beurs voor talentvolle kinderen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hapluck
Gebruiker
spacer line

Tijdens mijn laatse bezoek aan Bali heb ik een familie ontmoet die een dochtertje heeft van ongeveel 8 jaar. Zij is een talentvolle aankomende danseres voor de traditionele Balinese dansen. Ze heeft al heel veel 1e prijzen gehaald bij danswedstrijden. Haar ouders hebben echter geen geld om haar verder les te laten krijgen om op die manier de top te halen. Ik meen dat ik eens gehoord heb van een of ander fonds dat zulke talentvolle kinderen aan een beurs kan helpen. Wie kan mij verder helpen? Of is er iemand bereid om (een deel) van de benodigde 200 euro per jaar beschikbaar te stellen?

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Sorry, maar 200 euro per jaar hoest je toch zelf wel op? Mijn persoonlijke mening is dat dit weggegooid geld is: carrierre en de top in balinees dansen?

Begin de details te vergeten

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja sorry, dit bericht begrijp ik ook niet helemaal, waar gaat het om.
200 Euro een bijdrage?
Waar? Hoe? waar gaat het naar toe? voor wie is het? enz. enz.
Als ik zou zien dat ik een meisje van 8 jaar voor het leven op het paard zou kunnen helpen door 200 Euro te storten dan zou ik dat doen, ook als ik in de sociale dienst zou lopen, immers dat is 16.50 per maand.
Ik zou me kapot schamen om op een forum om een bijdrage te vragen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Sorry, maar voor die 200 Euro kunnen wij in Java 4 kinderen een jaar lang naar school laten gaan, als dat kind werkelijk zo'n talent is voor de traditionele Balinese dansen kan de Hindoe-gemeenschap dat geld ook geven aan dat meisje.
Tuti & Jan

hapluck
Gebruiker
spacer line

Johan en Malam,

jullie zijn niet op de hoogte van hoeveel geld ik jaarlijks aan kinderen in weeshuizen e.d. geef. Helaas heb ik mijn grens wat dat betreft bereikt.
Ik vraag in eerste instantie ook naar het fonds dat er schijnt te zijn voor die kinderen. Maar mocht er iemand zijn die zelf een bijdrage wil leveren dan is dat prima.
Bedankt Tuti en Jan voor het advies dat je gaf "laat de Hindoe gemeenschap dat geld zelf geven" . Ik heb deze zomer nog een behoorlijke gift gegeven aan een moslim weeshuis, dat is dan ook de laatste keer geweest, laat de moslims daar dan ook maar zelf voor zorgen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Hapluck,
Ik heb lang genoeg in Zuid-Bali gewoond om met eigen ogen te kunnen zien hoe royaal de mensen in Zuid-Bali zijn naar de moslims uit Lombok, Java en andere provincies.
We hebben in Nederland ook gastarbeiders en die worden door de meeste Nederlanders met respect behandeld, wat ik in Zuid-Bali vaak moe(s)t aanschouwen noemen wij in Nederland sla.....(rest mag je zelf invullen)
Momenteel zijn er razzia's naar die gastarbeiders, die niet de juiste papieren hebben worden op een truck geladen en meegenomen naar het bureau waar ze getracteerd worden op een fikse boete.
Een immigrant uit andere provincies moet een KIPS (een soort tijdelijke verblijfsvergunning) hebben om in Bali te kunnen verblijven, de kosten daarvoor Rp50.000 per persoon voor 3 maanden, dus een gezin met twee kinderen betaald Rp200.000, daarvoor moet moeder de vrouw een hele maand voor werken, als ze het geluk heeft een baan als pembantu te hebben.
Iemand met een eenvoudige kaki lima betaald al gauw Rp250.000 per maand aan belasting voor ....?
In Zuid-Bali hebben ze die gastarbeiders gewoon dringend nodig, iedereen die Bali een beetje kent weet dat de Balinezen het werken niet hebben uitgevonden, geld hebben ze echter wel nodig en nu de toeristen weg blijven zullen ze daar toch op een of andere manier aan komen.
De Moslims uit Java zijn nog steeds de grote schuldige voor het wegblijven van de toeristen, daar is iedereen inclusief de expats in Zuid-Bali het helemaal over eens.
Ik schrijf hier bewust over Zuid-Bali , in andere gedeeltes van Bali schijnt het heel anders te zijn.
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dergelijke vragen om geld zorgen er bij mij voor dat er alarmbellen gaan rinkelen. Alvorens ik uberhaupt eraan ga denken te betalen zou ik dergelijke families eerst willen ontmoeten.

