U komt onverhoopt in het ziekenhuis terecht

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
advo999
Gebruiker
User icon of advo999
spacer line

Zou het zinvol zijn om een topic te openen over wat iemand te wachten staat als hij of zij in Indonesie in een ziekenhuis terecht komt.

Het valt mij op dat het forum ook veel bezocht wordt door vakantiegangers.
Wellicht dat de forumleden welke meer ervaring hebben met Indonesie hier hun ervaringen kunnen vermelden uiteraard met zoveel mogelijk praktische informatie.

Ik ben zelf tijdens mijn laatste bezoek aan Semarang helaas in een ziekenhuis terecht gekomen en ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand welke minder bekend is met Indonesie niet goed weet wat hij of zij moet doen.

Ook ik zal natuurlijk mijn bijdrage leveren.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://forum.indonesiepagina.n(...)uis_in_indonesie.php
Kan ik over mee praten er is al een topic over ziekenhuis.
Daar ik ook in het ziekenhuis bent terecht gekomen afgelopen Aug.
Nou ja misschien deze op een andere wijze??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

"Het valt mij op dat het forum ook veel bezocht wordt door vakantiegangers."?

Het valt mij op dat dit forum veel wordt bezocht door AOWers en 55+ ers! Emoticon: Wink Emoticon: Puh!

Begin de details te vergeten

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

He ik wist niet dat U al zo oud was Mister Joh anus !!!!! beetje respect mag wel hoor

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 09-11-2006 17:38 tukad ganga wrote:
He ik wist niet dat U al zo oud was Mister Joh anus !!!!! beetje respect mag wel hoor

Alee he een geintje moet kunnen ! Emoticon: Party!

Live life to the max.......

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Joh niet te serieus nemen ook van mijn kant was het meer als glapje bedoeld Emoticon: Yummie!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Yahoor, het was meer bedoeld als grapje. even goede vrienden. Het is trouwens johannes

Begin de details te vergeten

Schultz
Gebruiker
spacer line

Lijkt mij een geweldig idee.Niet alleen over ziekenhuizen,maar ook in het algemeen"wat staat je te wachten,als je in Indonesia voet aan land zet"Vertel over de drukte en herrie op straat,het tekort aan hygiŽne ( wc's!) wat eten en waar,het moslim-gebed - ook om 4-5 uur 'smorgens;de gastvrijheid,de leergierigheid en de discipline van de schoolkinderen enz.enz.Een pracht land,een facinerend land,maar je moet er wel begrip voor hebben en ervan houden.Inderdaad AOWťrs en vakantiegangers lezen wat er staat in het forum en pluizen alles uit wat te maken heeft met op-reis-naar-Indonesia.En misschien niet als toerist saja,maar meer nog "for sentimental reasons" Ben net terug met veel indrukken. Emoticon: Yummie! Emoticon: Nooo

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor iemand die in IndonesiŽ gaat wonen of overwinteren is het gewoon belangrijk om een ziekenhuis, medische kliniek etc te zoeken als hij/zij nog gezond is, word je ziek is in ieder geval duidelijk waar je naar toe gaat, vraag ook naar tarieven.
Naar tarieven vragen bij een doctor zijn we in Nederland niet gewend, in IndonesiŽ is dit heel normaal, ben je op de hoogte kan de doctor direct beginnen met hetgene waar je voor gekomen bent: je klachten .

Ook is het erg belangrijk als je langer verblijft dat je weet of de nieuwe volksverzekering geldig is voor IndonesiŽ, volgens mijn info ben je niet meer verzekerd als je geen ingezetene meer bent van Nederland en in IndonesiŽ gaat wonen.

Voor toeristen is het een zaak om een goede reisverzekering af te sluiten, voor de overwinteraars moet dat ook kunnen.

Als je opgenomen word is het heel normaal als je familie of vrienden de hele dag op bezoek komen, soms is het zelfs mogelijk dat iemand blijft slapen, er is in de kamer dan een extra bed.
De familie of vrienden kunnen ook eten en drinken meebrengen.
Ik ben in de loop der jaren verschillende keren bij iemand op ziekenbezoek geweest in diverse ziekenhuizen in IndonesiŽ, de puskesmas is niet direct aan te raden, de kamers in ziekenhuizen waren in het algemeen gewoon netjes, over verzorging heb ik nog niemand horen klagen, in IndonesiŽ heeft het ziekenhuispersoneel inclusief de doctor nog tijd voor de patient.
Met fysiotherapie heb ik persoonlijk erg goede ervaringen.

Wie een nieuwe bril, kunstgebit of opknapbeurt van gebit nodig heeft is een leuk bedrag te besparen t.o.v. Nederland.
Voor een goede bril inclusief glazen betaalde ik dit jaar Rp1.830.000 en dat was een van de duurste in de zaak.
Voor een nieuw bovenkunstgebit ongeveer eenzelfde bedrag.

