Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jantje
Gebruiker
spacer line

Mas Hit ,
Mijn oude vriend Jan woont in een grote stad ,met een inwoner van bijna 1.400.000 , kompleet met haven, universtas etc.
Ja en dat zijn 1.400.000 geregistreerden Om Sid. Maar Hitami heeft wel gelijk. Ik ben niet bereisd en ook geen Indonesia kenner. Ik registreer een aantal misstanden die er om mij heen gebeuren en doe daar kond van. Als ik mijn mond moet houden over de valkuilen in het wegdeksel of mij aan moet passen aan onhygienische toestanden hier dan moet je het zeggen hoor Hitami. Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ome Jan , moet ik langskomen om jou bij te praten. ??
Zolang ik maar halal eten /drinken krijg.
Anders ben ik een bad moslem. Bij uitzondering vind ik campari on the rock ook lekker.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
Gebruiker
spacer line

Om Sid,
U mag een uurtje lanskomen, als u mij maar niet gaat proberen te islamiseren en mij met "duivelsverzen" om mijn kop gaat slaan.
Verder eet u gewoon wat de pot schaft: gevulde hamrolletjes en salami wostjes. Bir bintang en wodka. Campari ben ik ook liefhebber van maar is hier niet te koop en denk ik niet te betalen ha ha ha. Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-10-2006 16:48 Jantje wrote:
Om Sid,
U mag een uurtje lanskomen, als u mij maar niet gaat proberen te islamiseren en mij met "duivelsverzen" om mijn kop gaat slaan.
Verder eet u gewoon wat de pot schaft: gevulde hamrolletjes en salami wostjes. Bir bintang en wodka. Campari ben ik ook liefhebber van maar is hier niet te koop en denk ik niet te betalen ha ha ha. Emoticon: Wink

Hahaha Jan vooral doorgaan met spuien, erg leerzaam voor mensen die een te rooskleurige gedachte hebben van dat paradijs aan de Indische Oceaan.
Mocht u ooit in Bandung komen, op Setia Budi is een Europeesche winkel waar alles te koop is, ook campari, nog voor redelijke prijzen ook.
Groet Malam

Hitami
Gebruiker
spacer line

Sidia,

Een grote stad en een kleine stad is al verschil laat staan met de platte land.
Neem een willekeurig stad bijv makasar, als je daar loop als man en vrouw omarmen, kun je daar al een problemen krijgen.

Indonesie is niet zo rooskleurig als men denk. Hypocriet ten top. (vandaar toen jan peter balkenende over moraal spreekt, krijg men zweten omdat een associatie wordt gemaakt met de jaren 50) Vergeet niet door de godsdienst houden mensen van een dubbel moraal. Moet je maar gaan kijken in de platte land over zwangerschappen bij jonge meiden.

En de imams, hoeveel vrouwen dat ze al niet hebben, kyai van pesantren met tientallen vrouwen is geen uitzondering. Allemaal misbruik maken van hun macht.

Machthebbers houden de mensen dom. ipv (lichte) wetenchappelijk boeken, gaan ze al quaran lezen. van kleinaf moeten ze alquran kunnen lezen zonder te begrijpen wat er in staat. Het is niet toevallig dat vele Islamitische landen arm blijven.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oei oei Hitami, ik heb wel mijn gedachten, maar voel mij niet deskundig genoeg om aan deze discussie mee te doen, dat laat ik graag aan Om Sid over, maar ik volg het met belangstelling.
U kan het weten u woont daar, wat aangaande alinea over het dom houden van mensen doormiddel van het geloof, daar heb ik voldoende ervaring mee om u gelijk te geven.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 25-10-2006 13:07 mas jono wrote:
Sex voor het huwelijk,
Dat is het grootste taboe in Indonesia.

Inderdaad, en dat is ook niet zo verwonderlijk ook dat dat gebeurt met die schattige popjes daar.

2.000.000 abortussen per jaar zijn het gevolg van een falend overheidbeleid in goede seksuele voorlichting en dit zal voorlopig ook wel zo blijven gezien de groeiende invloed van de godsdiensten in Indonesie. Hopelijk maak ik het nog mee dat Indonesie seksueel wat volwassener wordt Emoticon: Shiny

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-10-2006 17:43 Hitami wrote:
Sidia,

Vergeet niet door de godsdienst houden mensen van een dubbel moraal. Moet je maar gaan kijken in de platte land over zwangerschappen bij jonge meiden.

