraan een tijdje dichtdraaien richting Indonesie zodat haar zoon beseft hoe afhankelijk hij van zijn moeder is, maar dat moet ze zelf ook willen, ze werkt hier zelf ook heb ik ooit eens begrepen, ze zal misschien zeggen dat het haar geld is enz.
Zet haar niet teveel onder druk, des te moeilijker zal het voor haar en Uw beiden worden, komt tijd komt raad.
U bent nu kwaad en wil snel een oplossing maar het enige wat U daarmee zult bereiken is dat U beiden verder uit elkaar groeit.
Ook het lieve oude (takut) mensje zal zich niet meer op haar gemak voelen en dat is ook geen goede zaak, U kunt met haar nu nog goed opschieten, als zij zich ook nog tegen U keert dan hebt U waarschijnlijk alleen nog Uw zoon en a.s. schoondochter. Wacht maar eerst eens af hoe het gaat tussen die twee misschien word het wat en misschien ook niets en dan is alle geruzie voor niets geweest.
Ik wens U heel veel sterkte met de situatie.
Groeten Tante Yo Emoticon: Bye bye

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ziel , het is lullig dat te lezen.
Heb ik al lang vermoeden dat je de bank van lening was geworden.
Vandaar jou soms te negatieve opmerkingen over "hun".
Dus reageerde ik ook niet meer op jou sommige postings (in het begin wel , kan ik je bloed ook drinken, lijk wel Dracula Emoticon: Smile ).

Als je wil weten of jou geld goed besteed is , moet je de copieen van de notaris (koop)akte gaan lezen .
De wetten daarO is (bijna) dezelfde als van Nederland.
Hier in Holland heb je ook bouwvergunning nodig , moet je vermogen belasting betalen , erfpacht etc.
En als men een overeenkomst sluit met valse papieren wordt de overeenkomst ook nietig verklaard door de rechter.

Als ik die mooie foto van je villa ziet (jammer naast een sawah) , vraag ik me af of de juiste vergunningen ook afgegeven is.
Tanah Sawah is anders dan Tanah Bangunan , wat is de status van de grond.?
Sawah grond heeft i.h. verleden een afwateringsfunctie om banjirs tegen te gaan.
Men is nu ook van bewust dat niet overal gebouwd mag worden(banjir Jakarta 2007).
Dus als een perumahan illegaal of met verkeerde vergunning gebouw werd zal men ook niet laten om buldozers te gaan sturen.
Heb je de IMB wel gekregen of niet (Ijin Membangun Bangunan=Bouwvergunning).
Heb je de HGB (Hak Guna Bangunan) in je bezit , is niet dezelfde als SHM (100% milik, mss moet het van HGB naar SHM geupgrade worden.
En dat kost ook geld maar niet zo veel dacht ik . Je kan ook zelfs uitzoeken via internet.
De PBB is de Pajak Bangunan , belasting geheven op de waarde van het gebouwd.
Hoe duurder de waarde is wordt de belasting ook duurder.
En vergeet ook niet dat er AsPal papieren in omloop zijn.
Dat is dan over jou huis op de foto .
Als men na het bouwen pas gaat praten over regelen van de izins(vergunningen) dan kan ik voorlopig concluderen dat de zaak stinkt .
Je gaat toch eerst vergunninen regelen en dan pas bouwen.

Over de Puncak affaire , kan ik kort zijn.
Er zijn tientallen(honderden ) grote villa's van Jakartanen (soms hoge oompjes) die gebuldozzerd werd.
Reden is de AsPal papieren of onterecht verleende vergunningen.
Men (de kopers/ bouwers) hebben in het verleden geintjes uitgehaald(omkopen van korrupte ambtenaren).
Dus nu lopen tegen het lamp , jaaren later Emoticon: Yes! .
Werd gebouwd in tanah sengketea.
Zie voorbeeld van de Hilton Hotel , dePlaza Senayan en nu de Meruja Affaire (meer dan 44 hektare).Kan nog veel horror verhalen opzoeken .
Daar gaat om honderden miljoen(euri) projecten , een illegaal gebouwde 2de huis van OmeSid of Om Jantje is niet interessant .
Wat kan Ome Sid doen als hij verkeerde papieren heeft . Wordt gewoon onteigend.Dag ouderdoms voorziening ? Dag 2de huisjes.
In de nabije toekomst zal er ook slachting komen bij de illegale 2de huizen , illegale villa verhuurders op Bali.
Ik hoop dat het niet te erg wordt .
Vandaar dat ik in sommige topics vaak pleit om de Indonesische wetten te respecteren (wordt ik ook vaak uitgelachen door sommige users Emoticon: Nooo ).