Welicht kun je ze adviseren geen tweede motor op afbetaling te kopen, of de vader laten stoppen met roken.

Jammer dat je pas later laat weten dat je al een groot donateur bent. Dat zet dingen toch in een ander perspectief en was dus vrij relevant voor dit verhaaltje.

sandy
Gebruiker
spacer line

Ha ha ha SUMBANGAN vergeet het maar...masuk kantong sendiri

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja Sandy, dat is wat ik op dit moment ook denk. Hoewel ik vermoed dat niemand zo 'dom' is vandaag of morgen even 200 euro aan een onbekende te geven. Zo wel, dan hoop ik dat ze dit lezen. Dergelijke dingen doe je zowel in Nederland als in IndonesiŽ niet, geld geven aan vreemden.

hapluck
Gebruiker
spacer line

Beste Jan en Tuti,

Je schrijft o.a:
Momenteel zijn er razzia's naar die gastarbeiders, die niet de juiste papieren hebben worden op een truck geladen en meegenomen naar het bureau waar ze getracteerd worden op een fikse boete.

Het ontgaat me wat de link is met mijn vraag naar een fonds en jouw reactie over moslims die volgens jou als gastarbeider uitgebuit worden.
Kun je me het duidelijk maken?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hapluck,

Kun je ook ingaan op het 'geven van geld aan onbekenden'?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Hapluck,
Je schrijft zelf: dat is dan ook de laatste keer geweest, laat de moslims daar dan ook maar zelf voor zorgen
Dat is ook precies wat ik ervaar in Zuid-Bali , daar mogen ze voor zichzelf zorgen.
Jij vraagt hier geld voor een talentvolle aankomende danseres, ik ben van mening dat ze erg talentvol is voor het Hindoe-gebeuren, dan is het voor ook heel normaal dat die gemeenschap voor de opleiding van dat kind zorgt, daar schrijf ik geen kwaad woord in mijn ogen.

Ik haal wel als vergelijking aan dat voor dat geld in Java 4 kinderen een jaar lang naar school kunnen om lezen en schreven te leren, in mijn ogen veel waardevoller als dansen.

De 200 Euro waar het hier over gaat is een erg fors bedrag voor Indonesische begrippen.
Kijk eens op http://www.suvono.nl/suvono/AD(...)optie_schoolkind.php , daar worden andere bedragen genoemd.
Een klein stukje tekst uit die website:
Nu probeert ze kinderen naar school te laten gaan met 2 euro per maand en enkele kennissen uit Voorburg hebben nu wat kinderen naar de Katholieke school laten sturen voor 48 euro per jaar. Daar is het onderwijs zeer goed en er is een goede sfeer.

Mocht er inderdaad een fonds bestaan waar jij over schrijft zal er heus wel voorwaarden worden gesteld voor wie en welk soort onderwijs het is bestemd en ik vrees dat Rp2.3 miljoen te veel zal zijn.

Ik misgun geen enkel kind in Bali dat het word gesteund door iemand uit het Westen, maar sorry voor mij is Indonesie meer als Bali alleen.
Jan

amankayla
Gebruiker
spacer line

= moderator edit: dit is geen Nederlands =

Het leven is een groot feest, alleen je moet zelf de slingers ophangen!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kan dat niet in het Nederlands, dit onderwerp is namelijk in het Nederlands. Je kunt het wel lezen zo te zien. Ik wil graag ingaan op enkele opmerkingen. Emoticon: Smile

amankayla
Gebruiker
spacer line

= moderator edit: dit is geen Nederlands =

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, ik kan in het Engels schrijven, maar dit onderwerp staat in het Nederlandse subforum. Vandaar dus de vraag. Ik schrijf dit nu als gebruiker trouwens, omdat er ook vele anderen zijn die geen Engels machtig zijn.