En de imams, hoeveel vrouwen dat ze al niet hebben, kyai van pesantren met tientallen vrouwen is geen uitzondering. Allemaal misbruik maken van hun macht.

Machthebbers houden de mensen dom. ipv (lichte) wetenchappelijk boeken, gaan ze al quaran lezen. van kleinaf moeten ze alquran kunnen lezen zonder te begrijpen wat er in staat. Het is niet toevallig dat vele Islamitische landen arm blijven.

Denk ik niet. Als je echt gelovig ben en volgens de regel van je geloof leeft zou je geen dubbele moraal hebben.
Dan is het goed of kwaad. maakt niet uit of je Jood, Christen , Muslim , Hindu etc ben.

Zwangerschap : hangt af , is het gewenst of ongewenst.?
Reactie bij ongewenste zwangerschap in de platteland(ook in Ollanda) is praktisch dezelfde .

Mensen die misbruik maken(schrijft je zelf) zijn gewoon stout . Punt uit.
Of je een rabi , een Guru , een Pastoor , Kiayi bent maakt niet uit.Fout is fout.Stout is stout. Foei , bah , vies , stouterd Emoticon: Puh!

Wil je toch niet beweren dat het bij de andere geloven/stromingen niet gebeurt ?
Lees maar de kranten ,ik bedoel europese kranten.

Klopt , er zijn nog veel arme landen , die arm zijn en toevallig islam landen zijn zijn.
Maar dat heeft niks te maken met de aanwezigheid van Islam. Dat Islam de domheid bevordert.Juist omgekeerd.Zie de opkomst van Islam als economische en politieke macht . En binnen tientallen jaren.
De (christelijke)landen hebben hun voorsprong moeten opbouwen binnen een paar honderden jaren.
De (" stomme" ) arabieren hebben hun achterstand binnen nog niet eens 50 jaar aan het inlopen.
Dat zou dan de angst van het rijke westen(vested interest) kunnen verklaren.
Ze moeten hun welvaart delen , ook hun politieke en militaire macht.

Als je naar de westerse geschiedenis kijkt , zie je welke positieve invloed(en) islam heeft voor de westerse beschaving .
Ken je het woord algebra ? , dat is van Al Jabar , arabisch.
Ben met je eens dat alleen citeren van Qur' an geen zoden aan de dijk geeft als je de inhoud /betekenis en de context niet ken.
Maar ieder Islamiet die dat wil kan ook de Indonesische vertaling gelijk lezen.
En hij is vrij om het te vragen en te bediscusieren over een bepaalde interpretatie(tafsir).
Wordt ook niet gelijk gekielhaald .

marcel70
Gebruiker
spacer line

beste Sidia
Indonesie verbied in de islam om over ander geloven te denken.

Ongewenste zwangerschap in Nederland???
Nooit zoveel als in Indonesia (opleiding taboe ect )

Veel kiayi houden van macht in indonesia en soms zeggen ze dat engels praten niet goed is.....dit is gebeurt..

De islam economisch kracht ,hoe staat het met china.
Osam bin laden wil inderdaad military macht....onderdrukking
iedereen moet islam worden want anders
Zoals in het jaar 600 toen de islam europa bijna onderste boven had gelopen.

En dan nog wat: Joden hebben bijna heel mecca gebouwd staat misschien niet in de koran....
Iedereen is slim,listrik komt van waar??
ik bedoel maar
De islam heeft een lange weg te gaan,als het vredelievend is.
Als iran kernkoppen gaat krijgen dan wordt het anders

Becik ketitik olo Ketoro

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Sid,
Is het niet zo dat die Arabische landen(toevallig Muslimlanden) hun invloed ontlenen aan de olie die onder hun zandbak zit?
En dat ze daarmee hun invloed laten gelden?
Dat heeft toch niets met de cultuur of het Moslimgeloof te maken!!!!!
Als de olie niet onder die zandbak had gezeten dan hadden we in de westerse wereld toch nooit geweten dat er een Arabische wereld bestond en dan had de plaatselijke bevolking toch nog steeds kamelenstront als belangrijkste uitvoer artikel gehad.
Dat de Arabische landen in slechts 50 jaar hun achterstand hebben ingehaald is toch de macht van de olie en het daarmee gepaard gaande geld en macht over de olieslurpende westerse landen.
Dit was toch geen verdienste van de Islam?
Ik zie ze regelmatig in IndonesiŽ vieze ouwe Arabische lullen met en lange witte jurk en 3 jonge Indonesische poppies als vrouw.
Gatverdarrie, als dat de Islamitische hoge beschaving van ArabiŽ is die u bedoeld dan neem ik daar afstand van.
Op het moment dat de alternatieve energiebronnen in de wereld een gemeengoed worden(ooit is het zover) en die zogenaamde strenge Islamieten in die grote zandbak zelf weer moeten gaan werken, dan wil ik zien hoe gelovig ze nog zijn.
Als ik de duizenden jonge vrouwen die via de regering van IndonesiŽ tewerk worden gesteld in Arabische landen, en vervolgens daar als slaapmaatje worden gebruikt en niet als pembantu, dan schaam ik mij als moslim.
Trouwens over een taboe gesproken.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Sidia,

