Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ciater
Gebruiker
User icon of ciater
spacer line

OM Sid
Als ik over mij zelf praat is het nog de vraag of ik met mijn AOW+pensioentje kan rondkomen in indosenia.
Dat denk ik niet , zeker als ik mijn levenstijl van voordat ik naar nederland ging (35 jr geleden) wil gaan voortzetten.

En dan nog eens een Hollandse vrouw onderhouden, of werkt zij mee dan ben je samen daar toch rijk, kom op klagende boeren hebben het goed hoor, Om Sid.
Wat dat betreft bent u geheel toch een echte Hollander ondanks dat u Indonesie zo verdedigd,na 35 jaar.
Als je na 35 jaar nog geen goed pensioentje opgebouwd hebt dan ben je ech niet goed bezig geweest in Holland Om Sid.
Dan heeft u Familie het beter gedaan Om Sid.
Maar het had eigenlijk anders gemoeten u had hier een goede inkomen moeten hebben, maar ja iets verkeerd gelopen.
Maar als ze daar rijker bent of zijn?, hebben ze dat zeker via de Corruptionweg gedaan?
Of je bent van chineesche afkomst, die daar de mensen uitbuiten of ook van die Corruption bende die zich makkelijk hebben kunnen verrijken Om Sid.
Ook Malam denk ik zo heeft een vrouwtje die 5 jaar ouder is, die misschien nu pensioentje heeft of krijg. Die heeft het ook niet goed bekeken, zeker te veel verliefd geworden.
Ja dan krijg je dat er voor gezorgd moet worden.
Maar ik denk dat Om ziel het wel goed voor heeft, hij is slimmer dan u beide.
Hij heeft denk ik een jongere vrouwtje die werkt een schoonmoeder die ook inkomen heeft, en zelf pensioentje heeft. Wie is slimmer!, en pienterde????? En weet hoe het daar werktÖÖÖÖÖÖ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ach Menir Ciater , kennelijk kan je ook niet goed lezen en daardoor niet begrijpt wat mijn boodschap is voor OmeZiel.
Dat hij niet zijn eigen ervaring/omgeving gaat projecteren.
En trouwens hoe kom je erbij dat ik sta te klagen ??? Emoticon: Smile Emoticon: Confused
Ik ben echt tevreden dat ik in een kleine paradijs kan wonen. Emoticon: Nice
Ben ook blij dat ik bij Aldi of Lidl mijn inkopen kan doen.
En als ik ziek wordt kan ik naar de toean dokter gaan , en als ik naar de rumah sakit moet gaan (even afkloppen) wordt het netjes betaald door de ziekenfonds. Is ook niet gratis , daar heb je premie voor betaald.

Maar het is ook een feit dat ik met mijn AOW+pensioentje nooit kan leven zoals ik gewend ben te leven in de goede oude tijd.
Het is natuurlijk mijn persoonlijke normen en beleving .

En over je onwetendheid of bevooroordeelheid kan ik alleen maar zeggen dat niet alle Indonesiers arm zijn .Volgens iemand hebben 20% indonesiers het redelijk goed , dus meer dan 40 miljoen ?
En als ze niet arm zijn wil ook niet zeggen dat ze het uit Corruption hebben gekregen. Die ontwetendheid van jou ga ik je niet kwalijk nemen , wel jou vooroordeel. Het zwart wit denken .
Dus als iemand rijk is , moet het dan van corruption afkomstig zijn ?
Trouwens wat versta je onder RIJK zijn. Een armoedzaaier in Nederland (zoals OmSid) is een " rijke" man in een arme land.

En ik ben natuurlijk eens met jou dat OmeZiel het beter weet over indonesia , de indonesiers en hun socialeverhoudingen.
Dat laat hij elke keer zien.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Dus als iemand rijk is , moet het dan van corruption afkomstig zijn ?
Door eerlijk hard werken kan niemand rijk worden of je moet een internet bedrijf opstarten , en het geluk hebben om na een goede draai het verkopen zie marktplaats.nl
Toch veel aandacht aan corruptie daar in de surat Kabar.
Wat opzich een heel goed begin is, hoop dat het goed aangepakt wordt? Emoticon: Yes! Emoticon: Blush Emoticon: So funny Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 06-12-2006 13:26 ciater wrote:
OM Sid
...