Engelse berichten worden uiteindelijk toch verwijderd, dus meer plaatsen heeft geen zin, je kunt wel een nieuw onderwerp openen met je verhalen als je wenst.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Amankayla,
Ik gaf hier enkele heel duidelijke voorbeelden, het blijft voor mij echter een vraag waarom een danscursus voor een meisje van 8 jaar zo duur moet zijn, het staat in geen enkele verhouding met de kosten van normaal onderwijs in Indonesie en ook niet in Bali.

De verkopers van de kaki lima veroorzaken niet het afval, maar de gene die daar eet en dat zijn ook heel veel Balinezen.
Ik stel voor dat u eens in Java in wat steden komt kijken en dan zult u met eigen ogen kunnen zien dat Java een stuk schoner is dan veel plaatsen in Zuid-Bali.

In een woonwijk die wij goed kennen in Malang betaalt zo'n zelfde kaki lima Rp.30.000 per maand en krijgt ook nog eens twee keer per jaar kleding waaronder uitstekende regenkleding, in Zuid-Bali het achtvoudige en meer en krijgen geen kleding.

In Zuid-Bali zijn er net als overal regels waar men zich aan dient te houden, echter deze regels hebben niets van doen met de Indonesische wetgeving.
Een KIPS zal heus wel volgens de wet zijn, maar de pasfoto die er op moet is normaal dat de aanvrager die zelf aanleverd, daar wordt in Zuid-Bali ook nog eens Rp.20.000 voor in rekening gebracht.

De razzia's waar ik over schreef zijn ook zaken die gezien worden door toeristen, ik geloof niet dat het echt een aanbeveling is voor uw wondermooie eiland.
Misschien dat u denkt dat ik Bali met zijn Balinezen niet mag, in de loop van de jaren dat ik er als toerist kwam en ook in de jaren dat ik er heb gewoond heb ik kennis mogen maken met veel Balinezen waar het eiland trots op mag wezen en waarvoor de toeristen graag naar Bali komen.

Wat er in zich in met name in Kuta allemaal afspeelt zoals drugs en halfnaakte westerse dames die in de winkelstraten rond lopen of zelfs op een scooter/motor rondrijden is mijn inziens een van de redenenen waarvoor de echte liefhebbers van uw eiland wegblijven.
Ik hoop dat daar tegen gaat worden opgetreden en ik hoop samen met u van harte dat de toeristen de weg weer terug weten te vinden naar Bali zodat Balinesche mensen niet een bedrag van 200 Euro aan een toerist hoeven te vragen voor dansonderwijs van een 8 jarig meisje.
Jan

ru.kramer
Gebruiker
spacer line

Hallo lieve mensen,
Op dit Forum is iets aan de hand wat niet klopt.
Hapluck vraagt of er ook iemand iets van een een of ander fonds bestaat voor talent volle kinderen en vraagt niet direct om Ä200,- Hij vraagt of iemand hem kan adviseren of kan helpen. Maar nee hoor hij wordt gelijk afgebrand. Ik geloof niet dat jullie het begrijpen. Berichtjes van ik geef mijn geld niet zomaar aan een vreemde. Goed hij is een vreemde misschien en ik ook. Ik vind dit FORUM een kliekje van Malam, Tuti&jan, Jeroen of Yerun, JohanN, Hagen en weet ik veel wie meer. Controleren jullie iedereen of hij te vertrouwen is?
Ik vraag het mij af met mijn korte ervaring op dit FORUM heb ik al heel wat rare dingen gelezen en ontvangen via E-mail. Goed wij, ik denk Hapluck ook niet, zijn nog nooit op de jaarlijkse Kompulans geweest anders was het misschien iets anders beantwoord.