het verschil met het westen is dat het westen in staat is om de godsdienst ter discussie te stellen. Ik weet ook wel dat westerse kennis door de Arabische landen veilig werd gesteld. Dat de techniek uit Arabische wereld, ben ik ook van bewust. het is niet toevallig dat je(zus) en mohammad uit dat wereld vandaan. Islam van nu en islam anno 600 - 800, is een groot verschil.

Maar wat ik een hekel aan de Moslem heb dat ze nu veel meer naar binnen gekeerd zijn en de godsdienst als macht instrument te gebruiken. Je moet straks mij niet ga zeggen dat de mens en de godsdienst twee aparte zijnde.

Sidia, volgens jou als "Als je echt gelovig ben en volgens de regel van je geloof leeft zou je geen dubbele moraal hebben". Is dat zo ??? De Imam met veel vrouwen, hij denk ook dat ie wel volgens de alquran leef. Kun je me dan verklaren. En wie bepaald dat ? heb je al afgevraagd hoeveel stromingen binnen de Islam zijn. Bijv in Indonesie ? Alleen voor de Idul Fitri maken ze al ruzie, wanneer het is ?

Vandaar dat Mahatir ex premier van Malaysia is erg populair in Islamitische wereld, omdat hij als moslim in staat Malaysia naar een hogere levenstandaard te brengen. Heel simpel de godsdienst ter discussie stellen en mensen te stimmuleren om een andere boeken te gaan lezen in plaats van alquran.

en Indonesische machthebbers houd dit tegen.....

marcel70
Gebruiker
spacer line

Malam
Je haalt de woorden uit de mond

Kan sidia in zijn zak steken.
Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
Gebruiker
spacer line

Sluit ik me bij aan......

Sidia, volgens jou als "Als je echt gelovig ben en volgens de regel van je geloof leeft zou je geen dubbele moraal hebben". Is dat zo ??? De Imam met veel vrouwen, hij denk ook dat ie wel volgens de alquran leef. Kun je me dan verklaren. En wie bepaald dat ? heb je al afgevraagd hoeveel stromingen binnen de Islam zijn. Bijv in Indonesie ? Alleen voor de Idul Fitri maken ze al ruzie, wanneer het is ?

Vandaar dat Mahatir ex premier van Malaysia is erg populair in Islamitische wereld, omdat hij als moslim in staat Malaysia naar een hogere levenstandaard te brengen. Heel simpel de godsdienst ter discussie stellen en mensen te stimmuleren om een andere boeken te gaan lezen in plaats van alquran.

en Indonesische machthebbers houd dit tegen.....

en imans

En sidia"" dat je amrozi niet openlijk veroordeeld is fout..
Zegt zelf moet hij weten.....

Becik ketitik olo Ketoro

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Aan Jan en Malam;
Is het werkeljk zo dat je een geloof moet aanhangen?
Onze nationale Balinese kooknicht [Lonny Gerungan]is zo gay als wat, niemand valt in Ned. daarover, integendeel is hier schatrijk geworden.
Maar wordt gay werelijk geaccepteerd op Bali?

marcel70
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Over poso praten blijkt ook taboe Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Weer een kerk in de fik

Becik ketitik olo Ketoro

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 25-10-2006 20:28 merapi wrote:
Aan Jan en Malam;
Is het werkeljk zo dat je een geloof moet aanhangen?
Onze nationale Balinese kooknicht [Lonny Gerungan]is zo gay als wat, niemand valt in Ned. daarover, integendeel is hier schatrijk geworden.
Maar wordt gay werelijk geaccepteerd op Bali?