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Misschien moet moeder de geldkraan een tijdje dichtdraaien richting Indonesie zodat haar zoon beseft hoe afhankelijk hij van zijn moeder is, maar dat moet ze zelf ook willen, ze werkt hier zelf ook heb ik ooit eens begrepen, ze zal misschien zeggen dat het haar geld is enz.

Joke je hebt het bij het rechte eind.
Maar daar heb ik het over gehad met haar maar dat doet ze niet, er is iets waar ik alleen maar naar kan gissen.
ik heb haar gezegt dat ik niet meer mijn medewerking zoals overboekingen zal gaan mee werken, ze moet het nu zelf maar doen.

Als ik die mooie foto van je villa ziet (jammer naast een sawah) , vraag ik me af of de juiste vergunningen ook afgegeven is.

Pak Sid nou vila is wel wat overdreven, maar drie verdiepingen is niet niks.
Al goed u hebt het aangewakkerd en dat heeft mij tot denken gezet.
Toen jaren geleden, dat wij daaraan begonnen, hebben wij dat beoordeeld.
Dat die nu pas tot uitingen kwam, omdat ik vragen bent gaan stellen nadat ik hier op internet al die verhalen las.
Komen ze er mee dat er geen vergunnigen zijn afgegeven en dat ze via de evenlopper zoals ze die noemen en ik dacht dat die instantie de vergunnig hadden afgegeven om daar te bouwen.
Ja door mijn afwetenheid en zij moesten het weten vooral die zoon van 35 jaar had het moeten weten hebben ze mij er bij betrokken zonder dat ik het had kunnen weten.
dat neem ik ze dan ook kwalijk, en heb gezegt dat ik daar niet meer wil zijn.
Ze hebben daar algemeen illegale gebouwd, daar in die complexs maar achteraf al vergunningen afgegeven.
Er is hoop??
Ik ben helemaal geen mens iets illegale te verrichten ik wil zo veel mogelijk officieel te werk gaan.
maar als je dan zo geconfronteerd wordt ja wie ben ik om dit dan te weten?
daarin is IndonesiŽ zo onvoorspelbaar.
Ze laten mensen hun gang gaan, en dan achteraf neemt men maatregelingen om dan op de een of andere mannier geld er uit te slaan.

Dus reageerde ik ook niet meer op jou sommige postings (in het begin wel , kan ik je bloed ook drinken, lijk wel Dracula ).

Nou Pak Sid met alle respect ik heb u wel bestreden over uw opvattingen maar ik heb u nooit gedenigreerd tot tweede rang burger, ergens heb ik u altijd met respect proberen te overtuigen dat er meer is tussen hemel en aarde.
Dat doen ze u wel aan op die andere site ik heb daar Tuti van Jan verdedigd, en nu hebben ze mij weer gebannen, zodat ik hun site (Londoh site) niet meer ziet.
Zo kinderachtig zijn zij daar, maar ze doen maar!.
Maar ze vergeten dat ik via een omweg toch hun site kan lezen, en ook reageren maar zo slim zijn zij niet want reageren doe ik nu niet meer, via die andere kanaal
Ik hoop dat u mij vergeef als ik u te scherp hebt aangevallen niet uit frustraties maar meer over het chauvinisme die sommige mensen hebben over hun land
Maar goed ik hoop van tijdelijke aard, en niet blijvend is.
ook ik ben een mens met, gevoelens, en met bloed, en tranen, beleef ik het leven zoals het zich voor doet zonder er altijd invloed er op te hebben.

