Docu Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
101 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Beste forumers...

In 2007 wil ik naar Indonesie gaan, en ga ik proberen een soort documentaire te maken. Hier op het forum zie ik een hoop interessante discussie, met mogelijke onderwerpen van de docu.

Ik doe dit voornamelijk voor de 'fun', en voor mijn studie MWD voor extra studiepunten Emoticon: Wink .

Ik ben erg aan het twijfelen waar de documentaire om moet gaan. Het liefste een (omstreden) maatschappelijke kwestie... bijvoorbeeld de corruptie of de economische problemen / armoede in Indonesie.

Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een goed onderwerp?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit zijn zo de straat beelden heb er ook geluid van wat ze aan geluid prodiseren de gehele dag door dag in dag uit.
Maar die kan ik niet plaatsen hoe weet ik nog niet? Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2006 19:39 Nidji wrote:

Ik ben erg aan het twijfelen waar de documentaire om moet gaan. Het liefste een (omstreden) maatschappelijke kwestie... bijvoorbeeld de corruptie of de economische problemen / armoede in Indonesie.

De keuze is kennelijk al gemaakt.
Liefst een " omstreden" maatschappelijke kwestie.
Waarom moet het iets omstreden zijn ? , en wat versta je onder omstreden .?
Wat is MWD eigenlijk , wat voor studie richting is het ?
Is het een HBO of WO project ?

Het interresant is om een docu/verslag van de verschijnsel " tegenstellingen " te maken. Tussen arm en rijk , tussen macht en onmacht . Hoe de mensen daar aankijken en hoe je als buitenstaander(westerling) dat gaat zien.
Zoals je hier gemerkt zal hebben hebben de users vaak zaken vermeld en conclussies getrokken die alleen maar gebaseerd werden vanuit hun eigen(soms beperkte) ervaring. Emoticon: Smile
Je kan bijvoorbeeld samen gaan werken of adviezen vragen van de Sociologie en of Politcologie studenten van de U.I.(jakarta), UnPad (bandung) , of (jogjakarta).Kijk naar hun website.
De keuze van de universiteit/stad is ook afhankelijk van de budget die je hebt.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Zieleffe en Sidia, bedankt!

MWD is Maatschappelijk Werk, en het is een HBO opleiding.

De diepgewortelde corruptie lijkt me redelijk omstreden in Indonesie zelf...

Een documentaire over de 'tegenstellingen'... prachtig onderwerp inderdaad. Het is de bedoeling dat ik daar de filmopnamen maak. Heb alleen geen goede videocamera, dus daar moet ik een oplossing voor zoeken.

Afgelopen zomer was ik in een van de armere wijken van Bandung, waar mijn vriendin vroeger heeft geleefd. Ze vertelde me altijd over het leven in haar wijk, en het intrigreerde me enorm toen ik er eenmaal kwam. Zij woont nu alweer 5 jaar in Nederland en is destijds met haar moeder naar Nederland gekomen.

Adviezen vragen aan studenten is een goed idee.

Ik kan bijvoorbeeld zoiets doen:

- Over de armen: armere wijken van Jakarta / Bandung
- Over de rijken: het centrum van Jakatra, met de grote shopping malls
- Over Bali en sekstoerisme
- Visies van de armeren op de rijken en andersom
- Visies vanuit de studenten / de ambitieuzen over hoe de situatie in Indonesie te verbeteren valt.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dacht ik al MW is de studierichting van de oude sjosjale akademie.
Heb je school dan kontakten , zo niet probeer iemand te strikken.
Een kruiwagen in indonesia (vitamine K=Koneksi) of R=relasi kan wonderen doen.
In bandung heb je de UnPad en UnPar .
De UnPar, Un.Parahiangan heeft ook samenwerkingsverbanden met nederlandse hbo instellingen.
Over bali en seksturisme is moeilijker , ligt te gevoelig .
Wel controversieel , er lopen daar veel westerse pedofielen.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 04-12-2006 21:55 sidia wrote:
Dacht ik al MW is de studierichting van de oude sjosjale akademie.
Heb je school dan kontakten , zo niet probeer iemand te strikken.
Een kruiwagen in indonesia (vitamine K=Koneksi) of R=relasi kan wonderen doen.
In bandung heb je de UnPad en UnPar .
De UnPar, Un.Parahiangan heeft ook samenwerkingsverbanden met nederlandse hbo instellingen.
Over bali en seksturisme is moeilijker , ligt te gevoelig .
Wel controversieel , er lopen daar veel westerse pedofielen.