Beste Merapi,

Ik weet niet aan welke Jan je jouw vraag stelt, maar zover ik weet is het na de zogenaamde Ďmislukte communistische staatsgreepí van 1965 - 1966 gekomen, waarbij zeker een half miljoen mensen zonder vorm van proces werden vermoord, welke voornamelijk Chinezen waren (communisten dus) In de dertig jaren erna heeft de Orde Baru onder leiding van Suharto er alles aan gedaan om hun eigen versie van het verhaal als enige ware aan de buitenwereld over te dragen. Sinds die tijd is iedereen die geen geloof aanhangt verdacht en dus een communist en dat wordt niet toegelaten. Verbeter me maar om Sid als ik hier niet geheel correct ben.
Wat betreft de gay wereld op Bali, daar kunnen misschien Tuti en Jan meer over vertellen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-10-2006 19:34 marcel70 wrote:
Sluit ik me bij aan......

De Imam met veel vrouwen, hij denk ook dat ie wel volgens de alquran leef. Kun je me dan verklaren.

En wie bepaald dat ? heb je al afgevraagd hoeveel stromingen binnen de Islam zijn. Bijv in Indonesie ? Alleen voor de Idul Fitri maken ze al ruzie, wanneer het is ?

En sidia"" dat je amrozi niet openlijk veroordeeld is fout..
Zegt zelf moet hij weten.....

Zeg , jij durf .
Zie ook andere topics.

Over de veelwijverij bij sommige imams , dat is door jou zelf al beantwoord. Hij denkt dat ----- volgens---.
Dat is anders dan hij doet dat omdat de Qur' an dat voorschrijft.
Als je dat kan aanwijzen en in welke context dat staat , hou ik me warm aanbevolen.

Bij de Islam heb je ook 2 hoofdstromingen , met eventuele aftakkingen.
Is het byzonder dan ?
De basis is zelfde , de erkenning van muhamad als boodschapper van god , en dat er alleen maar 1 god bestaat.(vrij vertaald).
De problemen komt pas bij de interpretaties.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Aan Dangdude,
Heb met veel belangstelling je posting gelezen, ik weet dat de Chinezen in Indonesia een gedoogde outcast zijn.
Dat ze zowel nu als in het verleden werden gedriscrimineerd is bekend.
Misschien heb ik het fout:maar de economie dreef wel op de inspanning van de Chinezen, keihard werkend.
Maar je kunt van iemand niet vereisen, dat hij een godsdienst heeft!
Kennelijk is godsdienst en staat niet gescheiden in Indonesia.
Ik begrijp het een beetje: de Chinese cultuur is Atheistisch.

Krijgen mijn vriend en ik problemen als we naar Indonesia gaan? Ik ben Christen, hij Moslim.We laten elkaar volkomen in elkaars waarde
Als we daar willen trouwen, hoe gaat dat dan?

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Je hebt dat juist gezegd Merapi dat de economie dreef op de inspanning van de Chinezen.
Deze mensen hingen het Boeddhisme en TaoÔsme aan en deden aan voorouderverering.
Kennelijk was dat geen goede zienswijze dus dat werd verboden. Tegenwoordig is deze bevolkingsgroep in IndonesiŽ voornamelijk tot het Christendom overgegaan.

Wat betreft je vraag over het geplande gemengde huwelijk in IndonesiŽ moet ik je uitleg en wijze raad schuldig blijven. Ik weet zeker dat hier forumleden onder ons zijn die hier meer over kunnen vertellen. Mogelijk valt er via de search functie op andere topics nog wat te vinden, want dit thema is al eens langs geweest. Ik wens je in ieder geval alle geluk toe

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-10-2006 21:29 merapi wrote:

Kennelijk is godsdienst en staat niet gescheiden in Indonesia.

Juist wel , althans dat probeert de regering.En dat willen de gewone indonesiers ook .
Dat hebben ze gedaan middels" aanpassingen" in de Manifest van Jakarta(Piagam Djakarta).
Dat heeft geleid tot opstanden door Kahar Muzakar (sulawesi), Daud Beureuh(Atjeh) en Kartosuwirjo(West java).
Dat verklaar ook de huidige spanningen in Posso(Sulawesi) , Aceh en West Java . Sommige van verdachten van terorisme hebben hun thuis basis in bepaalde plaatsen van West Java.

De resten vd 3 groepen beijveren nu om hun oude droom ,te verwezenlijken De Darul Islam .
Gedeeltelijk geslaagd in Atjeh. Zie ook de conflicten in Posso.

