Wat eten we vandaag?

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
107 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Potverdrie, deze topic active houden, hoe zit het nu met die konijnen?

petteke
Gebruiker
spacer line

Hoi Malam,

Ik kan je niet vertellen waarom ze in Indonesie praktisch geen konijn eten.Konijnen vlees is mager en er zit veel ijzer in ,is goed voor mensen met bloedarmoede.
In Nederland eten ze trouwens ook niet zoveel konijn .Omdat het duur is?
Hier bij ons in Italie wordt het veel gegeten en het is beslist niet duur.
In Amerika wordt het niet gegeten ,omdat het konijn daar als huisdier wordt gezien.
Ik ben zelf ook benieuwd ,waarom het in Indonesie niet gegeten wordt.Komop er is vast wel iemand onder de forumleden die dat weet !!
Hartelijke groet, Patricia.

advo999
Gebruiker
User icon of advo999
spacer line

Hier in Semarang wordt konijn volop gegeten. Op diverse plaatsen kan je sateh kelinci krijgen. Niet echt aan mij besteed...............

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Wij hebben konijnen thuis en een daarvan heet ŽLinciŽ. Ik word in elkaar getrimd door mijn kinderen (5 en 2 jaar) als ik begin over Žkonijnen bakken, wie wil de oren?Ž

Begin de details te vergeten

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-01-2007 09:20 JohanN wrote:
Wij hebben konijnen thuis en een daarvan heet ŽLinciŽ. Ik word in elkaar getrimd door mijn kinderen (5 en 2 jaar) als ik begin over Žkonijnen bakken, wie wil de oren?Ž

Tja Johan, dat is normaal, als de kinderen twee van die lieve kleine knagertjes als huisdier hebben dan zal je daar met je handjes vanaf moeten blijven.
Trouwens, foei om ze zo te plagen.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, ik ben haast in staat een paar van die knagers te kopen in Indonesië en het is aan te kijken.
Tja het moment dat ze de pan in moeten wordt moeilijk, dan heb ik hulp nodig, want deze lafbek heeft niet de moed om zo'n knager een nekklap te geven en uit zijn jas te trekken, maar daar hebben Indonesiërs over het algemeen weinig moeite mee, dus dat zal het probleem niet zijn.

Deewee
Gebruiker
spacer line

Is de reden mischien dat er geen verschil te zien is tussen kat en konijn als de beestjes gevild zijn?.
De poelier in nederland laat daarom de pootjes van het konijn er aan zitten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gatverdarrie Deewee, ik moet er niet aan denken.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Oh, Malam en Deewee,, Ik begrijp ook niet waarom Indonesie geen konijnenfokkerij er op na houd.
Maar begin niet over katten, ben een vreselijke kattenliefhebster!
Weet je nog Malam, mijn Rotterdamse vader noemde katten dakhazen en met die dakhazen[katten] kwam het gezin de Rotterdamse oorlogswinter door.
Jammer dat ik weinig weet van Pa, uit die tijd.
Uit mn Haagse jeugd weet ik nog dat er op de Haagse markt veel velletjes werden aangeboden tegen reumatiek.
Was het hond, kat, konijn?niemand stond er stil bij.
Konijn, nou Malam misschien weet jij dit ook:konijnen werden in achteraf tuintjes vetgemest en tegen de Kerst geslacht.
Het zielige gevoel zat er in de jaren 50 echt niet bij, nee overleven en doorgaan,geen flappiegezeur.

Konijn maakte mijn oma heerlijk klaar, eerst marineren en dan zacht stoven; er ging laurierblad bij, kruidnagel en nog meer.
Het slachten hebben wij als kind nooit gezien, zoveel rekening hielden ze wel met tere kinderzieltjes.

Mijn grootouders hadden een kleermakerij en in de schuur zag ik vaak wat bontvelletjes hangen.Als ik aan oma vroeg: wat is dat?
Ze zei gelijk, voor een bontkraag bij een heren of damesjas.
Er zal wel een flappie,een mieky enz gediend hebben voor die kragen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jaja Wilma hahaha
Dakhazen hebben menig Rotterdams gezin op de poten gehouden, hoe erg dan ook.
Wij hebben siamezen gehad, die etters waren eerder in staat mij op te vreten als andersom hahahaha.
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waarom wordt er in Indonesië zo weinig konijn gegeten, n.....ken als de konijnen komt niet uit een koeiekop, een konijn is vanouds een prooidier, vandaar dat het van die groote nesten heeft, dit is om de boel in stand te houden.(dat heeft de natuur bepaald)
Misschien heb ik een gat in de markt?????
In plaats van een KFC maak ik een GKB, Goreng Kelinci Belanda, kost niks veel vlees en nog lekker ook.