"..... aduh b. "Sid" jangang malu hati ....... ik draag menir Sidia vóór, de gids voor u in ketoprâh-land ......"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Bali en sekstoerisme lijkt me een zeer boeiend onderwerp. Het moet geen Jambers worden ofzo, maar ik ben ook benieuwd naar de meningen van verschillende Balinezen.

Ik hoorde van een Balinese taxi-chauffeur bijvoorbeeld dat de aanslag in Kuta gepleegd is, als mede met rede het sekstoerisme in huidige vorm.
Ik moet ook zeggen dat ik erg geschrokken ben van het seksisme in Bali. Als die postituees die rond middernacht de cafe's en club intrekken, en die vieze oude mannetjes die daar al smachtend zitten te wachten op een (vijtienjarig) meisje te charteren.

Lijkt me een hoofdstukje waard en het is rechtstreeks verbonden aan het armoedeprobleem.

Hij zei ook dat velen van deze 'hoertjes' gewoon een gezin (man + kinderen) hebben, maar dit als belangrijkste bron van inkomsten hebben.

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Als je kiest om een docu te maken over sex toerisme zal je het praktisch gebied nog wel lastig krijgen omdat de mensen die je nodig hebt voor je docu niet graag voor de camera zullen verschijnen, maar dat is natuurlijk logisch als je n omstreden onderwerp kiest.
Heb zelf ooit een docu gezien in indonesie over hoe een vader zijn 12 jarige dochter overal mee naar toe nam om mensen te zoeken die voor 35.000 rp met zijn dochter sex wilde hebben. Pijnlijk om dit leed te zien.
Je zou je ook kunnen richten op die meiden die niet zo zeer arm zijn maar zichzelf verkopen om mooie mobieltjes, sieraden etc te kunnen kopen, puur omdat ze graag die luxe willen hebben.
Die zijn er ook veel.
Veel succes ermee iniedergeval.

- Let us live simply so that others may simply live -

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Yep. Op praktisch gebied is het wel een lastige. Maar ik hoef niet perse de prostitiuees zelf te interviewen denk... volgens mij zijn er genoeg mensen daar die precies weten wat er gaande is die wel voor de camera wat willen vertellen.

Ik zal dan ook wat in cafeetjes gaan fotograferen enzo. Het gaat niet zozeer over de inhoud van het sekstoerisme ansich, maar vooral dát het gebeurt en waarom het gebeurt in de ogen van de Indonesiers zelf. Ik probeer dan de link met het onderwerp 'Tegenstellingen tussen rijk en arm' voortdurend te leggen.

Misschien is het inderdaad wat minder moeilijk om die meiden te interviewen die zichzelf verkopen voor luxe.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Nidji yth.,

Het hangt er óók vanaf uit welk gezichtspunt je jouw docu maakt .......
  • schilder je die Hollanders als 'sextoeristen' af, die als 'gefrustreerde Nederlanders' niet aan hun 'mannelijke trekken kunnen komen in 'kikkerlandje' ..... en dus die, vaak minderjarige prostituées, als toevallige slachtoffers, die zo wel aan hun 'kost' moeten dienen te komen .......
  • of schilder je hen af als 'pedofielen' die van een erg jong blaadje houden ..
  • of zijn die mensen in de INDOnesische sexindustrie gewoon 'weirdo's' ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

advo999
    Gebruiker
    User icon of advo999
    spacer line

On 05-12-2006 12:10 Nidji wrote:

Misschien is het inderdaad wat minder moeilijk om die meiden te interviewen die zichzelf verkopen voor luxe.

Verkopen voor luxe? Laat ik het maar even houden op jeugdig onbenul. Ga nu eerst een kijken en praten met mensen daar. Wellicht dat dit beeld voor jou dan iets duidelijker wordt.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

Nidji
    Gebruiker
    User icon of Nidji
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AnisJ:

Ik ga proberen dit vanuit zoveel mogelijk verschillende gezichtspunten gezichtspunten te bekijken.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Advo999

Verkopen voor luxe? Laat ik het maar even houden op jeugdig onbenul.