Met man en macht probeert de regering(jakarta) het te voorkomen , maar ze zijn ook gebonden door de democratiseringsprocessen in Indonesia, de Human Rights beweging/ Amnesty Interbnational etc (vroeger stuur je een geheim komando , en de probleem wordt opgelost.).
En indonesia pretendeert nu een Rechtstaat te zijn , dus je kan ook niet zo maar iemand oppakken(gebeurt wel maar niet openlijk) laatstaan elimineren , alles moet via de rechter gedaan / geregeld worden.Dat is de prijs van democratie en om als een beschaafde land aangemerkt te kunnen worden.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Over de mixcouples is de antwoord simpel.
Hoe sterk is de geloofskwestie van je a.s. man en zijn familie.
Kan nare konsekwentie geven als het te sterk is.
Per definitie kan je ook niet op zijn islamiet trouwen, wel bij de BS.
Als je vragen hebt kan het via mail of telpon. Ben ervaringdeskundige , al zeg ik het zelf.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Oh jeetje, wat een discussie, wel vreselijk interessant.
Het is ondenkbaar in Nederland dat er een geloof wordt afgedwongen.Kerk en staat zijn in de grondwet gescheiden, op papier dus.
Mij n ervaring is anders:Ik heb Hindoestaanse buren , gaan prima met Nederlanders om.Niet met Moslism: de hindoestaan vereert koeien en de Moslim eet ze op!
Zelf wordt ik geweerd door moslims, want ik eet varkensvlees[
Kortom alerlei subcultuurtjes vallen elkaar aan.
Nog even over seks voor het huwelijk: dit is al zo oud:
Waar komt de prachtige Indo cultuur vandaan?
Juist door gemengde huwelijken

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-10-2006 22:39 merapi wrote:
Waar komt de prachtige Indo cultuur vandaan?
Juist door gemengde huwelijken

M,
een mazzel dat je een oude vriend niet meer komt in indahnesia.
Het is nog de vraag of Indo(Indischen) een cultuur hebben.
Zelfs zij hebben ook vaak ruzie onderling: De topic Bestaat de Indische Cultuur wel ? is de zappigste topic in diverse indische site.

Ome Jan (Dang Dude)
Er zijn veel onschuldige slachtoffers gevallen tijdens de omwenteling in 1965/1966.
De voornaamste slachtoffers zijn niet de Chinezen maar Javanen en Balinezen .
Er zal wel chinese slachtoffers vallen , maar de aantallen zijn niet bekend.Heb dat niet gehoord of gelezen.Moet maar in internet gaan opzoeken.

Over de Chinezen daar heb je ook 3 soorten groepen , de gewone arme sloebers ,de middenstanders ( en dat zijn de hardwerkenden =48uur perdag) , en de kapitaalkrachtigen.(een klein deel) .De kapitalisten kan je ook globaal in 2 groepen verdelen, de oud geld en nieuwe geld(de nieuwe rijken).
De oud geld bezitters kan je ook met de hand "tellen" , de namen zijn bekend.
Zie nederlandse literatuur.
Vaak de nakomelingen van uit de VOC tijd .De nieuwe rijken zijn ook aan te wijzen , dat zijn soms de nieuwe rijken die vaak als symbioten van de OrBa regering worden gezien.Er zijn diverse studies gedaan en tig boeken geschreven (niet alleen door de Indonesiers maar ook buitenlandse universiteiten ).
Dus ongeveer 40 jaar geleden bestaan ze nog niet eens.
Voor de rest zijn ze gewaardeerde indonesiers geworden , vooral in de wetenschappelijke wereld of medische specialisatie.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Best merapi,

Gemende huwelijken worden nog steed gediscrimineerd,de indo vrouw krijgt minder rechten,En overheid lui indonesie kijkt minderwaardig naar een indo vrouw die met een bule trouwt
Jaloers

Dat je geweerd wordt door moslims omdat je varkensvlees eet zegt weer genoeg.
Geen tolerantie voor anders denkende. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
Gebruiker
spacer line

Een grote taboe is praten over Poso,

Mensen van Java (solo) die in Poso een kerk weer in de fik steken.
En BIN en intel brimob en intel TNI weten dit alle heel lang.
Maar diam aja. Kenapa
Waarom ???

Becik ketitik olo Ketoro

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,238 pageviews Een website van indahnesia.com