Ook Malam denk ik zo heeft een vrouwtje die 5 jaar ouder is, die misschien nu pensioentje heeft of krijg. Die heeft het ook niet goed bekeken, zeker te veel verliefd geworden.
Ja dan krijg je dat er voor gezorgd moet worden.
Maar ik denk dat Om ziel het wel goed voor heeft, hij is slimmer dan u beide.
Hij heeft denk ik een jongere vrouwtje die werkt een schoonmoeder die ook inkomen heeft, en zelf pensioentje heeft. Wie is slimmer!, en pienterde????? En weet hoe het daar werktÖÖÖÖÖÖ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Beste Ciater
Ben je helemaal betoeterd, zeker te veel verliefd geworden????
Ik ben nog steeds verliefd, en inderdaad over 4 maanden komt de AOW poet binnen vallen, weliswaar 78 % (39 jaar X 2 %) maar ik heb de brievenbus al laten vergroten voor die grote envelop, tevens een bankrekening in Monaco geopend voor al die poen.
We worden slapend rijk, maaaaaar al had mijn Indonesische kabouterje een slof en een oude voetbalschoen gehad, dan nog!!!!!!!!!!!! Emoticon: Yes!
Liefde kent geen grenzen, ook geen financieele Emoticon: Nooo
Wa Malam kan over 17 loonstrookjes, 6 maanden naar IndonesiŽ en 6 maanden in ons polderend landje wonen, zonder hier en daar een bankje te overvallen, dus Ciater maak je over wa Malam geen zorgen. Emoticon: Bye bye
SSSSSSSSSTTT Om Sid mag dit niet horen hoor, maar als je op dit moment nog ŤŤn van de 10 Ladarijders in Nederland bent, dan heb je stapels geld op de plank liggen, het kost nogal wat om zo'n onding op de weg te houden na de val van het ijzeren gordijn.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-12-2006 01:11 Malam wrote:

...

SSSSSSSSSTTT Om Sid mag dit niet horen hoor, maar als je op dit moment nog ŤŤn van de 10 Ladarijders in Nederland bent, dan heb je stapels geld op de plank liggen, het kost nogal wat om zon onding op de weg te houden na de val van het ijzeren gordijn.

Oeps , een verkeerde voorbeeld gegeven.
Im mijn tijd behoren de Lada rijders (behalve de SUVmodel) tot de armoedzaaiers.Anders rijden ze Opel of Golf .Zo zie je maar ik ben ook blijven plakken in het jaren 70.Tegenwoordig rijden de minderbedeelden koreaanse auto zoals daewoo , of die roemeense dacia .Zelfs skoda is nu al duur.Kan je gelijk golf kopen.
Ik rijd nu ook zo'n aziatje.
Maar het verhaal over Lidl en Aldi is wel waar , daar koop ik graag. Emoticon: Smile
Behalve voor A artikelen ga ik toch naar Apie Hein , als er aanbiedingen zijn van b.v Coca Cola (the real one) 3 halen 4 betalen.
En brood haal ik wel van de warme bakker.
Je moet tenslotte ook nog een beetje kunnen genieten, en niet maar spaaaren voor mijn toekomstige expat tijd. Emoticon: Party!
Wil ook daar de blits , de big spender gaan spelen . Het schijnt dat oudere heren nog steeds Emoticon: Confused in trek zijn bij de dames daarO.
Tenminste als ik de sterke verhaaltjes lees van sommige users hierO. Emoticon: Yummie!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-12-2006 19:29 Malam wrote:

...

Het mee beslissen van wat er in de familie gebeurd, staat er ook borg voor dat de hele familie er borg voor staat als iemand de mist in gaat, samen de zorg dragen in slechte tijden en goede tijden, dit spoor zijn wij met ons sociale vangnet in Nederland bijster geworden.
Daar beslist de hele familie mee over trouwen en scheiden, maar ouwetjes worden dan ook niet in een ouden van dagentehuis gedumpt, ook daar neemt een ieder zijn verantwoordelijkheid in een land zonder sociaal vangnet.
Hoe arm iemand in IndonesiŽ ook is, hij zal nooit zijn ouders in de stront laten liggen zoals hier in onze duur betaalde huizen waar onze oudjes worden opgesloten.

Nou, nou, nou Malam, dit is behoorlijk naief. Pure whisful thinking en nog geloven in sprookjes uit een ver verleden. De Indonesier denkt dat ook van zichzelf. Men noemt een dergelijk gedrag "selffulfilling prophesy".
Jaren geleden heb ik in NL ook eens een meeting bijgewoond over Molukse ouderen en hun opvang. Ook in die cultuur wordt de mythe hoog gehouden dat men voor hun ouders zorgt. De realiteit bleek achteraf echter anders.

Hetzelfde is het hier in RI. Ik werk hier voornamelijk met bejaarden. Nou vergeet het maar met die sprookjes. Die ouders worden hier net zo vaak in de stront gelaten als in NL. Nog erger: als hier iemand in de stront wordt gelaten dan is het dus echt in de stront. Ik kom geregeld schrijnende toestanden tegen van ouderen die aan hun lot worden overgelaten. En als ze worden verzorgd door familie dan worden ze feitelijk niet meer dan alleen getolereerd; weinig respect (alhoewel de schijn wordt opgehouden). Het gaat soms zelfs zo ver dat de oudjes door de kinderen in leven worden gehouden om nog van hun pensioen te kunnen plukken zolang ze er nog zijn.
Maar ja, wat wil je ook: ouders zetten hier ook alleen maar kinderen op de wereld om later van hun eigen kinderen te kunnen plukken. Men noemt dat hun "pensioen" voor de toekomst. I.p.v. wat geld opzij te leggen, gaat men zijn eigen kinderen belasten en hun toekomstmogelijkheden belemmeren. Dit is allemaal puur egoisme; heeft niets met verantwoordelijkheid of sociaal gedrag te maken. Het wordt eens tijd dat die mythe wordt doorgeprikt.

