zijn mensen erg snel jaloers in indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Als mensen die dit denken zoals Marsel geboren in 1970 denk ik zomaar dit memoreerd?
Ja mensen zijn over de hele wereld jaloers!!!
Maar in het ergst geval ja in IndonesiŽ kunnen ze zeer jaloers zijn.
Het is soms niet te verkroppen dat je de roeping die dacht te hebben bent misgelopen door omstandigheden die niet aan jou lag, maar door anderen geholpen door jaloersheid bent tegen gehouden, of er van afgehouden.
Meestal is het dan door eigen kracht het toch gehaald te hebben, het meest voor handen.
Want laat je eigen beÔnvloeden dan heb je kans dat je dan niet bereikt wat je zou willen bereiken.
Vooral als je niet geeft wat ze van je verwachten gebeurd er roddels in de trant van omong kosoh, en dan durven ze te zeggen goblok.
Het ligt daar heel gevoelig, omdat ze geen sterke wilskrachten kennen die hen drijft naar meer.
Maar wel graag die meer willen als de andere het ook hebben, van hun gelijke.
Er zullen nog meer mensen die het kennen van IndonesiŽrs die op een jaloerse wijze hun gedrag toonde,dit komt wel voor en als ik mij heb voor ingelicht het meeste komt van Javanen.
Want Molukkers zijn op dat gebied socialer, althans dat weet ik van hier.
Ik heb er veel te maken gehad, in mijn leven , en ik kon geen wanklank aan hen vinden.
Het is niet het gevoel van gunnen maar waarom heb ik het niet en zij wel.
Dat gevoel maak ik er uit in IndonesiŽ Java.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

marcel70
Gebruiker
spacer line

Zieleffe,dat het gevoelig ligt heb persoonlijk ondervonden. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Jaloers zijn op iemand anders is het begin van alle problemen.
Ik ga nu slapen ,ik ben benieuwd hoe andere hier op reageren

Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 24-10-2006 16:25 zieleffe wrote:

Als mensen die dit denken zoals Marsel geboren in 1970 denk ik zomaar dit memoreerd?

Maar wel graag die meer willen als de andere het ook hebben, van hun gelijke.
Er zullen nog meer mensen die het kennen van IndonesiŽrs die op een jaloerse wijze hun gedrag toonde,dit komt wel voor en als ik mij heb voor ingelicht het meeste komt van Javanen.

Want Molukkers zijn op dat gebied socialer, althans dat weet ik van hier.
Het is niet het gevoel van gunnen maar waarom heb ik het niet en zij wel.
Dat gevoel maak ik er uit in IndonesiŽ Java.

Zo , door wie ben je ingelicht of voorgelicht. ???
Als het maar geen oplichter is , anders ben je verkeerd ingelicht.

Verdomd als het niet waar is , je hebt gelijk. Emoticon: Yes!
Ze zijn daar jaloers , meer afgunstig denk ik. Emoticon: Yummie!

Ben ook haast jaloers op de Ambonezen , ze zijn echt socialer volgens jou (?).
Ben ook van Java afkomstig , vandaar dat ik jaloers ben als ik naar de rijke nederlanders gaat kijken , met hun mooie auto , mooie huizen etc. Emoticon: Blush

Weet niet zeker of de Sundanezen(mensen die in Wet Java wonen) ook zo jaloers zijn zoals de javanen (bewoners van java) .
Maar dat kan je hier uitgebreid vertellen . Emoticon: Yes!

Ben benieuwd of de andere users dezelfde ervaringen hebben.
Vertel eens , kom op vertel .
Niet zo verlegen.
Kunnen we er van leren. Emoticon: Yes!

PS : trouwens wie is Marsel ?
Moeten we hem kennen ??

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
Gebruiker
spacer line

Jaloersheid heb je overaal.

Jaloers zijn is een emotie. In nederland praat men over haar of zijn emotie.
In Indonesie laat men zijn of haar emotie zien. Dat is het verschil......

Het is niet voor niets in TV reclame, over de buurman die zijn doos buiten zetten om zijn buurman te laten zien, dat hij nieuwe TV heeft gekocht.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Reclame is reclame,

De jaloersheid in Indonesie gaat veel verder Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

Hitami
Gebruiker
spacer line

reclame zegt veel over de cultuur. Zodat herkenbaar is. Wanneer dit niet herkent, zal zijn product ook niet kwijt raken....