Dat de dichsbijzijnde moskee om 4 of 5 in de morgen begint met de dag hoeft geen probleem te zijn, 's avonds ga je ook veel vroeger slapen.
Jan

P.S. Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

het is in het ziekenhuis hier wel appart, mijn (ex) vrouw is hier met een keizersnede bevallen.
Ik heb een bubbel VIP kamer besteld, ongeveer dezelfde kosten per nacht voor een midden klass hotel, en het is ook net een hotel kamer, koelkast, water heater, eettafel, extra bed... je kan met de hele family zo lang blijven als je wilt, ik bleef daar elke nacht slapen.....

ik moet zeggen dat de doktoren hier allemaal wel een ander verhaal hebben, je moet erg bij de pinken zijn over wat ze te melden hebben en een second opinion is echt aan te raden....

Toen mijn baby geboren was had ze heel veel problemen met ademen, maar 10% van haar longen werkte kwamen we later achter....

Een paar uur na de geboorte kwam ik erachter waar ze lag, en ze stikte bijna......

Ik heb gelijk gecomandeerd dat ze naar de intensive care moest.......

Zonder dat ik het zelf geregeld had was de kans groot geweest dat ze overleden zou zijn....

conlusie.....

Je moet er ECHT zelf bij blijven en zien wat ze doen......

greetz

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis in Bali gelegen!

En inderdaad het was een aparte ervaring! Maar er werd wel enorm goed voor mij gezorgd en na 3 dagen strompelde ik het ziekenhuis weer uit! Inderdaad iedere doktor lult maar wat raak, en ze geven je super veel medicijnen mee. Ik controleer dat altijd eerst op internet voordat ik die rotzooi slik... Ik kreeg 4 soorten pillen mee die ik ieder 3 keer per dag moest innemen. Nou ja, na wat internet gegoogle bleek de helft rotzooi te zijn. Inderdaad, wat Dutchguy zegt blijf er met je koppie bij!

Maar verder niets dan goeds over mijn verblijf in het hospitaal in Bali.

Service-wise zijn ziekenhuizen in Azie zeker beter dan in NL, ze behandelen je als mens en niet als patient. Daar kunnen de doktoren nog wat van leren in NL, hoe men met mensen omgaat!

In Thailand zien de ziekenhuizen eruit als 5sterren hotels(men steekt er veel geld in), en zelfs in Singapore spreekt men van 'medical tourism' ---> je gaat voor een operatie naar Singapore en verblijft daar totdat je 'recovered' bent...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Mhhhm een operatie zonder anesthie is een optie, kan je tenminste zien wat ze aan het doen zijn ,het hele medische gebeuren daar is al een comerciele aangelegenheid,je hoort zoveel verhalen van artsen ,die iets forceren wat eigenlijk niet nodig is.
Dat van een keizersnede dat adviseren ze al gauw,is beter voor u en de baby en ga zo maar door........
Ook wat betreft de tandheelkunde heb ik geen hoge pet op,misschien Jakarta ,maar op de meeste plaatsen is het nog Nederland in de jaren 60 -70
verouderde apparatuur en slechte hygiene,met alle gevolgen van dien.
Voor een extractie geen probleem ,want elk tukang kan met zijn combinatie tang die kies van je eruit trekken,maar voor kroon en brugwerk Brrrrr daar waag ik mij niet aan,maar ja als je misschien wat ouder word en rimpels over en weer ben niet zo kritisch dus heeft dat weer zijn voordelen,,,,,,dus waar wacht ik op .......
Winderige groet

sing ken ken bli....

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Hey Jan, h aha inderdaad, de moskee begon wel erg vroeg ja!!!

Ik heb in Prima Medika gezeten in Denpasar, en daar was het iedere ochtend weer raak hoor. pff

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Het voordeel hiervan is geen wekker meer nodig kosten besparing niet waar.
He maurits zit nog in Londen waar Hilton !!!!!

sing ken ken bli....

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-11-2006 14:23 balibreeze wrote:
maar ja als je misschien wat ouder word en rimpels over en weer ben niet zo kritisch dus heeft dat weer zijn voordelen,,,,,,dus waar wacht ik op .......
Winderige groet

Hi , breeze
Durf ik niet te vragen , maar kan niet laten.

Die winderigheid , zou dat ook komen door je leeftijd.??? Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Mijn antwoord sluitspier tot zoverdan anders worden al deze topics weer door yerun op slot gedaan brrrr

sing ken ken bli....

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Sorry Balibreeze,

Ik werk niet voor hilton nee! Zou niet durven... die rotzakken gooien alles in de uitverkoop!

Werk voor de Hyatt Regency London elegantly overlooking Portman Square

balibreeze
Gebruiker
User icon of balibreeze
spacer line

Zo je blijft toch maar bij Hyatt hangen zie ik ,geen slechte zaak daar niet van hoor anyway Om santi santi santi OM

sing ken ken bli....

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Om suwastiastu!

Nee zeker niet! Ik heb er altijd van genoten om voor Hyatt te werken, goed salaris, goede career opportunities, en de mogelijkheid om overal in de wereld te kunnen werken....

En weer even on-topic, ze zorgen zelfs dat je niets tekort komt in een ziekenhuis in Bali....

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-11-2006 08:29 dutchguy1000 wrote:
het is in het ziekenhuis hier wel appart, mijn (ex) vrouw is hier met een keizersnede bevallen.