Sorry vrienden dit moest ik even kwijt,

Ruud
OPMERKING BEHEERDER

Als je wil klagen over het forum kan dat in de daarvoor bestemde topics. Dat je email ontvangt is niet mijn probleem, je hebt je zelf aangemeld en zo. Klagen is makkelijk, maar kijk eerst eens naar jezelf.

Geplaatst door Jeroen @ 05-11-2006 02:14

ciater
Gebruiker
User icon of ciater
spacer line

On 03-11-2006 14:12 hapluck wrote:
Tijdens mijn laatse bezoek aan Bali heb ik een familie ontmoet die een dochtertje heeft van ongeveel 8 jaar. Zij is een talentvolle aankomende danseres voor de traditionele Balinese dansen. Ze heeft al heel veel 1e prijzen gehaald bij danswedstrijden. Haar ouders hebben echter geen geld om haar verder les te laten krijgen om op die manier de top te halen. Ik meen dat ik eens gehoord heb van een of ander fonds dat zulke talentvolle kinderen aan een beurs kan helpen. Wie kan mij verder helpen? Of is er iemand bereid om (een deel) van de benodigde 200 euro per jaar beschikbaar te stellen?

Voor de duidelijkheid is er een fons, die kinderen zou kunnen helpen?
En welk deel zou u denken over hoeveel mensen het gaat.
Als het om wat ik zeg per persoon b,v 10 euro dan heb je 20 personen nodig om dat kind te helpen. Nu meen ik dat er door giften de angklung clubje in Bandung ook ergens elders vandaan hebben. Ga daar eens informeren?
Kijk u vraag was is iemand bereid, dan kom je al als 20 mensen bereid zijn dan heeft u zonder dat de mensen van elkaar weten dat u dan zo 20X200=40000 euro kijk eens hoe je dan snel rijk kan worden. Slim bedacht maar zo werkt dat niet als je dat wilt zal u op de eerste plaats beter moeten nadenken hoe je zo,n fons zou moeten opstarten.
Dan kom u veel beter beslagen ten ijs, zo vertrouwd niemand u.
Er worden steeds meer mensen handiger om geld te genereren, door fonsen op te richten de enige die van mij nog geld zal krijgen,b.h zij die ik direkt kan steunen, er moest niemand meergeven,als ze eerst een direkteur voor 200.000 euro als salaris betalen terwijl er genoeg mensen rond lopen die gepensioneerd zijn, het misschien wel voor onkosten vegoeding dat willen doen Domme mensen zijn mensen die gevoelig zijn, en overlopen van die zieligheden, zo zijn deze organisaties,in staat veel geld samen bij elkaar te rapen
ik weet het ,is hart om dit te doen maar de regering geven te veel aan die stichtingen waardoor er dikke salarisen van betaald worden en als wij niet meer geven aan die organisaties die denken te helpen, maar veel geld kwijt zijn, voor organiseren, en dan pas geld over hebben voor hen waarvoor het bedoeld wordt.
ik weet het niet waar u vandaan bent maar het is wel lomp om het zo te stellen
Emoticon: Devil Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ruud,
Dit was een gedeelte van de vraagstelling:
Of is er iemand bereid om (een deel) van de benodigde 200 euro per jaar beschikbaar te stellen?
Controleren jullie iedereen of hij te vertrouwen is?
Wij hoeven niemand te controleren of hij/zij te vertrouwen is, word er echter zoals nu een fors bedrag voor iets gevraagd word daar op gereageerd en misschien op een wijze die niet word verwacht, dit is in mijn ogen juist het sterke punt van dit forum.
Ik persoonlijk heb op dit forum nooit om geld gevraagd met een uitzondering nu voor de slachtoffers van de aardbeving in Yogyakarta, om daar de mensen een dak boven hun hoofd te bieden kost net iets meer dan de danscursus van het Balinesche meisje van 8 jaar.
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 04-11-2006 21:49 ru.kramer wrote:

Ik vind dit FORUM een kliekje van Malam, Tuti&jan, Jeroen of Yerun, JohanN, Hagen en weet ik veel wie meer. Controleren jullie iedereen of hij te vertrouwen is?
Ik vraag het mij af met mijn korte ervaring op dit FORUM heb ik al heel wat rare dingen gelezen en ontvangen via E-mail. Goed wij, ik denk Hapluck ook niet, zijn nog nooit op de jaarlijkse Kompulans geweest anders was het misschien iets anders beantwoord.