Geloof me, na meer dan 11 jaar hier te werken met ouderen, is die mythe, dat sprookje van dat hier voor de ouderen wordt gezorgd door de kinderen, behoorlijk doorgeprikt. Als er al voor de oudjes wordt gezorgd, dan is dat doorgaans puur uit eigen belang of respectloos. Gisteren had ik weer 2 schrijnende gevallen van (klein)kinderen die voor oma zorgen (nou ja, zorgen??!!) vanwege het pensioen dat oma krijgt. Voor de rest wordt ze in haar eigen pis gelaten en niet meer dan in leven gehouden. Dat is heel iets anders dan iemand een prettige oude dag te bezorgen.

Nee, vergeet die sprookjes maar. Hoewel het in NL misschien ook niet goed gaat met de verzorging van de ouderen, hier in RI ook zeker niet.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Nou dat zit wel goed bij de heren dus het is dan ook precies wat ze onderzocht hebben.
Het zal Nederland niet zijn of ze hebben het al in onderzoek.
de Nederlanders zijn dan ook heel tevreden mensen van de wereld.
of heb ik het verkeerd gelezen zijn ze gewoon te vreden, en niet vergeleken met de wereld?.
Het indualistme is hier het voorbeeld, daarom is een vrij keuze een belangrijk vorm te leven in een vrij land.
En van een vrij land zeggen dat het cultuur van een niet vrij land als Indonesie, zie je dat het gelukkig zijn niet zo straalt daar.
Dus het was toch slim van die ciater dat hij weet uit de gesprekken (getypte) dat hij goed leest want hij zit goed bij de waarheid zie je maar.
weet Malam dat je de toekomst hebt uitgestippelt, dus daar in ga dat toch volgen.
Ik heb een nieuwtje, en dat weet ik nu pas, en dat is dat de dochter van haar verliefd is geworden op een andere, en die andere is mijn zoon.
Mijn zoon is vrijgezel, die dochter was getrouwd, daar gaat die affaere over in de familie.
Zo kan de weg ingeslagen worden, het is nu een drama maar ik kan er niets tegen doen het verzelfstandiging in onze cultuur is zo probeer dat maar tegen te houden als twee mensen samen willen gaan.
Afijn ik zie wel wat daar van gaat komen.
ik zit nog met een vraag niet altijd belangrijk maar het kan zijn dat wij voor een half jaar ook daar gaan wonen, en nu wilde ik daar een auto kopen maar weet dat die auto een half jaar gebruikt gaat worden waar ik geen oog op heb.
Ik ben van nature uit een wantrouwend baasje.
Van zelf zou ik een half jaar een auto met chauffeur ook kunnen huren, maar ik denk dat het kostbaarder is dan eentje kopen.
Goed zal u zeggen, waarom niet aan die zoon geven, en daar zit ik mee hij is nog al jong, en verantwoordelijkheid kent hij niet zo, zij die weten dat je in Indonesie die mentaliteit kennen, herken mijn ongenoegen, hoe ze met andermans spullen omgaan.
Hebben ander forums soms ander ervaringen, en of adviezen hoe zij hier mee om zouden gaan.
Tenslotte zitten wij hier om elkaar te helpen niet waar (De schaap met 5 poten] Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-12-2006 12:19 zieleffe wrote:

Dus het was toch slim van die ciater dat hij weet uit de gesprekken (getypte) dat hij goed leest want hij zit goed bij de waarheid zie je maar.

Ya ya Menir Ciater , de slimmerd.
Een Zwart Wit denker .Rijken hebben hun rijkdom uit Corruption .
En ene OmZiel : schreef> "Door eerlijk hard werken kan niemand rijk worden"

Zoals je weet er zijn bijna 40 miljoen indonesiers die het redelijk hebben , en mss miljoenen die rijk zijn.
Ook veel Chinezen .Dus volgens de redenering van de Heeren Ciater en Ziel hebben ze dat uit corruption en oneerlijkheid gehaald.
Dat is generaliserend.
Want Chinezen werken ook hard .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Yogya,
Zo negatief heb ik het niet ervaren, maar ik kan u met uw 11 jaar woonervaring in IndonesiŽ natuurlijk onmogelijk tegenspreken en alleen maar hopen dat het niet zo schrijnend is als u omschrijft.

