kleine kadootjes meenemen naar indonesie...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
boparan
Gebruiker
spacer line

In de afgelopen jaren heb ik allerlei cadeautjes meegenomen naar de binnenlanden van Kalimantan en Papua. Die neem ik niet mee om voor Sinterklaas te spelen. Wel om, middels kleine giften aan meestal kinderen, enigszins tegemoet te komen aan de gastvrijheid van de mensen. Daarbij wordt mij in veel gevallen eten, drinken en vaak ook een slaapplaats aangeboden, zonder dat daar een tegenprestatie voor verlangd wordt. Ik vind het heel vervelend en onpersoonlijk, als ik dan slechts geld kan aanbieden.

Voor de volwassenen heb ik o.a. meegenomen: kretek sigaretten, bedrukte aanstekers, goedkope kettinkjes/armbanden, frisbees, rode boerenzakdoeken, antieke kralen, duikbril, luizenshampoo, euro-muntgeld, geneesmiddelen (bijv. tegen huidschimmel, slaaptabletten, pijnstillers, malariapillen), ondergoed, beitels, messen, ondergoed, naalden, kaarsen, speciale koekjes, kleding, etc. Per reis neem ik ook een fles likeur mee, omdat dat smaken zijn die ze niet kennen en het bovendien de feestvreugde verhoogt. Meestal word jij dan vergast op de plaatselijke alcoholische specialiteiten.

Soms is het praktisch om bij te dragen in de maaltijd, door vlees, vis, suiker, thee, koffie of anderszins te kopen. Chocolade is geen beste suggestie, tenzij je het uit je bagage wilt wringen voordat je het aanbiedt of je natuurlijk steeds AC reistÖ..

En voor kinderen: heel veel en verschillende ballonnen (van die lange ballonnen kun je leuke figuren draaien), ansichtkaarten, knikkers, neptattooplaatjes, (Hollands) snoep (bijv. dropÖ), goedkopere kralen, armbandjes, schriften, pennen, potloden, bellenblaasflesjes, haarfrutseltjes, etc. In Indonesische speelgoedwinkels kun je voor vaak weinig geld ook leuke cadeautjes kopen. Maar als het uit Holland komt, steel je echt de show.

Het is waar; de IndonesiŽr heeft het liefst contant geld. Dus liefhebbers kunnen altijd nog voor bank van lening gaan spelen. Blijft voor mij de vraag, of je zo veel vrienden kan maken.

Groet, Bo

aduh, aduh, aduh, mana tahan....!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

U lijkt wel een modern nieuwe zendeling die op sleeptouw nog net geen bijbel heeft meegenomen. Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

boparan
Gebruiker
spacer line

Ach ja, lees de eerste zin nog maar eens, dan is het misschien duidelijker dat ik dat niet allemaal iedere keer meesjouw Emoticon: Nooo

aduh, aduh, aduh, mana tahan....!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Al die kadootjes meeslepen heb ik snel afgeleerd toen er een vechtpartij ontstond tussen de Batak-vrouwen over wie wat zou krijgen, ik had een oud koffer met nog best goede kleren uit Nederland meegenomen. (past perfect in het topic over jaloers zijn)
Ik had voor mijzelf niet meer nodig dan de handbagage, waarom die 20 kg dan niet benutten dacht ik eerder.
Wil je de mensen iets geven koop het dan ter plaatse, is veel goedkoper, geen gesleep, geen problemen bij de douane en je steunt ook nog eens de plaatselijke Toko waar vaak een hele familie van leeft en of die pen, ballon of wat dan ook uit Indonesie komt zal de mensen (kinderen) een worst wezen!
Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,969 pageviews Een website van indahnesia.com