Dus de stelling dat Indonesiers veel meer jaloers zijn is een grote ONZIN

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 24-10-2006 17:12 Hitami wrote:

Het is niet voor niets in TV reclame, over de buurman die zijn doos buiten zetten om zijn buurman te laten zien, dat hij nieuwe TV heeft gekocht.

In Amsterdam mag niet , krijg je boete van de millieupolitie. Emoticon: Frustrated
Dat heb ik ervaren toen ik (expres) het grote doos van mijn 1 mtr zoveel platbeeld tv buiten zette.
Ya de buren moeten kunnen zien dat sidia een mooie grote tv hebt gekocht (op afbetaling).

marcel70
Gebruiker
spacer line

Hitami Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

u bent niet objectief

indonesiers zijn heel erg jaloers
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Becik ketitik olo Ketoro

Hitami
Gebruiker
spacer line

Niemand is objectief, dus als je durf te beweren, moet je ook met argumenten komen.... misschien kan ik nog van leren.... !

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Bapak Sidia en ander aangesprokenen???
Kijk als ik het niet dacht die indonesiers hebben al een platte TV.
Ik zit nog met een grote TV in mijn woonkamer.
Zij hebben altijd de mooiste en de nieuwste snufjes.
Dat is altijd al zo geweest.
Eerst er voor sparen ho maar, maar op pof, de eerste rang zitten is gelijk aan onverantwoordelijk zijn door aan te kopen, en geen geld hebben ?.
En als ze in de problemen komen dan weten ze niet hoe ze moeten kronkelen het nog te betalen, aan de deurwaarde?
trouwens deze is ook mooi Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh! Emoticon: Bye bye

Dus wat is het dan onverantwoordelijk zijn is ook die klasse die het eerst geen verantwoordelijkheid kennen.
En als ze dat wel kennen zijn ze jaloers!!!!!!! dat ze het niet hebben.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

marcel70
Gebruiker
spacer line

Nou hitami,
Je begint over de reclame en ik neem aan dat dat in Nederland is.

Dat wil dus zeggen niet objectief Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Yeah right!
Dat indonesiers niet jaloers zijn is grote ONZIN Emoticon: Frustrated Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Nou echt niet Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated
Heel Jaloers Emoticon: Angry Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Becik ketitik olo Ketoro

Hitami
Gebruiker
spacer line

dat is een constatering en niet anders ! maar goed je weet beter !!!!!

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 24-10-2006 17:37 zieleffe wrote:
Kijk als ik het niet dacht die indonesiers hebben al een platte TV.
Ik zit nog met een grote TV in mijn woonkamer.
Zij hebben altijd de mooiste en de nieuwste snufjes.
Dat is altijd al zo geweest.
Eerst er voor sparen ho maar, maar op pof, de eerste rang zitten is gelijk aan onverantwoordelijk zijn door aan te kopen, en geen geld hebben ?.
En als ze in de problemen komen dan weten ze niet hoe ze moeten kronkelen het nog te betalen, aan de deurwaarde?
trouwens deze is ook mooi Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh! Emoticon: Bye bye

Click to see original image

Juist Zieleffe,
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ga nu echt slapen Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Becik ketitik olo Ketoro

closje
Gebruiker
spacer line

Wat een generalisering zeg!!
Indonesiers zijn jaloers, Nederlanders gierig, Duitsers arrogant, Turken stinken....kom op zeg.
Laat je eigen ervaring niet gelden voor iedereen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.om sid, mijn doos van de platte tv was denk ik niet groot genoeg, want ik heb geen opmerkingen gehad van mijn buren Emoticon: Wink

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Closje

Ik laat mijn eigen ervaring niet gelden,met mij zijn er genoeg
bule's die het zelfde vinden.
Er zijn genoeg indo's die zo snel jaloers worden en dan zo ver gaan
in roddels en nog meer.
En intrige opzetten wat je bijna te gronden legt. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated
Zelfs PA sida geeft het toe dat hij jaloers is op Ambonezen . Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Nederland gierig ??Valt wel mee.We betalen het meeste belasting in brussel Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

grtz marcel Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
Gebruiker
spacer line