Om Ziel,
Ik zou in iedergeval geen nieuwe kopen maar een degelijke occasion, ook die zijn in IndonesiŽ te koop.
Uw twijfel de auto een half jaar in beheer van een ander te geven kan ik mij goed voorstellen.
Dus accu eruit onder de druppelaar en de auto veilig gestald op een veilige plek.
Er is ook nog een andere oplossing, ik weet nog een becak te staan hahahaha.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Om Ziel,
Ik zou in iedergeval geen nieuwe kopen maar een degelijke occasion, ook die zijn in IndonesiŽ te koop.
Uw twijfel de auto een half jaar in beheer van een ander te geven kan ik mij goed voorstellen.
Dus accu eruit onder de druppelaar en de auto veilig gestald op een veilige plek.
Er is ook nog een andere oplossing, ik weet nog een becak te staan hahahaha.

Ja ik begrijp die grap dan denk ik aan die affere van die oud roest geval.
Denk je van een driewieler motor die zie je steeds meer daaro een afdakje er op maken voor de regen en hup je hebt de beste vervoer maar ik wil ook nog wat familie kennissen die staan te popelen om Indonesie te zien.
Wij hebben onderdak maar geen vervoer.
Ja zonder vervoer kom je daar slecht ergens naar toe.
Ik heb altijd met angotan gegaan, maar wordt zelf een beetje ouder.
Je moet zo lang reizen, heb wel eens twee uren op de bus gewacht, naar citi Bandung.
Het is zo, dat er in mijn complex, een buurman een paar huizen verder, een ge pensioneerder een Car rent geopend heeft dat kan een opsie zijn als er fam, kennissen over komen.. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dit heeft dus niets meer van doen met het topic met veel interessante reacties, ik stel voor om een topic te openen met de titel: Kopen van een auto of motor/scooter in Indonesie
Jan

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 07-12-2006 12:46 sidia wrote:

...

Ya ya Menir Ciater , de slimmerd.
Een Zwart Wit denker .Rijken hebben hun rijkdom uit Corruption .
En ene OmZiel : schreef> "Door eerlijk hard werken kan niemand rijk worden"

Zoals je weet er zijn bijna 40 miljoen indonesiers die het redelijk hebben , en mss miljoenen die rijk zijn.
Ook veel Chinezen .Dus volgens de redenering van de Heeren Ciater en Ziel hebben ze dat uit corruption en oneerlijkheid gehaald.
Dat is generaliserend.
Want Chinezen werken ook hard .

Pak Sid dat u maar steeds de verdediging op je neemt, voor je land, wordt je steeds minder serieus genomen zo zwart wit denker ben ik niet.
Maar u ziet wel dat de ervaring van Yogya-Bali weer eens bewijst hoe er werkelijk er aan toe gaat in Indonesie.
Dat generaliseren is ja een probleem dat erken ik nu wel, maar je moet elke keer vermelden dat het om enkel gaat is ook zo moeilijk.
laat het eerlijk zijn als wij over Indonesie hebben, hebben wij het niet over heel indonesie maar over ťťn gros, en dat is dan 220 miljoen gedeeld door 4 =???miljoen???
Als u dat niet wilt inzien is uw probleem, maar zeg niet dat er zo geweldig goed is daar, dan kom je echt bedrogen uit.
wij zijn Hollander die eerlijk zeggen hoe het er voor staat maar zij willen nog wel eens een leugentje voor best wil plegen.
Dat maakt het verschil...................... Emoticon: Shut up! Emoticon: Yes! Emoticon: Sadley

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 07-12-2006 13:46 Tuti & Jan wrote:
Dit heeft dus niets meer van doen met het topic met veel interessante reacties, ik stel voor om een topic te openen met de titel: Kopen van een auto of motor/scooter in Indonesie
Jan

okť Jan van Tuti heb je wat voor iedeeťn ik wel zal er aan werken nog even zoeken heb wel informatie van auto,'s kopen daar, maar of ik die heb meegenomen naar Holland weet ik nog niet zo.
dit als voorproefje Emoticon: Blush Emoticon: Stupid Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-12-2006 13:53 zieleffe wrote:

...

Pak Sid dat u maar steeds de verdediging op je neemt, voor je land, wordt je steeds minder serieus genomen zo zwart wit denker ben ik niet.

Maar u ziet wel dat de ervaring van Yogya-Bali weer eens bewijst hoe er werkelijk er aan toe gaat in Indonesie.

Ome Ziel .

Ik reageerde alleen op bepaalde berichten en soms sterke verhaaltjes van sommige users.
En zeer zeker als ik gequote wordt en evt met indirecte veronderstellingen geconfronteerd wordt. Zie voorbeeld van de posting van Ciater ,de of een slimme persoon volgens jou
a. over corruption
b.over het chinees zijn.
Daar heb uiteraard de recht om antwoord te geven.
Wat de algemene opmerkingen over indonesia betreft heb ik persoonlijk geen bezwaren, het kan me geen reet schelen wat of hoe iemand denkt over een bepaalde deel van indonesia of indonesiers schrijven.Voel me ook niet aangesproken. Emoticon: Puh!
Waar ik me ageerde is als men alleen maar 1 aspect gaat belichten en dan een vernietigende oordeel geeft die niet gebaseerd zijn op de hele situatie.
En daar ga ik op reageren , en inhoudelijk.
Of mensen er op reageren of niet kan me ook geen R--T schelen.
De enige waar ik wel op prijs stel is dat men wel inhoudelijk moet gaan reageren. Emoticon: Smile Emoticon: Smile
En met goed onderbouwde argumenten.
Dus als er liefhebbers zijn , graag .
Dipersilahkan Emoticon: Smile Emoticon: Party!
En over andere toeristische verhalen kan ik geen of weinig inbreng geven.
Er zijn tig users die meer gereisd en geziend hebben van Indosenia.
Die kan het beter vertellen en beoordelen.Zeker weten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-12-2006 13:23 Malam wrote:
Beste Yogya,
Zo negatief heb ik het niet ervaren, maar ik kan u met uw 11 jaar woonervaring in IndonesiŽ natuurlijk onmogelijk tegenspreken en alleen maar hopen dat het niet zo schrijnend is als u omschrijft.