En dat kost ook geld maar niet zo veel dacht ik . Je kan ook zelfs uitzoeken via internet.
De PBB is de Pajak Bangunan , belasting geheven op de waarde van het gebouwd.
Hoe duurder de waarde is wordt de belasting ook duurder.
En vergeet ook niet dat er AsPal papieren in omloop zijn.
Dat is dan over jou huis op de foto .
Als men na het bouwen pas gaat praten over regelen van de izins(vergunningen) dan kan ik voorlopig concluderen dat de zaak stinkt .
Je gaat toch eerst vergunningen regelen en dan pas bouwen.

waar kan ik dat op internet vinden pak Sid?
Zoals u in mijn verhaal ziet, ik dacht dat het geregeld was via die envelopper.
Wat kost zo iets op naam te krijgen ik kan het alleen op naam van haar zoon krijgen?
Die woont daar, zij zouden het geweten moeten hebben.
Wat zijn AsPal papieren?
Ja die vergunning dacht ik, had ik, toen wij, waar ik bij was die grond kochten, weet ik veel?, het was in 2000.
Het huis tegen over heeft nu ook pas de vergunning verkregen, en is voor die tijd ook aan het bouwen geslagen.
Maar als die vergunning er komt, kunnen ze het gelijk verkopen. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Cry

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

AsPal = Asli Palsu .
De papieren zijn wel in orde , vaak uitgegeven door instanties ( corrupte ambtenaren) , maar de rechtsgronden is niet aanwezig , of de verkeerde procedure of met valse papieren.
Zolang iedereen meespelen is er niks aan de hand (de toekomstige koper , developper , de vergunningsgever etc) totdat een nieuwe (eerlijke) bezem komt.
Dan is Leiden in last.
In Nederland (en andere beschaafde landen) is een transactie ook nietig als de rechtsgronden niet aanwezig is .Nu begin er nieuwe wind te waaien in Indonesia.

Als het goed is wordt de PBB geheven volgens bepaalde formule (zoals in Nld) .
Dat kan je bij de kantor agraria (?) of de notaris vragen .
Ik kan ook voor je navragen in Jkt /Bdg, vanaf zaterdag a.s zit ik voor 2 weken in Bandung (4 weken vakantie Emoticon: Party! ).
Daarom werden die mensen met verkeerde papieren vaak (af) geperst om zwijggeld te betalen .
Je weet het zelf dat alle gegevens zwart op wit staat bij verschillende instanties , de pajak , de notaris , de kantor agraria (HGB of SHM) .
Men kan n.a.v de aktes ook haarfijn reconstrueren of de transactie rechtsgeldig is of niet .
Ik hoop dat je(jullie) onderuit kan komen , papieren alsnog regelen (desnoods bijschuiven =nood breekt wet Emoticon: Blush )en verkopen die hap .Dan heb je jou geld al binnen(veilig gesteld.).
Maar je moet eerst echt weten hoe de zaak er voor staat.

saidja
Gebruiker
User icon of saidja
spacer line

Zeg , weet iemand misschien hoe je in het indonesisch,
"Bloed, zweet en tranen " zegt....
Hartstikke bedankt.
Het aantal uitdrukkingen in Kamus.online laat nogal wat te wensen over.....

Thanx a lot, ik kijk morgen wel ff of iemand dit wist....
En nog een fijn 2008 iedereen.....

Saidja

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als je er niet uitkomt, met een mes een snee in je vinger geven en er intens naar kijken, daarna het zweet van het voorhoofd afvegen en in een oorverdovende huilbui uitbarsten.
Maar gezien de mening van vele gebruikers op dit forum dat IndonesiŽrs dom zijn, begrijpen ze dat misschien niet Emoticon: Wink
Mijn vrouw is al lang uit IndonesiŽ weg en die kon alleen maar verzinnen.
"Saya/Aku telah berbanting tulang" maar dat slaat meer op het feit dat je alles er aan hebt gedaan en dat het niet is gelukt.

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

gewoon heen & weer pendelen half jaar daar half jaar hier of wat mijn tante doet 3 maanden Thailand 3 maanden Holland dan weer 3 maanden Thailand enz enz wel lekker afwisselend misschien dat je dat kan doen nee joh moet je niet doen niet meer gaan ..... afwisselen als je dat kan ivm je werk enz enz sterkte Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,715 pageviews Een website van indahnesia.com