Ruud

Beste Ruud,
Ik ken geen van de forumbezoekers persoonlijk, en heb ooit van ŤŤn forumbezoeker een e-mail gehad en dat was nog op eigen verzoek.
Er wordt hier alleen maar gereageerd op een hele onduidelijke posting van Hapluck.
Aan de hand van een voorbeeld zal ik trachten uit te leggen hoe het bij mij werkt.
4 dagen geleleden kreeg ik een verzoek om effe 500 Euro over te maken voor een familielid die voor een behandeling naar het ziekenhuis moest.
Nu is het vaak zo dat de ziekenhuizen in IndonesiŽ hun patiŽnten als melkkoetjes zien.
Op de vraag hoelang iemand opgenomen moet worden voor een lullige ingreep is het antwoord al standaard 10 dagen en dan nog is 500 Euro een astronomisch voor 10 dagen.
Vanzelfsprekend ben ik niet op de vraag ingegaan, als ik alle geldvragen zou honoreren dan zou ik in de Quote 500 van rijkste Nederlanders moeten staan.
Het is dus zaak als je iemand wilt helpen, duidelijk te weten wat, wie, waar en waarom, en dan is het nog moeilijk om een juiste inschatting te maken.
Met andere worden wil je uit een niet al te groot bedrag een zo groot mogelijk rendament (hulp op de juiste plaats) halen dan kan het nuttig zijn te luisteren naar kenners aldaar zoals Tuti en Jan.
Zo moet je deze antwoorden in deze topic bekijken, van afbranden is geen sprake

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ya het is soms moeilijk om nee te verkopen.
Gelukkig ken ik dat niet , wordt soms nog geholpen van daarO.

Maar zou het niet makelijker zijn om open kaart te spelen.?
Want als je een gewone Jan Modaal ben , met hypotheek , nog niet afbetaalde platte TV van 2 mtr , je BMW nog niet afbetaald wordt , kan je ook niet 3 extra gezinnen in Indonesia gaan onderhouden.

Ik verteld gewoon eerlijk wat ik verdien(eigenlijk te weinig Emoticon: Frustrated )
Wat mijn utang(schulden), mijn ongkos hidup / uang belanja , ongkos kuliah, uang buku , PusKes Mas etc.
Nog niet een s dat geroofd door de pajak.
Dus in de bijna 30 jr (met werk) heb ik nooit fin. hulp of noodkreet gekregen uit indosenia , zelfs in de begin jaren kreeg ik uang ongkos/ticket als ik met vakasion ging.
Zou het dan vaak door eigen schuld zijn bij sommige bule/expat ?
Ze hebben een verkeerde signaal gegeven dat ze allemaal toean besar zijn.

Heb ik de post van Harry --- gelezen , over het moeilijk vinden van een meisje.
Geen domme jongen , HEAO met BaMa route erbij. Betaald ook goed .
Maar hij komt ook met een vreemde voorstelling van de socialeklasse in Indonesia (gelukkig praat hij nog niet over standen).Hij vertelde dat iemand met met 30 milj. tot de highermiddleclass behoren.
De omgekeerde verhaal kan gebeuren bij sommige indonesiers , vooral die verblind raken van de uang gaji van de rijke expat (wandelende dompet).
Wah als een AOW 1300 euri plus grote rumah hebben , dan zullen ze ook tot de hogere klasse behoren. Punya mobil , amerikaanse koelkast , TV zo groot als een voetbalveld.