Nou geloof me maar Malam. Je zou hier niet als oudere alleen afhankelijk moeten zijn van je kinderen. By the way, mijn woonervaring is veel langer, alleen mijn werkervaring met Indonesische bejaarden is pas 11 jaar.

Ook ik ben hier gekomen met het idee dat Indonesia een droomland is. Natuurlijk, als je de stap neemt op jonge leeftijd naar een ander land te vertrekken, dan heb je een mooi beeld van dat land anders ga je niet. Gelukkig is mijn verblijf nog niet van een droom in een nachtmerrie veranderd (je moet ze de kost geven die hun droom in een nachtmerrie hebben zien veranderen. In de loop der jaren zijn tientallen Nederlandse vrienden van mij gedesillusioniseerd teruggegaan). Maar heb mijn ideeen over Indonesia en de cultuur behoorlijk bij moeten schaven met een botte schaaf en zaag. En.... eigenlijk gelukkig, ik leef in de realiteit. Er is geen hemel en paradijs op aarde. Ook niet hier (op een stel gekken na die "zwevend" op Bali nog steeds in de veronderstelling verkeren dat ze in een paradijs leven: tja, liefde maakt blind!) en ben er eigenlijk blij om. Is Indonesia toch nog een deel van deze wereld en niet van een andere dimensie.

Vroeger roemde Londoh op dit forum vaak het tijdperk van Soeharto, maar ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook (gedwongen door de feiten) moet doen. Ik hou in het geheel niet van dictators maar ik heb jaren van dictatuur van Soeharto moeten meemaken en moet nu al meer dan 8 jaar de zogenaamde "reformasi" meemaken. Dan kies ik eerlijk gezegd voor het Soeharto-tijdperk. Zo ook toch de huidige situatie in Irak? Wat heeft de democratie in dit land bijgedragen? Al een paar dagen in het nieuws dat de gemiddelde Iraki de toestand nu slechter ervaart dan tijdens het regime van Saddam Husein.
Bekijken wij de wereld niet teveel vanuit onze "westerse" democratische normen met voorbijgaan van de situatie en de cultuur t.a.v. democratie uit andere niet-westerse landen?
Begrijp me goed, ik ben geen voorstander van dictaturen maar heb wel in de loop der jaren geleerd dat er veel genuanceerder moet worden aangekeken tegen de roep uit het westen om democratie. Wij hebben 2 eeuwen er over kunnen doen vanaf de "Verlichting" om een redelijk democratisch bestel te kunnen opbouwen. Moeten dan andere landen daar direct rijp voor zijn?!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Vroeger roemde Londoh op dit forum vaak het tijdperk van Soeharto, maar ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook (gedwongen door de feiten) moet doen. Ik hou in het geheel niet van dictators maar ik heb jaren van dictatuur van Soeharto moeten meemaken en moet nu al meer dan 8 jaar de zogenaamde "reformasi" meemaken. Dan kies ik eerlijk gezegd voor het Soeharto-tijdperk

ja daar ben ik mee eens maar daar zit ook een maar aan.
Ibu tien zwaaide de recepter.
In die tijd was het beter, Suharto had schuinbaar, naar Ibu Suharto geluisterd.
Zij wist de Moslims daar, onder controle te houden, door dat zij katholiek was.
Tenminste ik weet niet of u daar in ook mee kan gaan.
Er zijn nu eenmaal landen die de vrije democratie niet aankennen, en dat zou ook wel eens Indonesie kunnen zijn.
Want zoals wij met onze vrijheid hier omgaan,vind ik iets te doorgeschoten, zodat het juridische hier te veel getracht word mensen in bescherming genomen moet worden is wel eens te veel menselijkheid.
Human right, kan soms goed zijn maar hier zal het doorgeschoten zijn.
Zie nu weer de dood van een 8 jarige jessy,.
Misschien is dit appels met peren vergelijken maar het is verschrikkelijk hier in Holland hoe men tracht de mensen terug te brengen naar de samenleving. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Eerie

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-12-2006 15:08 Yogya-Bali wrote:

...

