Goese hulpstichting in opspraak

Subforum Andere praat 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
singa2
Gebruiker
spacer line

Dit is het kopje van een artikel dat gisteren in de P.Z.C (Provinciaalse Zeeuwse Courant ) heeft gestaan. U kunt het zelf lezen onder: http://www.pzc.nl/zeeland/beve(...)en/article806082.ece
Mijn vriend Oosting en ik hadden het vermoeden dat de gelden die de heer Umberto Hagen met zijn stichting Sidhi Astu ophaalde niet op de plaats terecht kwam waar het hoort n.l. de kinder tehuizen in Indonesie.Wij hebben onze vermoedens op papier gezet en naar de officier van Justitie in Middelburg gestuurd. Deze vind blijkbaar dat er aanleidng genoeg is om een onderzoek in te stellen.
Waarom zetten we dit nu op het forum?
1: Wij willen graag dat donateurs die eventueel in het verleden geld hebben overgemaaakt zich melden, dat kan ons misschien helpen om alsnog het geld boven tafel te krijgen en over te laten maken naar Indonesie.
2: Veel mensen geven aan kleine stichtingen omdat er bij de grote stichtingen naar hun mening teveel onkosten afgaan. Dit moet zo blijven!. Er zijn veel kleine stichtingen waar de gelden echt voor 100% ten goede komen aan het doel. Eventuele rotte appels in de mand moeten eruit.
In het verleden is Umberto Hagen op dit forum vaak "de hemel ingeprezen" wij willen u nu waarschuwen.
Aad van Leeuwen en Harry Oosting

rakus
Gebruiker
spacer line

Ik sluit mij volledig aan bij het bericht van Aad van Leeuwen.

Als er nog mensen zijn die twijfelen over onze oprechtheid, wij zijn bereid U informatie toe te sturen via een mail.
Wij denken in de eerste plaats aan de kinderen en hopen met deze actie nog nog wat voor de kinderen te kunnen doen.
Graag reacties.

Harry Oosting

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik schrik een beetje van dit bericht, het betreft hier een aangifte, dus zal eerst eens moeten worden bewezen of dit waar is wat in dat bericht word geschreven.
Mijn vertrouwen in de stichting Sidhi Astu is nog minimaal als ik dat lees.
Ik ben een tijdje vrijwiliger geweest van die stichting en ik ben om een reden die ik hier niet schrijf gestopt met dat vrijwillegerswerk.
Gelukkig heb ik nooit met geldzaken van doen gehad, ik verzorgde enkel de contacten, ook naar de mensen die een kind sponseren, de kosten voor de postzegels etc nam ik voor eigen rekening en het was iedere keer toch ongeveer 75 km wat ik er voor moest reizen.
Jan

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Wil je mijn reactie weten?

Ik heb Umberto altijd ervaren als een man die het moeilijk had voor wat betreft het geld inzamelen voor de weeshuizen. Volgens mij heeft hij afgelopen jaar/ 2 jaar niets op poten gezet en dus geen inkomsten gehad. De bonnetjes van de Jumbo zijn klaarblijkelijk zijn enige inkomsten en dat nu die inkomsten worden gebruikt voor de kosten van het instandhouden van de stichting....tja.
Ook een stichting publiceert normaliter een jaarverslag en daarin zou moeten staan wat de inkomsten en uitgaven zijn. Is daar al naar gekeken? Ik hoop voor de wijze heren dat ze zo bijdehand waren om eerst even via de www.kvk.nl wat gegevens van de stichting op te vragen. Gewoon openbaar hoor, kost een paar euro.

Het hier publiceren van de aangifte vind ik pure laster. van Leeuwen en Oosting spelen op deze manier een zeer gevaarlijk spel en ik zelf zou het nooit pikken. Tot het tegendeel bewezen is, is iemand onschuldig. Misschien is Umberto schuldig, dat blijkt later wel, dan nog vind ik deze manier van laster zeeeeer betreurenswaardig, laag en amateuristisch.

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik wil Jeroen om de reden die Johan aanhaald vriendelijk verzoeken om dit topic te verwijderen.
Jan

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Jan, ik wil Jeroen net hierover bellen Emoticon: Wink Ik vind het iets tever gaan.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Sluit me aan , hoop dat het niet waar is .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Schultz
Gebruiker
spacer line

Ik kan het me niet voorstellen,dat Umberto zo met de binnenkomende gelden is om gegaan. Pas wanneer alles bewezen is,kunnen worden geuit.Maar zolang er alleen maar "hoofdschuddende"mensen zijn weiger ik aan te nemen,dat Umberto een "knoeier"is. Emoticon: Frustrated

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik stuur Jeroen even een SMS met het bericht dat het even niet goed is wat hier gebeurt, hij kan dan actie ondernemen.
Jan

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Jan, is goed, Jeroen nam net niet op.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jeroen is onderweg naar huis, ik hoop en ben er vast van overtuigd dat hij actie onderneemt.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Het volgende schreef ik in de mail aan Singa2; ik wist er namelijk van dat er een onderwerp zou komen, met de stellige overtuiging dat er een aangifte was, naar ik nu lees was ik niet de enige met die gedachte, echter Singa2 liet me weten dat er geen aangifte was, maar dat er slechts iets is als "de brief die wij aan de officier van justitie hebben gestuurd" (quote uit email)

Ik dacht dat er reeds aangifte gedaan was. Beetje een erg vreemde situatie zoals ik er nu over nadenk. Gewoon iemand/iets zwartmaken lijkt het wel op dit moment. Dat 'een officier van Justitie' het voldoende vind voor een onderzoek is niets vreemds voor zover ik weet. Als ik de plee doorspoel en mijn buurman vind dat ik dat niet om drie uur 's nachts moet doen, dan zal daar ook vast een onderzoek van te maken zijn.

Nogmaals, ik was er dus van overtuigd dat er aangifte gedaan was. Ik zal op het forum ook bekend maken dat ik reeds wist dat er een onderwerp zou komen op het forum, maar dus ook met vermelding dat er geen aangifte is. Vooralsnog gaat dat onderwerp dan op slot. Mocht er in de toekomst een aangifte of iets dergelijks zijn, dan verneem ik dat graag, dan kan ik het onderwerp altijd weer openen.

Wat dat betreft ga ik dus met de reeds eerder gegeven meningen mee, beetje erg voorbarig wat er nu gebeurd. Dit onderwerp gaat op slot, tenminste tot er een fatsoenlijke aangifte is zodat we mee kunnen kijken.

Jeroen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

En nog even een dienstmededeling voor het sluiten van het topic:

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Johan, je krijgt als het goed is dadelijk een SMS met mijn nieuwe nummer, dat andere is geblokkeerd door Telkomsel (maar krijg ik wel terug als het goed is)

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

oke grappemaker. sms nog niet binnen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,702,378 pageviews Een website van indahnesia.com