Ja goed, dat over luxe wordt hier net gezegd. Ik ga niet zeggen dat het niet klopt, want ik heb die dames nooit gesproken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer verhalen heb gehoord over dames die zich verkopen aan anderen om zich wat meer luxe te kunnen permiteren.

mashil
    Gebruiker
    User icon of mashil
    spacer line

Kijk ook eens naar die 2 schitterende docu's de stand van de zon en de stand van de maan. Misschien haal je daar wel inspiratie uit.
    Het onderwerp hierin lijkt vrij simpel maar is echt zeer mooi en er komen heel wat thema's in naar voren, allicht ken je ze al.

Nidji
    Gebruiker
    User icon of Nidji
    spacer line

Nee, die ken ik nog niet! Waar kan ik die krijgen?

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 05-12-2006 19:04 Nidji wrote:
    Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AnisJ:

Ik ga proberen dit vanuit zoveel mogelijk verschillende gezichtspunten gezichtspunten te bekijken.

"....... wat ik nog bij wil voegen: een INDOnesische 'gezinssituatie' is anders dan een 'Nederlandse-" .......

In Nederland, véél meer 'geïndividualiseerd'; in INDOnesia is het méér een 'clansituatie' ......... váák ........

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Advo999

...

Ja goed, dat over luxe wordt hier net gezegd. Ik ga niet zeggen dat het niet klopt, want ik heb die dames nooit gesproken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer verhalen heb gehoord over dames die zich verkopen aan anderen om zich wat meer luxe te kunnen permiteren.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Als je vergeijkende studie gaat maken , hoe zit het dan met de de nederlandse "working girls".
    Of de parttime hoertjes .
    De vrouwenhandel , pedofiele netwerk etc .
    Ik weet niet hoe het nu is , maar vroeger(tig jaren geleden) ken ik ook de uitdrukking van ColaHoertje .
    Het is ook een groot verschil waarom de meisjes /vrouwen daar hun lichaam verkopen .Voor de kuxe of noodzaak.
    En wat zijn de beweegreden in nederland .
    Doen ze het door armoede of is er een andere reden ??

advo999
    Gebruiker
    User icon of advo999
    spacer line

Beste AnisJ,

Als je quote van mij plakt dan graag de juiste quote......

Ik schreef nl.: Verkopen voor luxe? Laat ik het maar even houden op jeugdig onbenul. Ga nu eerst een kijken en praten met mensen daar. Wellicht dat dit beeld voor jou dan iets duidelijker wordt.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

mashil
    Gebruiker
    User icon of mashil
    spacer line

Verkopen voor luxe producten, geen jeugdig onbenul maar helaas ook realiteit.
    En wat Sidia zegt is waar, in Nederland ook volop aanwezig, lijkt weer een bepaalde trend te worden, met name in A'dam zuidoost en omgeving.
    Best een ideetje om die vergelijking te onderzoeken.

ardianto
    Gebruiker
    User icon of ardianto
    spacer line

On 05-12-2006 11:59 Hilmar wrote:

Heb zelf ooit een docu gezien in indonesie over hoe een vader zijn 12 jarige dochter overal mee naar toe nam om mensen te zoeken die voor 35.000 rp met zijn dochter sex wilde hebben. Pijnlijk om dit leed te zien.
    Je zou je ook kunnen richten op die meiden die niet zo zeer arm zijn maar zichzelf verkopen om mooie mobieltjes, sieraden etc te kunnen kopen, puur omdat ze graag die luxe willen hebben.

Ook in Nederland zijn er jonge blaadjes / daun muda beschikbaar hoor.

Maar ja, wat wil je, als 9 en 10 jarige meiden al persé in een string willen lopen, en zich op 12 jarige leeftijd laten douwen, niet in ruil voor "luxe", maar in ruil voor een breezertje...

Geen typisch indo-probleem dus Emoticon: Smile

salam,
    ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 06-12-2006 19:16 advo999 wrote:
    Beste AnisJ,

Als je quote van mij plakt dan graag de juiste quote......

Ik schreef nl.: Verkopen voor luxe? Laat ik het maar even houden op jeugdig onbenul. Ga nu eerst een kijken en praten met mensen daar. Wellicht dat dit beeld voor jou dan iets duidelijker wordt.

• Waarom voel je jou 'aangesproken' de posting is toch van Nidji tôh (???) ....... tenzij jij dezelfde persoon bent ..........

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Nidji
    Gebruiker
    User icon of Nidji
    spacer line

Huh? Advo999 dezelfde persoon als ik? Dacht het niet...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,194 pageviews Een website van indahnesia.com