Nou geloof me maar Malam. Je zou hier niet als oudere alleen afhankelijk moeten zijn van je kinderen.

Vroeger roemde Londoh op dit forum vaak het tijdperk van Soeharto, maar ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook (gedwongen door de feiten) moet doen. Ik hou in het geheel niet van dictators maar ik heb jaren van dictatuur van Soeharto moeten meemaken en moet nu al meer dan 8 jaar de zogenaamde "reformasi" meemaken. Dan kies ik eerlijk gezegd voor het Soeharto-tijdperk.

Bekijken wij de wereld niet teveel vanuit onze "westerse" democratische normen met voorbijgaan van de situatie en de cultuur t.a.v. democratie uit andere niet-westerse landen?

*Ya , daar ben ik wel eens met Y-B.
Het is echt kloten als je afhankelijk ben van anderen.

* Dat hangt ook af in welke situatie je zit, heb je voordeel of nadeel van zijn bewind.?
Zakenmensen van binnen en buitenland die mee kunnen liften en mee kunnen snoepen zal anders reageren dan de gewone volk.
Zelfs de gewone volk is ook verdeeld in 2 groepen die voor of tegen zijn.
Het del die van de kruimels kunnen meepikken zijn natuurlijk blij voor hun dagelijkse hapje rijst met ikan asin.

Mijn inziens is het korte termijn denken , want de overgrote meerderheid van de bevolking hebben echt moeilijk.
Alleen de sterkste en slimste gaan naar de steden om in moeilijke omstandigheden te gaan werken. Resultaat de platteland raakt leeg.
De bekende neven effecten van urbanisatie.
Aan de andere kant komen veel Nieuwe rijken en machtigen , dat zijn dan de mensen die gelieerd zijn met de OrBa regime.
Jullie weten ook wel hoe ze zich gaan gedragen na de KrisMon.
In veel boeken wordt het beschreven , en wie ze zijn.

Maar op lange termijn kost het meer dan het opbrengt , 1 a 2 generatie is gewoon ronduit corrupt.
De bodemschat werd voor een habekrats verkocht .
Dus voor korte termijn denkers is het begrijpelijk dat ze happy kan zijn met die Menir S.
Maar de mensen die op lange termijn mikken die zijn gewoon anti OrBa , vooral de kliek die Indonesia gaat verkwanselen.

Nou zou je gaan denken dat OmSid een amsterdamse volksjongen hier staat te ouwehoeren , maar wat ik hier schrijf is de gedachtegang van de andere mensen , van de de andere kant van de OrBa kliek , mensen met visie op lange termijn.
Als ik met vacation ben in mijn land pan erkomst ga ik altijd O.H. en met studenten (neven/nichten) , met ambtenaren , mensen van het leger etc.
Die hebben bijna dezelfde mening als die gekke OmSid.
Met de gewone Jean Pierlo , de tukang becaks,supir taksi etc maak ik ook lange gesprekken , zij zijn ook ontevreden.
Maar ze zijn ook ongeduldig , willen snel resultaat zien.
En begrijpelijk , ze kunnen niet nog 10 jaar gaan wachten (of iets meer) , hun kinderen hebben niks te vreten , en kunnen niet naar school gaan.

En ik zou het ook niet erg vinden als andere users , buitenstaanders , toeristen etc een andere mening hebben .
Tenslotte je kan op verschillende wijze gaan kijken naar dezelfde fenomeen.
Ik kijk het met een indonesische bril.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-12-2006 17:13 zieleffe wrote:

...

Zij wist de Moslims daar, onder controle te houden, door dat zij katholiek was.

Zeker , zeker , zeker weten.
Is het echt typisch een nederlandse benadering om gelijk alles te gaan relateren met het geloof van iemand.?

Ik als buitenlander ben soms vaak verbaasd , kan iemand hier uitsluitsel geven ? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Zie nu weer de dood van een 8 jarige jessy,.
Misschien is dit appels met peren vergelijken maar het is verschrikkelijk hier in Holland hoe men tracht de mensen terug te brengen naar de samenleving.

Yah Zieleffe...dat kunnen ze gewoonweg niet hier in nl !!

Bijv een voetbal wedstrijdje in engeland kan gewoon verlopen zonder drang-hekken ! de straf voor op het veld te komen is duidelijk begrepen door de suporters (ondanks ze niet vies zijn van wat alcohol daar) .

Straffen zijn gering hier....maakt het een stuk makkelijker om niet bij stil testaan voor zo iemand.

Sorry Off-topic.

Live life to the max.......

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 07-12-2006 17:23 sidia wrote:

...