Deewee
Gebruiker
spacer line

Even een stukje uit moslimweb:

Een regelmatig terugkerende vraag is: waarom is alleen varkensvlees verboden en andere soorten vlees niet?

Niet alleen het varken is verboden, maar het vlees van alle carnivoren (vleesetende dieren) en van mensen, is niet toegestaan voor consumptie.
Het vlees van een kat, hond, rat, muis, tijger, vos, leeuw, arend, valk, havik, etc. is verboden, terwijl het vlees van herbivoren (plantenetende dieren) zoals schapen, koeien, kamelen, herten geiten, kippen, eenden, ganzen, konijnen, etc. is toegestaan mits het dier geslacht is volgens de regels (uitspreken van de tasmiya) van de Islam. Het paard en de ezel zijn in de Islam edele dieren en het vlees hiervan wordt alleen in noodgevallen gegeten.

Malam, mischien filter je hier je antwoord uit

Gr.DW

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Deewee bedankt voor je uitleg.
Hetgeen wat haram en halal is, was mij reeds duidelijk, wat mij nogsteeds niet duidelijk is, waarom er zo weinig gebruik wordt gemaakt van konijnenvlees.
Je zou haast zeggen dat ik een gat in de markt gevonden heb.
Ik vind het nog steeds verbazend dat er zo weinig reactie is.
Groetjes Malam.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

nou Deewee, ben ik blij dat ik Christen ben, nou ja...

Tijdens Japanse bezetting werd alles gegeten: ratten, slangen, zelfs slakken.
katten en honden werden ook geslacht,
Herbivoren moeten ritueel worden gedood. ja..
Je stelt dat het paard en de ezel edele dieren zijn volgens de Islam: deze dieren worden in Islamitische landen zo zwaar mishandeld en kapotgemaakt, dat ik denk: een huichelig geloof, de Islam
Maar het is mijn visie,met respect voor jou

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Malam, misschien weet ik het{met hulp]
Konijnen kunnen niet tegen een tropische temperatuur, ze hebben gauw ziektes en houden van een schoon hok.
Voer is belangrijk:groenvoer en vers water, en een schaduwhok, hooi en knaagvoer

Deewee
Gebruiker
spacer line

Hoi Merapi, het is niet wat ik stel, maar wat op moslimweb staat. Als ook deze springertjes ritueel geslacht moeten worden gaat de lol van het vangen er toch gauw af . Je rot rennen en als je een hebt nog even goed verzorgen tot ie halal omzeep geholpen mag worden . Zoals eerder geschreven hierboven zal na verzorging van die nijntjes de eetlust toch doen kiezen voor een andere maaltijd. Tenzij je barst van de honger en tegen niemand zegt dat het vlees van die huppellaartjes afkomstig is.

Deewee
Gebruiker
spacer line

BTW , ik ben dol op vlees, wild, tam konijn en een visje wil er ook wel in met een goeie slobber druiveaftreksel en fijn gezelschap lekker genieten. Heb geen probleem met mensen die vegetarisch eten maar persoonlijk daaraan geen behoefte.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-01-2007 23:23 Deewee wrote:
Hoi Merapi, het is niet wat ik stel, maar wat op moslimweb staat. Als ook deze springertjes ritueel geslacht moeten worden gaat de lol van het vangen er toch gauw af . Je rot rennen en als je een hebt nog even goed verzorgen tot ie halal omzeep geholpen mag worden . Zoals eerder geschreven hierboven zal na verzorging van die nijntjes de eetlust toch doen kiezen voor een andere maaltijd. Tenzij je barst van de honger en tegen niemand zegt dat het vlees van die huppellaartjes afkomstig is.