Daarom open kaart is beter voor beide kanten.
Helpen van familie is ook goed , vooral als de(aangetrouwde)familie ook echt nodig hebben , ze hebben daar geen ziekenfonds(mss PusKesMas) , maar geen AWBZ.
Het staat ook geschreven : Wie goed doet , zal goed ontmoeten.
Amen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

U heeft gelijk Om Sid,
Open kaart spelen is het beste, desalniettemin als iemand hier en daar de hulpende hand toesteekt is het misverstand al snel geboren.
U zal het ongetwijfeld met mij eens zijn dat het voor een familielid in IndonesiŽ moeilijk te geloven is dat iemand van Nederland ook de einjes aan elkaar moet knopen.
Wat ziet ie namelijk, een vliegreis van plusminus 17 miljoen rupiah en nog een beetje zakgeld ook, en dat alles voor een vakantie.
Terwijl hij zelf als de kinderkes vakantie hebben amper de entree van een zwembad kan betalen.
Je kan het keer op keer uit blijven leggen wat de kosten van levensonderhoud in Nederland zijn, maar het gaat vaak het bevattingsvermogen te boven, dus conclusie als je dat allemaal in Belanda kan betalen dan ben je rijk basta.
Gelukkig hebben we een zwager als medestander, die is ooit in Nederland geweest, die weet wel hoe het werkt.

amankayla
Gebruiker
spacer line

Met verbazing heb ik gezien dat mijn reactie in ( het engels) daar mijn nederlands niet toereikend is en dit nu door een nederlandse familielid laat schrijven,door een zekere yerun of jeroen verwijderd is,omdat het naar zijn mening in het nederlands moest,je zou opmerkingen plaatsen over dat gene wat ik geschreven had.
Kennelijk vond je het niet of was je kennis niet toereikend hierop in te gaan.
Ik heb als balinese en tevens als een professionele danseres carierre gemaakt ook door supporting,zo ook in mijn schrijven heb ik een uitleg geven over dit meisje ,wat ze in dit geval zou moeten doen.
Daar er weer door een bule met zijn javaanse vriendin allerlei dingen erbij worden gehaald,over de balineese bevolking hoe lui ze wel zijn.dat ze het werken niet uit hebben gevonden,vind ik op zijn minst gezegd zeer minderwaardig.
Het geeft weer eens temeer aan uit welk sociale klasse dit soort mensen op dit forum zich willen manifesteren,door zich voor te doen als een Zuid Bali kenner die er gewoond heeft en nu vertrokken is elders met zijn Javaanse geliefde.
Dat er weer religies erbij worden gehaald over het wel of niet steunen ervan staat buiten kijf over dit onderwerp.
Kaki lima"s heeft er geen enkele betrekking over het onderwerp zolas geplaats.
Ik meen te kunnen zeggen als iemand die daar geboren en getogen is,dat de plaatsing van hapluck geheel een info was aan mensen op dit forum.
Dat er weer afgebrande reacties erop afkwamen,kan je deze mensen niet kwalijk nemen,het blijven bule"s hoe goed ze ook proberen dit te camoufleren ,als zg Indonesier kenner of bij toeval hun partner opgeduikeld hebben en meegenomen hebben tijdens hun verblijf aldaar.Eens een bule altijd een Bule,maar ben je betrokken met dit forum gedraag je ernaar,en draag je niet het verraad je afkomst.
En tenslotte als yerun vind dat er geen posting geplaats en gereageeerd mag worden in het engels,waarom komt hij weer met how to maintain my boterbike
dit is toch een nederlands forum lijkt mij !!!!!!!!!!!!!!!!matur sukma get a life fellow

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Nu wordt er gezeken op hapluck (wat gedeeltelijk wel terecht is trouwens Emoticon: Nice ) maar waar hij ook om vraagt wordt niet naar gekeken.
Weet iemand of zo'n fonds bestaat waar hij om vraagt?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,817,917 pageviews Een website van indahnesia.com