En dat van turken had ik nou niet gezegd Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Zijn hard werkende mensen Emoticon: Angry

Becik ketitik olo Ketoro

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zijn hard werkende mensen
Beste ...
Ik ben er van overtuigd dat jij een leeftijd hebt dat je het niet zelf heb meegemaakt dat deze Turken naar Nederland en andere landen zijn gehaald.
Deze mensen hebben de meest smerige klussen opgeknapt voor personen die er smerig geld aan hebben verdiend, diezelfde personen zitten nu ergens onder een palmboom te genieten van hun smerig kaptitaal.
Van die eerste generatie Turken hebben we bitter weinig (over)last gehad, de kinderen van die Turken zorgen nu voor de problemen in NL, met de Marokanen is het idem dito.

Het topic ging over zijn de mensen erg snel jaloers in Indonesie, mijn ervaring is dat het met de Indonesiers echt niet erger is dan met de Nederlanders die in mijn ogen ook snel jaloers kunnen zijn.
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

He Jan,

Zou het niet zo kunnen zijn dat de toenmalige linkse politiek om ďhumanitaireĒ redenen de deur wijd open heeft gezet voor deze parasieten in spe, die van de honger geen ontlasting hadden om zodoende werkgelegenheid en verbetering van leefomstandigheden te scheppen voor deze behoeftigen. Ome Joop kon destijds de desastreuze gevolgen van zijn wanbeleid niet bevroeden maar wij plukken nu de wrange vruchten.
O.a. die personen die hier ďsmerigĒ aan verdiend hebben waren het gerip van links zat, zijn het land uit gejaagd en liggen nu inderdaad onder een palmboom te genieten van hun ďsmerigeĒ kapitaal.

De onbeteugelde vermenigvuldigingsdrang van deze importcultuur die gesteund door Allah boven Ďs lands wet staat heeft voor nieuwe werkgelegenheid gezorgd in de ambtenarij. De instanties voor sociale dienstverlening en beveiliging schoten tot op de dag van vandaag als paddestoelen uit de grond. Wanneer jij en ik de bodem van onze kas beginnen te zien en we door omstandigheden genoodzaakt worden om een beroep te doen op die verzorgingsstaat heb je kans dat je voor een gesloten loket komt. Gesloten omdat de hupverlener allochtoon is, even aan het bidden is en denkt:Ēeigen volk eerstĒ.
Je noemt vies werk. Wat zou ik graag een toiletgroep willen beheren op een markt in de grote steden wanneer ik in deze omstandigheid zou geraken. Da's te min voor de verslaafde allochtoon die geholpen aan huisvesting en inkomen, bij de stoplichten autoruiten wassend een centje bij loopt te verdienen om zijn verslaving te bekostigen en is zeer creatief in het manieren bedenken om aan meer geld te komen. Nederland verloedert en wordt leeggeript door deze figuren en hun hulpverleners. Het kapitaal vlucht het land uit en er komt een tijd dat links alleen nog arbeiders kan rippen. Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Beste vrienden : Topic : Zijn mensen snel jaloers in Indonesia

Even resumerend: Een paar users beweren van wel , kennelijk n.a.v hun ervaringen , contacten met hun relatie(s) cq omgeving.
De vraag is , wie de users zijn (%) en wie de omgeving is (%).
Reacties:
Om Ziel: Bpk Sidia en aan gesprokenen ???
Vertelde over zijn ervaringen.(waarschijnlijk in West Java)
Marcel: Zelfs Pak Sidia geeft toe dat hij jaloers is op Ambonezen.
Closje : Wat een generalisering zeg.

OmSid : is NIET jaloers op de rijke nederlanders of op de Ambonezen.
En heeft ook geen plattebeeld TV (de TV zit alleen maar in zijn dromen).
De oude bakbeest is nog niet eens afbetaald , en rijdt nog steeds gelukkig in zijn oude roestbak.
Tuurlijk wil hij ook in een BieEmDabbeljoe gaan rijden Emoticon: Party! , vroeger was het een Z3 , later Z4 .Er zijn nog leukere speelgoedauto's , maar ligt buiten zijn budget.
Maar uiteindelijk rijd hij nog in een oude roestbak. Doet nog steeds.En de euro maakt alles duurder.Moet ook prioriteitan gaan stellen. Emoticon: Angry
Koopt ook bij Lidl en Aldi , zodat hij later als hij terug gaat naar de andere kant de Big Spender kan spelen. Emoticon: Puh! Emoticon: Puh!