Dat bedoel ik maar, halal of haram, weinig antwoord in deze topic.
Sorry hoor, ik vind het schattige knagertjes, maar wat is nu het verschil tussen een ayam kampung en een konijn??????
Ik begrijp er nog steeds geen pepernoot van.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-01-2007 23:55 Malam wrote:

...

Dat bedoel ik maar, halal of haram, weinig antwoord in deze topic.
Sorry hoor, ik vind het schattige knagertjes, maar wat is nu het verschil tussen een ayam kampung en een konijn??????
Ik begrijp er nog steeds geen pepernoot van.

Appels met peren vergelijken?

ik heb in diverse kleine dorpjes op de markt konijntjes gezien, lief,leuk enz.
Ze bleven gewoon op hun plaats zitten en sprongen niet uit de doos.
Op mijn vraag waarom die konijntjes daar zaten en of dat leuk was voor de kinderen, kreeg ik als antwoord dat ze verkocht werden om opgegeten te worden. Wat meer in de bergen zie je vaker sate kelinci, ik heb het nooit gehad maar mijn man wel, alleen hij wist niet dat het konijn was. Als hij dat had geweten had hij die sate niet opgegeten. Het had wel een andere smaak dan sate kambing maar hij dacht dat het aan de bumbu lag.
Het wordt er dus wel gegeten.
Tegenwoordig willen ze meer kip dan vlees en als je dan vraagt waarom eet je geen daging sapi of zo dan roepen ze cholesterol! Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik begin steeds meer te denken dat ik een gat in de markt heb gevonden.
Twee rammen en tien dames, laat ze maar hun gang gaan.
Na een jaar, heb ik er plusminus 160 hmmmmmmm dat is scoren.
Of maak ik nog steeds een denkfout????
Nog niemand heeft mij op de vingers getikt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Trouwens van verschillende kanten heb ik al gehoord, die lieve schattige knagertjes, en de kalfjes en de lammetjes dan?????, zelfs een schildpadei en een kikkerbil is niet veilig in Azië.
Beter konijn toch?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-01-2007 00:57 Malam wrote:
Ik begin steeds meer te denken dat ik een gat in de markt heb gevonden.
Twee rammen en tien dames, laat ze maar hun gang gaan.
Na een jaar, heb ik er plusminus 160 hmmmmmmm dat is scoren.
Of maak ik nog steeds een denkfout????
Nog niemand heeft mij op de vingers getikt.

Probeer het eens uit als je op vakantie bent.
Je begint met een paar konijnen te kopen, probeert vervolgens die te verkopen, desnoods als tukang sate kelinci. Emoticon: Very funny
Als dat goed loopt dan schaf je twee rammen en 10 dames aan, laat die grootbrengen tijdens je afwezigheid door familie of vrienden en als je dan terugkomt in Sukabumi heb je al een hele kolonie die je dan probeert te verkopen en als dat lukt heb jij je vliegticket al verdient zonder er veel moeite voor gedaan te hebben.
Emoticon: Cooool Succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Vanavond snijboontjes met gekookte aardappelen en tartaartje op. Met appelmoes. Is het hele gezin gek op. Morgen lasagna: kant en klare hap voor in de oven. Donderdag is werkdag bij ons en moet er aan het einde van de dag snel iets op tafel zonder poespas. Kids eten bij opa en oma dus die zijn onder de pannen.
Zit nu nog een glas grapefruitsap -zeer zuur- weg te drinken.

Biggy43
Gebruiker
spacer line

Ini hari makan spagetti, enak juga. Bahasa saja, bahasa ratjetoe.

Selamat pagi semuanya. Emoticon: Yummie! [img]

Biggy43
Gebruiker
spacer line

Berapa ini, €3,50 gehakt hoh.

Mahal toch? Emoticon: Yummie!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

restant van Nasi goreng van Tay Wah met spek en Moksi Metti
hmmmmmmmmmmm enak sekali MM is surinaams Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Doordat we de bak lasagna verde in het oventje hadden gezet in plaats van in de magnetron (is zoŽn alles in een trouwens....zeer veraderlijk, je drukt zo op het verkeerde knoppie), was het plastic van de bak zelf meegesmolten. Zodoende maar boterhammen op: 2 met kip kerrie en 2 met kaas. heerlijk. En vla na.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,162 pageviews Een website van indahnesia.com