Transport zeecontainers

Subforum Java 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Paul Kramer
Gebruiker
spacer line

Hallo,

wie kan mij informatie geven over het vervoer van een zeecontainer (12.045 x 2.309 x 2.379) van indonesie naar nedeland. Ben vooral op zoek naar de kosten van het transport.

Paul Kramer

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 26-08-2006 12:12 Albert wrote:

...

Lees eens de volgende topics door;
http://forum.indonesiepagina.n(...)n_naar_indonesie.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)ar_nl_verschepen.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)kosten_container.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)costs_to_jakarta.php

Even een korte toelichting;
LCL Less Container Load. Je huurt een aantal cbm in een contanier van het vervoers bedrijf. Doch doordat er van alles en nog wat in de container gaat (ook zware spullen). Is het aan te raden je spullen in een kist te verpakken.
Ook daar zijn tegenwoordig regels aan verbonden qua gebruik van hout. Men wil liever geen wormen transporteren. Dus je moet worm vrij hout kiezen. Deze regeling is wereldwijd.

Bij aankomst in NL dien je kosten te betalen voor in de haven. Kosten voor douane (custom clearence). Het vrijgeven van je goederen door de Douane..
Transport en opslag in de haven. Deze kosten zijn niet veel. Doch komen boven op je zee vervoer kosten.

Minimale huur CBM is 2. Heb je echter 1 cbm dan is dat geen probleem. Doch je betaalt voor 2 cbm. Waarschijnlijk iets van 45 -50 Usd/cbm.
De kleinste container is 33 cbm qua inhoud.

Binnenkomst in NL, heb je geen bedrijf in NL en ga je niet definieif terug naar Nederland. Dan dien je nog eens 19,5% belasting over de waarde van je goederen te betalen. Doch de waarde van je goederen zijn de kosten van je bank/stoel.kast, etc. + kosten voor zeevervoer.

Ik hoop dat met boven genoemde links en korte toelichting. Het e.e.a. duidelijk is. Heb je vragen plaats ze, ook leuk voor anderen. Zoek je adressen van container vervoerders, kan ik je aan helpen.

Suc6.

Albert

Ik zat even in het verkeerde Topic...deze moest het zijn Emoticon: Yes!
Misschien heb je hier iets aan paul.

Live life to the max.......

Paul Kramer
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de informatie Albert. Ik ben vandaag pas begonnen met het verzamelen van informatie. Dus ik ben nog niet op de hoogte met de afkorting cbm, kun je mij uitleggen wat dat inhoud.
Verder ben ik zeer geinterresseerd in adressen van container vervoerders in indonesie en NL.

Alvast hartstikke bedankt voor de verstrekte informatie

Paul Kramer

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

On 21-10-2006 14:46 Paul Kramer wrote:
Bedankt voor de informatie Albert. Paul Kramer

Even voor de duidelijkheid Paul, ik ben geen Albert maar ik heb deze info even voor je opgezocht hier op het forum Emoticon: Puh!

Martin-Solo.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Paul,
Er zijn twee standaard maten containers, 20 voet(feet) en 40 voet, een voet is iets meer als een als 30 cm.
U heeft het over een container iets meer dan 12 meter dus een 40 voet container.
CBM is niets anders als een kubieke meter,
Men kan containerruimte huren, dan worden uw goederen in een groupage container verladen, dus met verschillende klanten in ŤŤn container.
Als u een container vol kan krijgen, dat zou u zelf kunnen berekenen lengte X breedte X hoogte, is de totale kubieke meters inhoud, dat is waarschijnlijk voordeliger.
Ruw weg gaan we er in de haven vanuit dat een 40 voet container 12 X 2.20 X 2.20 is, dus 58 kubieke meter, een 20 voets container is de dus de helft daarvan.
Normaal wordt er met 20 tot 25 % stuwverlies rekening gehouden, maar dat is sterk afhankelijk van de goederen die vervoerd moeten worden, als het meubels zijn is het stuwverlies bijvoorbeeld groot, maar zijn het kisten van 2 X 1.10 X 1.10 dan is natuurlijk het stuwverlies minimaal.
Er zijn in Rotterdam enorm veel expediteurs die dit kunnen regelen, ŤŤn van de grote is Kuhne en Nagel aan de Lloydkade in Rotterdam die ook een agentschap hebben in Jakarta.
Zij kunnen u feilloos zeggen wat het kost, veel succes.