De opmerking hebt ik geplaats om reacties uit te lokken , de users die mij al lang " kennen" hebben ook niet gereageerd .

Mijn " jaloersheid" moet je gaan zien in de contect dat OmZiel weer bezig is aan het generaliseren en dat ik als een Javaan (sundanees=afkomstig van Java , indonesier) het vreemd vind dat men zo makelijk kan oordelen en ongenuanceerd gaat generaliseren.
Zoiets zoals bij de andere topics over de luiheid , de intelligentie etc van een volk.
In dat context zou ik dan bekaaid afkomen , dan ben ik lui , niet intelligent en ook jaloers.
Vandar mijn " jaloersheid" op de Ambonezen Emoticon: Smile Emoticon: Smile .
Immers ze zijn beter en worden hoger geacht . Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Ik hoop dat de misverstand over OmSid of pak Sidia nu opgelost is . Emoticon: Red face Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-10-2006 05:36 Tuti & Jan wrote:
Zijn hard werkende mensen

Van die eerste generatie Turken hebben we bitter weinig (over)last gehad, de kinderen van die Turken zorgen nu voor de problemen in NL, met de Marokanen is het idem dito.

Jan

Ome Jan , je hebt gelijk met de 1ste generatie turken of gastarbeiders.
Ze zijn gewoon gebruikt en afgedankt.
De meesten zijn al lang dood of invalide door hun werkomstandigeheden.
Je hoort niks van hun .
Kan ook niet , spreken onvoldoende nederlands , lastig zijn ze ook niet , ze zijn masaal afgedankt of afgekeurd.
En krijgen uitkering, dus hebben " we" geen last meer van hun.

Met de volgende generatie is het anders , ze zijn in Nederland geboren , naar school gegaan en groot gebracht.
Hebben de Nederlandse onderwijs genoten en wordt beinvloedt door de omgeving , door de maatschappij.
Ze zijn Nederlanders geworden.
En plotseling hebben " we" last van hun .
Hoe kan dat ?????
Werd en wordt gezegd dat ze lui zijn , crimineelachtige activiteiten hebben etc .
Vechtpartijen bij diskotheken omdat ze geweigerd worden.
Zou je dan niet afvragen door wie ze zo zijn geworden ?
Door de ouders ?.De omgeving ?
Als het de omgeving is , dan is het niet best .De omgeving is de maatschappij, dus de Nederlanders.
Kan je dan zeggen dat daardoor de Nederlanders lui zijn , asociaal , anti autoriteit etc etc ??.Al de negatieve eigenschappen die " we" aan de die lui (2de/3de generatie) toeschrijven zijn immers van de nederlandse omgeving afkomstig.
Ik denk als iemand zulke dingen durf te beweren hierO , hij gelijkt "gevierendeeld "wordt. Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

closje
Gebruiker
spacer line

Ja precies pak Sidia,
In die context heb ik ook mijn reactie geplaatst, het is wel erg gemakkelijk om iedereen over 1 kam te scheren. Natuurlijk zullen er jaloerse Indo's zijn en van die luiheid hoor ik ook regelmatig. Maar ik ken ook jaloerse Belandas die het niet kunnen verkroppen dat het gras groener is bij een ander, so what?