DG was die keizersnede medisch noodzakelijk?? Indonesiers hebben vaak het idee dat een normale bevalling vaak eng en gevaarlijk is, daarom zullen de vrouwen (als ze geld hebben) allemaal kiezen voor een keizersnede, met alle gevolgen vandien. Een mooi voorbeeld van een volk domhouden!!

Gracias. Sama sama

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-11-2006 14:19 maurits wrote:
Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis in Bali gelegen!

En inderdaad het was een aparte ervaring! Maar er werd wel enorm goed voor mij gezorgd en na 3 dagen strompelde ik het ziekenhuis weer uit! Inderdaad iedere doktor lult maar wat raak, en ze geven je super veel medicijnen mee. Ik controleer dat altijd eerst op internet voordat ik die rotzooi slik... Ik kreeg 4 soorten pillen mee die ik ieder 3 keer per dag moest innemen.

Van alle medicijnen die je in Indo van een dokter krijgt, kan je zeker 2/3 direct weggooien. Overbodig en gevaarlijke rotzooi is het. Een goede arts geeft je 1, max. 2 medicijnen mee voor de meeste aandoeningen. Verder natuurlijk altijd voor een prive-ziekenhuis kiezen, weet je het niet zeker kies dan voor het plaatselijke Christelijke ziekenhuis, bijna altijd beter dan de rest. Maar daar hadden we het in een ander topic ook al over.

Gracias. Sama sama

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 10-11-2006 18:26 kiwimave wrote:

...

DG was die keizersnede medisch noodzakelijk?? Indonesiers hebben vaak het idee dat een normale bevalling vaak eng en gevaarlijk is, daarom zullen de vrouwen (als ze geld hebben) allemaal kiezen voor een keizersnede, met alle gevolgen vandien. Een mooi voorbeeld van een volk domhouden!!

Mijn besluit tot een keizersnede was tweeledig, ten eerste is mijn (ex) vrouw erg klein, (1,48m) en heeft ze erg smalle heupen, de baby was erg groot (vertelde ze ons, achteraf was het niet zo groot, foutje van de verloskundige 2,75kg)
En de tweede reden was eigenlijk alleen maar door waar we wonen en waar het ziekenhuis is.
De weg van ons huis tot het ziekenhuis zit regelmatig compleet dicht.
Het is hier anders dan in Nederland, als er macet (file) is dan kan er zelfs een ambulance niet door, ik heb al meerdere verhalen hier gehoord dat babies in auto's (soms dood) geboren worden simpel weg omdat ze niet door het verkeer kunnen.
Een keizersnede was dus de beste optie, zeker niet vast in het verkeer en geen complicaties bij de geboorte...

Trouwens het verhaal over de medicijnen is zeker waar, Ik check altijd op het internet.
Ik denk dat het gewoon een geval van geld verdienen is, een consult kost bijna niks, de medicijnen zijn erg duur, puur inkomsten, zoveel mogelijk medicijnen verkopen......

Greetz

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hooooy DG,
Hoeistie, uit het dal aan het klimmen, jeklinkt in iedergeval al veel positiever.
Groet Malam

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat toont aan hoe sterk eeen mens kan zijn, door hoe meer in de puree hoe sterker je er van wordt.
Dus kop omhoog en laat komen wat komt , maar verzet je tegen je princiepes, en doet goed, ook voor je zelf.
Dan hebben de naaste het beste met je voor...... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Hoi malam, Zieleffe,

Ja, het gaat wel weer beter, ik weet het, het is effe oftopic maar ik open hierover liever geen appart topic daar het soms wat gevoelige info is.

Ik ga over dit hele gebeuren mischien wel een boek schrijven he he he.
Vorige week was het ineens compleet omgedraaid met "mijn vrouw".... ze is compleet de weg kwijt.
Nu ineens wilde ze weer terug bij mij, nu ze er zo'n beetje is achter gekomen dat ik iemand anders gevonden heb... (geloof me, dat had ik echt wel nodig, anders was ik doorgedraaid)
Smeken, etc, gewoon effe alles vergeten wat ze me allemaal geflikt had (ze heeft zelfs mijn moeder uitegemaakt voor hoer, etc, alleen maar omdat ze zei dat ze niet kon helpen vanuit nederland)
Nee, nee.... het is over voor mij, dat kwam bij haar zo hard aan dat ze all chattend met een vriend van ons vertelde dat ze er een eind aan wilde maken.
Ik toch weer bezorgd, ik kon haar voor 4 dagen niet bereiken, dacht dat het mischien wel echt was, iedereen gebeld, smsed, etc, ook haar ouders, en niemand wist waar ze was.
Ok, nu gisterochtend ineens een berichtje van haar, alles was ok......
Haar ouders wisten er schijnbaar al vanaf, want die deden ook niet veel moeite om haar te vinden.....
Pfffffffff..... het word wel steeds duidelijker dat ze eigenlijk echt een headcase is, maar het is wel vermoeiend........

greetz.....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,678,435 pageviews Een website van indahnesia.com