Zeker , zeker , zeker weten.
Is het echt typisch een nederlandse benadering om gelijk alles te gaan relateren met het geloof van iemand.?
Ik als buitenlander ben soms vaak verbaasd , kan iemand hier uitsluitsel geven ? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

ik wilde eigenlijk ook niet de oordeel vellen, dat het een zo beeld gaf van1965 tot 1998 een totaal beeld van hebt gekregen.
u weet toch Ibu 10% genoemd werd?
dat er na 1998 een veel fout van MoskeeŽn gebouwd werden, is u ook bekend?
in die dertig jaren, was het veel rustiger, volgens dat ze mij daar over spraken.
Zelf had ik van af 1994 elk jaar in Indonesie het zelf ervaren dat er heel weinig geluid geproduceerd werd als wat het nu doet.
Tot in 1998 de vlam in sloeg tegen die Chinesche statement vele branden werd er gepleegd, de chineesche Glodok afbrande was er nadien een sprong naar meer invloeden van Moslim zijde.
ik hoop dat u zich niet stoort aan de uitleg maar kon niet anders dat benoemen als dat het leefde onder de bevolking.
En als je nu geen Moskee tegen komt dan hebben ze dat afgebakend door de complexen die beheerd worden door de chinezen.
Verdes is er in iedere complexen een Moskee. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon:

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-12-2006 17:17 sidia wrote:

...

* Dat hangt ook af in welke situatie je zit, heb je voordeel of nadeel van zijn bewind.? Zakenmensen van binnen en buitenland die mee kunnen liften en mee kunnen snoepen zal anders reageren dan de gewone volk.

* Aan de andere kant komen veel Nieuwe rijken en machtigen , dat zijn dan de mensen die gelieerd zijn met de OrBa regime.

* Dus voor korte termijn denkers is het begrijpelijk dat ze happy kan zijn met die Menir S.
Maar de mensen die op lange termijn mikken die zijn gewoon anti OrBa , vooral de kliek die Indonesia gaat verkwanselen.

* Maar ze zijn ook ongeduldig , willen snel resultaat zien.
En begrijpelijk , ze kunnen niet nog 10 jaar gaan wachten (of iets meer) , hun kinderen hebben niks te vreten , en kunnen niet naar school gaan.

Hallo om Sid,
Natuurlijk heb je gelijk bij eerste punt. Maar ik heb nooit voordeel gehad aan welk regime dan ook. Het gaat mij meer om het gewone straatleven. Dat is zwaar achteruit gegaan. De bevolking is anarchistisch, plomp, onbeschoft, en ..... zeer snel op de tenen getrapt. De hele Javaanse cultuur van beschaafdheid en beteugelen van emoties is sinds de reformasi in de vuilnisbak beland. Het lijken wel hooligans af en toe.

Er komen veel nieuwe rijken maar die komen - naast de vroegere Orba-mensen - uit de Pandora-doos van de reformasi en democratie. Een deel van dezelfde studenten die indertijd bij het kantoor van de PDI hebben gestreden en in 1998 bij Trisakti-universiteit, zitten zelf nu op posities waar de appels en de peren te halen zijn (en doen even hard mee). Het zijn echt niet alleen de OrBa-mensen (hoewel ik niet ontken dat die nog steeds op de achtergrond bezig zijn met het verdelen van de koek), de nieuwe generatie is geen haar beter. Onder Megawati is de corruptie zelfs toegenomen tot de grootste proportie die er ooit is geweest in RI.

Ik heb al gezegd dat ik geen voorstander ben van dictatuur, maar ben ook geen voorstander van anarchie en het recht van de grootste bek. Tijdens Soeharto - for better or for worse - wist je waar je aan toe was en was de politiek - voor kenners - duidelijk. Dat is nu ondoorzichtiger geworden, de politiek is niet meer te voorspellen; opportunistisch en pragmatisch. Dus als we het hebben over korte termijn denken; dan moet je bij de recente regeringen zijn. En het volk wordt nog net zo verneukt door de politici; alleen hebben die nu het jasje aan van democratie. Goed, het geld verdwijnt niet meer in de zakken van een kleine kliek, nee nog erger, het verdwijnt in veel meer zakken dan voorheen want nu wil iedereen mee vreten uit de ruif. Met name de zgn. otonomi daerah is daar een groot voorbeeld van. Heeft nog meer corruptoren gecreeerd, maar nu op lager nivo en dus extra harder voelbaar voor het gewone volk.
Ook de terreur van bepaalde extremisten en premans neemt schrikbarend toe, naast de anarchie op straat. Daarom schreeuwen weer veel mensen om een harde hand (die dachten ze te vinden in SBY als voormalig militair).

Natuurlijk wil men snel resultaten zien. En ik weet ook wel dat dat niet zo maar gaat in een decennium. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het voor de gewone man (whether it be a foreigner or Indonesian) minder leefbaar is geworden op straat. Rij eens zelf auto of motor op straat (zoals ik dagelijks moet doen) en dan voel je de anarchie en chaos toenemen. Het is "Ikke, ikke en de rest kan stikken".