Heel eerlijk gezegd kan ik me daar niet mee bezig houden, kan mijn luie energie wel ergens anders voor gebruiken

Hitami
Gebruiker
spacer line

generaliserend is erg gemakkelijk omdat je dan niet hoef naar binnen te kijken, vooral naar je eigen ! en aangezien de meeste van ons een middelmattig is, is flexibiliteit ver te zoeken. het gaat er om ik heb het meegemaakt, dus zo is de wereld......leven de tunnel visie !!!!!!!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mij is nooit opgevallen dat IndonesiŽrs jaloerzer zouden zijn dan Nederlanders.
Het percentage IndonesiŽrs die onder de armoedegrens leven weet ik niet, maar dat dit een schrikbarend groot percentage is, dat is wel zeker, deze groep zal best wel om zich heen kijken en soms hartkrampen hebben, daar kan ik mij wat bij voorstellen.
In Nederland wat een welvaartstaat is, lijkt mij de jaloersie juist groter, het voorbeeld wat Om Sid gaf met die doos van een lcd tv is een sprekend voorbeeld.
Gastarbeiders, ja daar wil ik ondanks dat het offtopic is ook mijn zegje wel over doen.
Het is wel duidelijk dat Jantje niets van linkse rakkers moet hebben, dat de gastarbeiders onder een linkse regering naar Nederland zijn gehaald is waar, maar dat het op humanitaire gronden was, ben ik niet eens met Jan.
Tussen 1960 en 70 was er een enorm tekort aan arbeidskrachten, vooral de grote scheepswerven hadden hier mee te kampen, naarmate het opleidingsnivo van de arbeiders steeg, was er ook minder animo om in die bedrijfstak ongeschoolde arbeid te gaan doen immers er was keus zat.
Met als een gevolg dat er een enorm tekort aan ongeschoolde arbeiders ontstond, bovendien werd dat werk slecht betaald, in 1965, 85 gulden schoon per week, wat niet in verhouding stond tot de kosten van levensonderhoud.
Cornelis Verolme en Wilton Feijenoord zijn toen begonnen met het halen van Turkse gastarbeiders, toen er ŤŤnmaal ŤŤn schaap over de dam was, moest de dam verbreed worden want de werkgevers vielen over elkaar heen om goedkope arbeidskrachten uit het buitenland te halen.
De grote fout is toen geweest, om niet zoals Zwitserland toen en nu nog een regeling te maken, werken ok, maar zonder werk komen een half jaar de tijd om nieuw werk te vinden, anders onherroepelijk terug naar het geboorte land.
Dus puur gastarbeiders(het woord zegt het al) omdat men dit verzuimd heeft te doen nu deze groep de zwarte Piet toe te spelen van de situatie in Nederland gaat mij te ver.
Overigens wordt de zelfde fout nu gemaakt met het binnenhalen van goedkope arbeidskrachten uit de voormalige Oostbloklanden die bij de EU zijn en worden aangesloten.
Nederland heeft meer dan 400.000 werkelozen en we halen op grote schaal Polen en straks Roemenen en Bulgaren binnen, en die vermalijde linkse rakkers van Jantje hebben de afgelopen jaren echt geen regeringsverantwoordelijkheid gehad Emoticon: Nooo

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hitami, je weet toch hoe het gaat...Men staat altijd verbaasd als ik prijskaartjes of stikkers van een kadootje verwijderd. Dat is om te laten zien hoe duur het wel was. Een ander de ogen uitsteken. Er wordt voortdurend gevraagd hoeveel alles kost. Zeker als er voor 2 personen in 1 gezin iets krijgen. O wee als het 100rp scheelt dan al steekt jalousie de kop op. En kan zelfs zulke vormen aan nemen dat de guna guna uit de kast gehaald wordt. Men begrijpt maar niet waarom een bule zoals ik geen auto heeft maar zich op een scootertje verplaatst. Een bule daar hoort een dikke auto bij! Mijn vrouwtje schaamt zich ervoor en gaat niet meer samen met mij winkelen. Personeel van de Hero hebben weleens geholpen om de boodschappen naar de parkeerplaats te brengen en hun mond viel open van verbazing toen ze zagen dat die stapel boodschappen in 2 tassen verdwenen aan weerskanten van de scooter. Emoticon: Shiny

Hitami
Gebruiker
spacer line

De grootste fout die er gemaakt werd toen der tijd met het halen van gast arbeiders, dat bedrijfsleven alleen maar naar de spieren gekeken en niet aan hun psychische toestand. daarbij veel beloven en niet waarmaken, zoals de beloning. Men kwam achter met de beloning, men niet in staat om te sparen. ze vergaten om te vertellen dat leven in nederland duur is....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,809,985 pageviews Een website van indahnesia.com