balangan
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de informatie Albert. Ik ben vandaag pas begonnen met het verzamelen van informatie. Dus ik ben nog niet op de hoogte met de afkorting cbm, kun je mij uitleggen wat dat inhoud.
Verder ben ik zeer geinterresseerd in adressen van container vervoerders in indonesie en NL.

Alvast hartstikke bedankt voor de verstrekte informatie

Paul Kramer

Heeft meer iets weg van ik ben te lui om zelf even te zoeken op het internet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-10-2006 00:28 balangan wrote:

...

Heeft meer iets weg van ik ben te lui om zelf even te zoeken op het internet.

Nou Balangan, daar maak ik mij ook wel eens schuldig aan, of me zelf te pletter zoeken op internet, met bepaalde dingen in het Engels(niet mijn sterkste kant) of effe een deskundige vragen.
Ik heb gezien dat u weet waar u het over heeft, maar u moet ook toegeven dat de expediteurs wereld als buitenstaander een moeilijke materie is.
Ik werk zelf al 38 jaar in de haven van Rotterdam, heb ook hier en daar wel wat opgestoken, maar de kern van mijn werk is de uitvoering.
De expediteurskant is toch wel vrij omvangrijk en ik kan me voorstellen dat iemand door de bomen het bos niet kan zien.
Groet Malam.

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Ik ben vandaag pas begonnen met het verzamelen van informatie. Verder ben ik zeer geinterresseerd in adressen van container vervoerders in indonesie en NL.Paul Kramer

Enne Paul...ben je al iets wijzer geworden ? Emoticon: Wink

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik weet dat dit al een wat ouder topic is maar ik vraag me af of er ook gewichts limieten zijn per cubieke meter transport van Indo naar Nederland.

Alvast bedankt voor de info.

Greetz

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Gewoon even bellen met een scheepvaartbedrijf, of cargadoorskantoor zoals VCK. Heb je zo een indicatie en doen ze je gelijk een offerte. Vervolgens kun je die gebruiken om een goedkopere deal elders te krijgen, zo werkt t vaak.

From Dayeuhkolot with love

rspelmink
Gebruiker
spacer line

containertjes met airco's, split units naar NL halen... wa kost dat?

vast genoeg vraag in NL nu na een paar mooie dagen toch? (ff op marktplaats en pats. verkoop je er zo heel wat....! Emoticon: Puh!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 16-05-2008 18:53 rspelmink wrote:
containertjes met aircos, split units naar NL halen... wa kost dat?

vast genoeg vraag in NL nu na een paar mooie dagen toch? (ff op marktplaats en pats. verkoop je er zo heel wat....! Emoticon: Puh!

Hmmmmm, gevaarlijk dit idee op het net te zetten, is geen verkeerd idee en mischien loopt iemand er mee weg...
In zaken zou ik toch wat voorzichtiger zijn als ik jou was...

greetz

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Airco's in Nederland is al een dumpmarkt.
Genoeg aanbieders in NL die je een volle container split units leveren tegen een prijs waarvan je denkt, hoe is het mogelijk.

Ook daar is het dus volume handel, 1 container zet geen zoden aan de dijk.

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bovendien komen alleen Maspion airco's uit Indonesie (zullen wel anderen zijn, maar bij wijze van spreken dus), en die zijn zo matig van kwaliteit dat je die dingen vast niet eens mag invoeren... dat is namelijk voor de Indonesische markt.. de rest komt uit China e.d. Doorschuiven is kosten maken en dus kun je dat wel op je buik schrijven.

Rodnie
Gebruiker
spacer line

Het is zeker handig om een container te kopen. Het vervoer is makkelijk te regelen. Tevens kan je alle informatie ook vinden via spam removed by Oyibo

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,579,056 pageviews Een website van indahnesia.com