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het land is ook veel religieuzer geworden. Maar niet in een positieve way. Hoewel ik een uitgesproken tegenstander ben van de 3 Midden-oosten religies die de wereld teisteren, ben ik nog geen tegenstander van religiositeit. Maar wel bij voorkeur een met een positieve houding.
Dat is het hier niet meer. Het gaat steeds meer fundamentalistische kant op, een kankergezwel dat zich langzaam verspreidt zonder dat het gros zich er van bewust is en het gevaar er van ziet. Het is de dwang van een kleine minderheid maar met een zeer grote bek, die steeds meer naar zich toetrekt en uit is op de vernietiging van de huidige staatsvorm. Daar zal het gewone volk pas echt van gaan lijden. Geen investeerders meer, geen toerisme meer, verhoogde importprijzen, etc. En een (nu soms al) verstikkende sociale controle, vele malen erger dan onder dhr. S.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hi Y-B
Je hebt deze keer Emoticon: Smile gelijk , 100%.
Het is een verhaal zoals inde oude maffia films.
Je weet met wie je te maken hebt , er is alleen maar die de grote baas is , 1 grote dief , men is alleen schatplichtig bij de ene grote baas.
Door het open gaan van de grenzen , komen andere families van andere streken/landen.Nu is iedereen schatplichtig bij verschillende familie.
Totdat Elliot Ness de recht en orde gaat herstellen.
Toen kon her nog .

2006 .De onderwereld is naar de bovenwereld gegaan .
Alles is legaal geworden , de advocaten maken vrije uren , de misdadigers hebben ook hun rechten .
Dus wat kan de nieuwe Elliot Ness doen ?
Bar weinig , hij is ook gebonden aan de beschaafde regels.
Er is transparantie , democratie , mensen rechten etc.
Voordat hij weet krijgt hij problemen met de buiten wereld , Human Rights Watch , Amnesty International.
Tsaa , wat een dilemma.

Terug naar Indonesia , vroeger voor de Orba weet je wie de dieven zijn.
Maar na de Orba kreeg men een heleboel dieven erbij.
En ze zijn slimmer geworden.Ze zijn nette zakenmensen geworden.
Maar je kan hun nog steeds laten vervolgen , desnoods door een nieuwe Elliot Ness.Ze zijn ook bekend bij het volk , met naam en toenaam.
Behalve als ze in buitenland wonen. Emoticon: Angry
Zo niet moet het volk maar een nieuwe ronde schoonmaak aktie gaan voeren, en schijt hebben aan de meningen van buitenstaanders. Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-12-2006 10:30 Yogya-Bali wrote:
Het land is ook veel religieuzer geworden.

Dat is te begrijpen en te verklaren.
Men is gewoon beu en raakt gefrustreerd door de wetteloosheid , en de rol van de regering en politie.
Het is begrijpelijk dat ze gaan organiseren. Ik (als buitenstaander) juich het toe.
Nu is de incompetente regering aan de zet.
Zij kunnen de negatieve spiraal voorkomen.

Dat er bloed zweet en tranen zal vloeien is zeker ., dat ben ik van overtuigd.
Dat delen van het volk zal lijden ook , want een kanker gezwel moet je gaan verwijderen.
Eerst proberen met chemo therapie , lukt het niet dan amputeren.!!
Tsjakkaaa.

Dus men moet niet gaan zeuren dat er geen toeristen komen of geen investeerders.Liever 10 jaar echt uitzieken in plaats van generaties arm blijven, uitgebuit en in wetteloosheid te moeten leven.
Voordat de toeristen en de buitenlandse investeeerders kwamen hebben de Indonesiers ook goed gehad .Dat kan ik en mijn generatie meepraten .
En als de Indonesiers hun kankergezwel hebben verwijderd al dan niet met operatie (tsjakaa) zal de toeristen en investerdeers weer aan de deur kloppen.
Business as usual. Emoticon: Party!

Of zeggen ze dan , nee hoor we komen niet.
We gaan geen zaken doen met jullie.

ciater
Gebruiker
User icon of ciater
spacer line

Oom Sid wat u nu allemaal uit zit te brallen is gewoon verschrikkelijk.
U offert mensen op om het (gewone volk) die niet eens is met wat er nu gebeurd aan gehaald door Yogya-Bali schoon schip te maken.
Wie moet volgens u schoon schip maken?
Het gewone volk, of de Abri.
Het volk zal het nooit winnen,de Abri wel onder begeleiding van de Amerikanen.
Hoe erg is dat wel niet mensen opofferen Om Sid dat kosten velen mensen levens.
Wat een verschrikkelijk mens bent u, wilt u die doden op uw geweten hebben.
Heeft u al een Plek voor u Familie geregeld in Amsterdam?
Er zullen velen vluchtelingen komen en dit zal Singapore, Philipijnen, en Maleisie nooit accepteren. hier in zal toch de Abri zijn verantwoordelijkheid nemen.
Maar hoe staat de abri nu op die samenwerking met die fundamentalistisme Islam dat staat nog niet zo goed vast het is niet duidelijk.
Maar geloof mij Amerika heeft pas een verdrag onderteken samen met Budiono,en Busch.
De Amerikanen, houden op de achtergrond het hele gebied via satellieten in de gaten........................

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,739,004 pageviews Een website van indahnesia.com